Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 24 januari 2012, 17:43 uur
0
geplaatst: 24 januari 2012, 18:21 uur
Deren Bliksem schreef:
Ik, als hiphop-leek, ben eigenlijk benieuwd wat jullie van Osdorp Posse/ Def P. vinden. Ik bedoel, hoe worden zij gezien binnen het hiphop-wereldje?
Voor mij is dit namelijk echt old school, vond het vroeger geweldig. En nu ook eigenlijk nog, zo nu en dan.
Ik, als hiphop-leek, ben eigenlijk benieuwd wat jullie van Osdorp Posse/ Def P. vinden. Ik bedoel, hoe worden zij gezien binnen het hiphop-wereldje?
Voor mij is dit namelijk echt old school, vond het vroeger geweldig. En nu ook eigenlijk nog, zo nu en dan.
Als niemand zo lief is om even antwoord te geven op Deren Bliksem doe ik het maar. Volgens mij wordt Osdorp Posse gezien als een pionier op het Nederlandstalige hip-hop gebied, een kreet als 'de Run DMC (of was het Public Enemy? nouja, je snapt hem
) van de Nederlanstalige hip-hop' heb ik wel weleens voorbij zien komen volgens, mij ook wegens de producties. Ikzelf ben er niet zo we van, vind het qua lyrics toch wat simpel en op de flow is ook flink wat aan te merken. De productie is wel aardig maar ook niet echt bijzonder. Maar volgens mij worden ze doorgaans wel gewaardeerd.En MAS, weet je al meer over die top 100? Zit daar namelijk reikhalzen naar uit te kijken. Maar no pressure

0
geplaatst: 24 januari 2012, 18:43 uur
Ik had de vraag van DB niet gelezen. Ik kan erg genieten van de OP. Vooral van hun oudere werk. Def P vind ik sowieso een erg goede rapper. Veel recentere projecten van hem (zoals bijv Bl3nder) zijn ook nog goed.
@Niels: Hij is half af. Maar dat was die 5 maanden geleden ook al.
Hij komt denk ik binnen 2 weken. 
0
geplaatst: 24 januari 2012, 19:34 uur
kilowatt schreef:
Dan moet je de artiesten zelf leren kennen.
's Ochtends in de badjas eerst even op de laptop checken hoeveel views er zijn bijgekomen...(en dan koffie)
Of het nu Justin Bieber, Colonel Reyel of Keizer is, ....ze doen het allemaal.
(quote)
Dan moet je de artiesten zelf leren kennen.
's Ochtends in de badjas eerst even op de laptop checken hoeveel views er zijn bijgekomen...(en dan koffie)
Of het nu Justin Bieber, Colonel Reyel of Keizer is, ....ze doen het allemaal.
Ik denk dat ik minstens honderd artiesten kan noemen die dat niet doen.

0
geplaatst: 24 januari 2012, 20:00 uur
Dan zullen hun aantal views daar ook wel geen aanleiding toe geven.
0
geplaatst: 24 januari 2012, 20:05 uur
Kees de Koning in de video van Hydroboyz. Ik vind het geniaal!
0
geplaatst: 24 januari 2012, 20:50 uur
MAS schreef:

Je kunt toch ook onderweg nog schrijven?

0
geplaatst: 24 januari 2012, 20:56 uur
Ja maar ik heb alleen nog maar een stuk of 50 nummers die er sowieso inkomen. Er moeten nog nummers bij en dan moeten ze op volgorde worden gezet. 

0
geplaatst: 25 januari 2012, 01:21 uur
0
geplaatst: 25 januari 2012, 20:13 uur
kilowatt schreef:
(quote)
Dat zal het zijn inderdaad.
0
Harco
geplaatst: 25 januari 2012, 20:22 uur
Stapler schreef:
(embed)
.
(embed)
. Zo hard, deze. Die zang van Hydro ook.
En kom op, Elohim, we weten nu wel dat jij absoluut niets met dergelijke muziek hebt.
0
Passion
geplaatst: 25 januari 2012, 22:12 uur
Wat vinden jullie hier van? YouTube - Passion ft. Sieloun - God moet huilen
0
geplaatst: 26 januari 2012, 01:21 uur
Lijkt erg veel op Nul7Negen (en dan vooral Spinal). Zowel qua onderwerp en stijl van rappen. Dat is verder niet negatief bedoeld want vind het best een tof nummer.
0
geplaatst: 26 januari 2012, 01:24 uur
Beat is niet echt veel soeps.
De eerste rapper klinkt erg geforceerd en best vervelend eigenlijk. De tweede klinkt best vet! Teksten zijn ook best net, op zich.
De eerste rapper klinkt erg geforceerd en best vervelend eigenlijk. De tweede klinkt best vet! Teksten zijn ook best net, op zich.
0
Passion
geplaatst: 29 januari 2012, 16:20 uur
Neem even de moeite en stem ff op die track yo thnx! 538 Juize – Passion ft. Sieloun – God Moet Huilen - 538juize.nl BLESS
0
geplaatst: 29 januari 2012, 17:17 uur
Harco schreef:
Zo hard, deze. Die zang van Hydro ook.
En kom op, Elohim, we weten nu wel dat jij absoluut niets met dergelijke muziek hebt.
Weet ik weet ik, maar ik dacht Stapler ook niet. En aan zijn reactie:(quote)
Zo hard, deze. Die zang van Hydro ook.
Stapler schreef:
We're living in a world full of irony
.
We're living in a world full of irony
. blijkt dat ik gelijk had. DENK ik, in ieder geval...
Maar je hebt wel gelijk hoor, ik zal mijn mond wel houden volgende keer, is wel wat netter, denk ik. =]
Edit: Helemaal vergeten dit te droppen!
Fresku over zijn tweede plaat | PUNA.NL
Ik kijk er opeens een stuk minder naar uit...
0
geplaatst: 29 januari 2012, 20:39 uur
Mwaah dat wil nog niet veel zeggen. Ik kijk er sowieso nog naar uit.
0
geplaatst: 29 januari 2012, 20:56 uur
@Elohim: Ach, ik kan er de humor van inzien. Muziek is ook gewoon entertainment natuurlijk.
0
geplaatst: 30 januari 2012, 17:23 uur
Ik kijk er nog steeds naar uit, maar zal het niet meer, zonder eerst te beluisteren, kopen, zoals ik bij de vorige wel deed. De track waar ik dit vooral op baseer is: Het Maken Van Muziek, wat volgens mij een 'bangable' track was, maar toch echt de slechtste track op het hele album. Ook de producers die hij zegt om zich hebben, maakt mijn gevoel niet beter...
Maarjah, we zullen zien!
Maarjah, we zullen zien!
0
geplaatst: 31 januari 2012, 03:15 uur
Verrassend goed. Vooral door die tamelijk suffe klieknaam verwachtte ik niet al te veel. Maar met name op het gebied van klankrijm en herdefiniërend taalgebruik was het interessant. De flows waren niet bijzonder, de stemmen en het intonatiegebruik net zo min, maar dan nog. De rijmschema's waren hier en daar namelijk ook nog de moeite waard en ook de beat vond ik prima. De beat deed me enigszins denken aan de grove, lome drum 'n bass-beats van Rubberoom.
* denotes required fields.