Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juni 2010, 15:44 uur
Oh, ik zei 'Rubberboom', waar het 'Rubberoom' moest zijn. Ik had wel bedacht dat het met die 'b' erbij nog suffer was geweest, maar die had er natuurlijk niet bij moeten komen te staan.
Maar Raffael, heb jij Architechnology misschien al toegevoegd? Want ik luister nu wat andere nummers van die plaat, en het is inderdaad steengoed.
Maar Raffael, heb jij Architechnology misschien al toegevoegd? Want ik luister nu wat andere nummers van die plaat, en het is inderdaad steengoed.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 21:26 uur
9,5/10
Natuurlijk prachtig nummer, onder andere een van mijn favoriete hiphop tracks van het moment.
Heerlijke sample van Jacques Brel - Les Marquises en een prachtig partij raps.
Gewoon een supertrack.
Natuurlijk prachtig nummer, onder andere een van mijn favoriete hiphop tracks van het moment.
Heerlijke sample van Jacques Brel - Les Marquises en een prachtig partij raps.
Gewoon een supertrack.
0
geplaatst: 15 juni 2010, 22:52 uur
Dat begin met Rakim vind echt geniaal: I take seven MCs put them in a line, (en dan Slug) and shoot them to sell their clothes to get my wisdom teeth pulled.
Aan de ene kant is het klare taal en zelfs een beetje grappig. Maar aan de andere kant vind ik het juist zo poëtisch klinken.
En dan begint die geweldige sample met toch wel ergens originele drums erover
. Voor de rest snap ik de ballen van de teksten maar het klinkt allemaal wel vet en je kan er wel zelf wat bij bedenken.
Het klinkt wel allemaal wat te rauw, slordig haast. Dat is misschien ook wel de charme van de plaat maar toch vind ik het te.
Daarom.. een 9.
En check hun album uit!
Aan de ene kant is het klare taal en zelfs een beetje grappig. Maar aan de andere kant vind ik het juist zo poëtisch klinken.En dan begint die geweldige sample met toch wel ergens originele drums erover
. Voor de rest snap ik de ballen van de teksten maar het klinkt allemaal wel vet en je kan er wel zelf wat bij bedenken.Het klinkt wel allemaal wat te rauw, slordig haast. Dat is misschien ook wel de charme van de plaat maar toch vind ik het te.
Daarom.. een 9.
En check hun album uit!
0
raffael77
geplaatst: 16 juni 2010, 21:19 uur
Vorige maand uitgebracht dit album en staat bij mij in bestelling.
Eindelijk weer eens Boombap shit
0
geplaatst: 17 juni 2010, 13:55 uur
Wat een dope plaat van DPD. Duidelijk nog de oudere, rauwere slug. Het nummer is misschien iets te rauw. Klinkt haast niet helemaal afgemixt. Maar wel dope 8
0
geplaatst: 1 juli 2010, 14:58 uur
Niet helemaal nieuw, maar wellicht toch over het hoofd gezien. Ook ik ben erg negatief geweest over het nieuwe Eminem album, maar het bonusnummer 'Ridaz' - met misschien wel de beste Dre beat van de laatste paar jaar - klinkt toch erg aardig.
0
geplaatst: 4 juli 2010, 12:38 uur
Altijd leuk om iets onbekends van Biggie te horen en nog wel een nummer dat niet verpest is door Diddy.
0
geplaatst: 4 juli 2010, 12:48 uur
Voor mij een onbekend filmpje:
Toch opmerkelijk dat de twee - ondanks ruzie - toch naast elkaar op een podium hebben gestaan. Wat zou dat een samenwerking zijn geweest ...
Toch opmerkelijk dat de twee - ondanks ruzie - toch naast elkaar op een podium hebben gestaan. Wat zou dat een samenwerking zijn geweest ...
0
geplaatst: 4 juli 2010, 12:52 uur
En om het rijtje af te maken, meest classic Biggie filmpje ooit:
0
geplaatst: 18 juli 2010, 21:39 uur
Damn, lang geleden dat ik hier nog eens ben gepasseerd.
Onlangs deze nog eens gehoord. Nummer uit de oude doos van J-Live.
Onlangs deze nog eens gehoord. Nummer uit de oude doos van J-Live.
0
geplaatst: 23 juli 2010, 12:37 uur
Nieuw nummer van Greenhouse (Blueprint en Illogic) komt echt heel hard imo:
0
geplaatst: 31 juli 2010, 15:08 uur
Greenhouse: 8,5 Dat soort beats vind ik gewoon vet, maar dat is bekend
Mux Mool: 6 Hou ik niet echt van maar de raps vind ik wel dope.
Mux Mool: 6 Hou ik niet echt van maar de raps vind ik wel dope.
0
raffael77
geplaatst: 1 augustus 2010, 11:43 uur
Mux vind ik niets aan en Green house vind ik aardig simpel gedaan.
4 voor mux en 5 voor green
4 voor mux en 5 voor green
0
raffael77
geplaatst: 1 augustus 2010, 11:45 uur
In maak kennis met soul/funk heb ik het orgineel geplaatst en nu hier de remix versie met rap.
Bekijk dat nummer in andere topic ook ff
Bekijk dat nummer in andere topic ook ff
0
geplaatst: 1 augustus 2010, 15:03 uur
Wat een vervelende clip. De rappers zijn ook niet meteen je dat: een 5.
0
geplaatst: 1 augustus 2010, 15:32 uur
Origineel is echt veel beter. Een beetje ik heb een dollar nodig rappen terwijl je je mobieltje vasthoudt en je quasi hippe H&M look in de clip showt. Nep, 3.
0
geplaatst: 1 augustus 2010, 15:59 uur
haha die clip is echt te idioot. rappers voegen ook niks toe aan het origineel. vuilbak please
0
geplaatst: 1 augustus 2010, 17:30 uur
Berichten verwijderd. Iets minder op de man spelen op de reacties mag wel, je kunt ook op een normale manier zeggen dat je een nummer niet leuk vindt...
0
geplaatst: 2 augustus 2010, 12:03 uur
Voegt niet zoveel toe, deze remix; maar blijft een geweldig nr.
Deze Love EP van de Globetroddas is ook zeker materiaal dat beluisterd moet worden.
Deze Love EP van de Globetroddas is ook zeker materiaal dat beluisterd moet worden.
* denotes required fields.