Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 8 maart 2013, 00:17 uur
Nee, ik weet weinig van de beweging. Ik heb het over het gespam op YouTube video's van, als ik het me goed herinner 'lizzygreenblatt' en nog wat accounts. Erg vervelend om bij bijna ELKE hiphopvideo weer hetzelfde spamberichtje over Beast1333 te zien. Omdat hij toen nog niet bekend was (ook niet relatief, in de underground), gok ik dat hij daar zelf gewoon achter zat. Erg vervelend en je verliest dan toch erg veel respect bij mij.
Die harde vocalen kunnen expres gedaan zijn ja, waarschijnlijk wel. Maakt het niet minder vervelend. Ik heb echt geen harde vocalen nodig om teksten te verstaan ofzo. Het verstoort gewoon de balans. Als je graag je teksten wilt overbrengen op zo'n manier kan je net zo goed de beats (die ik niet van hoog niveau zijn) weghalen, en meer spoken word gaan doen. Nee, ik kan het niet waarderen. Als de mix beter zou zijn, zou het me vast en zeker liggen. IT, K-Rino en Lowkey liggen zeker wel in mijn straatje. Dit klinkt gewoon amateuristisch, en niet op een goede manier. Ik vraag geen professionele mix van een undergroundrapper hoor, maar toch op zijn minst een redelijke balans in volume.
Die harde vocalen kunnen expres gedaan zijn ja, waarschijnlijk wel. Maakt het niet minder vervelend. Ik heb echt geen harde vocalen nodig om teksten te verstaan ofzo. Het verstoort gewoon de balans. Als je graag je teksten wilt overbrengen op zo'n manier kan je net zo goed de beats (die ik niet van hoog niveau zijn) weghalen, en meer spoken word gaan doen. Nee, ik kan het niet waarderen. Als de mix beter zou zijn, zou het me vast en zeker liggen. IT, K-Rino en Lowkey liggen zeker wel in mijn straatje. Dit klinkt gewoon amateuristisch, en niet op een goede manier. Ik vraag geen professionele mix van een undergroundrapper hoor, maar toch op zijn minst een redelijke balans in volume.
0
geplaatst: 14 maart 2013, 18:44 uur
De groep Gangstagrass maakt een mengsel van rap en bluesgrass. Rare combinatie, maar misschien dat sommigen dit wel kunnen waarderen.
0
geplaatst: 10 april 2013, 17:32 uur
@Dirruk, een rare combinatie?
Die track klinkt ERG vet in ieder geval!
Klinkt erg vet! Ga ik zeker meer van op zoeken!
Die track klinkt ERG vet in ieder geval!
Klinkt erg vet! Ga ik zeker meer van op zoeken!
0
geplaatst: 16 april 2013, 22:47 uur
@Elohim, Ja een aparte combinatie vind ik het
Niet negatief bedoeld haha. Vind het zelf ook wel relaxt.
Niet negatief bedoeld haha. Vind het zelf ook wel relaxt.
0
Rene1979
geplaatst: 17 april 2013, 09:55 uur
Voor de mensen die Oxygen niet kennen:
Prijsvraag: Oxygen - House of Hip Hop - House of Hip Hop - houseofhiphop.nl
Hier de videoclip en je kan zelfs vinyl winnen... Doe mee zou ik zeggen.
Prijsvraag: Oxygen - House of Hip Hop - House of Hip Hop - houseofhiphop.nl
Hier de videoclip en je kan zelfs vinyl winnen... Doe mee zou ik zeggen.
0
Raffael1977
geplaatst: 17 april 2013, 12:26 uur
Dope gast maar hij is zelf ook niet echt bepaald orgineel met de beat.
0
geplaatst: 17 april 2013, 14:39 uur
Ergens vond ik de combinatie eigenlijk wel logisch (of in ieder geval op de track met DP). Het klinkt als een tegenwoordige versie van de klassieke blues-songs die ontstonden op de plantages. Dan zijn de mannen van Dead Prez ook de beste mensen om te krijgen daarvoor. Vind de andere tracks op het album minder geslaagd, tot nu toe.
0
geplaatst: 23 april 2013, 17:58 uur
Ik denk dat veel mensen dit wel kunnen waarderen; Grip Grand remixes MF DOOM. Klinkt erg prettig 

0
geplaatst: 29 april 2013, 22:12 uur
Binnenkort toch maar een album checken van MF DOOM 
Klinkt allemaal wel tof!
Hidden Track op de single van The Foundation:
Natuurlijk is Xzibit & Mobb Deep bekend (voordat ik commentaar krijg) maar deze track begint vergeten te worden.

Klinkt allemaal wel tof!
Hidden Track op de single van The Foundation:
Natuurlijk is Xzibit & Mobb Deep bekend (voordat ik commentaar krijg) maar deze track begint vergeten te worden.
0
nedbed
geplaatst: 1 mei 2013, 14:30 uur
Ik vind het ook niet geweldig. Die Riff Raff vind ik zelf juist het grootste minpunt van het nummer, irritante stem heeft die gast.
0
geplaatst: 1 mei 2013, 18:45 uur
Riff Raff haha, herken die man nog van ''From G's to Gents''
. Earl is okee, maar niet bijzonder op die plaat, net als Harry Fraud overigens
. Earl is okee, maar niet bijzonder op die plaat, net als Harry Fraud overigens
0
geplaatst: 21 mei 2013, 13:57 uur
Ik heb laatst Safari Al ontdekt en ik vind het eigenlijk best wel vet. De rapper is niet altijd even goed en je hoort hem geregeld wel heel duidelijk diep ademhalen, maar de muzikale begeleiding is erg gaaf en de sfeer staat me erg aan. 't is wel ontzettend hiphop om thee op te drinken, dat wel:
0
geplaatst: 21 mei 2013, 14:00 uur
Kan nu niets beluisteren, maar hiphop om thee op te drinken klinkt goed! o.O
0
geplaatst: 21 mei 2013, 14:05 uur
Ik denk dat jij het wel leuk gaat vinden. Ik beloof niets, maar ik denk van wel.
0
geplaatst: 22 mei 2013, 20:25 uur
Wat ben je toch een nare, theedrinkende hipsterhiphopluisteraert. 

0
geplaatst: 23 mei 2013, 10:46 uur
Ik had inderdaad ook verwacht dat Elohim zoiets wel tof zou vinden (aangezien de 5 voor Atmosphere) ook wat thee achtige hip-hop sfeer
Ik vind het zelf ook erg vragend naar meer. Alleen was het voor mij was moeilijk te verstaan :O
Nog even op de clip hier boven mij, wat ook echt tof is :O nooit van meneer KAM gehoord
Ook uitchecken.
Ik vind het zelf ook erg vragend naar meer. Alleen was het voor mij was moeilijk te verstaan :ONog even op de clip hier boven mij, wat ook echt tof is :O nooit van meneer KAM gehoord
Ook uitchecken.
0
geplaatst: 23 mei 2013, 10:56 uur
Slowgaze schreef:
Ik heb laatst Safari Al ontdekt en ik vind het eigenlijk best wel vet. De rapper is niet altijd even goed en je hoort hem geregeld wel heel duidelijk diep ademhalen, maar de muzikale begeleiding is erg gaaf en de sfeer staat me erg aan. 't is wel ontzettend hiphop om thee op te drinken, dat wel:
(embed)
(embed)
Deze muziek is blanker dan spierballenhardrock

Deze man heeft naar dingen van Anticon geluisterd, zoveel is duidelijk.
0
geplaatst: 23 mei 2013, 13:13 uur
Hmmmz... Vind Atmosphere heel anders, eigenlijk. =]
Kan de vergelijking met Anticon beter vinden. Het is eigenlijk een soort van mix van Anticon met Project MoonCircle (qua instrumentatie). Van beide labels ben ik een fan, dus dat zit erg goed.
Kan de vergelijking met Anticon beter vinden. Het is eigenlijk een soort van mix van Anticon met Project MoonCircle (qua instrumentatie). Van beide labels ben ik een fan, dus dat zit erg goed.

* denotes required fields.