Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 2 oktober 2007, 16:00 uur
0
Social_Mask
geplaatst: 2 oktober 2007, 16:03 uur
Ik heb het niet zo met Devin the Dude, maar dit is een verassend 'redelijk' nummer, voor zijn kunnen dan (vindik).
6
6
0
geplaatst: 2 oktober 2007, 16:30 uur
Wel aardig nummer, maar ik vind Devin the Dude het best als 'ie echt alleen maar complete onzin rapt.
Een 7.
Een 7.
0
geplaatst: 2 oktober 2007, 19:04 uur
Erg chille beat, maar voel zijn flow hier niet echt op. Twijfelgevalletje...
Ik geef het een 6,5
Ik geef het een 6,5
0
geplaatst: 2 oktober 2007, 20:23 uur
psychonaatje schreef:
Krijgt van mij een 8. Big Daddy Kane is sterke rapper en die blazers zijn erg fijn.
Ik denk dat er veel nummers van voor 1996 instaan, omdat mensen die van golden age hip-hop houden niet noodzakelijkerwijs van hip-hop na die tijd houden, terwijl mensen die van de hip-hop van nu houden, meestal wel waardering hebben voor nummers van voor 1996.
Krijgt van mij een 8. Big Daddy Kane is sterke rapper en die blazers zijn erg fijn.
Ik denk dat er veel nummers van voor 1996 instaan, omdat mensen die van golden age hip-hop houden niet noodzakelijkerwijs van hip-hop na die tijd houden, terwijl mensen die van de hip-hop van nu houden, meestal wel waardering hebben voor nummers van voor 1996.
Of er is niet erg veel nieuws? Alhoewel ik toch veel leuke dingen hoor, kunnen veel nummers me niet bekoren omdat het mij weer teveel op iets anders doet lijken.
Devin the Dude, tja wat vind ik daar van? Gitaartje is leuk. Is het een sample of echt gespeeld? Op zich wel origineel. De flow vind ik weer te herkenbaar en doet me aan iets anders denken? Refrein vind ik wat zwak. Vind het al met al een 7'tje waard.
0
geplaatst: 2 oktober 2007, 20:27 uur
Geen sample als ik het goed heb. Vind het refrein juist erg mooi, jammer dat Devin's stijl over het algemeen niet echt gewaardeerd wordt. Vind hem de meest relaxe rapper om naar te luisteren, zet zijn plaat Just Tryin' Ta Live of de plaat waar dit nummer vandaan komt s'avonds maar eens in alle rust op. Chillen gegarandeerd, ook uitermate geschikt voor de ''chronic'' (alhoewel ik daar niet aan doe
).
).
0
eazyfan
geplaatst: 2 oktober 2007, 20:45 uur
Voor Devin the Dude:
8
Waarom? Ik ben erg grote Devin the Dude-fan
Bedankt MJ, mijn eerste track van dat album, moet ik nog es dringend luisteren.
8
Waarom? Ik ben erg grote Devin the Dude-fan
Bedankt MJ, mijn eerste track van dat album, moet ik nog es dringend luisteren.
0
Relax
geplaatst: 2 oktober 2007, 21:53 uur
Ik heb nooit wat gehad met Devin the Dude, hij doet mij denken aan een slechte versie van Snoop Dogg die een poging doet tot goede teksten of iets dergelijks.
Grappig vind ik hem ook niet.
5
Grappig vind ik hem ook niet.
5
0
KSPR
geplaatst: 3 oktober 2007, 17:32 uur
Normaal vind ik Devin alleen leuk ' s avonds, lekker rustig binnen. Overdag verschilt het een beetje.
6.5 voor deze
6.5 voor deze
0
geplaatst: 3 oktober 2007, 17:45 uur
Kurious - Mansion and a Yac...
Dope clip van Kurious featuring Sadat X van Brand Nubian en Mike G van Jungle Brothers!
Heerlijk mid-nineties-sfeertje! 94 !!!
Dope clip van Kurious featuring Sadat X van Brand Nubian en Mike G van Jungle Brothers!
Heerlijk mid-nineties-sfeertje! 94 !!!
0
geplaatst: 3 oktober 2007, 18:02 uur
Die gast dropt ergens in 2008 een album (gedeeltelijk?) geproduceerd door MF Doom.
Een 7 voor het nummer, maar net als mijn andere stemmen hier gebaseerd op de eerste indruk van het nummer.
Een 7 voor het nummer, maar net als mijn andere stemmen hier gebaseerd op de eerste indruk van het nummer.
0
geplaatst: 3 oktober 2007, 18:25 uur
Ik vind vooral Mike G en Kurious lekker gaan, alleen refrein wat minder.
8
8
0
Social_Mask
geplaatst: 3 oktober 2007, 19:14 uur
Refrein vind ook wat minder, beetje vervelend. Het klinkt allemaal wat 'gewoontjes'.
7 is genoeg.
7 is genoeg.
0
eazyfan
geplaatst: 3 oktober 2007, 19:21 uur
Vraagje:
Wanneer mag een nieuwe hier gepost worden?
Voor deze track:
7
Wanneer mag een nieuwe hier gepost worden?
Voor deze track:
7
0
eazyfan
geplaatst: 4 oktober 2007, 17:06 uur
Niemand heeft een nieuwe geplaatst. Mag ik dan? Of gaat deze verder? Indien Ja:
Kool G Rap & DJ Polo - Ill Street Blues
http://www.youtube.com/watch?v=euf5f19HBvo
Classic
Kool G Rap & DJ Polo - Ill Street Blues
http://www.youtube.com/watch?v=euf5f19HBvo
Classic

0
Social_Mask
geplaatst: 4 oktober 2007, 17:27 uur
Erg goed nummer. Ik hoor een erg bekende sample erin, 't orginele nummer is namelijk ook nog gecovered door Jamie Cullum. Ken het nummer best lang, mijn favo Kool G nummer.
9,3
9,3
0
geplaatst: 4 oktober 2007, 17:37 uur
Grappig, maar het deuntje erachter doet me niet erg veel.
6/10
6/10
0
geplaatst: 4 oktober 2007, 18:36 uur
Vind ik altijd wel een leuke HipHop track. ben niet altijd weg geweest van de flow. maar brings brack ill memories. Geef het een 7,5 ook vanwege zijn classical vibes.
sample is ook nog gebruikt door Pete Nice samen met Daddy Rich
sample is ook nog gebruikt door Pete Nice samen met Daddy Rich
0
raffael77
geplaatst: 4 oktober 2007, 19:10 uur
Idd Ewalk maar toch vind ik dit nummer wel erg lekker.
Hij flowed lekker in dit nummer. 9,5
Hij flowed lekker in dit nummer. 9,5
* denotes required fields.