MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
MAS
Hahaha geniaal filmpje!

Ik dacht serieus nog dat Spacekees ofzo zou komen en toen kwam ie zelf dus in dat bad (wel homo)

MAS
Het Zieke Zuiden album staat op de luisterpaal!

3VOOR12 Speler - 3voor12.vpro.nl

Nieuwste drukbeken viddy in Nederland:

Ze hebben nog nooit samengewerkt ?

kilowatt schreef:
Deze Utrechtse jongens doen het verassend goed.

Catchy melodie misschien?

540.000 views
(embed)

105.000 views
(embed)

de Relschoppers!

laten we het erop houden dat ze nog jong zijn

Gino is terug > Relschoppers zijn terug.

Grote verassing deze spit!!

sxesven
MAS schreef:
(quote)

Flessepost zou ik zeker checken! Daarnaast raad ik je deze albums aan:

Extince - Binnenlandse Funk
Brainpower - Door Merg en Brain
Jiggy Djé - Noah's Ark
M.O. & Brakko - Koester
Nul7Negen - Kwaad Tegen Kwaad (Beetje een duister album)
Stropstrikkers - Donkere Dagen (Hardcore hiphop)

Dit zijn allemaal albums die ik zelf met een 4,5 heb beoordeeld.

Tof, dank voor deze! Extince ben ik stomweg vergeten in mijn lijstje te gooien, want kende ik al (en had al een 4* van mij gekregen), de rest ken ik nog niet (althans, de platen niet, de namen wel) en ga ik eens opzoeken

Verzameling groeit hier gestaag trouwens, 24 september (ff opgezocht in het gekocht-topic ) begonnen met Nederhop kopen met Eigen Wereld (had daarvoor alleen Aap-O-Theek al een tijdje) en heb nu een stuk of 20 CD's, en eigenlijk bevalt bijna alles wel (vind Fresku niet zo denderend, No Juju matig, en was ook nooit weg van Aap-O-Theek). Hoogtepunten van wat ik heb zijn voor mij nu Eigen Wereld, Microphone Colossus en Buitenwesten. Fakkelteit net binnen en eerste luisterbeurt beviel heel goed. Verder draai ik Winne Zonder Strijd, Tussen Licht en Lucht en alle Opgezwolle-gerelateerde dingen heel vaak (Vloeistof, DMT, Alledaagse Waanzin).

Wat me heel erg opvalt is trouwens hoe ontzettend moeilijk soms vrij recent materiaal te krijgen is, zelfs dingen die op het naar mijn idee vrij 'grote' TopNotch zijn uitgebracht. Heb Fakkelteit van Marktplaats moeten halen, en een album als Ut Zwarte Aap lijkt al helemaal onvindbaar. Hoe komt dat toch, echt heel bizar. Onoverwinnelijk was er nog zo eentje, staat er wel eentje van op Discogs en heb 'm zelf van (of all places!) Amazon.

Zwaar tegenvallende Keizer/Bollebof/JPB plaat:

Swagger als een blender .

6 minuten lang blazen met gangsters!

Genieten...

Voor wie post jij die filmpjes? Het buurthuis?

Harco
Voor mij. MocroManiac is een baas.

Wie van die kruimeldieven is dat dan?

Harco
Die man die nu achter de playknop staat. Worden ze niet allemaal aangekondigd onderin beeld?

Oja, sorry ik hing skipper uit.

Doet mij hier aan denken:

Vind dit nog beter ook, wel ernstig als een parodie beter is .

Harco
Waarom is Gino Pietermaai zoveel toffer dan Fresku?

MAS
sxesven schreef:

Wat me heel erg opvalt is trouwens hoe ontzettend moeilijk soms vrij recent materiaal te krijgen is, zelfs dingen die op het naar mijn idee vrij 'grote' TopNotch zijn uitgebracht. Heb Fakkelteit van Marktplaats moeten halen, en een album als Ut Zwarte Aap lijkt al helemaal onvindbaar. Hoe komt dat toch, echt heel bizar. Onoverwinnelijk was er nog zo eentje, staat er wel eentje van op Discogs en heb 'm zelf van (of all places!) Amazon.

Loop anders eens bij de mediamarkt naar binnen. Daar hebben ze die cd's vaak nog wel liggen. Ik denk ook nog wel in sommige FRS vestigingen maar dan kom ik niet zelf niet meer zo graag sinds ze het urban-vak weg hebben gehaald. Het klopt wel dat veel releases inderdaad moeilijk te vinden zijn. Dat komt bij Top-Notch denk ik deels omdat sommige artiesten inmiddels alweer weg zijn bij Top-Notch of er simpelweg niet genoeg vraag was om er meer te drukken. Als je jezelf er wat verder in verdiept zul je merken dat vooral veel (wat oudere) albums die in eigen beheer zijn uitgebracht moeilijk te krijgen zijn.

Mooi trouwens om te lezen hoe jij NL hiphop fan aan het worden bent.

kilowatt schreef:
Zwaar tegenvallende Keizer/Bollebof/JPB plaat:

(embed)

Bollebof?

bollebof
bol - le` bof (Barg) de -woord (mannelijk) bolleboffen 1 baas; hoge autoriteit; 2 iem. die geluk heeft; 3 geleerd persoon

bollebof
1) Autoriteit 2) Baas 3) Baas (barg.) 4) Directeur van een gevangenis 5) Gevangenisdirecteur 6) Grote meneer 7) Knapperd 8 ) Uitblinker

Dus hij is een hooggeleerde, knappe, uitblinkende gevangenisdirecteur en baas in het algemeen met zeer veel autoriteit. Allicht, allicht.

Sjaak, deze keer had je beter naar bed kunnen gaan

Mocromaniac kwam idd zwaar

Volgende sesie: De Cijfer. Uitsluitend legendes

Feis, Scarface, Adje en Kleine Viezerik

Gast
geplaatst: vandaag om 14:06 uur

geplaatst: vandaag om 14:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.