Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 26 november 2011, 17:50 uur
Ik dacht serieus nog dat Spacekees ofzo zou komen en toen kwam ie zelf dus in dat bad (wel homo)
0
geplaatst: 28 november 2011, 13:27 uur
0
geplaatst: 30 november 2011, 10:17 uur
kilowatt schreef:
Deze Utrechtse jongens doen het verassend goed.
Catchy melodie misschien?
540.000 views
(embed)
105.000 views
(embed)
de Relschoppers!
Deze Utrechtse jongens doen het verassend goed.
Catchy melodie misschien?
540.000 views
(embed)
105.000 views
(embed)
de Relschoppers!
laten we het erop houden dat ze nog jong zijn
0
geplaatst: 4 december 2011, 22:27 uur
0
sxesven
geplaatst: 8 december 2011, 21:44 uur
MAS schreef:
Flessepost zou ik zeker checken! Daarnaast raad ik je deze albums aan:
Extince - Binnenlandse Funk
Brainpower - Door Merg en Brain
Jiggy Djé - Noah's Ark
M.O. & Brakko - Koester
Nul7Negen - Kwaad Tegen Kwaad (Beetje een duister album)
Stropstrikkers - Donkere Dagen (Hardcore hiphop)
Dit zijn allemaal albums die ik zelf met een 4,5 heb beoordeeld.
(quote)
Flessepost zou ik zeker checken! Daarnaast raad ik je deze albums aan:
Extince - Binnenlandse Funk
Brainpower - Door Merg en Brain
Jiggy Djé - Noah's Ark
M.O. & Brakko - Koester
Nul7Negen - Kwaad Tegen Kwaad (Beetje een duister album)
Stropstrikkers - Donkere Dagen (Hardcore hiphop)
Dit zijn allemaal albums die ik zelf met een 4,5 heb beoordeeld.
Tof, dank voor deze! Extince ben ik stomweg vergeten in mijn lijstje te gooien, want kende ik al (en had al een 4* van mij gekregen), de rest ken ik nog niet (althans, de platen niet, de namen wel) en ga ik eens opzoeken

Verzameling groeit hier gestaag trouwens, 24 september (ff opgezocht in het gekocht-topic
) begonnen met Nederhop kopen met Eigen Wereld (had daarvoor alleen Aap-O-Theek al een tijdje) en heb nu een stuk of 20 CD's, en eigenlijk bevalt bijna alles wel (vind Fresku niet zo denderend, No Juju matig, en was ook nooit weg van Aap-O-Theek). Hoogtepunten van wat ik heb zijn voor mij nu Eigen Wereld, Microphone Colossus en Buitenwesten. Fakkelteit net binnen en eerste luisterbeurt beviel heel goed. Verder draai ik Winne Zonder Strijd, Tussen Licht en Lucht en alle Opgezwolle-gerelateerde dingen heel vaak (Vloeistof, DMT, Alledaagse Waanzin). Wat me heel erg opvalt is trouwens hoe ontzettend moeilijk soms vrij recent materiaal te krijgen is, zelfs dingen die op het naar mijn idee vrij 'grote' TopNotch zijn uitgebracht. Heb Fakkelteit van Marktplaats moeten halen, en een album als Ut Zwarte Aap lijkt al helemaal onvindbaar. Hoe komt dat toch, echt heel bizar. Onoverwinnelijk was er nog zo eentje, staat er wel eentje van op Discogs en heb 'm zelf van (of all places!) Amazon.
0
Harco
geplaatst: 13 december 2011, 21:10 uur
Die man die nu achter de playknop staat. Worden ze niet allemaal aangekondigd onderin beeld?
0
geplaatst: 13 december 2011, 22:08 uur
Doet mij hier aan denken:
Vind dit nog beter ook, wel ernstig als een parodie beter is
.
Vind dit nog beter ook, wel ernstig als een parodie beter is
.
0
geplaatst: 14 december 2011, 00:37 uur
sxesven schreef:
Wat me heel erg opvalt is trouwens hoe ontzettend moeilijk soms vrij recent materiaal te krijgen is, zelfs dingen die op het naar mijn idee vrij 'grote' TopNotch zijn uitgebracht. Heb Fakkelteit van Marktplaats moeten halen, en een album als Ut Zwarte Aap lijkt al helemaal onvindbaar. Hoe komt dat toch, echt heel bizar. Onoverwinnelijk was er nog zo eentje, staat er wel eentje van op Discogs en heb 'm zelf van (of all places!) Amazon.
Wat me heel erg opvalt is trouwens hoe ontzettend moeilijk soms vrij recent materiaal te krijgen is, zelfs dingen die op het naar mijn idee vrij 'grote' TopNotch zijn uitgebracht. Heb Fakkelteit van Marktplaats moeten halen, en een album als Ut Zwarte Aap lijkt al helemaal onvindbaar. Hoe komt dat toch, echt heel bizar. Onoverwinnelijk was er nog zo eentje, staat er wel eentje van op Discogs en heb 'm zelf van (of all places!) Amazon.
Loop anders eens bij de mediamarkt naar binnen. Daar hebben ze die cd's vaak nog wel liggen. Ik denk ook nog wel in sommige FRS vestigingen maar dan kom ik niet zelf niet meer zo graag sinds ze het urban-vak weg hebben gehaald. Het klopt wel dat veel releases inderdaad moeilijk te vinden zijn. Dat komt bij Top-Notch denk ik deels omdat sommige artiesten inmiddels alweer weg zijn bij Top-Notch of er simpelweg niet genoeg vraag was om er meer te drukken. Als je jezelf er wat verder in verdiept zul je merken dat vooral veel (wat oudere) albums die in eigen beheer zijn uitgebracht moeilijk te krijgen zijn.
Mooi trouwens om te lezen hoe jij NL hiphop fan aan het worden bent.

0
geplaatst: 14 december 2011, 04:25 uur
kilowatt schreef:
Zwaar tegenvallende Keizer/Bollebof/JPB plaat:
(embed)
Zwaar tegenvallende Keizer/Bollebof/JPB plaat:
(embed)
Bollebof?
bollebof
bol - le` bof (Barg) de -woord (mannelijk) bolleboffen 1 baas; hoge autoriteit; 2 iem. die geluk heeft; 3 geleerd persoon
bollebof
1) Autoriteit 2) Baas 3) Baas (barg.) 4) Directeur van een gevangenis 5) Gevangenisdirecteur 6) Grote meneer 7) Knapperd 8 ) Uitblinker
Dus hij is een hooggeleerde, knappe, uitblinkende gevangenisdirecteur en baas in het algemeen met zeer veel autoriteit. Allicht, allicht.
0
geplaatst: 15 december 2011, 01:00 uur
Mocromaniac kwam idd zwaar
Volgende sesie: De Cijfer. Uitsluitend legendes
Feis, Scarface, Adje en Kleine Viezerik
Volgende sesie: De Cijfer. Uitsluitend legendes
Feis, Scarface, Adje en Kleine Viezerik
* denotes required fields.