MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:

Een nieuwe clip van Nul7Negen. Geen verkeerd nummer. Bepaald niet, moet ik zeggen.

ZOO (Zoetermeer op oorlogspad) heeft ook een mixtape gereleased:
ZOETERMEER OP OORLOGSPAD - zdubbelo.bandcamp.com

Heb hem al toegevoegd.

Heerlijk nummer van Typhoon en Rico. Vooral Rico rapt geweldig zeg.

Rico ziet er in clips altijd zo onwennig uit Vet nummer verder, inderdaad. Meer accordeons is meer beter.

niels94 schreef:
Rico ziet er in clips altijd zo onwennig uit Vet nummer verder, inderdaad. Meer accordeons is meer beter.

Wij weten die shite, wij zijn met hem op de pheauteau geweest. Vette nieuwe track trouwens. For life en zo.

Ik vond Typhoon anders veel sterker rappen dan Rico op Blues & Blessings. Rico klonk een beetje lui en dat monotone vind ik ook altijd een beetje vervelend. De verse van Typhoon doet me weer een beetje denken aan Tussen Licht en Lucht. Ik vind dat Typhoon de laatste paar jaar namelijk al aan het wegzakken is.

Ik vind beide erg sterk rappen. Maar ik heb gewoon een ongezond zwak voor Rico's flow, stem en stijl. Hij klinkt ook echt niet lui in mijn oren. Als ik hem hoor, hoor ik ook vooral hoeveel zwakker de meeste andere Nederlandse rappers zijn En nu doel ik overigens niet op Typhoon, totaal niet. Bij hem krijg ik hetzelfde gevoel.

Komt dus een album van Winne Jiggy en Sticks (producties Dr. Moon) aan

Wat hij zegt.

Viesch!

Paar jaar telaat. Ja, zuur.

Ja, echt kutnieuws inderdaad...

Vandaag ben ik het niet met je eens, Niels.

Jiggy is wel tof. Maar ik kijk meer uit naar zijn soloshit.

Jammer dat het niet door Terilekst geproduceerd wordt. Dan had je gegarandeerd een plaat die minstens oke is.

Of Kapitein Mo. Of Delic. Maarja die tijd is voorbij.

Dr. Moon heeft dat Sticks albums anders méér dan prima geproduceerd, naar mijn mening

Moon is ook een goede producer, maar zijn oude materiaal vind ik dan wat beter. Vooral die Wu-Tang Bootleg demo's en The Return of The Ten Tigers beats.

Bedorvenkebab schreef:
Of Kapitein Mo. Of Delic. Maarja die tijd is voorbij.

Ook sterke producers, maar ik heb Sticks al genoeg gehoord over Delic's beats en daarnaast vind ik Terilekst een betere producer

(afbeelding)

tracklist
1. Niet als mij
2. Jou Wereld Breekt Af
3. Dansen
4. Voor Niets
5. Wanhoop
6. De Kracht Der Koningen

Download

Carlo Gin - Geluk - YouTube

Swaggerhoesje hoor.

Raffael1977
Dope cover maar de rapper zuigt!

Ik moet nog luisteren, maar ik was eigenlijk ironisch over de voorkant. Ik moet wel zeggen dat Gin een toffe achternaam is.

Ik vrees dat ik er ook weinig mee kan. Je stem is nogal droogkloterig, Carlo en dat is an sich geen probleem, maar probeer dat dan een beetje te compenseren met interessantere teksten. Je herhaalt sommige nietszeggende dingen gewoon teveel (vooral dat refrein van 'Dansen', of het constante herhalen van 'De wereld is rot' in 'Voor niets', dat haalt de kracht er echt uit). Verder is er best potentie, vooral blijven oefenen en zeker ook op het teksten schrijven; ik hoor dat je een hoop te zeggen hebt, maar probeer de boodschap eens wat beter te verpakken. Zo'n tekst als 'Kracht der koningen', hoe goedbedoeld ook, zit zo vol clichés dat het al snel als een parodie begint te klinken.

Ik ga ook rappen. Zo, het is eruit.

Ik rap allang. MC Marsman representin' to y'all.

het is overigens jouw wereld, met een w.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:02 uur

geplaatst: vandaag om 18:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.