MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
Dj2Jelle schreef:
wat vinden jullie van big2? (als producer)

Ik vind sommige producties van big2 echt chill. bijvoorbeeld paars van Spacekees (http://www.youtube.com/watch?v=G8l0vEyiJis) en je weet zelluf met ali B( alhoewel Ali die track wel verkracht). Maar ik denk dat de meeste mensen er hier niet veel aan vinden.

aire.
Big2 als producer; niet mijn favoriet, maar hij staat zijn mannetje wel hoor.

raffael77 schreef:
Risskant komt eind deze maand met zijn nieuwe plaat.

Rlx!! Vond zijn tweede CD ( eerste ken ik niet ) op een aantal nummers na erg goed!

Relax
Er is zo'n nieuwe NL rap groep waar ik een beetje erg pissig op ben.

Hoe noemd die groep zich? Nou... ze jatten gewoon een naam!

Kurtis Blow !!!!!!!!

Ja je leest het goed.. ze jatten gewoon een legend zijn naam voor hun eigen suffe kut raps....

Relax schreef:
Er is zo'n nieuwe NL rap groep waar ik een beetje erg pissig op ben.

Hoe noemd die groep zich? Nou... ze jatten gewoon een naam!

Kurtis Blow !!!!!!!!

Ja je leest het goed.. ze jatten gewoon een legend zijn naam voor hun eigen suffe kut raps....

hierdoor krijg je nog meer Ignorant mensen, die dan claimen dat die groep beter is. Ze schijten dan op de originele Kurtis Blow, die kerel moet ze aanklagen

Relax
Ze hebben al een hit op TMF te pakken die gasten, belachelijk.

Idd aanklagen die zooi, daar ging hun geld.

Die artiest/titel/album opmaak van TMF is inderdaad een beetje verwarrend, maar die groep heet gewoon The Fringe. Het liedje heet Kurtis Blow. (leuk concept: "avant garde", maar het is nogal slecht uitgewerkt. En wat Kurtis Blow ermee te maken heeft is mij ook niet duidelijk.)

Dj2Jelle
Stelletje idioten

raffael77
Bij de grote prijs van nederland werden ze ook neergehald door critici.

Op hiphop in je smoel of hiphop leeft staat wel een artikel over The Fringe.

Het zij bitches net als Party Squad en de rest van dat soort onzin.

Vette dis naar Kurtis Blow en dat nummer slaat ook echt nergens op hahaha.

Moeten ook maar eens flink aangepakt worden

The Fringe, denken zogenaamd met goede hiphop te komen, ik walg van ze.

Dj2Jelle
Ik vind wel dat de producers van The Fringe originele beatjes hebben. Maar die rappers (Ik citeer Steen) kots ik overheen.

raffael77
Poeh wat orgineel. Vooral van die house achtige R&B beats. Gatver daar walg ik van.

Dat zie je steeds vaker nu. Zowel bij Steen, The Fringe, Audio Elixer, Kwiebes en Tumtum.

Die gasten moet je neerhalen. Steen doet het als rapper redelijk maar dan wel alleen in combi met Spinal.
Solo bakt ie er niets van en wil hij graag alleen maar in de media komen.

Zijn K-woord rapstijl gaat ook vervelen.

De rest kan niet eens normaal rappen alleen maar onzin uitkramen.

Ook wappies als Dio, Party Squad verkloten de mooi met hun neppe hiphop gedoe en dan moet je het ook nog eens op tv doen met nep gangsta Kempi met zijn klote klik.

MAS
Verschrikkelijke muziek maar die mensen van de Fringe zijn wel slim ze profiteren van de electro- én van de nlhiphop- hype.

raffael77
Wat is slim. Juist als je er van houd muziek te maken zou je het niet waarderen. Puur voor het geld dan wel ja.

Maar zo zit ik niet in elkaar.

Relax
Voor veel geld zou ik ook die muziek maken, alhoewel ik er wel een eigen tint ingooi met plezier erbij.

P.S. Raffael.. je geeft Lilly Allen een 5,0 op beide albums maar alsnog haat je house achtige R&B beats?

Hahaha hypocriet.

raffael77
Relax schreef:
Voor veel geld zou ik ook die muziek maken, alhoewel ik er wel een eigen tint ingooi met plezier erbij.

P.S. Raffael.. je geeft Lilly Allen een 5,0 op beide albums maar alsnog haat je house achtige R&B beats?

Hahaha hypocriet.

Dat klopt maar dat heeft niets met Lily Allen te maken.
Ze is lekker sarcastisch en daar hou ik van.

Haar muziek heeft niets te maken met House maar dat snap jij natuurlijk niet.

Haar vind ik geweldig en nog wel meer van dat soort dames.

Jem is er nog zo 1 maar haar nieuwe plaat komt maar niet uit jammer. Kan ik die ook nog geen 5 geven ok.

Eigenlijk ben je erg off topic bezig maar ik zal me voor deze keer netjes houden.

Kanye West is een goed voorbeeld voor hiphop zeker en Legend zeker echte soul van nu Yeahhhh right.

lambf
Snap je zelf wat je typt? Ik kan er namelijk geen wijs uit worden..

Berichten verwijderd, het kan wel wat aardiger heren.

Ben het trouwens wel met Raffael eens over Lily Allen: dat heeft niet zoveel met house/r&b te maken. Sowieso een beetje flauw om andermans stemmen af te kraken.

raffael77
Ontopic dan maar weer he.

|Joël|
Ik had onlangs die Top Notch verzameltape gekregen en dat bevestigde eens te meer dat de Nederlandstalige hiphop niet mijn ding is. Er zijn wel uizonderingen, zo kan ik het nummer "Klokkenluiders" van Spookrijders nog altijd waarderen.

ik snap die hele top-notch liefde ook niet echt... sowieso valt mijn blik ook niet op de labels, alhoewel: Guttermouffmusic. Afgelopen vrijdag was de releaseparty van Rock-a-Vein - Mal van het Inwendige en van Djinn12th - The Garbage Man Tape.. met als support Mortier en Coma Abstract. www.gmff.nl (als ik een bron mag vermelden) ..

dus als je een label(verkeerde naam ervoor) wil checken die het nog wel begrijpt ...

sowieso kan ik Ciph Barker, Ashes Baboe, Sin Feinn, Reggy Lines en die hele zoetermeer movement ook wel waarderen ! hoppa met die shouts

joeri592
ik houd niet zo erg van nederlandse muziek, paar nummers zijn wel oké

raffael77
Ik heb gisteren cd besteld van Risskant.
Zijn nieuwe album Voedingswijzer.

raffael77 schreef:
Ik heb gisteren cd besteld van Risskant.
Zijn nieuwe album Voedingswijzer.

En??

raffael77
Super vervolg natuurlijk. Hij groeit elke keer weer. De producties worden ook steeds beter.

Aanrader.

Na zijn 'brief aan Kees' bevalt het laatst 'gelekte' nummer me erg goed.

Hypnotick
Sterk nummer zeg vooral dat laatste stukje, zeker een talentje die Fresku

raffael77
Lijkt wel of hij op zijn achterste adem rapt.

Deze man heeft een hele toffe stijl, erg vette track! Komt hij nog met een soloplaat dit jaar, of brengt hij alleen met Zwarte Schapen een album uit? Die Teemong (=Kamal?) kan overigens wel produceren.

Als Fresku nog wat aan zijn grammatica werkt kan hij een nog betere rapper worden. Hij brengt iig er veel gevoel in een track, na de track ''Kees'' nu dus weer opnieuw.
Seedorf schreef:
Die Teemong (=Kamal?)
Je komt, volgens mij, aardig in de buurt .

Gast
geplaatst: vandaag om 23:32 uur

geplaatst: vandaag om 23:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.