MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Guilty Pleasure tracks

zoeken in:
RedLightCityBoy
Anti-backpack? ik denk daar niet eens aan en ik denk de mensen boven mij ook niet. Ik kan dirty south en ook dipset gewoon waarderen. Niks "Kijk mij ik hou ook van dirty south want ik ben geen hiphopnerd, fuck yeah 20 inch rims. Aye"

Ach, het is gewoon 'elke actie heeft een reactie'.

Er is veel Dirty South op TV? Des te meer backpackers die alleen conscious hip-hop willen horen. Des te meer van deze backpackers? Des te meer mensen zich af willen zetten van deze te serieuze 'holier-than-thou' houding. Meer van deze mensen betekent weer dat veel mensen blij zijn met hun 'backpack'-status.

Enzovoorts, niets bijzonders.

[Even gesimplificeerd.]

Harco
GarnalenPeller schreef:
(quote)

"Kijk mij ik hou ook van dirty south want ik ben geen hiphopnerd, fuck yeah 20 inch rims. Aye"

Luister gewoon waar je naar wil luisteren, vanwaar die anti-backpack houding?
Is nog eens compleet irrelevant ook.

Omdat ik moe word van al die backpackvriendjes op internet met, zoals Chrisseh al zegt, hun holier-than-thoustandpunt. Luister waar je naar wil luisteren en laat een ander dat ook. Live and let live.

Trouwens, irrelevant? Ik zie hier alleen maar dirty south en gangstertracks gepost worden. Alsof dat zogenaamd iets ernstigs moet zijn. Liet iedereen elkaar in zijn/haar waarde, dan bestond het hele achterlijke begrip "guilty pleasure" niet.

"Ik haat hiphop en alle andere kanker muziek"

En het is geen Dirty South .

Toen die sessie uitkwam heb ik hem zo vaak beluisterd. Dat was wel een beetje mijn 'Steentijd'. Nu vind ik Steen niet zo goed meer, kan er soms nog wel naar luisteren maar snap eigenlijk niet wat ik zo grappig aan hem vond. Spinal vind ik nog altijd een betere rapper, maar dan wel met Nul7Negen.

ArmyFatigues
Stapler schreef:
(embed)

"Ik haat hiphop en alle andere kanker muziek"

En het is geen Dirty South .

Wat is daar nou "guilty pleasure" aan? Is gewoon vette Hip-Hop.

Is het ook. Maar niet iedereen zal het waarderen als ik dit hard op mee rap in de trein of op school bijvoorbeeld .

Deze gast vind ik eigenlijk ook echt bagger, maar van dit nummer kan ik wel genieten:
Mic Geronimo - Shit's Real

Dat nummer is toch gewoon superdope?

Dj2Jelle
Dope nummer ja, volgens mij heeft het hetzelfde akkoordenschema als deze:

Alleen dat ze dezelfde sample hebben lijkt me stug

@Pooiertje: vandaar guilty pleasure. Net als deze overigens. Wederom: foute gast, lekker nummer.

Strikt genomen zou er in mijn geval ook nummers van Mobb Deep tussen moeten zitten, maar daar gaat iedereen weer over vallen (als ik die bij dit topic plaats).

Dj2Jelle
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, Mobb Deep is niet de muziek die ik meenam als ik met mijn ouders op vakantie ga. Ook niet muziek die ik te hard draai op mijn mp3 in de trein.

Waarom niet?

RedLightCityBoy
principal2000 schreef:
Deze gast vind ik eigenlijk ook echt bagger, maar van dit nummer kan ik wel genieten:
Mic Geronimo - Shit's Real
(embed)

Zelfde sample:

Mb.
Ach principal, zeg gewoon wat je vindt. Dat geeft juist kleur. Ik heb bijvoorbeeld totaal niks met Nas. Moet ik hem dan goed gaan vinden omdat iedereen dat doet? Natuurlijk niet. Wat dat betreft kan ik misschien nog wel een Nas nummertje plaatsen hier!

Stapler schreef:
Is het ook. Maar niet iedereen zal het waarderen als ik dit hard op mee rap in de trein of op school bijvoorbeeld .

Ik zou het sowieso niet waarderen als je mee rapt in de trein!

..inkoppertje, maar ik kon het niet laten

raffael77
Met die gasten als Lil Flip kan ik het wel begrijpen wat betreft guilty maar Royal Flush of Mic Geronimo Guilty vinden is wel erg slecht.

Ik zeg niet dat ze meesters goed zijn al moet ik zeggen dat Royal een aardige dope flow heeft met zo'n hese stem.

principal2000 schreef:

Strikt genomen zou er in mijn geval ook nummers van Mobb Deep tussen moeten zitten, maar daar gaat iedereen weer over vallen (als ik die bij dit topic plaats).

Ja beter dat je dat niet doet dus.

Nee maar dat is jou smaak, en daarover valt niet te twisten. (Behalve in het geval van Soulja Boy ofzo)
Ik hou bijv. niet van ATCQ. Maar ze hebben wel zeker leuke nummers gemaakt. Dat wil niet zeggen dat ik dat dan als Guilty Pleasure ervaar. Want er zijn wel meer artiesten waar ik niks aan vind maar die toch leuke tracks hebben.

Guilty Pleasures zijn eerder de nummers die de meerderheid van MuMe waardeloos vindt, en jij eigenlijk ook slecht moet vinden. Dat kan bijvoorbeeld zijn omdat het een ontzettend cliché nummer is met een iets te foute beat.

Dus nummers die je eigenlijk niet leuk mag vinden maar het stiekem toch doet.

Dat is dus gewoon een dope nummer.

Ja, net als het leven .

Rhythm & Poetry schreef:
Dat is dus gewoon een dope nummer.
Inderdaad, waarom zou dat nou weer ''guilty pleasure'' zijn?

Dj2Jelle
Waarom zou dat überhaupt pleasure zijn?

Omdat die man nog meer swagger heeft dan Hef.

Ik denk eerder meer zwagers, maar goed.

Leuk nummer inderdaad.

elrayo
Niet echt... de volgende (of vorige?) single was nog erger. Mijn Guilty Pleasure op dit moment is Tick Tock, al is dat gewoon een fantastische single!

Arrie schreef:
(embed)

Hier moet je je toch echt heeeeel erg voor gaan schamen hoor

Harco

Sowieso, J.U.S.T.I.C.E. League. Deze dan:

Gast
geplaatst: vandaag om 06:04 uur

geplaatst: vandaag om 06:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.