MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
rico-bballer
Je kan ook op aanvrtaag van niet hiphoppers nummers plaatsen aks zij vertellen wat hun reguliere smaak is. Maar dan nog als jij aan hiphop wil beginnen kom je toch altijd uit bij de classics als je die niet kan pruimen word het niks het is natuurlijk ook leuk om een gedeelte te verkennen, maar dan zou ik zeggen dat de kenners nummers plaatsen op aanvraag.

waxs schreef:
Daar hebben we er al genoeg van, dus dan vraag ik bij deze een slotje aan.

Erg gemakkelijk. De meeste topics die je opnoemt gaan over (specifieke) albums. Bovendien loopt een topic waarbij op een vast tijdstip een track wordt geplaatst veel beter (die topics die je opnoemt hebben bij elkaar iets meer pagina's dan dit topic in zijn eentje).

Nogmaals: met deze opzet, lukt het je volgens mij niet om andere users te bereiken en tevreden te houden. Als er een soorgelijk topic over jazz wordt geopend, dan hou ik het een week vol om elk nummer te bestuderen, misschien twee weken, maar als er vervolgens vier dagen achter elkaar een nummer wordt gepost dat ik niet trek, haak ik af. De niche binnen de jazz waar ik van hou, is zo klein dat een topic waar vanalles in wordt gepost, me op een gegeven moment echt niet meer kan interesseren. Dan kan je inderdaad beter een topic starten zoals levenvergeten dat hier heeft gedaan, waarbij de invulling veel vrijer is en bijvoorbeeld aangegeven kan worden: "Als je van punk houdt, is dit-en-dit nummer van Public Enemy misschien wat voor je, als je van jazz houdt, is dit-en-dit nummer van Guru misschien wat voor je." enzovoorts.

Overigens is er natuurlijk nog altijd de mogelijkheid om het topic te splitsen door dat wat ik mogelijkheid 1 heb genoemd hier voort te zetten (dus daar een topic van hip-hop voor hip-hoppers van te maken met elke dag een track).

Lijkt mij een beter plan.

Wat vindt de rest daarvan? Of slaapt de rest al?

Blijkbaar, morgen weer een dag. Weltruste

Ik ben momenteel gwn te lui om dat allemaal te lezen; morgen nog eens. Ik ga een beatje opzetten. Slaapwel

Luiaards! Ongeïnteresseerde pummels! Daar doe je dan al die moeite voor.

Nu ik er nog eens over nadenk, dekt de term 'onbekende hiphop tracks' de lading natuurlijk ook niet helemaal, omdat (mijns inziens) juist ook de wat bekendere nummers mogen worden gepost (als het maar allemaal niet te bekend wordt). Maar is het eigenlijk niet handiger als dit topic doorgaat onder een andere naam ('Beoordeel de hip-hop track van de dag' bijvoorbeeld?) en er een nieuw topic komt onder de naam 'Maak kennis met hip-hop en beoordeel'.? Lijkt mij het beste.

raffael77
Thx Revo dat probeer ik al lang te vertellen. Zeker dat laatste dat veel de grondleggers niet kennen. Ik denk dat het wel uitmaakt wanneer je met hiphop bezig ben gegaan alhoewel ik wel moet zeggen dat er een aantal tussen zitten die jong zijn toch het oude waarderen.

Rappers zoals Melle Mel(Furious Five), Ecstacy (Whodini), Kool Moe Dee(Treacherous Three), Grandmaster Caz & KG The All(Cold Crush Bros), Spoonie Gee & Schoolly D waren erg goed.

Kwa tekst maar ook hun flow. Maar de meeste vinden hun niets aan.
Wel raar omdat namelijk 1 groep nu de tijd wel is die op dezelfde manier rappen en flows zoals hun en dat is PUTS en die vinden een heleboel wel weer goed. Het enige verschil is dat de meeste beats eind 80 stijl is maar soms ook echte oldschool beats.

Er zijn 2 raggae groepen die ik waardeer. Oude Raggamuffin(Uptempo raggae) en raggae hiphop(BDP, Just Ice, Mad Lion, Daddy Freddy, Black Moon, Smif-n- Wesson.

Er zijn door Yak een aantal van die Topics die ik poste samengevoegd.

Und jetzt?

psychonaatje schreef:
(quote)

Erg gemakkelijk. De meeste topics die je opnoemt gaan over (specifieke) albums. Bovendien loopt een topic waarbij op een vast tijdstip een track wordt geplaatst veel beter (die topics die je opnoemt hebben bij elkaar iets meer pagina's dan dit topic in zijn eentje).

Nogmaals: met deze opzet, lukt het je volgens mij niet om andere users te bereiken en tevreden te houden. Als er een soorgelijk topic over jazz wordt geopend, dan hou ik het een week vol om elk nummer te bestuderen, misschien twee weken, maar als er vervolgens vier dagen achter elkaar een nummer wordt gepost dat ik niet trek, haak ik af. De niche binnen de jazz waar ik van hou, is zo klein dat een topic waar vanalles in wordt gepost, me op een gegeven moment echt niet meer kan interesseren. Dan kan je inderdaad beter een topic starten zoals levenvergeten dat hier heeft gedaan, waarbij de invulling veel vrijer is en bijvoorbeeld aangegeven kan worden: "Als je van punk houdt, is dit-en-dit nummer van Public Enemy misschien wat voor je, als je van jazz houdt, is dit-en-dit nummer van Guru misschien wat voor je." enzovoorts.

Overigens is er natuurlijk nog altijd de mogelijkheid om het topic te splitsen door dat wat ik mogelijkheid 1 heb genoemd hier voort te zetten (dus daar een topic van hip-hop voor hip-hoppers van te maken met elke dag een track).

Volgens mij wil de poster van het tweede topic, dat je voorstelt, juist alleen maar onbekende mixed tapes ingebracht. Weet niet of hij hier blij mee is als het toic anders wordt gebruikt.

Ja, dat bedacht ik me ook. Ik was alweer van mening veranderd.

Leuk topic dit

Social_Mask
Hey MJ, vind jij Brother Ali misschien een leuke rapper? Heb je zijn nieuwste album al gehoord ? MOET je zeker eens gaan doen!

Maare.... hoe gaan we verder?

Gewoon weer hoe we waren gebleven lijkt me .

http://www.youtube.com/watch?v=zzalPzcSncU

En weer lekker gezellig stemmen met z'n allen

Social_Mask
HEERLIJK! Echt genoten!

8,8

Snel stemmen mensen, voordat waxs terugkomt

Yes een hoog cijfer bij mijn geplaatst nummer, ik ga me nu eerst maar even aftrekken op die positieve reactie (hè waxs)

7,0

Geen Brother Ali? Sorry, maar dan weiger ik mee te doen.

Social_Mask
Als je goed kijkt..je ziet hem op de achtergrond.

Social_Mask schreef:
Als je goed kijkt..je ziet hem op de achtergrond.
Oh, bij deze dan: een dikke 10!

rico-bballer
8,8 !!

Het nummer komt van het album Black Tie Affair ook echt een aanrader als je dat nummer goed vind.

raffael77
dit is niet zijn beste nummer. 7 omdat hij goede mc is maar op zijn album staan veel betere nummers.

klopt ja, maar dat was het enige nummer waar op youtube een filmpje van was te vinden van dat album.

O wat een lekker nummertje hier zeg! Zeker een 8 waard! Ik wist trouwens niet dat hij een Canadees is.

Nog even dit: Ik ben een echte Old School fan to the fullest, ik dig daarnaast veel begin nineties songs. Ik heb hier kennis gemaakt met veel nieuwe artiesten die ik niet eerder had gehoord (behalve de naam misschien) Voor mij is dit in ieder geval een geslaagd topic en dan niet alleen omdat ik O.P. ben.

raffael77
ewalk schreef:
O wat een lekker nummertje hier zeg! Zeker een 8 waard! Ik wist trouwens niet dat hij een Canadees is.

Nog even dit: Ik ben een echte Old School fan to the fullest, ik dig daarnaast veel begin nineties songs. Ik heb hier kennis gemaakt met veel nieuwe artiesten die ik niet eerder had gehoord (behalve de naam misschien) Voor mij is dit in ieder geval een geslaagd topic en dan niet alleen omdat ik O.P. ben.

Vroeger was Maestro 1 van de betere en hij had erg goede teksten wordt beweerdt.

Een andere die ik je zeer zeker kan aanraden is Two Kings In A Cypher. Hle Funky Beats en dope rhymes.

Nog een aanrader maar dan uit nederland en is net uit.

La Melodia en ze doet mij denken aan ATCQ erg lekker in het gehoor. De cd is anders dan hier op het forum.

King Sun is ook erg goed. Dope beats en rhymes. Hij doet me denken aan soort van Rakim maar in die tijd was hij erg goed en niet een look-a-like van Rakim.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:39 uur

geplaatst: vandaag om 17:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.