Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week
zoeken in:
1
geplaatst: 17 februari 2021, 17:30 uur
Lekker plaatje weer hoor, vind het wel een echte '00s underground sound hebben. Eerste indruk voor mij neigt naar 3,5*. Vind voornamelijk de tweede helft sterk en onderscheidend qua sfeer.
1
geplaatst: 18 februari 2021, 15:26 uur
Klinkt in alle muzikale aspecten allemaal een beetje té kleurloos en degelijk, het Deepspace5-album. Nooit slecht of vervelend, maar ik hoef het eigenlijk geen tweede keer te beluisteren. Zal ook geen stem uitbrengen daar om.
1
geplaatst: 18 februari 2021, 21:23 uur
Net als die van vorige week nog nooit van gehoord, ga in het weekend er eens rustig voor zitten.
1
geplaatst: 19 februari 2021, 09:34 uur
Het Deepspace5 album is zeker aardig, maar niet bijzonder genoeg om het te onderscheiden van vele andere underground crews en producties.
Ik vind overigens, zoals kennelijk de meerderheid, de titeltrack echt niet de beste. Beetje zeurderig, de tracks er na klinken beter.
Ik vind overigens, zoals kennelijk de meerderheid, de titeltrack echt niet de beste. Beetje zeurderig, de tracks er na klinken beter.
1
geplaatst: 19 februari 2021, 11:30 uur
Niet heel onderscheidend, maar verder valt er ook weinig op aan te merken. Beats en raps zijn zijn gewoon goed. Prima HHAvdW weer!
1
geplaatst: 19 februari 2021, 12:24 uur
Me gisteravond best goed vermaakt met het album van Windchill, overall vind ik het echt geen belabberd album, de lyrics zijn niet hoogstaand, maar ik stoor me er niet aan. Had er veel minder van verwacht na de commentaren hier gelezen te hebben. Het is geen album dat ik nog vaak zal beluisteren, maar als er nummers in de shuffle playlist voorbijkomen maal ik daar zeker niet om. Een verdienstelijke ⭐⭐⭐. Vanavond Deepspace5!
1
geplaatst: 20 februari 2021, 12:37 uur
Zonder enige verwachting aangezet en de eerste paar tracks kan het me wel bekoren. Klinkt fresh. Jammer genoeg merk ik dat ik er al heel gauw genoeg van heb. Het is allemaal niet slecht, maar in mijn oren klinkt het allemaal erg saai. Iets wat ik heel vaak heb met de meer onbekende underground platen en de reden dat de meeste van mijn favorieten vrij grote ('underground'?) namen zijn. Vind de titeltrack het tofste, maar kan ook komen doordat die simpelweg op het begin van het album staat.
6
geplaatst: 22 februari 2021, 19:23 uur
Lang geleden dat ik nog eens meedeed aan een albumtip topic. 
Ik merk nu al dat ik hier veel ga bijleren want, van wat ik tot nu toe lees/hoor, ben ik vooral bij de commerciëlere underground blijven hangen. Niet iedereen kent pakweg Deltron 3030, Atmosphere, The Pharcyde enzoverder... Maar Bij ons hiphopheads op dit forum zijn ze legendes natuurlijk want wij lopen de lijstjes en top10 van medeusers af om meer te leren kennen.
Een andere manier is natuurlijk YouTube. In het jaar 2013 was ik nog steeds een technologische dinosaurus maar eerlijk waar : de youtube algoritmes hebben mij veel goede muziek leren kennen. Ik ripte al die full albums en plaatste ze via YouTube 2mp3 op mijn van een vriend gekregen oude IPod. En het was vooral HipHop in die periode van 2013 tot 2015. Ook veel instrumentale aanverwanten zoals vroege Bonobo, Nujabes, Fat Jon, Damu The Fudgemonk, Nightmares on Wax en DJ Cam. En het is door die laatste dat ik vast bij deze ben uitgekomen.
Gasoline - A Journey Into Abstract Hip-Hop (2002)
En de link hieronder
Gasoline - A Journey Into Abstract Hip-Hop [Full album] - YouTube
Een heerlijke mengelmoes van HipHop, Trip-hop, zorgvuldig gekozen samples en veel jazzy invloeden. Het is een Frans collectief van verschillende DJs en rappers aangevuld met de Japanse Maki Kito. Slechts 3 stemmen op onze site dus mijn keuze was rap gemaakt.
Geen idee wat jullie hiervan gaan vinden maar dit plaatje heeft best veel op gelegen bij mij. Met 7,7 miljoen views kan ik mij ook niet voorstellen dat ik de enige ben die het hier in dit topic zal kennen, zo underground ben ik echt niet
Veel plezier.

Ik merk nu al dat ik hier veel ga bijleren want, van wat ik tot nu toe lees/hoor, ben ik vooral bij de commerciëlere underground blijven hangen. Niet iedereen kent pakweg Deltron 3030, Atmosphere, The Pharcyde enzoverder... Maar Bij ons hiphopheads op dit forum zijn ze legendes natuurlijk want wij lopen de lijstjes en top10 van medeusers af om meer te leren kennen.
Een andere manier is natuurlijk YouTube. In het jaar 2013 was ik nog steeds een technologische dinosaurus maar eerlijk waar : de youtube algoritmes hebben mij veel goede muziek leren kennen. Ik ripte al die full albums en plaatste ze via YouTube 2mp3 op mijn van een vriend gekregen oude IPod. En het was vooral HipHop in die periode van 2013 tot 2015. Ook veel instrumentale aanverwanten zoals vroege Bonobo, Nujabes, Fat Jon, Damu The Fudgemonk, Nightmares on Wax en DJ Cam. En het is door die laatste dat ik vast bij deze ben uitgekomen.
En de link hieronder

Een heerlijke mengelmoes van HipHop, Trip-hop, zorgvuldig gekozen samples en veel jazzy invloeden. Het is een Frans collectief van verschillende DJs en rappers aangevuld met de Japanse Maki Kito. Slechts 3 stemmen op onze site dus mijn keuze was rap gemaakt.
Geen idee wat jullie hiervan gaan vinden maar dit plaatje heeft best veel op gelegen bij mij. Met 7,7 miljoen views kan ik mij ook niet voorstellen dat ik de enige ben die het hier in dit topic zal kennen, zo underground ben ik echt niet

Veel plezier.
1
geplaatst: 22 februari 2021, 21:37 uur
Ik ken het niet, maar de dagen dat ik dacht dat ik veel kende zijn wel voorbij als je met bepaalde heads gaat hangen op FB en in bepaalde groepen geraakt... Ga hem zo eens een eerste spin geven! Hij staat trouwens ook op Spotify 

1
geplaatst: 22 februari 2021, 21:43 uur
Mijn eerste kennismaking met Deepspace5. En wat een overweldigende introductie kreeg ik met de titeltrack van dit album. Heerlijk nummer waarbij de groep gelijk laten weten wat ze in zich hebben. Helaas wordt dat niveau nergens meer gehaald, maar het zakt ook nergens in. Elementary vind ik duidelijk het minste nummer, wat er bij alle luisterbeurten voor zorgde dat het enthousiasme na de titeltrack wat afnam en het album wat lang aanvoelt. Het 'gelovige' aspect maakt het album wat anders dan ik gewend ben, wat wel eens fijn is.
Vooral een erg fijne en constante plaat die lekker weg luistert, maar de mannen lijken niet boven zichzelf uit te stijgen. Al bij al een goede en degelijke hiphop. Maar daar zijn er wel meer van en dit album neemt geen uitzonderlijke positie in. 3,5* voor de constante kwaliteit en de titeltrack die hier nog regelmatig aangezet zal worden.
Vooral een erg fijne en constante plaat die lekker weg luistert, maar de mannen lijken niet boven zichzelf uit te stijgen. Al bij al een goede en degelijke hiphop. Maar daar zijn er wel meer van en dit album neemt geen uitzonderlijke positie in. 3,5* voor de constante kwaliteit en de titeltrack die hier nog regelmatig aangezet zal worden.
1
geplaatst: 22 februari 2021, 21:49 uur
Ernie schreef:
Een heerlijke mengelmoes van HipHop, Trip-hop, zorgvuldig gekozen samples en veel jazzy invloeden. Het is een Frans collectief van verschillende DJs en rappers aangevuld met de Japanse Maki Kito.
Dit maakt mij erg benieuwd en lijkt wel in mijn straatje te passen. Tof, ga paar spins geven deze week!Een heerlijke mengelmoes van HipHop, Trip-hop, zorgvuldig gekozen samples en veel jazzy invloeden. Het is een Frans collectief van verschillende DJs en rappers aangevuld met de Japanse Maki Kito.
1
geplaatst: 22 februari 2021, 22:57 uur
Na de eerste spin heb ik niet echt de behoefte het nog een keer te draaien. Vind het niet slecht, verre van zelfs... en het is geen straf nog een keer te luisteren. Paar dope en ook zeer originele samples en geinige beats. Echter begint het op den duur wel wat repetitief te worden. Ik had wel 2 of 3 meer tracks met raps erop gewild voor de afwisseling. Dit is voor mij een typisch 3* album, of zoals we dat in de oude 'The Source'-dagen deden: 3 mics! Sowieso zijn beattapes of grotendeels instrumentale albums over het algemeen niet helemaal mijn ding, met natuurlijk bepaalde uitzonderingen als Clutchy Hopkins of DJ Krush zijn werk en Endtroducing wat dus duidelijk geen trip-hop is zoals sommige mensen beweren... Wel aan te bevelen voor mensen die eens van iets anders houden, lekkere beats met goede samples kunnen waarderen en niet snel verveeld raken hiervan.
1
geplaatst: 23 februari 2021, 15:45 uur
Harderwiek schreef:
(quote)
Mijn eerste kennismaking met Deepspace5. En wat een overweldigende introductie kreeg ik met de titeltrack van dit album. Heerlijk nummer waarbij de groep gelijk laten weten wat ze in zich hebben. Helaas wordt dat niveau nergens meer gehaald, maar het zakt ook nergens in. Elementary vind ik duidelijk het minste nummer, wat er bij alle luisterbeurten voor zorgde dat het enthousiasme na de titeltrack wat afnam en het album wat lang aanvoelt. Het 'gelovige' aspect maakt het album wat anders dan ik gewend ben, wat wel eens fijn is.Vooral een erg fijne en constante plaat die lekker weg luistert, maar de mannen lijken niet boven zichzelf uit te stijgen. Al bij al een goede en degelijke hiphop. Maar daar zijn er wel meer van en dit album neemt geen uitzonderlijke positie in. 3,5* voor de constante kwaliteit en de titeltrack die hier nog regelmatig aangezet zal worden.
Sluit me hier volledig bij aan. Die titeltrack is goud en staat ondertussen in mijn dagelijkse playlist.
1
geplaatst: 25 februari 2021, 17:03 uur
Ernie schreef:
En de link hieronder
Veel plezier.

En de link hieronder

Veel plezier.
Echt een heerlijk album dat ik nog niet kende. Eerste paar beats zelfs een klein beetje kippenvel! Thanks voor deze bijdrage.
1
geplaatst: 25 februari 2021, 17:34 uur
En dit doet me denken aan Chinese Man. Ook een Franse Triphop / Hip-Hop producer met een fijn sfeertje.
2
geplaatst: 25 februari 2021, 17:49 uur
Die eerste paar beats bevielen me ook prima. De rest van het album eigenlijk ook weinig mis mee. Toffe sfeer en qua sound de tand des tijds prima doorstaan wat mij betreft. Ga deze nog wat vaker draaien om echt te merken wat de replay waarde is voor me, maar goeie tip in ieder geval.
1
geplaatst: 25 februari 2021, 23:24 uur
Vanavond het album eens een spin gegeven en staan zeker een aantal erg sterke tracks op. Een The Hardest, Da Truth, of 48 heurs kan ik zo in mijn dagelijkse playlist gooien als perfecte tussendoortjes. En dat is dan voor mij ook vaak het nadeel met voornamelijk instrumentale hip hop albums, als afwisseling tussen nummers met teksten kan ik het erg waarderen, maar buiten een aantal speciale albums (lees: Donuts) begin ik na een 4-5 nummers toch wel de MCs of zangers te missen.
Moeilijk een cijfer aan te hangen. Voor een instrumentaal album is dit toch gauw een 3.5-4.0, maar als ik het vergelijk met elk ander Hip Hop album dan neig ik toch eerder na 3.0-3.5.
Thanks Ernie!
Moeilijk een cijfer aan te hangen. Voor een instrumentaal album is dit toch gauw een 3.5-4.0, maar als ik het vergelijk met elk ander Hip Hop album dan neig ik toch eerder na 3.0-3.5.
Thanks Ernie!
1
geplaatst: 28 februari 2021, 21:16 uur
Heerlijk album! Dit wordt mijn kookalbum voor komende week.
1
geplaatst: 1 maart 2021, 15:28 uur
-SprayIt- schreef:
1. Deepspace5 - The Night We Called It a Day (2002)
Aantal stemmen: 11
Gemiddelde: 3,95*
Spotify: The Night We Called It A Day by Deepspace 5 on Spotify - open.spotify.com
Beoordeeld door: -SprayIt-, FlyLo, Monsta Kody, Rene1979, Rene, cratus, Rhythm & Poetry, Glennie, Ijs, Revo, Osiris Apis.
(afbeelding)
Daar issie dan, de hiphop-plaat van de week! De titeltrack nam ik al op in mijn Hiphop top 100, zo goed. Prachtige beats, gedreven en technische teksten, pure kwaliteit. Op Wikipedia wordt het beschreven als: “The album features an underground, anti-commercial style.” Dat is dan gelukt, het is een relatief onbekend pareltje. Minpuntje is misschien de duur, het is wat aan de lange kant, waardoor het lichtelijk eentonig lijkt te worden, vandaar mijn 4*. Maar alsnog een prettige trip. Zeer sfeervol geheel, voor mij heeft dit album alles.
Veel luisterplezier deze week, benieuwd wat jullie er van vinden.
1. Deepspace5 - The Night We Called It a Day (2002)
Aantal stemmen: 11
Gemiddelde: 3,95*
Spotify: The Night We Called It A Day by Deepspace 5 on Spotify - open.spotify.com
Beoordeeld door: -SprayIt-, FlyLo, Monsta Kody, Rene1979, Rene, cratus, Rhythm & Poetry, Glennie, Ijs, Revo, Osiris Apis.
(afbeelding)
Daar issie dan, de hiphop-plaat van de week! De titeltrack nam ik al op in mijn Hiphop top 100, zo goed. Prachtige beats, gedreven en technische teksten, pure kwaliteit. Op Wikipedia wordt het beschreven als: “The album features an underground, anti-commercial style.” Dat is dan gelukt, het is een relatief onbekend pareltje. Minpuntje is misschien de duur, het is wat aan de lange kant, waardoor het lichtelijk eentonig lijkt te worden, vandaar mijn 4*. Maar alsnog een prettige trip. Zeer sfeervol geheel, voor mij heeft dit album alles.
Veel luisterplezier deze week, benieuwd wat jullie er van vinden.
Ja motherfuckers, ik ben sloom.
Dope beats, dope rhymes what more do y'all want - Phonte
Daar voldoet dit album wel aan. Alle MC's kunnen zeker wat en de beats zijn lekker. Het is echter ook meteen de valkuil. Tekstueel vind ik het sterk. Echter vind ik de MC's niet onderscheidend genoeg. Ik heb werkelijk geen idee of ik op sommige tracks naar rapper A, B of F luister. En de beats zijn allemaal strak met hier er daar een scratch of een interlude tussendoor, maar heel afwisselend is het niet.
Als ik dan toch een rapper er bovenuit vind springen is het Listener. Bijvoorbeeld zijn verse op Stick This...)
Mijn favoriete track is Stick This In Your Ear (die mee heel erg doet denken aan Jurassic 5 - Jayou).
Punt: 6.7
0
geplaatst: 1 maart 2021, 15:57 uur
Gasoline - A Journey Into Abstract Hip-Hop (2002) heeft bij mij uiteindelijk een 3,5* gekregen na enkele luisterbeurten. Zeker niet onprettig, ik hou wel van dit Nightmares on Wax-achtige sfeertje, ander toppertje in dit genre vind ik bijv. The Sound Defects - The Iron Horse [Full album] - YouTube en Quantic - The 5th Exotic (2001). Ik heb echter op de een of andere manier niet echt iets met Franstalige hiphop en ik merk dat op dit album mijn aandacht her en der verslapt. Al met al een prettig en chill album, zeker wanneer het zonnetje af en toe doorbreekt. Benieuwd naar het album van deze week!
0
geplaatst: 1 maart 2021, 18:52 uur
Mijn derde 3,5* op rij. Prima album met een paar erg mooie moment, maar ook veel te eentonige en vlakke stukken.
0
geplaatst: 1 maart 2021, 19:24 uur
Volgens mij moet nu het stokje worden doorgegeven aan: Rene1979!?
0
geplaatst: 1 maart 2021, 20:57 uur
Ernie schreef:
Fijn plaatje met heerlijke sfeer, maar wel met z'n pieken en dalen. Ik kan bijvoorbeeld erg genieten van tracks als The Hardest (wat een heerlijke binnenkomer) en Downtown Beirut. Daar tegenover zijn er wat mindere nummers, waarbij sommige zelfs wat vervelend werden halverwege het nummer (Geisya, Dragun'z Invasion). Maar over het geheel een degelijk album waar ik stiekem wat meer van verwacht had door de culturele mix. 3.5*Gasoline - A Journey Into Abstract Hip-Hop (2002)
4
Rene1979
geplaatst: 2 maart 2021, 00:09 uur
Sorry boys, ik was even druk met 125 Kubus & Sticks tapes inpakken...
Omdat ik in de Nederlandse sferen ben, doe ik ook een NL album als album van de week.
Ons land herbergt veel verborgen talenten en dope platen, die gehoord moeten en mogen worden.
Deze artiest is misschien niet helemaal origineel in het Aapenthema (DuveDuvel ging hem voor) maar de plaat is wel origineel en vet!
https://m.media-amazon.com/images/I/811IDvlqLzL._SS500_.jpg
Youtube:
WadAap - Planeet van de Aap
Spotify:
Planeet Van de Aap - Album by WadAap
Omdat ik in de Nederlandse sferen ben, doe ik ook een NL album als album van de week.
Ons land herbergt veel verborgen talenten en dope platen, die gehoord moeten en mogen worden.
Deze artiest is misschien niet helemaal origineel in het Aapenthema (DuveDuvel ging hem voor) maar de plaat is wel origineel en vet!
https://m.media-amazon.com/images/I/811IDvlqLzL._SS500_.jpg
Youtube:
WadAap - Planeet van de Aap
Spotify:
Planeet Van de Aap - Album by WadAap
1
geplaatst: 2 maart 2021, 13:34 uur
Kubus & Sticks belangrijker dan dit MuMe topic... teleurstellend hoor.
Wel fijn om een nieuw en onbekend Nederhop album te ontdekken, als deze aap het DuvelDuvel niveau aan kan tikken zal ik erg blij zijn.
Wel fijn om een nieuw en onbekend Nederhop album te ontdekken, als deze aap het DuvelDuvel niveau aan kan tikken zal ik erg blij zijn.
0
geplaatst: 2 maart 2021, 21:21 uur
Mooi dat ik via deze weg 'gedwongen' word om inderdaad nieuwe NL hiphop te luisteren. Zijn de releases die ik tegenwoordig als eerste links laat liggen, dus ga er blanco in bij deze WadAap. Ben benieuwd.
0
geplaatst: 3 maart 2021, 10:15 uur
Oei! Nee, dit is het duidelijk niet voor mij.
Vreselijk irritant stemgeluid en vervelende teksten.
Betas zijn ok, maar dit zijn de albums die ik normaal snel doorskip.
Vreselijk irritant stemgeluid en vervelende teksten.
Betas zijn ok, maar dit zijn de albums die ik normaal snel doorskip.
* denotes required fields.