MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
Als ik nog zou weten welke video Sander had geplaatst dan zou ik die nu plaatsen, maar helaas, ik weet het niet meer.

Jammer. Ik ga verder met mijn schaamteloze promotie van Young Fathers.

9,0

Dit is het beste nummer van TAPE ONE als je het mij nu zou vragen maar die tape is zo sterk dat het morgen weer een ander nummer zou kunnen zijn. Wat een sound, wat een instrumentatie en ja, ik ben nou eenmaal een bitch voor dat accent. Niet dat het accent het enige goede is van deze mannen want ze wisselen elkaar ook nog eens vrij geniaal af. Scherpe raps met een grimey randje en zang die gewoon perfect past. En die drums, die belachelijk grove drums...

Ik wilde net.

Ik word er nog altijd niet warm of koud van. En ik vind de keuze ook behoorlijk jammer, nu weten we het wel dat jij Young Fathers erg goed vindt.

5

Morgen mag iemand anders.

Op zich wel een leuk nummers. De verses zijn apart, maar wel leuk gedaan. De simpele beat past er goed bij. De laatste minuut van het nummer vind ik een beetje overbodig.

6.2

Rhythm & Poetry schreef:
Morgen mag iemand anders.
Niet!

Gossie, ik voel me bijna schuldig dat ik weer ben gegaan. Is het heel erg tegen alle principes in om de regels aan te passen? 24 uur vind ik eigenlijk te veel van het goede. Na bijvoorbeeld 5 (of 10) stemmen (met argumentatie) kan er wat mij betreft gewoon weer een nieuw nummer worden geplaatst. Of gaat dan alle remmen los en ontstaat er hier anarchie?

Dan ontspoor ik volledig en ga ik in een foetushouding liggen. Ik pleit voor 24 uur, maar dat jij nu al voor de tweede keer gaat kan ik natuurlijk niet tegenhouden. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Hoewel het voor de variatie leuk is als diverse users een beurt krijgen. Een beurt krijgen is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

Van een kennismaking kan natuurlijk geen sprake meer zijn.. 8
Staan wel betere nummers op de tape IMO (eender welk van de eerste vier, en met name Deadline en Romance).

shadowboxer
Oef, dit ligt wel in mijn straatje. Vette beat! 8. Daar gaan we eens in verder

panjoe (moderator)
8

Echt heerlijke drums inderdaad. Maar de raps vind ik wel erg wisselvallig. Maar toch een fijn geheel om te beluisteren. Ik ben overigens ook gewoon voor de 24u, kunnen gewoon alle users de track checken.

6,8

7,4 yall Goed gedaan maar zet het zelf niet zo gauw weer op, niet catchy genoeg en/of bijzonder genoeg in mijn oren.

Wederom een 6. Het is een leuk nummer, maar niet meer dan dat.

Hiphoppers, slaat u slag.

1. Young Fathers - Remains (Dakduivel / 7,16 / 9 stemmen)
2. Young Fathers - Way Down in the Hole (Dakduivel / 6,9 / 2 stemmen)
3. Billy Woods - The Wake (Shadowboxer / 6,44 / 9 stemmen)
4. Pac Div - Anti-Freeze (R&P / 6,08 / 10 stemmen)

Zelf geef ik het een 8,5. Erg sterke raps van de heren met een lekkere grimmige beat. De verses van Aesop Rock en Slug zijn niet hun beste, maar dat zegt meer over de rest van hun werk.

Beat is vrij waardeloos (die ratelende tikjes zijn ronduit lelijk) en de raps zijn niet van het niveau dat ik doorgaans van Aesop Rock en Slug verwacht. De donkere sfeer spreekt mij niet zo aan, ik hoor Slug liever over wat luchtigere beats rappen, terwijl Aesop Rock gewoon specialere/vreemdere maar bovenal dopere beats nodig heeft. Luckyiam nooit een bijzondere rapper gevonden. Ik kende dit nummer al.

5,5

Ik ben ook niet echt onder de indruk. Saaie beat en matige raps.

5.8

Heerlijke beat van 5th Criminal. Echt zonde dat hij voor de rest zo weinig beats heeft gemaakt. Een paar lekkere verses, vooral van Lord Lhus.

7.7

Edit: Eigenlijk is de verse van Big John nog beter.

3. Luckyiam - Borrowedtime (Colluci Era / 6,6 / 3 stemmen)
4. Billy Woods - The Wake (Shadowboxer / 6,44 / 9 stemmen)
5. Pac Div - Anti-Freeze (R&P / 6,08 / 10 stemmen)

5th Criminal: saaie beat, nog minder boeiende raps. Wederom die donkere sfeer die mijn inziens totaal niet werkt. Weinig origineel.

5

Ondanks dat de beat eentonig is, verveelt ie me niet. De raps zijn natuurlijk erg standaard voor dit soort nummers. Inderdaad weinig orgineel, maar niet echt slecht.

6,5

Wat Colucci_Era zegt; weinig origineel. Maar niet dat het ergert. Prima naar te luisteren. Wisselvallige rappers die gemiddelde verses afleveren.

6

shadowboxer
Niet boeiend. Magere beat, geen fijne rapper en er zit een - voor mij - storend 'stoer' sausje overheen.

5

Ik sluit me aan bij de rest. Vrij middelmatig en een gebrek aan eigen smoel. Het is absoluut niet verkeerd om een keertje naar te luisteren, maar een indruk weet het niet achter te laten.

6

3. Luckyiam - Borrowedtime (Colluci Era / 6,6 / 3 stemmen)
4. Billy Woods - The Wake (Shadowboxer / 6,44 / 9 stemmen)
5. Pac Div - Anti-Freeze (R&P / 6,08 / 10 stemmen)
6. 5th Criminal - Everyday Struggle (He$$el / 6,03 / 6 stemmen)

The Coup - Fat Cats And Bigga Fish

9

panjoe (moderator)
Stomme gecleande versie wel een 9 natuurlijk.

shadowboxer
Beste track. Dit is nieuw voor mij, maar stijgt met stip op het te-luisteren lijstje.

9

Gast
geplaatst: vandaag om 22:37 uur

geplaatst: vandaag om 22:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.