Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 16 oktober 2011, 20:41 uur
Van de groep DMP. Bestaat uit Nottz, Bigshot Manceeni, Cutlass Reid, Khizman, Starboy, Ivory Keyes en Boogie. Op Nottz na zijn ze volgens mij niet zo bekend. Ze hebben één album uitgebracht, maar daar kan ik helemaal niks over vinden eigenlijk. Laatste paar dagen zijn deze twee nummers uitgebracht en ze schijnen met een nieuw album bezig te zijn. Klikt best goed.
0
geplaatst: 17 oktober 2011, 01:09 uur
Ik ben wel onder de indruk van die Despot. Zeer strakke, uitgebalanceerde flow door uitgekiend metrumgebruik, mooi veel kracht achter zijn raps, goede stem, boeiende teksten. Oké, hij baart geen opzien met zijn rijmschema's of intonatiewendbaarheid, maar dan nog: het is goed. Hessel heeft ook twee goede solonummers van hem geplaatst.
Die posse cut van Mr. Muthafuckin eXquire is sowieso heel vet. Ik heb hem al talloze keren beluisterd, ook. Ik ben het alleen niet helemaal eens met het loven van El-P's bijdrage. Zeker, hij levert, zoals wel vaker, een tamelijk briljante tekst. Maar tegelijkertijd bevestigt hij exact waarom ik hem, als desondanks één van de door mij meest bewonderde figuren in de hiphop, een zeer matige rapper vind. Het klinkt gewoon niet; het is altijd veel te opsommingsachtig. Soms kan hij het nog wel redelijk compenseren met snelheid, maar het blijft tergend eentonig door dat schrijnende gebrek aan variatie in het stemgebruik en flowopbouw. Het is dus zo eentonig dat het mij binnen één vers al begint te storen. Jammer allemaal, want El-P heeft een immens muzikaal talent. Dat weet ik wel van al zijn monumentale producties.
Die posse cut van Mr. Muthafuckin eXquire is sowieso heel vet. Ik heb hem al talloze keren beluisterd, ook. Ik ben het alleen niet helemaal eens met het loven van El-P's bijdrage. Zeker, hij levert, zoals wel vaker, een tamelijk briljante tekst. Maar tegelijkertijd bevestigt hij exact waarom ik hem, als desondanks één van de door mij meest bewonderde figuren in de hiphop, een zeer matige rapper vind. Het klinkt gewoon niet; het is altijd veel te opsommingsachtig. Soms kan hij het nog wel redelijk compenseren met snelheid, maar het blijft tergend eentonig door dat schrijnende gebrek aan variatie in het stemgebruik en flowopbouw. Het is dus zo eentonig dat het mij binnen één vers al begint te storen. Jammer allemaal, want El-P heeft een immens muzikaal talent. Dat weet ik wel van al zijn monumentale producties.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2011, 15:48 uur
Ik kende Despot van het hierboven geposte Look Alive (van die DefJux showcase), die vond ik al erg nice en ook op die posse cut laat hij zien een behendig reppert te zijn. Die posse cut blijft sowieso wel hangen: sinds ik hem hier heb gehoord draai ik hem dagelijks
.
Ik zal nog eens een track van Tokimonsta posten (geen rap, maar je hoort er wel een flinke dosis hiphop in terug). Deze luister ik de afgelopen maanden met regelmaat:
.Ik zal nog eens een track van Tokimonsta posten (geen rap, maar je hoort er wel een flinke dosis hiphop in terug). Deze luister ik de afgelopen maanden met regelmaat:
0
Mb.
geplaatst: 20 oktober 2011, 11:14 uur
Dit moet users als Rene1979 en thgryda aanspreken. Twee mannen die gewoon hun verses spitten voor wat graffiti en de commerciële industrie verafschuwen. Je weet wel: shit is real, enzo. Het album heet Illin' Spree en staat nog niet op Musicmeter.

Lichtelijk plagend toontje: niet bijten, jongens.
0
geplaatst: 20 oktober 2011, 13:06 uur
Breath on my Contacts is inderdaad de poep. 
Lekker nummer ook van Epidemic Mb.

Lekker nummer ook van Epidemic Mb.

0
Rene1979
geplaatst: 21 oktober 2011, 12:26 uur
Ik heb het album van Epidemic gehoord. Het is echt te gek!
0
Mb.
geplaatst: 8 november 2011, 21:27 uur
Ik heb geen idee waar het over gaat, maar interessant is het wel. Dat einde is geniaal!

0
geplaatst: 8 november 2011, 21:53 uur
Het is de bedoeling om te beoordelen... Maarjah, omdat niemand het doet...
Vinny Cha$e: 3, niks voor mij, maar het is niet pure bagger.
Japanse klinkt niet slecht. Jammer dat ik niet weet wat er wordt gezegd...
7,5*
Klinkt best duister, heb je weinig als het uit Japan komt.
Vinny Cha$e: 3, niks voor mij, maar het is niet pure bagger.
Japanse klinkt niet slecht. Jammer dat ik niet weet wat er wordt gezegd...

7,5*
Klinkt best duister, heb je weinig als het uit Japan komt.
0
geplaatst: 15 november 2011, 22:53 uur
Ga dit vergeten pareltje tjekken mensen. Cage, Eminem, Kool Keith, Mos Def, Pharaoh Monch als feats. Beats van Mighty Mi en Alchemist. Wat wil een head nog meer?
0
geplaatst: 16 november 2011, 23:34 uur
In 2003 ontdekt. Nog steeds 1 van mijn favoriete hiphopacts.
[embed]
Die verse op 2.43 van Pep Love. Te gek.
[embed]
Die verse op 2.43 van Pep Love. Te gek.
0
geplaatst: 17 november 2011, 00:06 uur
Society of Soul. Soul dus.... maar wel met hiphop legendes. 1 van de eerste producties van Organized Noize. Goeie ouwe tijd.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 21 november 2011, 09:34 uur
Beetje Aesop Rock achtig dit:
Dat album van The High & Mighty moet ik ook zeker effe checken binnenkort Stapler!
Dat album van The High & Mighty moet ik ook zeker effe checken binnenkort Stapler!
0
geplaatst: 21 november 2011, 11:27 uur
Mb. schreef:
(embed)
Dit moet users als Rene1979 en thgryda aanspreken. Twee mannen die gewoon hun verses spitten voor wat graffiti en de commerciële industrie verafschuwen. Je weet wel: shit is real, enzo. Het album heet Illin' Spree en staat nog niet op Musicmeter.
(embed)

Spreekt me zeker aan, heel dat epidemic album is vet!
Red VII vette beat, de raps zijn zeker niet slecht maar jullie accent is me iets te nederlands

0
Mb.
geplaatst: 23 november 2011, 12:12 uur
@ Panjoe
Dat is dezelfde rapper die voorheen bekend stond als Ricky Pharoe:
Dat is dezelfde rapper die voorheen bekend stond als Ricky Pharoe:
0
geplaatst: 14 december 2011, 22:24 uur
http://www.youtube.com/watc...
Twee tracks die zijn geproduceerd door Mir the Bloody, een Portugese producer.
0
geplaatst: 8 januari 2012, 01:38 uur
Voorlopertje van het nieuwe album van Eigen Makelij! Got damn bitches. Heerlijke schijf! 

0
geplaatst: 10 januari 2012, 05:03 uur
Supernormal schreef:
Voorlopertje van het nieuwe album van Eigen Makelij! Got damn bitches. Heerlijke schijf!
(embed)

(embed)
Eigen Makelij brengt doorgaans sterk en authentiek werk. Ook dit is kwalitatief niet te geringschatten. Ik heb er niettemin zo mijn twijfels over. Qua authenticiteit lijkt dit wat in te boeten; het lijkt wat hedonistisch experimenteel. Dit is alleszins niet de keiharde hardcorerap van 2000WAT waarvan ik zo onder de indruk was. Er zit wel een interessant cultureel statement in de clip met het verbranden van de Vlaamse vlag. Verregaande unionisten, doorgewinterde globalisten of dan misschien toch zelfs aanhangers van de staat van de Lage Landen? Ik vermoed geen van allen. Het lijkt meer op een beetje oppervlakkig geprovoceer.
0
geplaatst: 11 januari 2012, 11:19 uur
Deze is ook net uitgekomen!
Een maat van mij genaamd Active en ik hebben in 24 uur tijd een EP gemaakt!
Instrumentale, rauwe, elektronische maar wel melodieuze beats!
Als je van hiphop, electronic en glitch houd is dit vast wel wat voor jou!
Hij staat binnenkort waarschijnlijk ook op MuMe, dus dan kan je hem ook beoordelen!
http://noisedeposit.bandcamp.com Luister en/of download hem hier!
ENJOY!
Rick
Een maat van mij genaamd Active en ik hebben in 24 uur tijd een EP gemaakt!
Instrumentale, rauwe, elektronische maar wel melodieuze beats!
Als je van hiphop, electronic en glitch houd is dit vast wel wat voor jou!
Hij staat binnenkort waarschijnlijk ook op MuMe, dus dan kan je hem ook beoordelen!
http://noisedeposit.bandcamp.com Luister en/of download hem hier!
ENJOY!
Rick
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 12 januari 2012, 20:11 uur
Ik ga het wel even uitchecken Rick 
Jammer dat de rest van het album overwegend bagger is.

Jammer dat de rest van het album overwegend bagger is.
* denotes required fields.