MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
Damn, ik kan niet eens beschrijven hoe slecht dit is.

raffael77
Om te janken.

Frostyx
Jullie namen het ook serieus

Inderdaad in de titel staat toch al dat het een spoof is? Ik kende het al, wel grappig ja. Die met Juelz Santana en Lil Wayne is nog leuker.

PMD - Look At U Now (ft. Eric Sermon) (Prod. By DJ Honda)
Erg vette originele beat.

Dope track hoor Julian. Inderdaad een dope beat en fijne raps: 8

Even een instrumentale track:

Frostyx
Rhythm & Poetry schreef:
Inderdaad in de titel staat toch al dat het een spoof is? Ik kende het al, wel grappig ja. Die met Juelz Santana en Lil Wayne is nog leuker.

Hahahaha ja, die was echt te mooi

Tyrone ft. Twann - Same Ol' Cycle

JLjuju schreef:
(embed)

PMD - Look At U Now (ft. Eric Sermon) (Prod. By DJ Honda)
Erg vette originele beat.

8! Vind de beat erg hard . Rijms ietsje minder.

Dj2Jelle
Wat Stapler zegt, maar dan met een lager cijfer.

raffael77
Prima te doen voor nederlanders Sjaak.

7

Ik moet wel zeggen dat ik M.O.D. beter vind.

Dj2Jelle
Drake - Think Good Thoughts met Phonte & Elzhi

Goed nummer

ManMonster
Locksmith - Rare Form

Drake ft. Phonte & Elzi - Think Good Thoughts:
Ontzettende standaard-, afgezaagde en bovendien saaie beat, met flows die degelijk zijn, maar door de slappe intonaties daar eerder in negatieve dan in positieve zin vanaf wijken. De stemmen zijn wel te pruimen, en de tekstsen zijn nog voorspelbaarder dan van tevoren spellen wat Pikachu zodadelijk gaat zeggen. Toch klinkt het niet vervelend. Maar dat is natuurlijk logisch: het is allemaal zo oppervlakkig en conventioneel, er zijn niet echt onmiskenbaar storende elementen voor een beluisteraar van hiphop. Dat is op zich heel triest, maar het kan erger. 5,5*

perCeptie - Kruistocht

Er gebeurt veel in Utrecht...

Sjaakspeare schreef:
perCeptie - Kruistocht

(embed)

Er gebeurt veel in Utrecht...

Inderdaad, Utrecht loopt ver voor op de rest.
Ook een hele brede scene daaro.

Wat is er nog meer in Utrecht behalve Stropstrikkers en deze beste man dan? (Ik ben sowieso niet helemaal into de Nederhop-scene, vandaar dat ik dat niet weet).

[Edit:bij het album van perCeptie op MuMe staan er ook al een aantal genoemd. zie ik nu]

Klinkt trouwens wel erg vet, Sjaakspeare!

Chrisseh schreef:
Wat is er nog meer in Utrecht behalve Stropstrikkers en deze beste man dan? (Ik ben sowieso niet helemaal into de Nederhop-scene, vandaar dat ik dat niet weet).

[Edit:bij het album van perCeptie op MuMe staan er ook al een aantal genoemd. zie ik nu]

Nu je het zegt ja:
dion_odinot schreef:

d'r komt de laatste tijd inderdaad veel goeds uit Utrecht.
naast kapabel & inf, perCeptie, diggy dex en skiggy rapz heb je ook nog: pax & pry, illicit, kyteman, arts the beatdoctor, stropstrikkers en master surreal.

Dion_odinot vergeet dan nog Ojajoh?!, en, zoals raffael77 hieronder terecht opmerkt komt Diggy Dex niet uit Utrecht.

Metz, Steen etc. komen toch ook uit Utrecht?

Klopt, maar dat schaar ik liever niet onder 'iets goeds', en als ik dat onderscheid niet maak, negeer ik deze twee flapdrollen alsnog.

raffael77
Diggy Dex komt uit Amersfoort.

raffael77
Hier een nieuwe plaat van nederlands bodem.

En dan vind je dit niet eng.

De nummer straalt positiviteit uit op z'n best.

Mb.
Heh, die van dod vind ik echt drie keer niks. Die van 2pac is wederom weer een remix ofzo? Ik herinner Letter 2 My Unborn toch echt anders. Nouja, some good ol' Grip;

raffael77
Hier bewijst BDK weer eens dat hij eigenlijk op alle markten thuis was en is. Snel,Relax en ook nog love songs.

7

ManMonster
8/10 Hij heeft betere nummers, maar slecht is het zeker niet!

R.A. The Rugged Man - Bad Biology (So You Wanna Make A Movie)

RedLightCityBoy
BDK: Een 10, geniaal nummertje.
R.A.: Een 3... afschuwelijk eentonige beat en R.A. is ook niet echt hemels op dat nummer.

BDK: 7, leuk om nu wel eens te draaien
RA: 4,5

Gast
geplaatst: vandaag om 04:13 uur

geplaatst: vandaag om 04:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.