Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 10 november 2011, 14:58 uur
En weer werd de eeuwige NL top tien meer hiphop:
1 Yes-R - Uit Elkaar 13278446
2 K3 - Mama Se 10905870
3 YesR & Soesi B - Hey Schatje 10790001
4 Nick en Simon - Rosanne 9821662
5 Gio - Ik Denk Aan Jou 9560420
6 Darryl ft Ali B, Soumia & Rio – Eeyeeyo 8952617
7 Yes-R ft Sjaak - Dubbel O 7515636
8 De Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof 7506379
9 Nino & Priester - Uit het oog 7383604
10 Gio - je hebt me 7060424
De jvt komt de top tien binnen, Jeroen van de Boom verlaat de top tien.
Nu dus 6 van de 10 platen in NL = rap!
Enige autochtone Hollandse act is hier nog Nick & Simon.
Bron : Statoz - Youtube music ranking - StatoZ Global
1 Yes-R - Uit Elkaar 13278446
2 K3 - Mama Se 10905870
3 YesR & Soesi B - Hey Schatje 10790001
4 Nick en Simon - Rosanne 9821662
5 Gio - Ik Denk Aan Jou 9560420
6 Darryl ft Ali B, Soumia & Rio – Eeyeeyo 8952617
7 Yes-R ft Sjaak - Dubbel O 7515636
8 De Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof 7506379
9 Nino & Priester - Uit het oog 7383604
10 Gio - je hebt me 7060424
De jvt komt de top tien binnen, Jeroen van de Boom verlaat de top tien.
Nu dus 6 van de 10 platen in NL = rap!
Enige autochtone Hollandse act is hier nog Nick & Simon.
Bron : Statoz - Youtube music ranking - StatoZ Global
0
geplaatst: 11 november 2011, 01:56 uur
0
geplaatst: 11 november 2011, 10:21 uur
kilowatt schreef:
Yes-R: 112 miljoen views in totaal.
Das best erg ja!
(quote)
Yes-R: 112 miljoen views in totaal.
Das best erg ja!
Ga toch weg met je views man, al had hij 1 miljard views (betekent ook al niks, iedere mongool heeft internet en kan youtube openenen, zelfs 100 keer opnieuw dezelfde video) en werd hij uitgeroepen tot koning van de nederlandse hip hop dan zou ik hem nog niet diggen... Hij is gewoon een non artiest, zoals jij er wel vaker boven haalt. Enig idee hoeveel hits friday heeft van rebecca black? En dat is zowat het slechtste nummer of all time. Omdat de massa dom genoeg is om yes-r rijk te maken (dat is hun goed recht) hoef ik hem nog niet te respecteren als artiest, in mijn ogen is hij amper een artiest te noemen.
0
geplaatst: 11 november 2011, 16:47 uur
thgryda schreef:
Ga toch weg met je views man, al had hij 1 miljard views (betekent ook al niks, iedere mongool heeft internet en kan youtube openenen, zelfs 100 keer opnieuw dezelfde video) en werd hij uitgeroepen tot koning van de nederlandse hip hop dan zou ik hem nog niet diggen... Hij is gewoon een non artiest, zoals jij er wel vaker boven haalt. Enig idee hoeveel hits friday heeft van rebecca black? En dat is zowat het slechtste nummer of all time. Omdat de massa dom genoeg is om yes-r rijk te maken (dat is hun goed recht) hoef ik hem nog niet te respecteren als artiest, in mijn ogen is hij amper een artiest te noemen.
(quote)
"youtube werkt met een logaritme om het aantal kliks per ip adres in te perken.
Op dit moment zit daar een maximum op van 3 views per 24 uur die geteld worden per ip-adres. Ook speelt de tijd dat het filmpje wordt aangzet een rol. Even snel klikken is niet genoeg dus.
Logisch allemaal, want elke klik kost youtube geld (aan auteursrechten organisaties)"
Maar daarom mag jij best Yes-r niet goed vinden hoor.
Kennelijk vind een zeer grote groep de boy wél goed.
Meer bepaald zijn nummer / Uit elkaar, wat inderdaad een redelijk briljante compositie is die uitstekend wordt ingezongen. Niet verwonderlijk dat dit nr 1 staat in de Nederlandstalige alltime top 100.
0
geplaatst: 11 november 2011, 17:51 uur
Ik vind Yes-R slecht maar dat is puur omdat ik jaloers ben op al zijn YouTube-views.
0
geplaatst: 12 november 2011, 12:34 uur
Het nieuwe album van Wudstik is te beluisteren op de luisterpaal.
0
geplaatst: 14 november 2011, 00:35 uur
Kilowatt jij bent toch niet toenvallig Hallucinant van leipeshit.nl?
0
geplaatst: 16 november 2011, 02:54 uur
Is het Fort Boyard? Is het subliem rapwerk van Negativ? Of is het toch die babe in de clip?
120.000 views in een handvol dagen.
Negativ feat. Sanguita - Snelweg
120.000 views in een handvol dagen.
Negativ feat. Sanguita - Snelweg
0
geplaatst: 16 november 2011, 17:43 uur
kilowatt schreef:
Op dit moment zit daar een maximum op van 3 views per 24 uur die geteld worden per ip-adres. Ook speelt de tijd dat het filmpje wordt aangzet een rol. Even snel klikken is niet genoeg dus.
Logisch allemaal, want elke klik kost youtube geld (aan auteursrechten organisaties)"
Meer bepaald zijn nummer / Uit elkaar, wat inderdaad een redelijk briljante compositie is die uitstekend wordt ingezongen. Niet verwonderlijk dat dit nr 1 staat in de Nederlandstalige alltime top 100.
(quote)
Vriend, zoals MJ al aangeeft, ik vind hem niet daarom wack, ik vind hem wack omdat hij wack is! Ik heb nog nooit een nummer van hem gehoord (en heb er toch zeker wel een twintigtal beluisterd) dat ik goed of zelfs matig vind. Zijn teksten zijn eenheidsworst net als de meeste producties waar hij over rapt. Dat miljoenen mensen dit wel goed vinden zou in veel gevallen kunnen betekenen dat er toch wel kwaliteit in zit, maar in yes-r zijn geval vind ik dit niet het geval. Als je het beoordeelt met objectieve criteria (rijmschema's, teksten, woordgebruik, muzikaliteit van producties) moet je tot de conclusie komen dat het muzikaal en hip hopsgewijs weinig voorstelt. Dat miljoenen mensen dit goed vinden verandert daar niets aan en dat het in de alltime Nederlandse top 100 staat... nou sorry dat vind ik erg voor jullie man! En zelfs dat wil echt niets zeggen, veel mensen volgen de massa en houden van die easy listening, swag crap. En zelfs in dat genre zijn er veel betere artiesten. Bij ons staat misschien schnappi ook in een alltime top 100 (was alleszins een hit) maar is dat daarom een goed nummer? Ik dacht het niet.
Ik besef ook wel dat al het bovenstaande aan jou voorbij gaat want jij komt toch weer terug met: nou ik en 1 miljoen andere denken er anders over. Dat bewijst jou vorige post, youtube views zijn voor mij geen criteria en niet elke populaire video moet hier gepost worden... Ik beluister net dat nummer van negativ en echt
hopelijk gaat het om dat wijf dan ja want negativ briljant? Komaan jongen, zijn tekst is zo simpel, precies of een volwassenen de vocabulair van een tienjarige gebruikt om een tekst te schrijven. Dat hoeft niet slecht te zijn, ik vind dit bijvoorbeeld beter dan Yes-R maar geef mij dan maar Winne, hij komt veel krachtiger, hongeriger en heeft teminste een flow, bovendien zit het muzikaal gewoon beter in mekaar. Even een quote: zie je het bos door de bomen niet meer, dan neem je een kettingzaag... Nuff said
0
geplaatst: 17 november 2011, 02:36 uur
thgryda schreef:
Vriend, zoals MJ al aangeeft, ik vind hem niet daarom wack, ik vind hem wack omdat hij wack is! Ik heb nog nooit een nummer van hem gehoord (en heb er toch zeker wel een twintigtal beluisterd) dat ik goed of zelfs matig vind. Zijn teksten zijn eenheidsworst net als de meeste producties waar hij over rapt. Dat miljoenen mensen dit wel goed vinden zou in veel gevallen kunnen betekenen dat er toch wel kwaliteit in zit, maar in yes-r zijn geval vind ik dit niet het geval. Als je het beoordeelt met objectieve criteria (rijmschema's, teksten, woordgebruik, muzikaliteit van producties) moet je tot de conclusie komen dat het muzikaal en hip hopsgewijs weinig voorstelt. Dat miljoenen mensen dit goed vinden verandert daar niets aan en dat het in de alltime Nederlandse top 100 staat... nou sorry dat vind ik erg voor jullie man! En zelfs dat wil echt niets zeggen, veel mensen volgen de massa en houden van die easy listening, swag crap. En zelfs in dat genre zijn er veel betere artiesten. Bij ons staat misschien schnappi ook in een alltime top 100 (was alleszins een hit) maar is dat daarom een goed nummer? Ik dacht het niet.
Ik besef ook wel dat al het bovenstaande aan jou voorbij gaat want jij komt toch weer terug met: nou ik en 1 miljoen andere denken er anders over. Dat bewijst jou vorige post, youtube views zijn voor mij geen criteria en niet elke populaire video moet hier gepost worden... Ik beluister net dat nummer van negativ en echt
hopelijk gaat het om dat wijf dan ja want negativ briljant? Komaan jongen, zijn tekst is zo simpel, precies of een volwassenen de vocabulair van een tienjarige gebruikt om een tekst te schrijven. Dat hoeft niet slecht te zijn, ik vind dit bijvoorbeeld beter dan Yes-R maar geef mij dan maar Winne, hij komt veel krachtiger, hongeriger en heeft teminste een flow, bovendien zit het muzikaal gewoon beter in mekaar. Even een quote: zie je het bos door de bomen niet meer, dan neem je een kettingzaag... Nuff said
(quote)
hopelijk gaat het om dat wijf dan ja want negativ briljant? Komaan jongen, zijn tekst is zo simpel, precies of een volwassenen de vocabulair van een tienjarige gebruikt om een tekst te schrijven. Dat hoeft niet slecht te zijn, ik vind dit bijvoorbeeld beter dan Yes-R maar geef mij dan maar Winne, hij komt veel krachtiger, hongeriger en heeft teminste een flow, bovendien zit het muzikaal gewoon beter in mekaar. Even een quote: zie je het bos door de bomen niet meer, dan neem je een kettingzaag... Nuff said Mooie reactie. Meer van dat.
En ik ben het deels met je eens:
Een groot aantal views hoeft niet te betekenen dat jij of ik een plaat goed vinden.
Desalniettemin vind ik (toevallig) de nr 1 van de eeuwige nl ranglijst wel weer een geniale compositie. Die objectieve criteria waar jij mee schermt zijn natuurlijk gewoon subjectief. Het enige dat we in alle objectiviteit kunnen besluiten is dat ome yes-r een tekst wel heel erg soepeltjes en goed getimed weglegt in zijn raps. En dat hoef jij niet mooi te vinden uiteraard.
0
geplaatst: 17 november 2011, 13:28 uur
Owk ik heb me toch laten overhalen om die briljante nummer 1 te gaan checken. Dat is toch gewoon geen hip hop nummer? Hij zingt continu en gebruikt het hele nummer door een vocoder of auto-tune of hoe je het ook wilt noemen, zeker ten tijde van 808s uitgekomen die single? Jezus wat een plat nummer, het is me wat te makkelijk, neen geef mij maar typhoon, opgezwolle, djiggy,...
0
geplaatst: 17 november 2011, 22:55 uur
Ik vroeg het me ineens af, maar weet er iemand of we binnenkort een keer solo project van Akwasi kunnen verwachten? Hoorde dat een tijdje geleden ergens namelijk. Kan er erg naast zitten hoor.
0
geplaatst: 18 november 2011, 10:41 uur
Serieus jongens op Klilowatt met zijn eeuwige NL ranglijst kun je beter niet in gaan. Hij heeft een andere forum ook maanden lang verveeld met zijn lijsten en zijn dure woorden. (leipeshit.nl onder de naam Hallucinant)
0
geplaatst: 18 november 2011, 11:52 uur
Waarheid, trouwens een youtube klik top 10 is sowieso nutteloos, aangezien bepaalde doelgroepen vaker op youtube zitten dan anderen.
0
geplaatst: 18 november 2011, 15:26 uur
thgryda schreef:
Waarheid, trouwens een youtube klik top 10 is sowieso nutteloos, aangezien bepaalde doelgroepen vaker op youtube zitten dan anderen.
Dat is niet hetgeen blijkt uit de youtube statistieken.
Vrijwel alle muziekliefhebbers zitten namelijk op youtube. Bijna overal in de wereld site nummer 2 of 3 (zie alexa.com)
De klikstatistieken bevallen de oudjes hier misschien niet, maar daar kan ik niets aan doen.
0
geplaatst: 19 november 2011, 13:35 uur
Ik ben niet oud maar die onzin van jou interesseerd me helemaal niks. Ga anders naar fok.nl. 

0
geplaatst: 19 november 2011, 13:48 uur
Een discussie over muziek aan de hand van het aantal YouTube-views van die muziek? 

0
geplaatst: 19 november 2011, 14:04 uur
Het zijn voornamelijk kinderen van de basisschool en de middelbare school die populaire rap beluisteren van o.a. Yes-R... dat zijn er nogal wat.
Wat ik geleerd heb als kind is dat een kind zichzelf nog moet ontwikkelen, wat eigenlijk best voor de hand ligt, ook bij muziek smaak.
Op de basis- en middelbare scholen luisteren ze vooral met hun mobieltje naar de tracks (via youtube hedendaags), laten het aan hun vriendjes en vriendinnetjes horen en zijn dan onder de indruk, gaan het liedje ook luisteren op hun mobieltje.. ga zo maar door.
Ze doen amper een poging om diezelfde track te kopen via iTunes.. en dat zegt nogal wat over de impact van het nummer.
Wat ik geleerd heb als kind is dat een kind zichzelf nog moet ontwikkelen, wat eigenlijk best voor de hand ligt, ook bij muziek smaak.
Op de basis- en middelbare scholen luisteren ze vooral met hun mobieltje naar de tracks (via youtube hedendaags), laten het aan hun vriendjes en vriendinnetjes horen en zijn dan onder de indruk, gaan het liedje ook luisteren op hun mobieltje.. ga zo maar door.
Ze doen amper een poging om diezelfde track te kopen via iTunes.. en dat zegt nogal wat over de impact van het nummer.
0
geplaatst: 19 november 2011, 18:32 uur
Septua schreef:
Of je een nummer gratis beluistert of een nummer koopt zegt helemaal niets over de impact van zo'n lied.
Kopen van content is oude economie, vriend.
0
geplaatst: 20 november 2011, 21:38 uur
Dat nummer van Zieke Zuiden is inderdaad niet van geringe kwaliteit. Zo strak is de flow zelden in de Nederlandstalige rap. Ook al overdrijft Kleine Jay toch wel wat aan het eind, haha.
0
geplaatst: 22 november 2011, 10:45 uur
De nieuwe 'Keizer' :
Keizer - #NietHaten
(niet goed, wel snel)
Keizer - #NietHaten
(niet goed, wel snel)
0
geplaatst: 25 november 2011, 20:07 uur
Deze Utrechtse jongens doen het verassend goed.
Catchy melodie misschien?
540.000 views
105.000 views
de Relschoppers!
Catchy melodie misschien?
540.000 views
105.000 views
de Relschoppers!
* denotes required fields.