MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
Pffft... Ik hoorde al meteen dat die beat met een mpc is gemaakt... Geniaal!

Het nummer zelf daarentegen is niet erg vervelend als bijna elke track die kilowatt ons voorschoteld, maar ik heb hem nog niet uit kunnen luisteren zonder compleet verveeld te raken. Of beter gezegd, ik heb hem nog niet uit kunnen luisteren.

MAS
Kilowat is deze site niet meer iets voor jou?

De meesten worden nu helemaal hysterisch van de eerste clip van Nino, ik kies de tweede:

Wtf gaye versie van winne of wat moet nino voorstellen ?

16 januari komt Extince met een mixtape, met deels nieuw materiaal

MAS
Hij werd vandaag al geleverd aan mensen die hem gisteren besteld hebben.

MAS
Binnenkort op MuMe: Mijn NL hiphop top 100!

Geweldig!

Daar ga ik ongetwijfeld veel moois ontdekken

Ja, die ga ik ook wel volgen. Ben eigenlijk helemaal niet thuis in NL hiphop.

MAS
De nieuwe Rex-N-Undercover is zeker een aanrader! Het 9 tracks tellende album is gratis te downloaden op PUNA en HIJS.

Album: Rex-N-Undercover – Zoek Dekking | PUNA.NL

spam verwijderd.

Heeft iemand enig idee waar Unorthadox eigenlijk mee bezig is, wacht nog altijd op een release van die man?

MAS
Volgens mij doet hij al jarenlang vrij weinig. Hij brengt zo nu en dan een nummer uit maar een album komt er nooit van. Wel jammer want hij is een goede rapper.

Unorthadox is een tijdje Engelstalig gegaan.
Voor een Nederlandse rapper een bekende doodlopende weg, wegens te moeilijk.

MAS
We wisten al dat je meer verstand had van youtube views dan van muziek maar nu ben je echt onzin aan het verkondigen.

Unorthadox is een Engelstalige MC die zo en dan ook wat Nederlandse verses dropt. En er zijn genoeg Nederlandse MC's die goed in het Engels kunnen rappen. (o.a. The Anonymous Mis, Deams, Dox) Ze worden alleen niet zo vaak bekeken op youtube.

Robert Coenen ( Unorthadox ) is gewoon een Hollander, die misschien de pech had op een moment dat veel rappers nog Engelstalig waren (eind jaren '90) de scene in te rollen.
Engelstalig kun je echt beter aan Engelstaligen overlaten.

Een Nederlander die Engels rapt werkt zelden

Want waarom denk je dat ze nauwelijks bekeken worden?
Zou het misschien iets met gebrek aan kwaliteit te maken hebben?

Met 500 miljoen Engelstalige youtube gebruikers..... zou je toch wel aanzienlijk meer views mogen verwachten. Not.

Dus jij wil kwaliteit linken aan Youtube views? Daar snap ik iets niet...

MAS
Ik weet ook wel dat Unorthadox een Nederlander is. Ik beweer ook nergens dat dat niet zo is. Er zijn zowel binnen als buiten Nederland genoeg goede MC's die Engels niet als moedertaal hebben. In Nederland is er alleen minder interesse voor omdat NL hiphop de laatste jaren erg populair is geworden. Dat van die 500 mil Engelstalige gebruikers is ook onzin. Er spelen namelijk veel meer factoren mee dan alleen de taal.

En nogmaals: Zie nou eens in dat youtube geen graadmeter is voor kwaliteit.

Hij heeft toch met Kyteman's orkest getourd? En Anouk gebald. Dat noem ik vrij succesvol .

MAS schreef:
Er zijn zowel binnen als buiten Nederland genoeg goede MC's die Engels niet als moedertaal hebben.

Goede Engelstalige MC's die die Engels niet als moedertaal hebben zijn zeer zeldzaam. Logisch want rap is per definitie zeer lyricaal gericht. Dan is het vrij handig als je een taal zeer goed beheerst.

MAS schreef:
In Nederland is er alleen minder interesse voor omdat NL hiphop de laatste jaren erg populair is geworden.

Klopt. In heel Europa is de Engelstalige hiphop (homegrown) zo goed als verdwenen. Van Griekenland tot Noorwegen heeft het lokale publiek nu eigen helden.

MAS schreef:

En nogmaals: Zie nou eens in dat youtube geen graadmeter is voor kwaliteit.

Ik denk dat er wel een samenhang is. Al is die zeker niet lineair.
En iedereen behoudt het recht om een 5000views clip kwalitatief hoogstaand te vinden.

Maar dan ben je wel een van de weinigen die dat vindt. Hence de 5000 views.

Ach, Vincent van Gogh was ook niet bepaald populair toen hij leefde .

Check Rebecca Black - Friday: moet wel een geniaal nummer zijn, als je kijkt hoeveel views dat nummer heeft op youtube, niet normaal! Ik denk zelfs de meeste views van 2011, en terecht want veel mensen vinden het goed. Prachtig nummer, er is ook een jongetje, Justin Bieber ofzoiets, schijnt ook geniaal te zijn aan zijn views op youtube te zien.

En over het lyricale gedeelte van hip hop dat is inderdaad vrij belangrijk. Wel raar dat uitgerekend jij daarmee afkomt, want de artiesten die jij post... Die rappen toch al te vaak over clichématige onderwerpen (vandaar de youtube views, mensen zijn kazig), dat soort teksten brengt iedereen met een beetje verstand even goed in het Engels hoor.

Een clip die zeker meer dan een miljoen views gaat draaien:

De nieuwe Polska

Nog nooit iemand gezien die zoveel bezig is met views...

Speciaal voor kilowatt: klik!

Ik, als hiphop-leek, ben eigenlijk benieuwd wat jullie van Osdorp Posse/ Def P. vinden. Ik bedoel, hoe worden zij gezien binnen het hiphop-wereldje?

Voor mij is dit namelijk echt old school, vond het vroeger geweldig. En nu ook eigenlijk nog, zo nu en dan.

niels94 schreef:
Nog nooit iemand gezien die zoveel bezig is met views...

Dan moet je de artiesten zelf leren kennen.

's Ochtends in de badjas eerst even op de laptop checken hoeveel views er zijn bijgekomen...(en dan koffie)

Of het nu Justin Bieber, Colonel Reyel of Keizer is, ....ze doen het allemaal.

Mb.
kilowatt schreef:
(quote)

Goede Engelstalige MC's die die Engels niet als moedertaal hebben zijn zeer zeldzaam. Logisch want rap is per definitie zeer lyricaal gericht. Dan is het vrij handig als je een taal zeer goed beheerst.

Nederlands is jouw moedertaal, denk ik zo? Ironisch hoe je hier dan onbewust je punt onderuit haalt.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:43 uur

geplaatst: vandaag om 23:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.