Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 26 februari 2010, 17:55 uur
Lol, in de les Nederlands kregen we juist les over Zuid Afrikaans.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 23:07 uur
Hahaha het lijkt net alsof hij een soort NL achterlijke straat taal spreekt. XD
Grappig dat ik de helft nog kan verstaan ook.
Grappig dat ik de helft nog kan verstaan ook.

0
Harco
geplaatst: 27 februari 2010, 00:58 uur
Bij Grayskul is het bij mij altijd hit or miss, maar dit is een track die zeker tot hun beste tracks behoort (waarschijnlijk ook hun bekendste).
0
geplaatst: 27 februari 2010, 12:29 uur
Omigawd RhymesayerSs 11/10
Nee, maar klinkt wel vet. Ik vind dat 'refreintje' leuk gedaan.
Nee, maar klinkt wel vet. Ik vind dat 'refreintje' leuk gedaan.
0
ManMonster
geplaatst: 2 maart 2010, 14:18 uur
Chill deuntje 8/10
Fat Hed ft. Motion Man - What Do We Need Today?
Fat Hed ft. Motion Man - What Do We Need Today?
0
geplaatst: 5 maart 2010, 19:34 uur
0
geplaatst: 6 maart 2010, 22:46 uur
Cage,

used to give a fuck now it's fuck what I'm giving
now envy the dead super energy coup on your sanity
awake in my sleep my days don't get darker
my heart's blacker than my Northface parka
sniff the braid stitch the paint my head's tighter
and the horse on my 'lo is dragging a dead writer
0
FTP
geplaatst: 10 maart 2010, 01:58 uur
Dit kunnen mijn laatste minuten op dit forum zijn dus laat ik een nummer posten 
Geweldige beat, dromerig maar toch bouncebaar. Luister er graag naar

Geweldige beat, dromerig maar toch bouncebaar. Luister er graag naar

0
geplaatst: 10 maart 2010, 11:26 uur
Nu wel, want omdat je Stoupe net disste ga ik je lekker aangeven
.
.
0
geplaatst: 14 maart 2010, 16:39 uur
Company Flow: 6 Duurt te lang voor een instrumentale track, ondanks dat er afwisseling in beat zit. Ik mis toch de mc's. En het synth geluid (soort Knightrider geluid) dat je de hele tijd hoort, werkt beetje op mijn zenuwen.
0
geplaatst: 17 maart 2010, 23:40 uur
Even wat uiteraard nogal enigszins redelijk tamelijk wat fantastische UK-hiphop:
Horrorshow - Inside Show
Horrorshow - Inside Show
0
geplaatst: 18 maart 2010, 08:53 uur
Ik ben redelijk zeker dat Horrorshow uit Australië komt.
Misschien maar eens wat meer van hen checken, een ander nummer dat ik had gehoord klonk ook al fijn.
Het lied van Vyle klinkt ook vet.
Misschien maar eens wat meer van hen checken, een ander nummer dat ik had gehoord klonk ook al fijn.
Het lied van Vyle klinkt ook vet.
0
geplaatst: 19 maart 2010, 01:07 uur
Je hebt gelijk. Sidney, om preceis te zijn. Ook heet het nummer geen 'Inside Show', maar 'Inside Story'. Dit krijg je dus wanneer ik moet/ga multitasken.
Ik had het ook niet nagezocht, maar gewoon geoordeeld op basis van het accent. Als ik het nu weer beluister, klinkt het inderdaad gewoon als een neutraal Engels accent.
Ik vind het nummer trouwens echt goed. Geweldige compositie, die beat. Die doet me denken aan de beats van Reanimator, en die zijn van zeer hoge kwaliteit. Vol, melodieus en verassend tegelijk. De raps zijn iets minder. De flow en stem zijn wel goed, maar de teksten en intonatie zijn niet bijzonder. Ik kan er niet zoveel mee, in ieder geval. Horrorshow verdient wel een plaats op deze site, als je het mij vraagt. Hoewel hun naam wel wat suf is. Maar dat is een verwaarloosbaar tegenargument.
Dat nummer van Vyle pretendeert meer dan het biedt, jammer genoeg. Nogal tam is het allemaal, afgezien van de teksten. Die zijn namelijk creatief op een vermakelijke manier. Die remix van J Dilla is misschien wel de beste minimalistische beat die ik ooit gehoord heb. Onnavolgbare balans. Misschien word ik dan toch nog een Dilladiscipel...
Ik had het ook niet nagezocht, maar gewoon geoordeeld op basis van het accent. Als ik het nu weer beluister, klinkt het inderdaad gewoon als een neutraal Engels accent.Ik vind het nummer trouwens echt goed. Geweldige compositie, die beat. Die doet me denken aan de beats van Reanimator, en die zijn van zeer hoge kwaliteit. Vol, melodieus en verassend tegelijk. De raps zijn iets minder. De flow en stem zijn wel goed, maar de teksten en intonatie zijn niet bijzonder. Ik kan er niet zoveel mee, in ieder geval. Horrorshow verdient wel een plaats op deze site, als je het mij vraagt. Hoewel hun naam wel wat suf is. Maar dat is een verwaarloosbaar tegenargument.
Dat nummer van Vyle pretendeert meer dan het biedt, jammer genoeg. Nogal tam is het allemaal, afgezien van de teksten. Die zijn namelijk creatief op een vermakelijke manier. Die remix van J Dilla is misschien wel de beste minimalistische beat die ik ooit gehoord heb. Onnavolgbare balans. Misschien word ik dan toch nog een Dilladiscipel...
0
geplaatst: 19 maart 2010, 01:26 uur
Sjaakspeare schreef:
Die remix van J Dilla is misschien wel de beste minimalistische beat die ik ooit gehoord heb. Onnavolgbare balans. Misschien word ik dan toch nog een Dilladiscipel...
Die remix van J Dilla is misschien wel de beste minimalistische beat die ik ooit gehoord heb. Onnavolgbare balans. Misschien word ik dan toch nog een Dilladiscipel...
Thaaank youu...

Eindelijk iemand die er op reageert.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 21 maart 2010, 14:08 uur
Blijft 1 van m'm favoriete nummers van de afgelopen 10 jaar ofzo. Just Blaze doet het weeeer!!
0
geplaatst: 21 maart 2010, 16:48 uur
Leuk dat Jay ook wat exposure krijgt op MuMe. Hij wordt op elke blog gehyped, behalve op deze site 
Maar dit lied is inderdaad geniaal!
My momma told me, never throw a stone and hide your hand

Maar dit lied is inderdaad geniaal!
My momma told me, never throw a stone and hide your hand
0
geplaatst: 21 maart 2010, 18:03 uur
Interessante beat, maar wat een makkelijke rapper. Gelukkig maar dat hij hier niet de hemel in wordt geprezen. Alhoewel, Masta Ace wordt dat wel, en dat is precies hetzelfde verhaal als je het mij vraagt. Vette stem, heel vaste, afgeronde (en daarom ideaal flowbare) maar o zo ruim opgezette metrums, met simpele rijmschema's en teksten die echt niet zo bijzonder zijn. Tenminste, dat is voor zover ik deze gast kan beoordelen op basis van dit ene nummer natuurlijk.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 22 maart 2010, 00:16 uur
Hier flowt Electronica nog beter als je het mij vraagt (het hele nummer is zonder drums). Ook tekstueel vind ik dit interessanter.
0
geplaatst: 30 maart 2010, 15:20 uur
so wether street, club, battle, conscious or other
I find that interesting style can often outweigh the subject
so when the disc changer goes from guns to space
it is not an attempt to fake credibility for the public
But fuck it it's Aes Rock, six records of gibberish right?
he's trying to hard to be weird and different right?
or could it possibly just maybe be his lessons
can't be summed up in a linear set of pop culture references?,
WOW! yeah but why try, I'm so groggy
the mach nine valentine aint for everybody.

0
ManMonster
geplaatst: 31 maart 2010, 17:13 uur
8/10 Fast Cars Danger Fire & Knives!
Serum - Ear Drumming
Serum - Ear Drumming
0
geplaatst: 31 maart 2010, 18:38 uur
Wat een afgrijselijke beat. En als je dan zo gek bent om erover te rappen, doe het dan met een slinkse, scherpe stem. Niet met zo'n volle, golvende. Dat past tenminste nog bij elkaar. Ik geef het een 2.
0
geplaatst: 4 april 2010, 17:03 uur
Ik hoorde dit nummer van Phil the Agony bij de trailer van War 4. Ik vind de beat wel heftig.
* denotes required fields.