MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
pretfrit

cool en toch zo gevoelig

El Da Sensai: 7+. Beat en MC vind ik wel redelijk goed. Maar het is ook weer niet een track waar ik lyrisch van wordt. Wel lekker rugged.
Lear Jet: 8. Lekker harde track met een goede trompetsample. Klinkt in door de trompetsample afwijkend van de gemiddelde track. MC's zijn ook goed (genoeg).
Die Firma: 6-. Duits....dan moet het wel heel goed zijn om mij te bekoren. Dit is een beetje te soft en clichematig voor mij. Al moet ik wel zeggen dat de taal mij minder stoort dan verwacht.

Sjaakspeare schreef:
De reactie van Are & Pee schiep toch tamelijk verkeerde verwachtingen. Alhoewel, ik moest eigenlijk anders verwachten, want ik heb El Da Sensei altijd een hele flauwe rapper gevonden. Hij heeft een vette stem, maar hij heeft echt puur rijmpjes. Daarmee bedoel ik dat hij steeds twee zinnen op elkaar laat rijmen, waarbij hij meer nadruk legt op de tweede zin, om vervolgens een pauzetje te nemen, en weer hetzelfde te doen. En dat dan steeds met een soort Ernst-Daniël Smit-als-circusdirecteur-intonatie (van kort en laag naar gerekter en hoger). Dat is een paar keer nog wel grappig, maar niet de hele tijd. Het is gewoon inspiratieloos en vooral overconventioneel. En de teksten? Tja, ook niet bepaald enerverend...

De beat vind ik aardig. De dreigende, opzwepende sfeer staat me wel aan, maar die stemsample vind ik nogal ergerlijk, en dat doet veel af aan de beat als geheel, om begrijpelijke redenen. Ik geef er al met al nog wel een 6,8 voor.

Zie je, vind jij het toch nog een van zijn beste nummers gezien het redelijk hoge cijfer.

El Da Sensei is zeker niet mijn rapper, maar hier is hij wel goed en die is beat is gewoon keihard.

8-

Geef People Under the Stairs - Time To Rock Our Shit trouwens een 9,5. Heb de afgelopen week die track kapot geluisterd en blijft genieten .

De Firma - Wunder een 4. Ik heb een redelijk tunnelvisie als het om Duitse rap gaat.

Daily Operator
Duitsers scoren nooit hoog bij mij.
En dit nummer is erg klote.
Een 2 voor de moeite en de typische Duitse kop

Sjaakspeare schreef:
Hij heeft een vette stem, maar hij heeft echt puur rijmpjes. Daarmee bedoel ik dat hij steeds twee zinnen op elkaar laat rijmen, waarbij hij meer nadruk legt op de tweede zin, om vervolgens een pauzetje te nemen, en weer hetzelfde te doen. En dat dan steeds met een soort Ernst-Daniël Smit-als-circusdirecteur-intonatie (van kort en laag naar gerekter en hoger).
Perfect geformuleerd, alleen vind ik El Da wél gewoon een erg-prima-rapper.

pretfrit
Die Firma: ik dacht eerst naar een parodie te kijken om me vervolgens te bedenken dat duitsers geen humor en al helemaal geen ironie kennen.

2

Nieuwe video van Brotha Lynch Hung, wat vinden jullie ervan?

In totaal gaat hij 9 videos uitbrengen verspreid over 3 albums en na elkaar afsgepeeld is het een film.

RedLightCityBoy
7.8

Dit klinkt echt heeeeeerrrrrlijk! Hij rapt op een erg fijne manier en hij kan mooi vertellen! Ben benieuwd naar zijn aankomende albums. Jorge-E, hou me maar op de hoogte.

Social_Mask

Prachtig nummer, in alle eenvoud. Had niet misgestaan op WLGYL..

Staat op Sad Clown Bad Spring, mischien wel hun beste EP.

Brotha Lynch Hung: 6+. Niet echt denderend, maar weleen ruime voldoende. Ik vind het best eentonig en raak nergens echt onder de indruk.
Slug: 6. Zie hierboven.

Social_Mask
GarnalenPeller schreef:
Staat op Sad Clown Bad Spring, mischien wel hun beste EP.

Ah, dat wist ik niet. Ken die hele EP overigens niet, maar dit wekt wel mijn interesse, zover daar niet van sprake was bij alles wat Atmosphere uitbrengt. Slug is echt een grootmeester in het schetsen van zulke 'serieuze' verhalen. De nummers hebben vaak een weemoedige, soms naargeestige, sfeer om zich heen wat ik persoonlijk enorm kan waarderen.

raffael77
Garnaaltje ik ken Mass wel en heb ook dat album waar dit nummer op staat.

Ze komen uit Denemarken geloof ik.

Atlanta, maar je zat er niet ver naast.
H2O is bekend van Yall So Stupid.

raffael77
Oeps foutje. Ik heb dat album maar door de intro ervan met DJ Noize uit Denemarken dacht ik altijd dat ze daar vandaan kwamen lol.

Mass Influence: 8,5. Erg lekker nummer. Ik kende deze al (komt niet zo vaak voor!).

Dit nummer van P.E. vind ik ondergewaardeerd. Ik kan die snelle beat met het orgeltje wel waarderen. Het nummer staat ook op de soundtrack van Tresspass.

raffael77
Ik heb dat album en ook die van Tresspass.

Dope track en sample is van Reuben Wilson geloof ik.

RedLightCityBoy
Heerlijke Peanut Butter Wolf productie als je het mij vraagt:

Gave track RLCB, ademt 'pure' hiphop, ik geef het een 8,75.

Scholarman's nieuwe album vind ik niet echt bijzonder, toch staat er een geweldige track op. Bij die track is ook nog eens een sfeervolle hiphopclip geschoten. Nieuwsgierig wat jullie van I Love Hip Hop Music (track begint na 40 seconde) vinden:

Various Blends: 6,5. Beat pakt mij niet echt. Refrein is wel okay.
Scholarman: 6,5. Ook deze beat is mij te middelmatig. MC is redelijk, maar niet denderend. Clip is wel leuk.

Mb.
Scholarman: 5'je. De productie klinkt vrij standaard. De rappers stellen ook niet zoveel voor. Die 2e durf ik zelfs slecht te noemen. Refrein vind ik ook niet lekker. Tsjah...

Vind de vibe van de hele track heel relaxt.

Tja, wat in vredesnaam moet je toch met van die nietzeggende verhalende raps? Het verneuken van een van Al Greens goddelijke nummers viel gelukkig nog wel mee. Ik bedoel: het magnifieke gevoel blijft behoorlijk behouden; die R 'n' B-flap zou het repertoire van Al de Grote ook wel kunnen zingen, denk ik. En de manier waarop de instrumentatie van Call Me is omgezet tot een hiphopbeat is erg netjes en vol respect gedaan. Maar dat wil nog niet zeggen dat het in het algemeen een goede beat is. Nee, daar is het veel te oppervlakkig en tam voor. Naast de teksten worden de raps ook niet verheven door stem, flow, intonatie en rijmschema's, dus het geheel is tamelijk mager. Het Al Greengevoel (die vibe) redt het nog: 6.

Joel Ortiz: 1. Het enige positieve hieraan is dat ik snel weer Al Green opzette en wel kon genieten van goede muziek.

Dit vond ik toendertijd wel een lekker nummer met een goede en uiteenlopende line-up van MC's:

9 Classic, super dope nummer.

Dit vind ik ook een geniaal nummer. Van een vrij onbekende maar goede rapper.

Akrobatik: 8. Lekker harde beat (die drums). Goede MC. Ik ken hem wel van naam. Misschien heb ik ergens iets van hem op LP.
Trouwens ook fijn dater weer eens iemand op mijn post reageert (naast Raffael).

Gast
geplaatst: vandaag om 05:25 uur

geplaatst: vandaag om 05:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.