Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 9 februari 2021, 15:23 uur
Hm, mja.. mij wat te soft allemaal.
Het is allemaal zeker niet slecht en de genoemde tracks zijn idd wel de hoogtepunten maar echt beklijven kan dit me niet.
Doet me wat denken aan dingen als Logic enzo.
Het is allemaal zeker niet slecht en de genoemde tracks zijn idd wel de hoogtepunten maar echt beklijven kan dit me niet.
Doet me wat denken aan dingen als Logic enzo.
0
geplaatst: 9 februari 2021, 18:44 uur
Vind de producties wel ok, stoor ik me niet aan en enkele beats vind ik meer dan prima. Ik stelde me tijdens het luisteren meermaals voor dat een voor mij echt goede rapper deze beats ter beschikking had en dan zou ik het volgens mij wel een tof geheel vinden. Vind Windchill namelijk vrij kleurloos rappen, saaie flow/delivery en stem. Qua inhoud kan ik het wel waarderen, lijkt me het hiphophart op de juiste plek hebben. Dat vind ik altijd een pre, maar geen garantie dat ik enthousiast word van de muziek.
0
geplaatst: 9 februari 2021, 23:04 uur
Het album vandaag opgezet onderweg naar werk. Het luistert erg lekker weg, maar heb nog niet echt iets "speciaals" kunnen ontdekken. Ga het nog een paar spins geven deze week. In ieder geval ligt het qua sound wel in mijn straatje.
0
geplaatst: 10 februari 2021, 00:02 uur
Degelijk album met een sfeertje die ik wel kan waarderen. Toch betrapte ik mijzelf erop dat ik tijdens het luisteren niet per se gefocust was op dit album en het wat naar de achtergrond verplaatste.
Af en toe werd ik teruggetrokken naar het album door een aantal sterke tracks en momenten. Pay Homage is leuk gedaan, meestal staan dit soort tracks vol 'grote' classics, maar windchILL rapt in dit nummer ook over de underground classics die ik net als hem ontzettend kan waarderen.
De echte uitschieter is echter Bad Dreams, zowel qua beat als flow. Helaas wordt het nummer opgevolgd door het grootste gedrocht op het album: Bang Bang. De rest van het album luistert prima weg. Grootste pluspunt aan dit album is WindchILL zelf, de beste man heeft een ongelofelijk passie voor hiphop en wat hij doet en dat hoor je door het hele album.
Zijn stijl doet me veel denken aan Looptroop. Helaas is het net allemaal wat minder dan bij zulke vergelijkbare artiesten. Toch luistert het in z'n geheel goed weg en klinkt het allemaal degelijk. 3*
Af en toe werd ik teruggetrokken naar het album door een aantal sterke tracks en momenten. Pay Homage is leuk gedaan, meestal staan dit soort tracks vol 'grote' classics, maar windchILL rapt in dit nummer ook over de underground classics die ik net als hem ontzettend kan waarderen.
De echte uitschieter is echter Bad Dreams, zowel qua beat als flow. Helaas wordt het nummer opgevolgd door het grootste gedrocht op het album: Bang Bang. De rest van het album luistert prima weg. Grootste pluspunt aan dit album is WindchILL zelf, de beste man heeft een ongelofelijk passie voor hiphop en wat hij doet en dat hoor je door het hele album.
Zijn stijl doet me veel denken aan Looptroop. Helaas is het net allemaal wat minder dan bij zulke vergelijkbare artiesten. Toch luistert het in z'n geheel goed weg en klinkt het allemaal degelijk. 3*
1
geplaatst: 10 februari 2021, 08:36 uur
Looptroop was ook het eerste wat in mij opkwam toen ik dit luisterde Harderwiek. Dat is geen verkeerd iets is aangezien The Struggle Continues nog steeds een van mijn favoriete albums is, maar je merkt aan zowel de producties en de MC dat het van een minder niveau is.
0
geplaatst: 11 februari 2021, 02:11 uur
Hehe, zeer gemengde reacties op mijn inzending. Grappig om te lezen... kan me in veel commentaren ook wel verplaatsen. In ieder geval, het duurt nog even voor ik weer aan de beurt ben maar dan kom ik met wat obscuurders dan dit.
0
geplaatst: 11 februari 2021, 13:32 uur
MAS schreef:
Deze middag voor het eerst beluisterd. Klinkt als een undergroundhiphop album zoals ik ze in die tijd graag hoorde.
Dat is ook mijn eerste indruk! In het jaar dat het album uitkwam was dit denk ik meer aan mij besteed. Ik vind de meeste tracks prima (alhoewel ik ben het met Harderwiek eens dat BangBang een uitschieter is in de negatieve zin), maar op eerste gevoel vind ik het niet onderscheidend genoeg om in de rotatie te houden. Toch, leuke leuke aanbeveling voor deze eerste ronde van het hiphop album van de week!Deze middag voor het eerst beluisterd. Klinkt als een undergroundhiphop album zoals ik ze in die tijd graag hoorde.
0
geplaatst: 11 februari 2021, 15:56 uur
Chrisseh schreef:
(quote)
Dat is ook mijn eerste indruk! In het jaar dat het album uitkwam was dit denk ik meer aan mij besteed. Ik vind de meeste tracks prima (alhoewel ik ben het met Harderwiek eens dat BangBang een uitschieter is in de negatieve zin), maar op eerste gevoel vind ik het niet onderscheidend genoeg om in de rotatie te houden. Toch, leuke leuke aanbeveling voor deze eerste ronde van het hiphop album van de week! Heb hem niet in 'rotatie', maar wel aangeschaft afgelopen jaar... Dit puur op basis van de sound die ik wel lekker vind en een paar bangers die ik met veel plezier met vol volume ram!
0
geplaatst: 11 februari 2021, 16:06 uur
Bij mij kwam de naam "Murs" eigenlijk het meest naar boven, omdat ie toch ook wel een licht emotionele touch weet te verwerken in z'n tracks. En ook een klein beetje stemgeluid.
0
geplaatst: 11 februari 2021, 19:53 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Hehe, zeer gemengde reacties op mijn inzending. Grappig om te lezen... kan me in veel commentaren ook wel verplaatsen. In ieder geval, het duurt nog even voor ik weer aan de beurt ben maar dan kom ik met wat obscuurders dan dit.
Denk dat op elk album hier zeer gemengde reacties gaan komen. Je moet toch graven en dan kom je denk ik toch snel uit bij de minder goed geproduceerde of wat gedateerde platen. Anders was iets namelijk wel door een grote groep ontdekt. Ik ga straks denk ik ff luisteren.
2
geplaatst: 11 februari 2021, 21:11 uur
Ik ga altijd wel lekker op dit soort producties. Vind de beats heel solid, luistert lekker weg, zit een goede consistente flow in. Prima. Stem en flow van Windchill is ook meer dan goed. Tekstueel vind ik het alleen absoluut niet spannend. Het is allemaal zo ontzettend standaard.
If you ain't Abel, you gotta be Cain...aucchhh!
There's a fine line between pleasure and pain.....oeeiiii!
Dit soort shit is echt al 3.000 keer gezegd.
En dan weet je ook meteen dat een doorbraak ver weg is als je met dit soort clichés komt.
Tekstueel is het album gevuld met dit soort "wegwerpzinnen".
https://media2.giphy.com/media/U2Ywj0rSBecRq/200.gif
Conclusie; redelijk steady bob-ya-head niets-aan-de-hand lekker op de achtergrond album. En als je Windchill ziet op een lokaal podium of bij een talentenjacht op tv zou je denken; die kerel is super goed. Maar als je hem afzet tegen de meer commerciële rappers dan verzuipt ie.
Favo tracks: Bad Dreams & Reborn
Cijfer: 6.1
If you ain't Abel, you gotta be Cain...aucchhh!
There's a fine line between pleasure and pain.....oeeiiii!
Dit soort shit is echt al 3.000 keer gezegd.
En dan weet je ook meteen dat een doorbraak ver weg is als je met dit soort clichés komt.
Tekstueel is het album gevuld met dit soort "wegwerpzinnen".
https://media2.giphy.com/media/U2Ywj0rSBecRq/200.gif
Conclusie; redelijk steady bob-ya-head niets-aan-de-hand lekker op de achtergrond album. En als je Windchill ziet op een lokaal podium of bij een talentenjacht op tv zou je denken; die kerel is super goed. Maar als je hem afzet tegen de meer commerciële rappers dan verzuipt ie.
Favo tracks: Bad Dreams & Reborn
Cijfer: 6.1
3
geplaatst: 15 februari 2021, 07:35 uur
Beste mensen, ik kom morgen met mijn inzending, ik heb een shortlist van 10 relatief onbekende pareltjes.
5
geplaatst: 16 februari 2021, 13:48 uur
HipHop album van de week #2
Heel tof om te lezen dat meerdere users echt de tijd nemen om een onbekend pareltje, een persoonlijke fave, te ontdekken. In mijn enthousiasme ben ik als tweede op de lijst terecht gekomen en al snel kwam de keuzestress. Ik heb een waslijst aan goede hiphop albums die wat mij betreft te weinig aandacht krijgen, maar besef me ook dat iedereen wel zo’n lijst heeft, er wordt en is simpelweg heel veel goede hiphop gemaakt.
Dikke persoonlijke favoriet is bijvoorbeeld Scientifik - Criminal (1994), wat met 55 stemmen echt meer gedraaid mag worden. Ook Kurious - A Constipated Monkey (1994) ga ik de laatste tijd zeer lekker op, 38 stemmen. Maar ik zie dat de meeste van jullie deze platen reeds op jullie radar hebben. Zo niet, ga deze luisteren! Het valt me bij het voorbereiden op dat ik geen (relatief) onbekende hiphopalbums beoordeeld heb met 4,5* of hoger, dus ik vis hier volledig uit mijn 4*-vijver.
Ik ben uitgegaan van albums met 1. (te) weinig stemmen (minder dan 15) en 2. die niet beoordeeld zijn door de meeste/of ieder van jullie en 3. een underground feel hebben, albums van voor het jaar 2000 (behalve mijn nr. 1).
Mochten jullie met mijn nummer 1 niet uit de voeten kunnen heb ik nog 9 andere albums die wat mij betreft echt de moeite waard zijn. Ik gooi ze onder een spoilerblur, mochten jullie het bij 1 willen houden, kan dat. Hoop niet dat ik iemand het gras voor de voeten wegmaai, maar ik kan het echt niet laten deze niet te noemen hier.
Om uiteenlopende redenen deze 10 platen, die wat mij betreft de moeite waard zijn om op te pikken:
10. Example - Impulses (1997)
9. Rascalz - Cash Crop (1997)
8. The Legion - Theme + Echo = Krill (1994)
7. Hard 2 Obtain - Ism and Blues (1994)
6. Rumpletilskinz - What Is a Rumpletilskin? (1993)
5. Styles of Beyond - 2000 Fold (1998)
4. Boogiemonsters - Riders of the Storm: The Underwater Album (1994)
3. Cru - Da Dirty 30 (1997)
Aantal stemmen: 11
Beoordeeld door: -SprayIt-, 5713Finest, AnyGivenWonder, Rhythm & Poetry, principal2000, Dieeneja, Seedorf, dondiego, Backslap, Kos
Cdtje opgepikt in een tweedehandswinkel, niet echt wetend wat ik kon verwachten. Thuis aangekomen op standje 10 door de speakers laten knallen. Misschien wat aan de lange kant en niet alle tracks zijn buitencategorie, maar hier staan heel veel lekkere tracks op. Helaas niet op Spotify, hier een impressie: CRU - Just Another Case (Uncut) - YouTube al doet het draaien van het gehele album mij het meest plezier.
2. Polyrhythm Addicts - Rhyme Related (1999)
Aantal stemmen: 6
Gemiddelde: 4,08*
Spotify: Rhyme Related by Polyrhythm Addicts on Spotify - open.spotify.com
Beoordeeld door: -SprayIt-, Kos, Gehenna, Dielie, Rene1979, Revo.
Deze stond lang op nummer 1, dus deze laat ik gewoon buiten de blur. Een hele toffe femcee in deze groep, een heerlijk laidback sfeertje, fijne samples en goede teksten. Het flowt erover, met krap 35 minuten een uiterst prettig album. Track met Pharaoh Monch (Take me Home) ook sterk.
1. Deepspace5 - The Night We Called It a Day (2002)
Gemiddelde: 3,95*
Spotify: The Night We Called It A Day by Deepspace 5 on Spotify - open.spotify.com
Beoordeeld door: -SprayIt-, FlyLo, Monsta Kody, Rene1979, Rene, cratus, Rhythm & Poetry, Glennie, Ijs, Revo, Osiris Apis.
https://img.discogs.com/kovIImrQAIKFn9F685LE_1arqLE=/fit-in/600x589/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-1168594-1484427336-3966.jpeg.jpg
Daar issie dan, de hiphop-plaat van de week! De titeltrack nam ik al op in mijn Hiphop top 100, zo goed. Prachtige beats, gedreven en technische teksten, pure kwaliteit. Op Wikipedia wordt het beschreven als: “The album features an underground, anti-commercial style.” Dat is dan gelukt, het is een relatief onbekend pareltje. Minpuntje is misschien de duur, het is wat aan de lange kant, waardoor het lichtelijk eentonig lijkt te worden, vandaar mijn 4*. Maar alsnog een prettige trip. Zeer sfeervol geheel, voor mij heeft dit album alles.
Veel luisterplezier deze week, benieuwd wat jullie er van vinden.
Heel tof om te lezen dat meerdere users echt de tijd nemen om een onbekend pareltje, een persoonlijke fave, te ontdekken. In mijn enthousiasme ben ik als tweede op de lijst terecht gekomen en al snel kwam de keuzestress. Ik heb een waslijst aan goede hiphop albums die wat mij betreft te weinig aandacht krijgen, maar besef me ook dat iedereen wel zo’n lijst heeft, er wordt en is simpelweg heel veel goede hiphop gemaakt.
Dikke persoonlijke favoriet is bijvoorbeeld Scientifik - Criminal (1994), wat met 55 stemmen echt meer gedraaid mag worden. Ook Kurious - A Constipated Monkey (1994) ga ik de laatste tijd zeer lekker op, 38 stemmen. Maar ik zie dat de meeste van jullie deze platen reeds op jullie radar hebben. Zo niet, ga deze luisteren! Het valt me bij het voorbereiden op dat ik geen (relatief) onbekende hiphopalbums beoordeeld heb met 4,5* of hoger, dus ik vis hier volledig uit mijn 4*-vijver.
Ik ben uitgegaan van albums met 1. (te) weinig stemmen (minder dan 15) en 2. die niet beoordeeld zijn door de meeste/of ieder van jullie en 3. een underground feel hebben, albums van voor het jaar 2000 (behalve mijn nr. 1).
Mochten jullie met mijn nummer 1 niet uit de voeten kunnen heb ik nog 9 andere albums die wat mij betreft echt de moeite waard zijn. Ik gooi ze onder een spoilerblur, mochten jullie het bij 1 willen houden, kan dat. Hoop niet dat ik iemand het gras voor de voeten wegmaai, maar ik kan het echt niet laten deze niet te noemen hier.
Om uiteenlopende redenen deze 10 platen, die wat mij betreft de moeite waard zijn om op te pikken:
Beoordeeld door: -SprayIt-, 5713Finest, AnyGivenWonder, Rhythm & Poetry, principal2000, Dieeneja, Seedorf, dondiego, Backslap, Kos
Cdtje opgepikt in een tweedehandswinkel, niet echt wetend wat ik kon verwachten. Thuis aangekomen op standje 10 door de speakers laten knallen. Misschien wat aan de lange kant en niet alle tracks zijn buitencategorie, maar hier staan heel veel lekkere tracks op. Helaas niet op Spotify, hier een impressie: CRU - Just Another Case (Uncut) - YouTube al doet het draaien van het gehele album mij het meest plezier.
Deze stond lang op nummer 1, dus deze laat ik gewoon buiten de blur. Een hele toffe femcee in deze groep, een heerlijk laidback sfeertje, fijne samples en goede teksten. Het flowt erover, met krap 35 minuten een uiterst prettig album. Track met Pharaoh Monch (Take me Home) ook sterk.
Spotify: The Night We Called It A Day by Deepspace 5 on Spotify - open.spotify.com
Beoordeeld door: -SprayIt-, FlyLo, Monsta Kody, Rene1979, Rene, cratus, Rhythm & Poetry, Glennie, Ijs, Revo, Osiris Apis.
https://img.discogs.com/kovIImrQAIKFn9F685LE_1arqLE=/fit-in/600x589/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-1168594-1484427336-3966.jpeg.jpg
Daar issie dan, de hiphop-plaat van de week! De titeltrack nam ik al op in mijn Hiphop top 100, zo goed. Prachtige beats, gedreven en technische teksten, pure kwaliteit. Op Wikipedia wordt het beschreven als: “The album features an underground, anti-commercial style.” Dat is dan gelukt, het is een relatief onbekend pareltje. Minpuntje is misschien de duur, het is wat aan de lange kant, waardoor het lichtelijk eentonig lijkt te worden, vandaar mijn 4*. Maar alsnog een prettige trip. Zeer sfeervol geheel, voor mij heeft dit album alles.
2
geplaatst: 16 februari 2021, 13:56 uur
Tof, niet bekend met je nummer 1 keus. Ben erg benieuwd. Grootste uitdaging van een album vinden is dat Rene er nog niet op gestemd heeft 
Ik laat het weten zodra ik het een aantal spins heb gegeven!

Ik laat het weten zodra ik het een aantal spins heb gegeven!
1
geplaatst: 16 februari 2021, 14:39 uur
Was vorige week wat te druk om te reageren, maar ik ga ook proberen wekelijks aan te haken. WindchILL staat hier nu op. Klinkt allemaal prima, maar ook wat eenvormig/monotoon en daardoor aan de lange kant. Leuk om een keer gehoord te hebben, maar niet iets wat ik veel vaker ga draaien ben ik bang. Grappig om bij iedereen andere associaties te lezen, ik moet nog het meest aan Atmosphere denken gek genoeg.
- ForWhomThePeteTolls
- -SprayIt-
- Ernie
- Rene1979
- Kos
- Mas
- Bennerd
- Silky & Smooth
- Johnny Mar
- Overmars89
- MJ_DA_MAN
- Chrisseh
- Zaaf
- Ralph
- Shaadiq Haynes
- Flipmode
- Poles Apart
- -marco-
- Nr. 4
- Harderwiek
- Koenr
- ForWhomThePeteTolls
- -SprayIt-
- Ernie
- Rene1979
- Kos
- Mas
- Bennerd
- Silky & Smooth
- Johnny Mar
- Overmars89
- MJ_DA_MAN
- Chrisseh
- Zaaf
- Ralph
- Shaadiq Haynes
- Flipmode
- Poles Apart
- -marco-
- Nr. 4
- Harderwiek
- Koenr
0
geplaatst: 16 februari 2021, 14:49 uur
Koenr schreef:
ik moet nog het meest aan Atmosphere denken gek genoeg.
Had dat idee ook bij het luisteren. Kan het niet onder woorden brengen, maar voelde ook een Atmosphere-sfeer.ik moet nog het meest aan Atmosphere denken gek genoeg.
Benieuwd naar het album van deze week

1
Diederik d(-_-)b
geplaatst: 16 februari 2021, 15:14 uur
Deepspace5 is eigenlijk een supergroep met leden van diverse groepen zoals Mars ILL, Ill Harmoniks en LabKik maar klinkt wel heerlijk underground. Ik hou wel van die sound en ik vind ze zelf wel passen in de trant van Living Legends of Atoms Family en ze doen elkaar niet veel onder al zijn sommigen wel bekender geworden dan anderen.
Wat ik tof vindt aan dit soort groepen is de variatie van rappers in combinatie van dope beats en vaak diepe boodschappen. Ik begrijp wel dat niet iedereen dit leuk vind maar mij spreekt het altijd enorm aan.
Ik geef 4 **** voor dit pareltje
Wat ik tof vindt aan dit soort groepen is de variatie van rappers in combinatie van dope beats en vaak diepe boodschappen. Ik begrijp wel dat niet iedereen dit leuk vind maar mij spreekt het altijd enorm aan.
Ik geef 4 **** voor dit pareltje
2
geplaatst: 16 februari 2021, 16:25 uur
-SprayIt- schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Dit album heb ik letterlijk vandaag in de post gehad! Dopeness, gaat mijn luisterbeurt(en) wel iets intenser maken nog... Deepspace5 is een mad underrated en zwaar underground collectief, ik ben echt blij dat ik er meerdere dingen van heb. Ook solowerk van met name Playdough heb ik liggen... Dit is nog eens plezant en inspireert me om volgende keer wat dieper te zoeken naar een release! 4½ mic sowieso daar ik het album al ken. Maar ga het voor straf nog 3x luisteren deze week!
1
zaaf
geplaatst: 16 februari 2021, 16:29 uur
Ah, een lang album.... niet zo veel tijd deze week (wel meer dan vorige week tho) maar nu 2x gedraaid.
Dat maakt het nog lastiger: het lijkt me een album waarbij de losse nummers meer gedijen dan als onderdeel van dit grote geheel. Want ook de verschillende MC's behoeden het niet voor eenvormigheid en een tikkie saaiheid.
De teksten zijn redelijk braaf maar zeker op niveau en niet te prekerig. De beats zijn m.i. het best geslaagd, die roepen bij mij het grootste enthousiasme op.
Wordt vervolgd wellicht, maar of dat deze week is....
Voor nu ***½
Dat maakt het nog lastiger: het lijkt me een album waarbij de losse nummers meer gedijen dan als onderdeel van dit grote geheel. Want ook de verschillende MC's behoeden het niet voor eenvormigheid en een tikkie saaiheid.
De teksten zijn redelijk braaf maar zeker op niveau en niet te prekerig. De beats zijn m.i. het best geslaagd, die roepen bij mij het grootste enthousiasme op.
Wordt vervolgd wellicht, maar of dat deze week is....
Voor nu ***½
0
geplaatst: 16 februari 2021, 17:16 uur
Heb er trouwens geen diepe dingen over te zeggen. Meestal gaat underground Hip Hop gaat mij niet per sé om de boodschap, maar om de sound. Als de lyrics dan goed zijn is dat meegenomen, vind het wel ok bij Deepspace5. Lekker om te luisteren op een luie zondagavond of een donkere dinsdagnamiddag!
1
geplaatst: 16 februari 2021, 19:27 uur
Op alle vlakken een heel degelijk album. Toch begon de enorme fatsoenlijkheid van de heren me op den duur wel een klein beetje op de zenuwen te werken. Maar er staan wel enkele erg goeie nummers op en als je niet zo op de teksten let is het verder muzikaal allemaal dik in orde.
3,5*
3,5*
1
geplaatst: 16 februari 2021, 20:18 uur
Loop, door gebrek aan luistertijd, nog wat achter, maar hoop morgen een inhaalslag te maken. 

1
geplaatst: 16 februari 2021, 21:26 uur
Ik ken het album niet, ben heel benieuwd!
Verder ben ik het er zeker mee eens dat je nummer 4 ondergewaardeerd is!
Verder ben ik het er zeker mee eens dat je nummer 4 ondergewaardeerd is!
1
geplaatst: 16 februari 2021, 21:55 uur
Heel benieuwd! Ben er wel eens voorbij gekomen, maar nooit gedraaid.
2
geplaatst: 17 februari 2021, 08:56 uur
Op het eerste gehoor een heel fijn album. De MCs grijpen mij nog niet echt, maar de producties zijn top notch. Ga het nog een aantal keer draaien, neig op dit moment naar een 3.5.
0
geplaatst: 17 februari 2021, 10:00 uur
Twijfel wat tussen 3* en 3,5* voor WindchiLL. Een niet al te complex plaatje met fijne beats en een prima flow, maar al met al niet heel bijzonder. Deze stijl van rappen iets te vaak gehoord en het is allemaal wel eens beter uitgevoerd. Bang Bang afgezet en de rest was enigszins uitzitten. Wel een prettig album, maar niet heel memorabel. Ik plak er eerst een 3* op.
0
geplaatst: 17 februari 2021, 11:30 uur
Zijn die jongens van Deepspace 5 gelovig?
Bij de Spotify release staat namelijk dat het album uitgekomen is op Capitol Christian Music Group Inc.
Bij de Spotify release staat namelijk dat het album uitgekomen is op Capitol Christian Music Group Inc.
1
geplaatst: 17 februari 2021, 11:48 uur
Vooralsnog na een eerste indruk toch wel gematigd tevreden. Er hangt wederom een lekker sfeertje en de rappers wisselen elkaar met gemak af. De producties zijn ook in orde en die zorgen er af en toe wel voor dat ik echt zit te genieten. Hoogtepunten: Titeltrack, Winter In Manhattan, F-Words , Joywriting & If Tomorrow Starts Without Me.
Zelf had ik wel wat titels geschrapt voor een nog betere luisterervaring, maar zeker een lekker plaatje om op te zetten en rustig op te viben.
Zelf had ik wel wat titels geschrapt voor een nog betere luisterervaring, maar zeker een lekker plaatje om op te zetten en rustig op te viben.
1
geplaatst: 17 februari 2021, 13:39 uur
overmars89 schreef:
Is inderdaad een christelijke groep, heb ik begrepen.
Ik overweeg zelf ook naar een 3,5* te gaan, ik vind de tracks die jij noemt ook het beste en de rest begint me na enkele luisterbeurten ietwat tegen te staan.
4
geplaatst: 17 februari 2021, 15:54 uur
Ik ben uiteindelijk voor 4* gegaan, simpelweg omdat de sound me enorm aanspreekt. Als je per sé zoekt voor goede teksten kun je net zo goed een boek gaan lezen in sommige gevallen. Soms is het ook wel eens lekker een album dat lekker voortkabbelt (op een positieve manier voor mij) aan te kunnen zetten en je geen zorgen te maken dat je de lyrics moet analyseren. Ik lette in de 90s 10x meer op lyrics dan nu, en daar de MC's technisch gewoon dikke ok zijn en de productie mij ook zwaar bevalt een 4*. Niet de oorspronkelijke 4½*, daar dat absoluut teveel van het goede zou zijn. Ik blijf het sterk vinden dat de dag dat ik dit album in een pakket thuis krijg (samen met andere albums) hij gekozen wordt als album vd week op een forum waar ik regelmatig kijk... Tja, toeval bestaat niet jwz.
* denotes required fields.