Genres / Hip-Hop / Hip Hop Films/Documentaires/Concerten
zoeken in:
0
geplaatst: 27 augustus 2012, 12:27 uur
Ja, maar de show was leuk. Prachtig zeker niet. En ik zie 10x liever een Elzhi die ongelofelijk goed rapt dan een Kraantie Pappie die staat te schreeuwen over housemuziek en dergelijke.
0
geplaatst: 27 augustus 2012, 12:30 uur
Nou vind ik Kraantje Pappie dus niet een slechte rapper maar ik denk er ook zo over Bennerd. En wat Raffael zegt is natuurlijk de grootste onzin. Je zult best een keer Kraantje Pappie live hebben gezien, maar je kunt niet oordelen over zijn optreden in Breda omdat je daar niet aanwezig was.
En dingen als 'zijn teksten zijn slecht, boe focking hoe' boeien mij dan weer totaal niet. Ik hoor liever iemand catchy zingen dat niemand weet waar hij nu is dan een rapper een abstract couplet horen rappen over de bankencrisis.
En dingen als 'zijn teksten zijn slecht, boe focking hoe' boeien mij dan weer totaal niet. Ik hoor liever iemand catchy zingen dat niemand weet waar hij nu is dan een rapper een abstract couplet horen rappen over de bankencrisis.
0
geplaatst: 27 augustus 2012, 13:08 uur
Kom op even serieus, dat kan iedereen wel met energie zeggen. Je kan me zoeken bij een bar of een bitch, wat voor een niveau zeg. Het is gewoon een matige rapper, tekstueel en ook zijn flow is gebrekkerig, moet je zijn breath control eens zien. Hij beheerst geen een aspect, mijn neefje van 1 is enorm energiek...
Nu hoeft rap niet altijd tekstueel briljant te zijn maar dan moet er nog iets creatiefs zijn, Opgezwolle is nooit beter dan goed geweest qua teksten en toch maakten ze goede muziek doordat er een goede chemistrie was tussen de heren en de beats van Delic gewoon erg sterk zijn.
Nu hoeft rap niet altijd tekstueel briljant te zijn maar dan moet er nog iets creatiefs zijn, Opgezwolle is nooit beter dan goed geweest qua teksten en toch maakten ze goede muziek doordat er een goede chemistrie was tussen de heren en de beats van Delic gewoon erg sterk zijn.
0
geplaatst: 27 augustus 2012, 13:30 uur
Een goede ademhaling tijdens het live rappen hebben maar een beperkt aantal rappers, met die van Kraantje Pappie is niks mis. Hij laat zich aanvullen door de back-up, maar daar heb je hem ook voor. R.A. the Rugged Man en Black Thought behoren tot de weinige rappers die hun stem live volledig onder controle kunnen houden. Neem bijvoorbeeld Chuck D. Die kan het niet meer, hij komt ook niet boven de bassen uit. Kraantje Pappie wel. Dus in dat opzicht is Kraantje Pappie een betere rapper dan Chuck D.
Het refrein van Waar is Kraan? klinkt los van de tekst gewoon prima. Ik hou ervan als de tekst van een refrein gemakkelijk mee te zingen is en ik er vrolijk van word. Er zit bovendien een fijne melodie in, dat het juist zo catchy maakt.
Het refrein van Waar is Kraan? klinkt los van de tekst gewoon prima. Ik hou ervan als de tekst van een refrein gemakkelijk mee te zingen is en ik er vrolijk van word. Er zit bovendien een fijne melodie in, dat het juist zo catchy maakt.
0
Raffael1977
geplaatst: 27 augustus 2012, 17:48 uur
Grappig dat jij dat zegt R&P. Het zegt namelijk niets over de persoon zelf of hij of zij slecht klinkt in de mic. Dat heeft te maken met afstemming van mic. Helaas gebeurt dat net iets te vaak bij Live optredens. Ook zo bij Tivoli afgelopen woensdag bij PE.
Wat nog raarder is dat jij gewoon aan het mee springen was op de muziek en nu ineens zegt dat het niet goed was lol.
Wat nog raarder is dat jij gewoon aan het mee springen was op de muziek en nu ineens zegt dat het niet goed was lol.
0
geplaatst: 27 augustus 2012, 18:11 uur
Lees mijn recensie op Hiphopleeft. Ik zeg nergens dat het slecht was. Zaterdag op Boogiedown vielen de heren echter nog meer tegen, mijn verwachtingen zijn nu eenmaal hoog als PE op het podium staat en die kunnen ze niet waarmaken dit jaar. Vorig jaar op Splash was dat heel wat anders, toen Chuck D een goede indruk achterliet en Flavor Flav meer zichzelf bleef.
Feit is wel dat iedere rapper op Boogiedown goed verstaanbaar was, maar dat uitgerekend de band die eerst een kwartier lang aan het soundchecken is de mist ingaat met het geluid. Als dit al het probleem was. Ik denk gewoon dat Chuck D niet zo lekker in zijn vel zit en niet met dezelfde kracht kan rappen als dat hij normaal gesproken kan.
Feit is wel dat iedere rapper op Boogiedown goed verstaanbaar was, maar dat uitgerekend de band die eerst een kwartier lang aan het soundchecken is de mist ingaat met het geluid. Als dit al het probleem was. Ik denk gewoon dat Chuck D niet zo lekker in zijn vel zit en niet met dezelfde kracht kan rappen als dat hij normaal gesproken kan.
0
geplaatst: 27 augustus 2012, 18:50 uur
Hun show kon zeker beter maar ik heb 2 dagen erg genoten van PE. De volgende keer dat zij in Nederland zijn ben ik zeker weer van de partij!
0
geplaatst: 27 augustus 2012, 18:53 uur
Over Kraantje: Ik vind zijn tracks niet echt boeiend maar zijn liveshow zit wel goed in elkaar en daar kan ik ook van genieten. Dat zelfde geld bijvoorbeeld ook voor Yelawolf: Niet mijn muziek maar wel een hele toffe liveshow.
0
geplaatst: 27 augustus 2012, 21:38 uur
Er zijn veel meer rappers die een betere breathcontrol hebben dan Black Thought. Als je Kraantje Pappie's breathcontrol goed vind, sorry maar dan ligt je lat wel erg laag. Je moet toch als MC ook wel een bepaalde message hebben of tenminste goede muziek, sterke teksten of wat dan ook. Ik zie dat nergens bij Kraan, maar ik ben dan ook niet zo van het nieuwe clubmuziek als jij dat wel bent snap ik waarom je het leuk kan vinden.
0
geplaatst: 27 augustus 2012, 21:42 uur
Muziek hoeft nu eenmaal voor mij niet altijd inhoudelijk sterk te zijn. Natuurlijk is het soms tof om een Cannibal Ox-album op te zetten, maar ik kan ook genieten van de hippe rappers. En nogmaals ik vind zijn ademhaling niet goed, ik vind het alleen niet bijzonder slecht. Maar daar hecht ik tijdens een liveoptreden minder waarde aan. Ik kijk meer naar de energie en het plezier van de uitvoerende artiest, ik kijk hoe de nummers aanslaan bij het publiek. Ik kijk hoe goed de rapper live klinkt ten opzichte van het studiomateriaal.
Maar goed. Ik heb dus een recensie geschreven voor Hiphopleeft over Boogiedown Breda. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn: Hiphopleeft - 25 augustus: Boogiedown Breda @ Chasséveld, Breda
Met bovendien mooie foto's al zeg ik het zelf.
Maar goed. Ik heb dus een recensie geschreven voor Hiphopleeft over Boogiedown Breda. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn: Hiphopleeft - 25 augustus: Boogiedown Breda @ Chasséveld, Breda
Met bovendien mooie foto's al zeg ik het zelf.

0
geplaatst: 27 augustus 2012, 22:25 uur
Ik snap R&P wel hoor. Was ook niet mijn bedoeling om een hele discussie over live optredens en breathcontrol te beginnen. Ik vind Kraantje Pappie gewoon een matige rapper. 
Op zich vond ik de afwisseling in Breda daarom wel erg goed. Er zijn op één dag veel verschillende stijlen op het podium geweest, met een, vind ik dan, heerlijke afsluiting.
Ik vond het ook zeker niet erg dat er artiesten waren die ik minder vet vind. ten eerste hou je dat toch als je naar zo'n festival gaat. Ze willen natuurlijk een redelijk breed publiek trekken maar toch in een bepaald genre blijven. Ik vind dat ze dat erg goed is gelukt, ook kijkend naar de vele verschillende mensen die er voor mijn gevoel waren.
Ten tweede was het voor mij een mooi moment om de Breakdance battles, de skaters en de kraampjes en dergelijke te bekijken.

Op zich vond ik de afwisseling in Breda daarom wel erg goed. Er zijn op één dag veel verschillende stijlen op het podium geweest, met een, vind ik dan, heerlijke afsluiting.
Ik vond het ook zeker niet erg dat er artiesten waren die ik minder vet vind. ten eerste hou je dat toch als je naar zo'n festival gaat. Ze willen natuurlijk een redelijk breed publiek trekken maar toch in een bepaald genre blijven. Ik vind dat ze dat erg goed is gelukt, ook kijkend naar de vele verschillende mensen die er voor mijn gevoel waren.
Ten tweede was het voor mij een mooi moment om de Breakdance battles, de skaters en de kraampjes en dergelijke te bekijken.
0
geplaatst: 27 augustus 2012, 22:27 uur
En zo kwam iedereen toch aan zijn trekken. Ik bedoel er staan heel veel kinderen (16 jaar en jonger) op het festival. Die hebben nu eenmaal meer met Kraantje Pappie en Polska. En Tom en ik hebben ook meer met dat type muziek. 

0
geplaatst: 27 augustus 2012, 22:33 uur
Jup. Jullie zijn hipster en ik backpacker. Verschil moet er wezen hè.
0
geplaatst: 27 augustus 2012, 23:58 uur
Het is sowieso nooit tof om een Cannibal Ox album op te zetten.
0
geplaatst: 28 augustus 2012, 01:25 uur
De eeuwige strijd tussen de backpacker en de massa
Ik wil er ook geen discussie om starten.
Ik hoop wel dat MAS sarcastisch is?
Ik wil er ook geen discussie om starten.Ik hoop wel dat MAS sarcastisch is?

0
toris
geplaatst: 28 augustus 2012, 02:31 uur
Is daar wat mis mee dan? Ik kan Cannibal Ox ook niet echt waarderen. Balen trouwens dat ik er niet bij kon zijn zaterdag. Stond bovenaan mijn lijstje van festivals die ik wilde bezoeken dit jaar.
0
geplaatst: 28 augustus 2012, 11:32 uur
0
DeSchoppenheer
geplaatst: 31 augustus 2012, 15:51 uur
Er is een documentaire over mij (Schoppenheer) gemaakt.
(Ik ben een alternatieve, underground hiphop muzikant)
http://www.youtube.com/watc...
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 17:15 uur
Glaciers of Ice schreef:
Ik wil er ook geen discussie om starten.
Ik hoop wel dat MAS sarcastisch is?
Ik wil er ook geen discussie om starten.Ik hoop wel dat MAS sarcastisch is?
Ik heb het een paar keer geprobeerd. Het klinkt niet heel slecht maar ik kan er niet zoveel mee.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 21:23 uur
MAS schreef:
Ik heb het een paar keer geprobeerd. Het klinkt niet heel slecht maar ik kan er niet zoveel mee.
(quote)
Oke, ja smaken verschillen

0
geplaatst: 1 september 2012, 12:05 uur
DeSchoppenheer schreef:
Moeite waard dus!
0
geplaatst: 9 september 2012, 22:55 uur
Goeie docu over NWA op Ice Cube na zijn het eigenlijk wel BWA. 

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 16 september 2012, 11:03 uur
Nee, maar volgende zaterdag ga ik wel
!
(Freestyle vanaf 4:42)
Wat is Despot toch ook een baas
:
I'm going ham, I'm going cheese, I'm going bread
I'm going sandwich, hold that famine, bitch, I'm fed
I'm going so over you head, you should eat something else instead
when I blow up only hope that the explosion leave you dead
!(Freestyle vanaf 4:42)
Wat is Despot toch ook een baas
:I'm going ham, I'm going cheese, I'm going bread
I'm going sandwich, hold that famine, bitch, I'm fed
I'm going so over you head, you should eat something else instead
when I blow up only hope that the explosion leave you dead
0
geplaatst: 20 september 2012, 18:58 uur
Thomas en ik gaan je slaan omdat je niet naar de Hiphopleeft Mixtape-releaseparty gaat. 

* denotes required fields.