MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
Supernormal schreef:
Franse rap

(embed)

Dit is echt maaaatig vriend. Ben veel beter van de Fransen gewend.

Passion
New Joint

Passion - My Lady

YouTube - Passion - My Lady

toris schreef:
Ik kwam per toeval dit tegen:
(embed)

Klinkt goed. Fijn smerige beat, vooral.

Rene1979
Ik wil jullie even wijzen op dit album;

Teenburger - Burgertime (2011)

De groep bestaat uit Ghettosocks en Timbuktu. Alles wordt geproduceerd door Jorun Bombay die bekend staat om zijn oldschool beats en om zijn geniale remixes

MAS
Ik heb op youtube ook wat goede remixes van Jorun gehoord dus zal dit ook maar eens checken.

Track samen met een jongen die ik ken. Feed is welkom. Je kunt gewoon luisteren zonder te downloaden.
Chapa - Random Day ( INS Nega )

Download Chapa - Random Day (ins Nega).mp3 - Kiwi6.com Mp3 Upload

Mb.
Ik kwam er vandaag achter dat Red Foo die malloot van LMFAO is. Blijkbaar is hij al langer bezig:

Klinkt wel erg vet!

Zo klonk Far East Movement vroeger ook helemaal zo slecht nog niet.

Klinkt zeker dope. Wat een contrast met LMFAO.
Ze hebben ook een nummer met Evidence: YouTube - Redfoo & Dre Kroon feat Evidence "The Freshest" (1997)

Mb.
Klopt, maar dit nummer bevat meer ironie. Hij verkondigt immers een boodschap die hij later met LMFAO heeft verloochend.

Nou ja zeg. Eerst Black Eyed Peas, toen Far East Movement en nu blijkt ook LMFAO (deels) undergroundhiphop - van degelijke kwaliteit - te hebben gemaakt. What's next? Justin Bieber die 24 jaar geleden al samen met Kool G Rap in een bandje zat?

panjoe (moderator)
Redelijk toffe UK hiphop:

De uilenmaskertjes pleiten wel voor ze natuurlijk .

Strak nummer

Mb.
Rhythm & Poetry schreef:
Nou ja zeg. Eerst Black Eyed Peas, toen Far East Movement en nu blijkt ook LMFAO (deels) undergroundhiphop - van degelijke kwaliteit - te hebben gemaakt. What's next? Justin Bieber die 24 jaar geleden al samen met Kool G Rap in een bandje zat?

Ik veroordeel het verder niet, maar een dergelijke context maakt zo'n nummer wel extra interessant.

Mb. schreef:
Ik kwam er vandaag achter dat Red Foo die malloot van LMFAO is. Blijkbaar is hij al langer bezig:

(embed)

Haha, 1:48 tot 2:02. Wat een idealist.

Passion
Getaped op Koninginnedag,
Mijn manier van feest vieren samen met een flesje captain morgan..

YouTube - Passion - Blood In Blood Out

What do ya'll think about it?

Sjaakspeare schreef:
(quote)

Haha, 1:48 tot 2:02. Wat een idealist.

Idd, zoals zoveel rappertjes. Ik zou het ook wel weten hoor, ff een paar jaar cashen en de wereld over gaan, of een beetje 'real' blijven en geen pepernoot verdienen.

Heel sterk gedaan, dit:

Zo bezwerend chaotisch, zeker wanneer Lif losgaat.

Dit is ook bijzonder: een authentiek niet-Jamaicaans toastende MC op een vervreemdende beat. Goede alternatieve hiphop.

Nog iets met een sfeervol meegesleurde beat:

En dan nog een mooi subtiele beat:

Vroeger was dit nog een leuk topic. Wat zou het leuk zijn als we de regels van toen weer in acht nemen. Wat denken jullie, zullen we een poging wagen of is de generatie van nu meer van het snelle leven?

Dat vind ik ook een goed idee, ondanks dat ik me hierboven totaal niet aan de oude regels (één nummer per vierentwintig uur, opdat die vervolgens wat beoordelingstijd heeft) gehouden heb. Maar dat was een pragmatische infuuszet bij dit neergaande topic. Het opnieuw in acht nemen van het beproefde, aandachtelijke systeem van toen lijkt me niettemin een duurzamere oplossing. Maar goed, ik had ook zin om een rits tracks te delen, eenvoudigweg.

Eensch.

Om te beginnen beoordeel ik hierbij Sjaaks laatste nummer: 7- Vooral de productie is mooi, de emcees weten me niet volledig te overtuigen.

Compositie: 7
Orginaliteit: 6
Combinatie met tekst: 6

Ik drop zelf een nieuwe nummer aangezien het al meer dan 24 uur geleden is dat Sjaak zijn nummer heeft gedropt:

Jammer van de wat matige climax. Verder een nummer met vooral een toffe instrumentatie, de vocalen boeien mij vooralsnog wat minder.

6,5

panjoe (moderator)
Je had deze al in een ander topic gepost dus een echte kennismaking is dit niet voor mij. Helemaal niet erg want 't is een apart, maar wel erg goed nummer. Ik kijk uit naar Teep Twee.

7,4

Young Fathers - Way Down in the Hole scoort een gemiddelde van 6,95 uit maarliefst 2 stemmen. Een nieuwe track mag geplaatst worden, ik zal eens kijken of ik iets leuks voor jullie heb.

Pac Div - Anti-Freeze

shadowboxer
Niet mijn ding. 4.

Harde beat en de rappers gaan er lekker op. Teksten zijn vermakelijk, bij een nummer als dit ga je sowieso geen complexe of veelbetekende teksten gebruiken.

7,8

Gast
geplaatst: vandaag om 06:13 uur

geplaatst: vandaag om 06:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.