MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:

Everlastvillain
Phil the Agony - Everything: Beat is wel aardig, de rapper vind ik niet lekker klinken. Matige flow, niet zo'n fijne stem. Ik geef het een 5je.

The Brotherhood - One Shot: Fenomenaal. Alles klinkt lekker. Heerlijke rauwe beat, prima rappers... Deze zou ik willen becijferen met een dikke 8.

Ik zou het album maar eens luisteren als ik jou was Je zult er geen spijt van krijgen .

Over Phil the Agony: Moeilijk om af te luisteren, geen bijzondere beat en Phil rapt hier niet fijn en ook vast niet op zijn best.

raffael77
The Brother Hood kan ik je ook aanraden om te luisteren. Ik ga hem direct ff zoeken in 1 van mijn dozen lol.

Phil heeft het daar laten afweten. Best goed maar alleen zijn beats zijn verrot. Hij is nooit meer gegroeid na zijn features bij verschillende artiesten.

The Brotherhood: 8.5. Vond het één van de betere nummers van het album, waar ik binnenkort ook maar eens op moet stemmen. Goede rappers (vind het engelse accent ook meestal goed klinken bij rap), en een donkere en sfeervolle beat.

Phil: Matig, heb de track geeneens afgeluisterd. Vond de beat niet bijzonder, en de rapper zelf klinkt ook niet-zo.

Everlastvillain
Stapler schreef:
Ik zou het album maar eens luisteren als ik jou was Je zult er geen spijt van krijgen

Ik zal hem eens binnen gaan halen!

zijn jullie ook down met old skool hiphop?:

Hmm waar ken ik die sample in het begin ook alweer nog meer van?

Dope nummer trouwens!

Everlastvillain
ff snel uit 't hoofd:

DOOM - Yessir (Ft. Raekwon)
Big Daddy Kane - Ain't No Half Steppin'

en nog veel meer, is doodgesampeld in hiphop.

Search - the-breaks.com
Een hele waslijst met wie het gesampled heeft .

OJ Simpson: Typische Madlib beat, het begin doet me denken aan de track Ode to the ghetto. Guilty komt aardig, geen top MC, maar bijna altijd goed om naar te luisteren, en hoewel het de zoveelste tribute is naar Dilla, blijft ik het persoonlijk goed vinden dat hij niet vergeten wordt. Enige nadeel is dat de intro en outro soort "mixtape achtige aandoen?. 7.5, binnenkort dat album maar eens beluisteren.

raffael77
dope track en weer een fantastische productie van Madlib

Groupie .

raffael77
Stapler schreef:
Groupie .

Jaloers

Dean High doet me een beetje aan Brainpower denken. Semizwoele R&b-vocalen zijn niet aan mij besteed (dit moment is speciaaaaal ), raps doen me niet zoveel. Lome beat is dan wel weer fijn. Die gozer met dat groene shirt rapt verder best goed, hij brengt de boodschap van het nummer in ieder geval goed over. 4,5/10

Dit kan zo in die dubbel fris reclames.
Mooie Dilla drums trouwens.
3/10

Die Dean High heeft wel een heel erg houterige flow. Forse intonatieproblemen heeft die gast. Nee, dat is al niks. Afgezien van hem heb je nog een andere zwakke rapper en een beat en zangertje die maken dat het nummer beter 'Spacesjaal' had kunnen heten. Het wordt namelijk nergens spannender dan een sjaal en het spacet nog harder dan mensen die horoscopen schrijven. Wees blij dat ik niks over de teksten gezegd heb.

raffael77
De zanger is tevens Louis Bordeaux en heb hem laatst nog gesproken en Wantan ook dat is die indo. Hij zij dat een album eindelijk eraan zat te komen.

Ook weten zij wel dat ik heel goed kan beatboxen en vooral die met dat groene shirt en Louis ook die kende mij nog van heel wat jaartjes geleden.

Hij zei: Jij was toch die gast die ook bij burger showtjes gaf.

Sjaakspeare schreef:
Die Dean High heeft wel een heel erg houterige flow. Forse intonatieproblemen heeft die gast. Nee, dat is al niks. Afgezien van hem heb je nog een andere zwakke rapper en een beat en zangertje die maken dat het nummer beter 'Spacesjaal' had kunnen heten. Het wordt namelijk nergens spannender dan een sjaal en het spacet nog harder dan mensen die horoscopen schrijven. Wees blij dat ik niks over de teksten gezegd heb.

Hmm ok, maar Dean High rapt niet, hij heeft de beat gemaakt.

Herkansing:

Die klip is echt wel geniaal. Hij heeft schijt !

Social_Mask
Vandaag voor het eerst gezien, en de clip is inderdaad echt een genot. Nummer valt ook wel mee overigens, alleen is de houdbaarheidsdatum wel bijzonder snel bereikt.

De clip heeft trouwens wat weg van die ene van R.A. the Rugged Man, bedenk ik mij net.

Mb.
Die twee clips overtuigen me wederom in mijn mening dat het niveau van nederhop beneden peil is. Kom op Stapler, verras me is!

Kwam dit nummer vandaag tegen, erg fijntjes!

Mb.
Luister Live your life is. Dat nummer vind ik zelf beter. Maar dit is ook zeker best fijn.

Mb. schreef:
Die twee clips overtuigen me wederom in mijn mening dat het niveau van nederhop beneden peil is. Kom op Stapler, verras me is!

Niet mee eens, en kom zelf anders een keer met wat leuks.

Stapler schreef:
(quote)

Hmm ok, maar Dean High rapt niet, hij heeft de beat gemaakt.

Oh, oké. Ik volgde Herman blind. We zaten er daarmee beiden naast, kennelijk. Ik bedoelde de eerste rapper, in ieder geval.

Harco

Harco
Oh, ik zie dat ik voordring. Sorry!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:39 uur

geplaatst: vandaag om 17:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.