MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:

Lyrics en download hier.

Nieuwe ish van Grip Grand. Zeker het checken waard. Hoop binnenkort op een nieuw project van hem, aangezien zijn laatste album geweldig was, en deze track laat zien dan hij het nog steeds kan.

"Surrounded by these suckers like I was a sea anemone"

Mb.
Grip Grand is tegenwoordig een van mijn favoriete artiesten. Ik ken al zijn nummers. Dit is een klein groeiertje, maar het pakt me wel meteen in die kenmerkende Grip sfeer. Helaas slechte YouTube kwaliteit. Er staat overigens een album met MF Shalem op de planning, Crisseh. Die was o.a. al verantwoordelijk voor de producties op het debuut van Haji P, maar de remix van 96 Tears (op het album Brokelore van Grip Grand) is ook van hem. Dus ik heb er wel vertrouwen in.

Harco
raffael77 schreef:
In maak kennis met soul/funk heb ik het orgineel geplaatst en nu hier de remix versie met rap.

(embed)

Bekijk dat nummer in andere topic ook ff

De opneemfunctie van hun mobiel was kapot, dus hebben ze maar foto's gemaakt en daar een clip van gemaakt?

phoenix orion iemand bekend mee???

raffael77

MAS
Wel een vet nummer. 7,5

MarkdeVis

Wie kent deze nog?
weetje: dit is eigenlijk een diss naar lenny kravtitz!
Toen neneh cherry samen met kravitz tourde, ging lenny geregeld onder de naam ''buddy x'' naar hotelletjes om er met groupies af te spreken...terwijl hij destijds getrouwd was met Lisa Bonnet, tevens een goede vriendin van Cherry.
Ok, dit interesseerd eigenlijk niemand, maar...je hoort hier een jonge Biggie Smalls op de track

Ik vond het verhaal boeiender dan de track .
It needs more Biggie.

Tjek deze femcee uit:

raffael77
Ze is een leuke mc maar haar album valt behoorlijk tegen. Nergens echt spannend. Gelukkig dat ik het eerst geluisterd had want ik kende haar al een tijdje en wou het album bijna op de gok bestellen.

Stapler schreef:
Tjek deze femcee uit:
(embed)

Zij is totaal niet bijzonder; een soort vrouwelijke B.o.B., maar dan met nog mindere teksten. Maar de productie is heel sterk. Hopelijk heeft die MoSS ook nog wat andere dingen gedaan.

panjoe (moderator)

Weet iemand hoe het eerste nummer heet?

Ehhh.. Oh het liedje ja, precies, eh.. geen idee. Sorry ik was effe afgeleid.

panjoe (moderator)
De eyecandy is zoeter dan de earcandy, zoveel lijkt me duidelijk.

Shit, ik ken het nummer, of iniedergeval de beat, maar weet niet meer van wie.

Improvision
Dat is de beat van de J Dilla Remix van Quasimoto - Hydrant Game op B-Ball Zombie War. Ook gebruikt door Busta Rhymes op Dillagence, Takin' What's Mine.

Aaah, bedankt Impro, ik begon me al te irriteren dat ik het niet meer wist. Via jouw info weet ik dat ik de beat kende via een Jay Electronica-mixtape die ook die beat gebruikte.

raffael77

Klinkt leuk. 7.5 Ik ken Moe Pope ook van Electric en Project Move.
Op youtube net ook het nummer Rock Me van dat album geluisterd en die vind ik nog iets beter.

raffael77
Dat hele album is eigenlijk dope. Die Rain knalt lekker met zijn producties. Ik heb ook het album van hem Years in the making maar die is misschien te downloaden maar ik heb hem graits utgekozen bij aankoop van een aantal cd's bij UHHG.

Mb.
Osiris Apis schreef:
Klinkt leuk. 7.5 Ik ken Moe Pope ook van Electric en Project Move.
Op youtube net ook het nummer Rock Me van dat album geluisterd en die vind ik nog iets beter.

En hij zat ook in Mission, de voorloper van Crown City Rockers, niet te vergeten. Ik vind het wel typisch zo'n MC die vaak ondergesneeuwd wordt, in zowel Mission en Electric als in Project Move. Helaas lijkt hij ook op dit nummer niet volledig te overtuigen, maar ik ga is op zoek naar meer. Een 6'je voor dit nummer vooralsnog.

raffael77
Dit nummer vind ik wel stoer maar helaast staan er op dat album ook hele matige nummers en das toch wel jammer.

Klopt, maar geen slecht album overall.

Aardig lied; klinkt lekker vrolijk. Refreintje van Miz Metro vind ik weinig aan. De barman in de achtergrond is Homeboy Sandman, volgens mij.

Mijn nieuwe 'ontdekking': F.Stokes. Hij heeft een album compleet geproduceerd door beatbakker Lazerbeak van Doomtree.

F.Stokes & Lazerbeak - Blessings

panjoe (moderator)
Lazerbeak heeft wel wat dikke beats gemaakt voor P.O.S. geloof ik . Zeker even checken als ik op een pc zit met geluid.

@Chrisseh: Komt dat album uit 2009?

Klopt, dacht van wel.

Rene1979
Chrisseh Ik heb de EP meteen besteld. Deze heet F. Stokes & Lazerbeak - Deat of a Handsome Bride, ga m proberen toe te voegen

En om in de Lazerbeak sfeer te blijven

Gast
geplaatst: vandaag om 17:36 uur

geplaatst: vandaag om 17:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.