Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 3 maart 2021, 11:46 uur
Het stemgeluid doet me een beetje denken aan een iets nasalere Typhoon (bijv. op Aarde en Hemel), maar mij staat het niet zo tegen. Ik vind WadAap op zijn fijnst als hij zich een laid-back flow aanmeet (bijv. Eerste Stap, Aarde en Hemel, Planeet Aarde). Op een wat drukkere track als Pik 't Op vind ik hem naar het irritante toe neigen (beetje schel stemgeluid met hakkerige flow). Mijn eerste indruk is wel positief!
0
geplaatst: 3 maart 2021, 14:21 uur
Jaren in Groningen gewoond en ben Wadaap hier en daar tegengekomen, volgens mij ook in voorprogramma's in Simplon. Toen stond ook Kraantje Pappie als onbekende gast in voorprogramma's, het kan snel gaan met de faam. Zo ook Dope D.O.D., eveneens afkomstig uit Groningen. Wat dat betreft heeft Groningen niet echt de kwaliteitsrap geleverd (De Huilende Rappers uitgezonderd
), maar we kunnen niet allemaal uit Zwolle komen.
Dit is een melig plaatje, de eerste luisterbeurt was best vermakelijk, lekker nonchalant met ok beats en redelijke teksten. Wel vrij 13 in een dozijn en passé qua stijl en thematiek, ik heb het gevoel dat ik dit allemaal al eens heb gehoord. Een soort mix van Jiggy Dje/DAC en Typhoon ofzo. Het zal een 3/3,5* worden gok ik.
), maar we kunnen niet allemaal uit Zwolle komen. Dit is een melig plaatje, de eerste luisterbeurt was best vermakelijk, lekker nonchalant met ok beats en redelijke teksten. Wel vrij 13 in een dozijn en passé qua stijl en thematiek, ik heb het gevoel dat ik dit allemaal al eens heb gehoord. Een soort mix van Jiggy Dje/DAC en Typhoon ofzo. Het zal een 3/3,5* worden gok ik.
0
geplaatst: 3 maart 2021, 15:33 uur
Gaandeweg het album wordt het album steeds beter. In het begin wist ik ook niet zo goed wat ik aanmoest met de licht flauwe komische teksten. Na mijn eerste luisterbeurt heb ik het begin zelfs nog is opgezet om te checken of het begin echt zo beroerd was als dat ik dacht dat ik het vond.
Bij de tweede luisterbeurt ben ik nog steeds niet te spreken over het begin. haha.
Uiteindelijk toch voordeel van de twijfel voor een magere 3.5*. Ik snap ook wel dat mensen dit helemaal niks vinden. Als je het niet te serieus neemt is WadAap toch zeker wel vermakelijk met als uitschieter de afsluittrack.
Bij de tweede luisterbeurt ben ik nog steeds niet te spreken over het begin. haha.
Uiteindelijk toch voordeel van de twijfel voor een magere 3.5*. Ik snap ook wel dat mensen dit helemaal niks vinden. Als je het niet te serieus neemt is WadAap toch zeker wel vermakelijk met als uitschieter de afsluittrack.
1
Rene1979
geplaatst: 3 maart 2021, 17:24 uur
Zal ik er stiekem gewoon twee doen, deze is ook Gronings... Doen we gewoon een soort Gronings weekje 
https://www.musicmeter.nl/images/cover/805000/805613.jpg?cb=1608741016
Stukjes Van Een Man - Album by Roelie Vuitton

https://www.musicmeter.nl/images/cover/805000/805613.jpg?cb=1608741016
Stukjes Van Een Man - Album by Roelie Vuitton
0
geplaatst: 3 maart 2021, 19:16 uur
Had Wadaap al eens gecheckt (ook op aanraden van Rene) en vind het een tof album. Wadaap is een prima rapper en de beats zijn ook in orde. Sowieso leuk dat er een NL album is ingebracht Fijn HHAVDW!
Stukjes van een Man is dan weer niet zo mijn ding.
0
geplaatst: 3 maart 2021, 21:10 uur
Kos schreef:
Oei! Nee, dit is het duidelijk niet voor mij.
Vreselijk irritant stemgeluid en vervelende teksten.
Betas zijn ok, maar dit zijn de albums die ik normaal snel doorskip.
Oei! Nee, dit is het duidelijk niet voor mij.
Vreselijk irritant stemgeluid en vervelende teksten.
Betas zijn ok, maar dit zijn de albums die ik normaal snel doorskip.
Kos met de Snor toevallig? Haha, doet me denken aan L.V.O., je username dus!
1
Rene1979
geplaatst: 3 maart 2021, 22:11 uur
MAS schreef:
Had Wadaap al eens gecheckt (ook op aanraden van Rene) en vind het een tof album. Wadaap is een prima rapper en de beats zijn ook in orde. Sowieso leuk dat er een NL album is ingebracht Fijn HHAVDW!
Je moet er ook echt van houden. Het is meer rap met een knipoog voor mij.
Ik hou er van kan er erg van genieten, maar snap wel dat sommige gewoon meer van de recht voor je raap rap zijn.
1
geplaatst: 4 maart 2021, 20:28 uur
Wadaap is me na 1 keer luisteren niet meegevallen of tegengevallen, het deed me alleen weinig. Aardige rapper en aardige beats, maar in niets bijzonder. Het is voor mij ook wel het zoveelste voorbeeld dat NL hiphop niet echt meer aan me besteed is op een handjevol uitzonderingen (waaronder Engel die ik nog even voorbij hoorde komen) na.
Ik heb er in de jaren nul tot ongeveer 2012 echt volle bak in gezeten, maar het meeste nu vind ik saai (dit soort releases) of simpelweg niet om aan te horen (veel van de blije of juist veel te tof acterende grote namen bij de jeugd). Zou zo maar kunnen dat de jongere ik Planeet van de Aap goed te pruimen had gevonden. Ga het toch wel weer wat vaker proberen om nieuwe NL releases een echte kans te geven, dat effect heeft dit album dan weer wel. Wederom dank voor de tip!
Ik heb er in de jaren nul tot ongeveer 2012 echt volle bak in gezeten, maar het meeste nu vind ik saai (dit soort releases) of simpelweg niet om aan te horen (veel van de blije of juist veel te tof acterende grote namen bij de jeugd). Zou zo maar kunnen dat de jongere ik Planeet van de Aap goed te pruimen had gevonden. Ga het toch wel weer wat vaker proberen om nieuwe NL releases een echte kans te geven, dat effect heeft dit album dan weer wel. Wederom dank voor de tip!
0
Rene1979
geplaatst: 5 maart 2021, 09:14 uur
Nr.4 schreef:
Wadaap is me na 1 keer luisteren niet meegevallen of tegengevallen, het deed me alleen weinig. Aardige rapper en aardige beats, maar in niets bijzonder. Het is voor mij ook wel het zoveelste voorbeeld dat NL hiphop niet echt meer aan me besteed is op een handjevol uitzonderingen (waaronder Engel die ik nog even voorbij hoorde komen) na.
De Nederlandse markt is een lastige ook ik was er jaren uit to Fat Windjacks op de proppen kwam. Nu zit ik er weer in. Vooral België gooit hogere ogen bij mij, artiesten zoals Tiewai, Berry etc
4
geplaatst: 5 maart 2021, 09:20 uur
Rene1979 schreef:
maar snap wel dat sommige gewoon meer van de recht voor je raap rap zijn.
maar snap wel dat sommige gewoon meer van de recht voor je raap rap zijn.
Voor degenen die zich storten in het nachtleven zonder vaste slaapplek?
0
geplaatst: 5 maart 2021, 11:09 uur
Zwangere Guy killt sowieso de laatste jaren. Ook live 1 van de betere artiesten van het moment.
Poeh, Roellie Vuitton, denk dat ik niks meer van hem vernomen heb sinds Blocnotes.
Poeh, Roellie Vuitton, denk dat ik niks meer van hem vernomen heb sinds Blocnotes.
0
geplaatst: 5 maart 2021, 15:22 uur
Hey... Zijn jullie hier inside jokes over PerepePete aan het maken, die langs zijn niet zo bijdehante (vandaag dus) brein vliegen.
0
geplaatst: 5 maart 2021, 22:51 uur
Rene1979 schreef:
De Nederlandse markt is een lastige ook ik was er jaren uit to Fat Windjacks op de proppen kwam. Nu zit ik er weer in. Vooral België gooit hogere ogen bij mij, artiesten zoals Tiewai, Berry etc
(quote)
Ja, Fat Windjacks vind ik ook gruwelijk. Van onze Zuiderburen vind ik Zwangere Guy erg tof en geniet ik van Tourist, wat natuurlijk weer heel wat anders is. Tiewai en Berry doen me dan weer niks.
0
Rene1979
geplaatst: 6 maart 2021, 07:49 uur
Nr.4 schreef:
Ja, Fat Windjacks vind ik ook gruwelijk. Van onze Zuiderburen vind ik Zwangere Guy erg tof en geniet ik van Tourist, wat natuurlijk weer heel wat anders is. Tiewai en Berry doen me dan weer niks.
(quote)
Het is ieder wat wils, begrijp dat wel.
2
geplaatst: 6 maart 2021, 16:59 uur
Eindelijk wat tijd gehad om bij te luisteren, na wat drukke weken. Deepspace5 begon zeer slecht, maar trok geleidelijk aan wel wat bij. Leuke plaat met een heel erg underground gevoel, af en toe een beetje te "bombastisch" en echt blijven boeien doet het ook weer niet. Maar fijn om eens te horen.
Gasoline beviel me tot nu toe het minste. Ik ben wild van instrumentale hiphopalbums en ook hier is het af en toe goed raak, maar er hangt te veel een elektronisch/triphoppy-sfeertje over de plaat heen en dat klikt op het eerste gehoor echt niet. Heb ik het zelfs bij DJ Shadow lastig mee en dat kwartje is al iets harder gevallen. Het past dan wel weer als er over gerapt wordt (en als fan van instrumentale hiphop hoor ik dat soort uitspraken niet graag). El Rasla toont dat goed. Heel vette track.
Wadaap is een stuk leuker. Geen topper, maar gewoon een leuk plaatje waar ik waarschijnlijk veel meer plezier aan zou beleven als ik een local zou zijn. Nederlandstalige hiphop heeft het bij mij sowieso al moeilijker om punten te scoren (jammer, maar helaas) en ook Wadaap flikt het niet helemaal, maar het geeft wel een plaatje die ik mogelijks nog een paar keer zou draaien. De track met Engel is voorlopig de favoriet. Zeer vette hoes wel, heb een zwak voor dat soort designs.
De nominatie die tot nu toe het meest blijft hangen is die halve nominatie van Polyrhythm Addicts. Vooral Apani, damn! Leuke typische doorsnee Amerikaanse hiphop die helemaal mijn straatje is. Geen plaat die het tot mijn top 10 schopt, maar ze kunnen dat niet allemaal willen.
Gasoline beviel me tot nu toe het minste. Ik ben wild van instrumentale hiphopalbums en ook hier is het af en toe goed raak, maar er hangt te veel een elektronisch/triphoppy-sfeertje over de plaat heen en dat klikt op het eerste gehoor echt niet. Heb ik het zelfs bij DJ Shadow lastig mee en dat kwartje is al iets harder gevallen. Het past dan wel weer als er over gerapt wordt (en als fan van instrumentale hiphop hoor ik dat soort uitspraken niet graag). El Rasla toont dat goed. Heel vette track.
Wadaap is een stuk leuker. Geen topper, maar gewoon een leuk plaatje waar ik waarschijnlijk veel meer plezier aan zou beleven als ik een local zou zijn. Nederlandstalige hiphop heeft het bij mij sowieso al moeilijker om punten te scoren (jammer, maar helaas) en ook Wadaap flikt het niet helemaal, maar het geeft wel een plaatje die ik mogelijks nog een paar keer zou draaien. De track met Engel is voorlopig de favoriet. Zeer vette hoes wel, heb een zwak voor dat soort designs.
De nominatie die tot nu toe het meest blijft hangen is die halve nominatie van Polyrhythm Addicts. Vooral Apani, damn! Leuke typische doorsnee Amerikaanse hiphop die helemaal mijn straatje is. Geen plaat die het tot mijn top 10 schopt, maar ze kunnen dat niet allemaal willen.
6
geplaatst: 8 maart 2021, 19:18 uur
Ik heb gezocht naar iets anders dan anders en een album wat me de laatste tjd zeer is bijgebleven is
Divine Styler - Wordpower 2: Directrix (1999)
Benieuwd wat iedereen er van vindt. Vooral ook de mensen die doorgaans wat meer nieuwe alternatieve abstracte hip-hop luisteren. Dit was wel één van de grondleggers.
spotify:
Word Power 2:Directrix - Album by Divine Styler | Spotify - open.spotify.com
youtube: Divine Styler - WordPower 2 Directrix - YouTube
Divine Styler - Wordpower 2: Directrix (1999)
Benieuwd wat iedereen er van vindt. Vooral ook de mensen die doorgaans wat meer nieuwe alternatieve abstracte hip-hop luisteren. Dit was wel één van de grondleggers.
spotify:
Word Power 2:Directrix - Album by Divine Styler | Spotify - open.spotify.com
youtube: Divine Styler - WordPower 2 Directrix - YouTube
1
geplaatst: 8 maart 2021, 22:42 uur
Rene1979 schreef:
Deze artiest is misschien niet helemaal origineel in het Aapenthema (DuveDuvel ging hem voor) maar de plaat is wel origineel en vet!
Geen groot fan van Nederlandse hiphop. Hoewel dit toch wel erg fijn in het gehoor ligt. Raps zijn soepel en Wadaap flowt op een relaxte wijze over de beats. Het zijn vooral deze beats die ervoor zorgen dat het allemaal fijn klinkt en lekker in het gehoor ligt. Hoewel Wadaap goed rapt, wordt het nergens uitzonderlijk; ook niet tekstueel. De beats zorgen voor de ontspannen sfeer, waardoor je dit album lekker kan opzetten op veel momenten. Maar echt indruk maken op mij doet het niet.Deze artiest is misschien niet helemaal origineel in het Aapenthema (DuveDuvel ging hem voor) maar de plaat is wel origineel en vet!
1
geplaatst: 8 maart 2021, 22:47 uur
Eerste indruk zeer goed Kos! Vette sound. Thanks, ga deze deze week een paar keer draaien.
1
geplaatst: 9 maart 2021, 09:08 uur
Whoa heel dik Kos! Sick dat die al sinds 1989 actief is ook. Bij mijn eerste koffie vanochtend is er zeker in het begin veel langs mij heen gegaan, maar vanaf Triple Irons zat ik er helemaal in. Dit is minimaal 4* voor mij, misschien wel een 4.5*. Tevens heeft het ook veel ideeen naar boven gebracht voor mijn inbreng
. Maar moet nog even bedenken welk hoekje ik in ga.
. Maar moet nog even bedenken welk hoekje ik in ga.
1
geplaatst: 9 maart 2021, 14:02 uur
Een paar albums gemist, maar met Kos aan het roer deze week mag ik natuurlijk geen verstek laten gaan.
0
geplaatst: 9 maart 2021, 14:17 uur
Begin toch met een 3,5*, heerlijke sfeer, maar kan niet over de gehele lengte mijn aandacht vasthouden. Fijne futuristische sound en goede teksten, maar af en toe ook wat zenuwachtig en langdradig. Kan zeker nog een 4* worden.
1
geplaatst: 10 maart 2021, 16:52 uur
Ik weet dat ik nog niet aan de beurt ben, maar zijn er mensen die al naar het nieuwe album van DJ Muggs & Rome Streetz geluisterd hebben:
Dj Muggs & Rome Streetz - Death & the Magician (2021) - MusicMeter.nl
Death & The Magician - Album by DJ Muggs, Rome Streetz | Spotify - open.spotify.com
Dj Muggs & Rome Streetz - Death & the Magician (2021) - MusicMeter.nl
Death & The Magician - Album by DJ Muggs, Rome Streetz | Spotify - open.spotify.com
Ik ga me met mijn enthousiasme dan toch maar even in mengen... Ten eerste zoals je zegt je beurt niet, ten tweede ga je dwars door iemand zijn album heen. Niet erg netjes, maar het zal wel weer aan mijn beperkte geest liggen. Trouwens, nieuwe albums zijn ook wel topics voor of iig: geschiktere als je er tussendoor wilt blaten.
1
geplaatst: 10 maart 2021, 23:16 uur
Je hebt helemaal gelijk. Ik haal 'm wel weg. Ik had er lang over getwijfeld, en ik dacht het neemt alleen een beetje ruimte in. Mijn excuses. Daarvoor is deze topic niet bestemd.
2
geplaatst: 11 maart 2021, 07:34 uur
Hier altijd welkom ermee: Aankomende Hip-Hop Projecten
En als er ooit een tip is die daar niet in zou passen, hebben we een algemener Hiphoptiptopic nodig.
En als er ooit een tip is die daar niet in zou passen, hebben we een algemener Hiphoptiptopic nodig.
2
geplaatst: 11 maart 2021, 16:32 uur
Terug on Topic
; Word Power 2: Directrix.
Ik vind het een heel dik album. De opbouw van het album is interessant, omdat de eerste 4 tracks voelen als een intro eigenlijk. Na die 4 tracks komt de track "Unseen Letter" en dat is eigenlijk de track waar ik dusver de meeste moeite mee heb. Die beat/track voelt voor mij te kaal en de rhymes en de beat voelen niet echt in harmonie. Vanaf Triple Irons zit ik er wel echt in met als hoogtepunten: De ragga influenced The Grand Design, Make It Plain & Satan Dynasty Killa 2. Aan het end zijn er wel een aantal tracks die langs me heen gaan. Al met al wel een ruime 4*.
; Word Power 2: Directrix. Ik vind het een heel dik album. De opbouw van het album is interessant, omdat de eerste 4 tracks voelen als een intro eigenlijk. Na die 4 tracks komt de track "Unseen Letter" en dat is eigenlijk de track waar ik dusver de meeste moeite mee heb. Die beat/track voelt voor mij te kaal en de rhymes en de beat voelen niet echt in harmonie. Vanaf Triple Irons zit ik er wel echt in met als hoogtepunten: De ragga influenced The Grand Design, Make It Plain & Satan Dynasty Killa 2. Aan het end zijn er wel een aantal tracks die langs me heen gaan. Al met al wel een ruime 4*.
* denotes required fields.