MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
Niet slecht.

6

Raffael1977
Aardig nummer beetje herhaling stof uit early 2000's

6,5

Dennisami
Rasheed Heart - All i can be best lekker nummer, maar rond de 100 views is wel bijzonder weinig lijkt me zo

Van de nieuwe tape van Himanshu!

Allemachtig, wat een beat. Heel origineel en toch lekker in het gehoor liggend. En die 'killing time'-sample is zeer vet. De raps waren nog wel acceptabel, hoewel ik het 'I'm bored' gedeelte wel storend vond. 6,8

panjoe (moderator)
Mike Finito zeker weer, die beat?

7,3

Nee, ene Yorissey Blkhrts.

Hier kun je de tape gratis legaal downloaden: Heems - Wild Water Kingdom

Fok die gemiddeldes:

Hier worden de laatste tijd alleen maar harde tracks gedropt. Ongelofelijk!

Tof. Lekker droog. Me like it.

Obscuur bandje, dat De La Soul.

Niet perse de groep, nummer is aardig onbekend. Maakt dat uit?

Haha, nee hoor. Ik plaag je maar. Nummer is wel redelijk bekend hier op MusicMeter denk ik.

Dan kan je ook wel zeggen dat alles hier aardig bekend is

Onbekende classic uit de 90s.

Ik luisterde geregeld naar Rawcotiks toen ik een jaar of zeventien was. Toen vond ik het ook indrukekkend. Nu vind ik het maar weinig bijzonder.

Paar nummers van het nieuwe album van Beast 1333, genaamd Space Age Slaves. Het blijft een erg interessante rapper, vooral qua teksten. Je moet er wel van houden natuurlijk. Ik zal binnenkort wel even zijn album op de site zetten, als ik er zin in heb.

Die tracks zijn wel hard, maar ik denk niet dat ik een heel album van hem vol houd. Ik zal het toch eens proberen.

Als je daar nu al over twijfelt denk ik het ook niet. Het album duurt namelijk één uur en 47 minuten.

Maar ik zou het toch even proberen als ik jou was.

Raffael1977

Kwam ik laatst tegen, vette flow!

Aardig commercieel nummertje

Aangezien dit topic toch niet meer is wat het is geweest plaats ik hier gewoon maar even een redelijk bekend nummer van een vrij bekende rapper. Namelijk, Failure van Lupe Fiasco.

Een nummer van één van zijn mixtapes (die volgens mij niet eens op de site staat), maar tekstueel misschien wel zijn beste nummer ooit en sowieso een van de beste nummers ooit in mijn ogen. Dit keer geen maatschappijkritische teksten, maar een nummer met ongelofelijk veel double en triple entendres.

It's mean, soldiers
Now let me put the streets down like steamrollers
With the CATS that push
40 oz. through the hood like King Cobras
See we sling soda
Cause the extra four in the split is mixed
It's really thirty-six

See, I could walk the walk, couldn't really talk the talk
Had to get my talk to properly explain my walk
Cause this lack in talk had my walk looking off
Now I'm over the limp
Watch how they mugs drop when they see my Verbal's able
That's the Usual

Just call on sun
Drop a 's'
Pick up an 'o'
Uno, put it all on "one"

Voor de mensen die de lines graag uitgelegd willen hebben (geen schande, ik snap ze ook zeker niet allemaal zonder uitleg ): RapGenius

Genieten dit nummer.

Beast1333 heb ik erg veel problemen mee vanwege zijn manieren om aandacht te krijgen op YouTube een tijdje geleden... Erg vervelend.

De tracks zouden best leuk kunnen zijn, alleen staan die vocalen echt VEEL te hard... Gewoon niet leuk meer...

Bedoel je zijn hele Anti Illuminati beweging? Ik heb daar niet zo veel problemen mee namelijk. Vind het wel interessant eigenlijk. Natuurlijk moet je het allemaal met een korreltje zout nemen, maar er zit wel een kern van waarheid in.

En over die harde vocalen: Dat heeft hij expres gedaan denk ik. Het gaat bij hem toch vooral om de teksten, en dan vooral om de boodschap in de teksten. Hij zit een beetje in het straatje Immortal Technique, K-Rino, Lowkey. Rappers die vooral rappen om een boodschap over te brengen. Ik vind dat hij erg sterk rapt en ook inderdaad met sterke teksten komt, maar het moet je wel liggen natuurlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:15 uur

geplaatst: vandaag om 15:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.