Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 17 oktober 2007, 14:44 uur
Two kings in a cypher ken ik zeker. La Melodia zag ik vanochtend in Goedemorgen Nederland. Ze komen uit Eindhoven en schijnen in Japan erg bekend te zijn. De sound klinkt idd goed.
0
Artifact
geplaatst: 17 oktober 2007, 17:38 uur
Jazeker, één van me favo DOOM tracks op youtube. Net als Common het gebruik van vrouwen als metaforen. Wie denkt te weten waar het over gaat?
0
geplaatst: 17 oktober 2007, 19:03 uur
Wow wat een vet nummer, had ik nog nooit gehoord.
9* voor dit nummer, MF Doom klinkt erg geniaal daar en de beat is ook lekker.
9* voor dit nummer, MF Doom klinkt erg geniaal daar en de beat is ook lekker.
0
geplaatst: 17 oktober 2007, 19:45 uur
Artifact schreef:
Jazeker, één van me favo DOOM tracks op youtube. Net als Common het gebruik van vrouwen als metaforen. Wie denkt te weten waar het over gaat?
Het gaat over zijn favoriete soorten drugs.
8* trouwens.
0
geplaatst: 17 oktober 2007, 19:57 uur
Een van lekkerede (ehm..) liedjes van MF Doom, wat mij betreft! Maar is dit ooit op album ofzo uitgekomen? (Staat niet op O:D, MM.., Madvillain of VV toch?).
8.
8.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 17 oktober 2007, 22:41 uur
erg dope, niks aan te merken op z'n flow en de beat is erg vet
9
9
0
geplaatst: 17 oktober 2007, 23:13 uur
waxs schreef:
Hij staat op Live From Planet X.
Hij staat op Live From Planet X.
Ahah, bedankt waxs. Dat album heb ik dan net weer niet, vandaar dat ik 't niet kende. Iig dope lied!
0
geplaatst: 17 oktober 2007, 23:48 uur
Hij is ook gewoon als 12" uitgebracht, die heb ik (welliswaar gepindakaasd), daar staat ook de instrumental en acapella op.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 00:11 uur
Fijne beat, vooral die drums zijn erg lekker. Zijn lyrics zijn ook weer dik in orde. Een 8,5.
0
rico-bballer
geplaatst: 18 oktober 2007, 00:14 uur
8,5 Vet nummer, Doom gaat lekker, concept is cool 8,5. Ik herken btw # drugs erin voor zover ik weet Mary stelt paddo's voor Ally de wiet, en De white girl is vrij logisch cocaine. Maar ik kan het fout hebben op de laatste na.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 00:21 uur
Mwah, ikzelf weet niet zeer veel van drugs, maar Mary lijkt me logischer voor Marihuana. De links met 'bloemen' (/planten) en een geurtje klopt ook wel (alhoewel ik niet weet hoe paddo's ruiken). Hooguit ga je er niet van hallucineren.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 00:27 uur
0
raffael77
geplaatst: 18 oktober 2007, 07:52 uur
Mary Jane ken ik van Cypress Hill Track van hub eerste album geloof ik. Idd is dat de link naar wiet
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 10:28 uur
Mary Jane is inderdaad dan de Marijuana. "I probably coulda been, if I never meet Eve. She make me feel all fuzzy inside, it's loco." EVE is een ander naam voor MDEA, een van de (belangrijkste) bestandsdelen van XTC, geen idee of Doom hier persee naar verwijst.
"And Miss Hazy, all the women mature black. Everytime she sees me, I end up gettin pulled back" Het lijkt me dat het hier over alcohol gaat. Aangezien "Hazy" vrijvertaald ook "wazig of vaag" betekend en de term "Gettin' Hazy" vaak gebruikt wordt voor iemand die dronken is. Echter is "Haze" (niet te verwarren met Hazel wat heroine is) ook een term die gebruikt wordt voor LSD (Orange Haze, Purple Haze en dergelijke). "All she want me to do is blaze it crazy. The only one complaint is, she make me too lazy. Terwijl de woorden"Blaze" en "Lazy" erop zouden kunnen wijzen dat het weer op Marijuana gaat.
"Before you know it, he have her on a stroll. Fresh and ripe, perplexin like Acapulco Gold". Acapulo Gold is een wiet afkomstig uit Mexico.
"Plus she from Columbia, so she really Spanish. Cookie known to make a cat bank account vanish" met betrekking tot de "white girl", overduidelijk dus cocaïne. "White" kan echter ook een term zijn voor heroine, als in "White Boy", "White Girl", "China White". Terwijl "Paradise White" maar ook wederom "White Girl" weer als cocaïne termen kunnen worden gebruikt. Aangezien hij naar Colombia verwijst lijkt het me sterk dat het toch om heroïne gaat.
"And Miss Hazy, all the women mature black. Everytime she sees me, I end up gettin pulled back" Het lijkt me dat het hier over alcohol gaat. Aangezien "Hazy" vrijvertaald ook "wazig of vaag" betekend en de term "Gettin' Hazy" vaak gebruikt wordt voor iemand die dronken is. Echter is "Haze" (niet te verwarren met Hazel wat heroine is) ook een term die gebruikt wordt voor LSD (Orange Haze, Purple Haze en dergelijke). "All she want me to do is blaze it crazy. The only one complaint is, she make me too lazy. Terwijl de woorden"Blaze" en "Lazy" erop zouden kunnen wijzen dat het weer op Marijuana gaat.
"Before you know it, he have her on a stroll. Fresh and ripe, perplexin like Acapulco Gold". Acapulo Gold is een wiet afkomstig uit Mexico.
"Plus she from Columbia, so she really Spanish. Cookie known to make a cat bank account vanish" met betrekking tot de "white girl", overduidelijk dus cocaïne. "White" kan echter ook een term zijn voor heroine, als in "White Boy", "White Girl", "China White". Terwijl "Paradise White" maar ook wederom "White Girl" weer als cocaïne termen kunnen worden gebruikt. Aangezien hij naar Colombia verwijst lijkt het me sterk dat het toch om heroïne gaat.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 11:20 uur
http://www.youtube.com/watch?v=wv5sR9GDVx4
Prima track van The Goats, die hier nog niet zo bekend zijn geloof ik.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 14:23 uur
Grappig, Ik beluisterde deze track gisteren nog in de auto!
Typical American qua lyrics goed qua flow iets minder, beat en dergelijke zit wel leuk. Een 7,5 voor deze mannen!
@Waxs, volgens mij bedoel je toch echt Cocaine indien men naar Colombia verwijst. Heroine is meer Afghanistan en Iran.
Typical American qua lyrics goed qua flow iets minder, beat en dergelijke zit wel leuk. Een 7,5 voor deze mannen!
@Waxs, volgens mij bedoel je toch echt Cocaine indien men naar Colombia verwijst. Heroine is meer Afghanistan en Iran.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 14:51 uur
ewalk schreef:
Nee white wordt ook als "heroine" beschouwd.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 15:27 uur
thomzi50 schreef:
Ik had je hier toch ooit mee laten kennismaken?
Redelijke track: 7,5
Off-topic: Waar zit hier eigenlijk de plaats op het forum waar je elkaar albums kan aanraden? Is daar elders een topic voor of?
0
rico-bballer
geplaatst: 18 oktober 2007, 16:58 uur
Ja maar cocaine is meer colombia.
7,8 voor The goats
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 17:31 uur
White is toch echt Cocaine, (White lines) Bovendien is heroine bruin van kleur. Cocaine is, mits onversneden wit.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 18:26 uur
rico-bballer schreef:
Dat zeg ik toch ook?
ewalk schreef:
White is toch echt Cocaine, (White lines) Bovendien is heroine bruin van kleur. Cocaine is, mits onversneden wit.
Jah maar "White Girl", "White Boy" en "China White" is (/zijn ook termen voor) heroïne.
Ik zegt toch ook: "Aangezien hij naar Colombia verwijst lijkt het me sterk dat het toch om heroïne gaat.
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 18:48 uur
waxs schreef:
Dat zeg ik toch ook?
Jah maar "White Girl", "White Boy" en "China White" is (/zijn ook termen voor) heroïne.
Ik zegt toch ook: "Aangezien hij naar Colombia verwijst lijkt het me sterk dat het toch om heroïne gaat.
(quote)
Dat zeg ik toch ook?
(quote)
Got your point!

* denotes required fields.