Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 23 januari 2010, 15:52 uur
Ik dacht dat die 24-uurs regel nog steeds bestond? Nu is Labtekwon zo'n beetje overgeslagen, en alweer bedolven onder een hele onnozele discussie of Slug.
Volgende keer even wachten aub, GP.
En Intuition's nieuwste album is echt zo slecht nog niet, hoor. Bij lange na niet Stories About Nothing ,en deze track heeft ook nog eens een uitermate jammerlijk refrein, maar het valt allemaal wel mee.
En Intuition's nieuwste album is echt zo slecht nog niet, hoor. Bij lange na niet Stories About Nothing ,en deze track heeft ook nog eens een uitermate jammerlijk refrein, maar het valt allemaal wel mee.
0
Harco
geplaatst: 24 januari 2010, 22:33 uur
Vind dit wel een emcee met een leuk stemgeluid. Heeft wel wat weg van één van die gasten van Everliven Sound. Toffe beat ook.
0
geplaatst: 25 januari 2010, 10:33 uur
Oktober Zero: 6+. Stemgeluid vind ik ook goed, maar de beat vind ik matig.
0
geplaatst: 25 januari 2010, 15:44 uur
Hij denkt ook even stoer te zijn door 'October' met een 'k' te schrijven... Nou, wij waren je te snel af, snotaap!
0
geplaatst: 25 januari 2010, 16:43 uur
Sjaakspeare schreef:
Hij denkt ook even stoer te zijn door 'October' met een 'k' te schrijven... Nou, wij waren je te snel af, snotaap!

0
RedLightCityBoy
geplaatst: 25 januari 2010, 16:47 uur
Sjaakspeare als Nederlands docent lijkt mij zo pijnlijk. 

0
geplaatst: 25 januari 2010, 22:55 uur
Ik had een vraag en ik wist niet waar ik het anders moest posten maarja ook een leuk nummer om kennis mee te maken
.Iemand die weet wie die gast is at 1.25? en wie het stukje rapt: Remember me? I tried it one before it happened allotta nigguz died over rappin'. En eigenlijk wil ik iedereen weten xD ik weet alleen KRS One zeker en ik geloof in het begin Xzibit.
Kom maar met je kennis!

0
geplaatst: 26 januari 2010, 01:29 uur
Chrisseh schreef:
Ik dacht dat die 24-uurs regel nog steeds bestond? Nu is Labtekwon zo'n beetje overgeslagen, en alweer bedolven onder een hele onnozele discussie of Slug.
Sorry Crisseh.

...Alleen denk ik echt niet dat mensen jou ding overslaan. Wie checkt er nou alleen dat filmpje wat toevallig onderaan staat?
Een Slug featuring trekt nou eenmaal meer (bullshit) berichten.
Ik heb zovaak gehad dat mijn shit reactieloos was, ook al stond het er 24+ uur. Dat betekent niet dat mensen het niet gecheckt hebben.
Ik vond dat nummer van jou hard, en heb het op mijn to-steal lijstje gezet. Maar om nou elke keer een bericht te zetten als ik iets tof vind... dat doe ik gewoon niet altijd, en ik denk wel meer mensen met mij.
Ik vind de 24 uur regel hier trouwens compleet overbodig, hoe meer hoe beter.
Maarja het is nou eenmaal de regel hier, dus excuses.
0
geplaatst: 26 januari 2010, 08:04 uur
Je bent hierbij vergeven 
Nee, fair point, maar ik vind het altijd wel jammer als ik een lied wat ik erg hard vind post, wat daarna geen enkele reactie krijgt. Kan gebeuren natuurlijk, maar als er een paar uur later een andere track word gepost (met als aandachtstrekker, Slug als featuring), vind ik dat wel jammer. Alhelemaal als de daaropvolgende discussie nérgens op slaat (waar jij natuurlijk niets aan kan doen, voor de rest).
Anyway, on-topic.

Nee, fair point, maar ik vind het altijd wel jammer als ik een lied wat ik erg hard vind post, wat daarna geen enkele reactie krijgt. Kan gebeuren natuurlijk, maar als er een paar uur later een andere track word gepost (met als aandachtstrekker, Slug als featuring), vind ik dat wel jammer. Alhelemaal als de daaropvolgende discussie nérgens op slaat (waar jij natuurlijk niets aan kan doen, voor de rest).
Anyway, on-topic.
0
geplaatst: 26 januari 2010, 08:12 uur
In het engels is october met een C, dus eigenlijk heeft dit niks met nederlands te maken.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 26 januari 2010, 17:04 uur
tovast schreef:
In het engels is october met een C, dus eigenlijk heeft dit niks met nederlands te maken.
(quote)
Mijn bericht was gewoon iets wat in me opkwam. Geen directe reactie op Sjaakspeare.

0
Daily Operator
geplaatst: 26 januari 2010, 17:17 uur
Stapler schreef:
(embed)
Ik had een vraag en ik wist niet waar ik het anders moest posten maarja ook een leuk nummer om kennis mee te maken
.
Iemand die weet wie die gast is at 1.25? en wie het stukje rapt: Remember me? I tried it one before it happened allotta nigguz died over rappin'. En eigenlijk wil ik iedereen weten xD ik weet alleen KRS One zeker en ik geloof in het begin Xzibit.
Kom maar met je kennis!
(embed)
.Iemand die weet wie die gast is at 1.25? en wie het stukje rapt: Remember me? I tried it one before it happened allotta nigguz died over rappin'. En eigenlijk wil ik iedereen weten xD ik weet alleen KRS One zeker en ik geloof in het begin Xzibit.
Kom maar met je kennis!
harde pokkoe inderdaad
0
geplaatst: 27 januari 2010, 10:54 uur
Percy P: 7,5. Dit nummer ademt sfeer uit. De clip draagt daar ook wel aan bij.
0
geplaatst: 27 januari 2010, 13:42 uur
Van hun eerste album uit 98. Ik vind dit nummer zo'n heerlijk tijdloze vibe hebben.
0
geplaatst: 27 januari 2010, 22:20 uur
People Under The Stairs, ik heb me er nooit echt in verdiept. Daarom besloot ik deze track te luisrteren en wat een ongelofelijke sterke track. Hebben deze gast een vaste producer? Wat die beat is om van te smullen.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 27 januari 2010, 22:23 uur
De beats komen of van Double K of van Thes One. Dat zijn de 2 leden van People Under the Stairs.
Of ze ook samen beats maken weet ik niet.
Of ze ook samen beats maken weet ik niet.
0
raffael77
geplaatst: 28 januari 2010, 08:36 uur
Voornamelijk van Thes One. Check ook zijn solo die heel heel lekker klinkt.
Beide heren rappen op al hun albums dat er nu al 7 zijn.
Thes One mag ook wel tot een van de betere producers benoemd worden.
Nergens goedkoop en altijd met klasse.
Wat ik zo mooi vind aan PUTS is hun westcoast sound uit de oldschool tijd en dat met een tijdloze uitstraling.
Prima teksten en zeker dope beats.
Ze zijn enorm fan van oldschool en dat is te horen aan odes aan oldschool nummers die op verscheiden albums van ze staan.
Beide heren rappen op al hun albums dat er nu al 7 zijn.
Thes One mag ook wel tot een van de betere producers benoemd worden.
Nergens goedkoop en altijd met klasse.
Wat ik zo mooi vind aan PUTS is hun westcoast sound uit de oldschool tijd en dat met een tijdloze uitstraling.
Prima teksten en zeker dope beats.
Ze zijn enorm fan van oldschool en dat is te horen aan odes aan oldschool nummers die op verscheiden albums van ze staan.
0
geplaatst: 28 januari 2010, 19:55 uur
PUTS: 8+. Lekker, punt.
Grouch: 7-. Aardig, zowel qua beat als qua MC.
Grouch: 7-. Aardig, zowel qua beat als qua MC.
0
geplaatst: 28 januari 2010, 20:28 uur
Jurrien schreef:
People Under The Stairs, ik heb me er nooit echt in verdiept. Daarom besloot ik deze track te luisrteren en wat een ongelofelijke sterke track. Hebben deze gast een vaste producer? Wat die beat is om van te smullen.
Tip: luister hun album O.S.T., echt een van de vettere hiphop albums die ik ken.
0
geplaatst: 29 januari 2010, 18:50 uur
The Grouch - Plan in Effect
8,3 Geweldige, rommelige, wonderbaarlijke, meeslepende beat, die jammer genoeg alleen wat te herhalend is. Afgezien daarvan doet het me heel erg denken aan Project: Ambershine van King Koncepts. Vooral qua geluid. De raps zijn heel degelijk; erg flowvast, niet origineel, met redelijke teksten.
8,3 Geweldige, rommelige, wonderbaarlijke, meeslepende beat, die jammer genoeg alleen wat te herhalend is. Afgezien daarvan doet het me heel erg denken aan Project: Ambershine van King Koncepts. Vooral qua geluid. De raps zijn heel degelijk; erg flowvast, niet origineel, met redelijke teksten.
0
geplaatst: 29 januari 2010, 19:43 uur
Geweldig nummer, het beste van El Da Sensei. Kan die track echt urenlang op repeat zetten zonder dat het me gaat vervelen.
9,5
9,5
0
geplaatst: 30 januari 2010, 21:08 uur
De reactie van Are & Pee schiep toch tamelijk verkeerde verwachtingen. Alhoewel, ik moest eigenlijk anders verwachten, want ik heb El Da Sensei altijd een hele flauwe rapper gevonden. Hij heeft een vette stem, maar hij heeft echt puur rijmpjes. Daarmee bedoel ik dat hij steeds twee zinnen op elkaar laat rijmen, waarbij hij meer nadruk legt op de tweede zin, om vervolgens een pauzetje te nemen, en weer hetzelfde te doen. En dat dan steeds met een soort Ernst-Daniël Smit-als-circusdirecteur-intonatie (van kort en laag naar gerekter en hoger). Dat is een paar keer nog wel grappig, maar niet de hele tijd. Het is gewoon inspiratieloos en vooral overconventioneel. En de teksten? Tja, ook niet bepaald enerverend...
De beat vind ik aardig. De dreigende, opzwepende sfeer staat me wel aan, maar die stemsample vind ik nogal ergerlijk, en dat doet veel af aan de beat als geheel, om begrijpelijke redenen. Ik geef er al met al nog wel een 6,8 voor.
De beat vind ik aardig. De dreigende, opzwepende sfeer staat me wel aan, maar die stemsample vind ik nogal ergerlijk, en dat doet veel af aan de beat als geheel, om begrijpelijke redenen. Ik geef er al met al nog wel een 6,8 voor.
0
geplaatst: 30 januari 2010, 21:59 uur
Folk & Stress met Blu - Lear Jet
Ik ben zelf niet erg onder de indruk, maar dit zou bij veel andere gasten hier wel in de smaak kunnen vallen, en het staat nog niet op de site...
Ik ben zelf niet erg onder de indruk, maar dit zou bij veel andere gasten hier wel in de smaak kunnen vallen, en het staat nog niet op de site...
0
raffael77
geplaatst: 31 januari 2010, 17:02 uur
De beat is idd wel hard ja. Lekker rauwe mellow beat.
1 keer wat anders dan die softe soul aanpak die je tegenwoordig vaak hoort
1 keer wat anders dan die softe soul aanpak die je tegenwoordig vaak hoort
0
raffael77
geplaatst: 31 januari 2010, 21:42 uur
Die softe soul aanpak komt doordat veel producers geen crate diggaz zijn en zo de meeste bekende soul platen kapot samplen.
* denotes required fields.