MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hip Hop Films/Documentaires/Concerten

zoeken in:
Oooeeeh! Ik wil ZO graag naar Doomtree in Utrecht...

gemütlich

Deelnemers meeting (22 september, Amsterdam)

- Bennerd
- R&P
- Hessel
- Stapler
- Harderwiek

Ga je nu wel of niet mee?

Misschien wilt hij dat het een verrassing blijft.

Edit:p

Maar goed, gisteren dus Nas in de Melkweg...

Ik kan niet anders zeggen dan dat het een van de beste shows is geworden waar ik heen ben geweest. Deze komt gemakkelijk in het rijtje Public Enemy, Rhymesayers Crew (met o.a. Atmosphere, Brother Ali en Evidence) en Breakestra ft Chali 2na. Nas stond op het podium met een liveband bestaande uit o.a. twee gitaristen, twee toetsenisten, drummer, zanger Eric Cole *(familie van Nat King Cole) en een DJ (Green Lantern). Samen hebben ze een kleine anderhalf uur op het podium gestaan om zeer diverse nummers van verschillende albums van Nas te spelen. Natuurlijk behoorden de Illmatic-tracks het hoogtepunt, maar de toegift (One Mic) was nog het tofst van allemaal. Verder eigenlijk alle nummers gehoord die ik zou willen horen (inclusief het bombastische Hate Me Now) op Black Republican en Memory Lane na. Het was geweldig om te zien hoe Nas de energie hoog hield en zijn stem geweldig onder controle heeft gehouden. De show was zo dope van begin tot eind dat als ik het in sterren uit zou moeten drukken het zeer dicht tegen de 5 sterren aankruipt.

Dennisami
Heey wat gaaf zeg!

Ik had laatst ook wat live filmpjes gevonden toen leek het net of hij heel snel buitenadem was maar zo te lezen was het heel vet ik ga zo ffe kijken op youtube of ik er wat over kan vinden .

Oh en btw ik weet niet meer wie er preces het nummer All Natural - 50 years adviseerde maar ik luister hem nog elke dag wat een heerlijk nummertje!

Meestal nemen rappers een backup MC mee omdat het niet vol te houden is om continu je verzen in hoog tempo achter elkaar te spitten. De backup rapt dan een gedeelte van de woorden zodat de rapper op adem kan komen. Nas heeft echter geen backup en laat daarom soms het publiek wat meerappen (gelukkig maar af en toe) maar verder vond ik dat hij erg vaak in één adem coupletten van 8 of 16 bars rapte.

Dennisami
Okee ja het zal ook wel vermoeiend zijn , heb net even een filmpie gekeken op youtube leuk dat hij een liveband had meegenomen krijgt een heel ander sfeertje

Vielleicht bin ich auch da met El to the P.

Daar ben jij sowieso.

Deelnemers meeting (22 september, Amsterdam)

- Bennerd
- R&P
- Hessel
- Stapler
- Harderwiek
- Snoeperd
- niels94

Whoop whoop, nu nog wat niet-hiphoppers overhalen.

Kom net bij The Pharcyde vandaan, erg energiek optreden waarin in mijn ogen iets teveel van andere artiesten werd nagespeeld door de band. Maar gelukkig knalde ze er als laatste 3 tracks keiharde klassiekers uit. De live band voegde overigens iets positiefs toe en beide mc's waren nog erg krachtig qua raps

En ik net van KRS One! Was echt geniaal die man neemt voor echt iedereen de tijd en zn zoon is een goede DJ!

MF DOOM op Dour Godver, wat was het geweldig. Ik ben nog steeds in de waan dat het DOOM zelf was, want hij zat er op een bepaald moment redelijk naast bij Meat Grinder.

Wat hebben we toch een fijne tijd met zijn allen. Ik was vorige week naar Doomtree geweest en dat was ook behoorlijk aan.

Volgende halte: De La Soul, 25 juli, in Amsterdam. Wie is daar nog meer van de partij?

Verder op mijn programma:

The Roots, OFWGKTA, Big K.R.I.T., Boogiedown Breda en El-P. Ik hoop dat er nog vee leuke concerten bij gaan komen. Moet de schade van het eerste halfjaar toch in zien te halen.

Mensen toch, waarom zo klein denken ?!!?!
Wie gaat er mee naar Hip-Hop Kemp, ik moet en zal gaan, maar vrienden van mij mogen op eentje na allemaal niet.

Festivals schmestivals. Ik geniet veel meer van losse optredens. Minimaal twee in de maand.

TimeforTruth schreef:
Mensen toch, waarom zo klein denken ?!!?!
Wie gaat er mee naar Hip-Hop Kemp, ik moet en zal gaan, maar vrienden van mij mogen op eentje na allemaal niet.

Zit er ook met een vriend aan te denken om naar toe te gaan, maar je bent weer zoveel geld kwijt...

Magere line-up ook maar dat is mijn bescheiden mening.

Nee Sander, jouw mening telt evengoed als die van Pietje of Klaasje. Je mag er zijn jongen.

. En ik heet nog Sander ook ipv Pietje of Klaasje. De leven is mooi.

Harderwiek schreef:
(quote)

Zit er ook met een vriend aan te denken om naar toe te gaan, maar je bent weer zoveel geld kwijt...

Het is niet niks, maar ik heb uitgerekend dat je met 300 een heel eind komt, als alle gegeven prijzen kloppen (4 euro p.p. voor camping, 1,20 voor 0,5 bier)...

Dit ziet er interessant uit. Ga hiervoor denk wel naar de bioscoop. Daar zag ik ook de trailer.

El-P in de melkweg? Als ik tegen die tijd geld heb ga ik er graag heen (:

BoomDox is gelijk de dag na El-P, met een erg mooie line-up met oa Oddisee, Kubus, Sticks & Rico en Safi & Spreej. Voor 10 euro zeker de moeite waard imo!

Stapler schreef:
Magere line-up ook maar dat is mijn bescheiden mening.

Valt wel mee toch? Mos Def, Dilated Peoples, Freddie Gibbs & Madlib, Diamond D, Elzhi, Danny Brown, Doppelgangaz, Dope D.O.D en Snowgoons + friends vind ik toch wel een aardige line up. Of is de line up normaal gesproken nog beter dan?

Naja, ik ga in ieder geval niet heen. Misschien als ik wat eerder had geweten dat het bestond wel.

ThingMan schreef:
Dit ziet er interessant uit. Ga hiervoor denk wel naar de bioscoop. Daar zag ik ook de trailer.

(embed)

Ziet er vet uit inderdaad. Staan ook wel een aantal interessante gasten bij.

MAS
Harderwiek schreef:
BoomDox is gelijk de dag na El-P, met een erg mooie line-up met oa Oddisee, Kubus, Sticks & Rico en Safi & Spreej. Voor 10 euro zeker de moeite waard imo!

Hmm ik ga sowieso naar El-P dus mischien dat ik dit er nog achteraan doe.

Verder nog aanwezig bij Public Enemy in Tivoli, Krit in de Melkweg en Boogiedown Breda. Misschien dat ik ook nog naar Snoop ga.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:45 uur

geplaatst: vandaag om 03:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.