menu

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
avatar van JustiFicatioN
Voor de psychologen onder ons



avatar van Arrie
JustiFicatioN schreef:
Voor de psychologen onder ons

(embed)


avatar van MJ_DA_MAN
Kan iemand die rapper uitleggen dat het niet verboden is om te rijmen in hiphop?

Jammer dat dit Topic redelijk dood is. Maar wil toch iets delen met jullie.
Sommige kennen hem misschien van Punchout Battles maar ik denk dat de meeste zn tracks niet kennen. Ik vind hem in ieder geval keihard! Vooral met de beat van 'Worst comes to worst'.







avatar van Sjaakspeare
Kende iemand dit al?


Bedachtzame, retrospectieve rap uit Suriname. Vind 't bovendien goed klinken.

Iets anders uit de oude doos:


avatar van Elohim
Die van Ori kende ik niet (toevallig heeft een van mijn konijntjes dezelfde naam...). Fijn stemgeluid, en het klinkt ook mooi oprecht, maar verder niet heel interessant (alhoewel de subtiele instrumentatie in het refrein wel fijn is).



avatar van Sjaakspeare


Indrukwekkend.

avatar van Sjaakspeare


Die spuitbuspercussie. Blijkbaar is Sillo al snel weer afgestapt van die gelikte EDM-traptroep. Goddank!

avatar van LarsHiphop
Paar tracks waar ik afgelopen week op ben gestuit.

Deze beat is echt heerlijk en raptechnisch zit het ook prima in mekaar:



Drico, ofwel; Nederlandse Chali 2na:



1e Keuz ken ik van battle rap, daardoor zijn nieuwe album gaan checken en het bleek best dope te zijn:


avatar van Kramer
Dit is volgens mij de eerste keer dat ik hier op 't hip-hopforum kom - ik ben normaal gesproken geen fan - maar dit is naar mijn mening toch wel één van de beste Nederlandstalige tracks van de afgelopen jaren:


Hun album is ook niet mis.

avatar van Sjaakspeare
LarsHiphop schreef:

1e Keuz ken ik van battle rap, daardoor zijn nieuwe album gaan checken en het bleek best dope te zijn:
(embed)

Dit is ijzersterk. Had nog nooit van 1eKeuz gehoord, maar wat een overtuiging gaat er van die gast uit zeg. Alsof Hef ineens quasi-horrorcore maakt. De track van Drico vond ik wel aardig, de eerste eerder matig.
Kramer schreef:
dit is naar mijn mening toch wel één van de beste Nederlandstalige tracks van de afgelopen jaren: (embed)
Discutabele smaak. Door een kwinkslag of drie wordt muzikale onbeduidendheid niet ineens steengoed.

DDK 0 1 previeuw - YouTube




ik wil graag julie mening

avatar van Sjaakspeare
Kiddo Cee, Gikkels, Brakko, Krulle, Dret, MC Fit en M.O - Bijlmerstyle Anthem (Original Version)


Dit was me destijds volledig ontgaan, gek genoeg. Jammer genoeg ook. Toptrack. Kiddo Cee, Brakko, M.O. en vooral Krulle gaan los als hamsters in een looprad.

avatar van MAS
MAS
Die 1e Keuz track is dope! Ik kende hem ook alleen als battlerapper, maar ga nu meteen zijn album checken.

avatar van JustiFicatioN
Disci X Lerrie - Disci X Lerrie : Gekkenwerk - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl

Een maat van mij heeft net zijn album op luisterpaal gedropt.
Heerlijke instrumentatie en zeer sterke teksten.

avatar van MAS
MAS



Weer een geniale 101 van Mocro Maniac.

avatar van Sjaakspeare
JustiFicatioN schreef:
Disci X Lerrie - Disci X Lerrie : Gekkenwerk - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl

Een maat van mij heeft net zijn album op luisterpaal gedropt.
Heerlijke instrumentatie en zeer sterke teksten.

Zeker goede teksten, ontspannen beats. Vet.


Dennisami
Sjaakspeare schreef:
Kiddo Cee, Gikkels, Brakko, Krulle, Dret, MC Fit en M.O - Bijlmerstyle Anthem (Original Version)
(embed)
Dit was me destijds volledig ontgaan, gek genoeg. Jammer genoeg ook. Toptrack. Kiddo Cee, Brakko, M.O. en vooral Krulle gaan los als hamsters in een looprad.


Deze is als studiosessie terug te vinden op 101barz.

Die sessie van MocroManiac is briljant. Als hij ooit een album uitbrengt, koop ik het blind.

Het album van SBMG is uit maar nergens te vinden op musicmeter?

avatar van MJ_DA_MAN
jancees schreef:
Het album van SBMG is uit maar nergens te vinden op musicmeter?
Inmiddels wel. Je kan natuurlijk ook altijd zelf een album toevoegen wanneer dit nog niet op de site staat.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Inmiddels wel. Je kan natuurlijk ook altijd zelf een album toevoegen wanneer dit nog niet op de site staat.

Had ik graag gedaan als ik wist hoe

avatar van MJ_DA_MAN
jancees schreef:
(quote)
Had ik graag gedaan als ik wist hoe
Klik.



avatar van MAS
MAS



Inmiddels al een weekje uit, maar deze Wilde Westen track is fantastisch!

Dennisami
MAS schreef:
(embed)

Inmiddels al een weekje uit, maar deze Wilde Westen track is fantastisch!


We kunnen stunten op je moer

Mula doet diddy na?

Gast
geplaatst: vandaag om 13:36 uur

geplaatst: vandaag om 13:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.