MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
Is dit serieus, nee toch? Anders schaam ik me toch weer even dat ik hiphop luister.

Als het serieus is dan heb ik een beetje medelijden met die twee. Nee medelijden is niet eens het goede woord, dit soort mensen moeten tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Nu lacht en scheld iedereen ze uit . Nou ja hoop maar dat het een grapje is .

Fijn dat Jae het em nog doet. Ik vond dat hij soms onder werd gesneeuwt door de flow van Skafa. Alhoewel ik hem zeker een toevoeging vond aan de Nederhop scene. Het lijkt er op dat Jea het solo zeker gaat maken, een veelzijdige rapper.

Ik heb me niet alleen in de hand als ik mastrubeer

Frostyx schreef:
Team pannenkoek heeft weer een mooie beat verkracht slappe rip off van Runnin'
(embed)

Dit is verkrachting in het kwadraat. Eminem had het nummer al verkracht door het nummer te remixen.Easy Mo 'Bee's was met de originele versie met flaggen veel beter.

Rascle heeft vandaag zijn eerste mixtape (zonder DJ) Recessie uitgebracht. Ik kende hem niet, dus ik luisterde hem maar even snel en ik was verrast.
Hij heeft niet echt een geweldige flow en de teksten zijn niet super maar de producties zijn erg dope. O.a. beats van Presto. Een talent vind ik dit wel, hij is pas 18 jaar.

(afbeelding)

Download de mixtape hier

Frostyx
MJ_DA_MAN schreef:
Is dit serieus, nee toch? Anders schaam ik me toch weer even dat ik hiphop luister.

Dit is inderdaad serieus, de geruchten gaan dat ze samengaan werken met Doc John
Het bovengestaande gerucht berust niet op feiten, maar ze zijn alle 3 triest

Nog even over de 2 (hopelijk) slechtste rappers ooit: Die lui rappen ook altijd op Loyal to the Game beats he
Dat meisje geloof ik nog wel dat ze serieus doet al schoot ik wel in de lach om haar "kwaliteiten" maar die dude is óf heeft een geestelijke beperking óf heeft een spraakgebrek óf denkt dat ie op een of andere manier héél grappig is.
Hoe dan ook ik heb mij weer even geërgerd/vermaakt tegelijk

Ik hoop op nog meer leedvermaak en zogenaamde muziek van deze mensen!

(afbeelding)

joeri592
ga maar lekker kapot van binnen, met je drugs en alcohol drinken, vuile bitch je hebt me echt genakt, het is soms zo komisch nederlandse hip hop

Lange Frans kan wel degelijk rappen altans dat vind de jury.

HIPHOPINJESMOEL – Spitt - hiphopinyourface.com

Frostyx

Jiggy Dje met zijn nummer "1" is zeker een lekker nummer. Heerlijke beat.

IkBenDun
echt klote dat lange frans en baas bart ermee zijn gestop want beide mc's waren toch wel duidelijk het best betreft neder-hop...nu is het zo dood als een muis in de nederlandse hiphop. alleen keizer, nino en kempi zijn nog wel aardig zo nu en dan.. . nu heb je alleen maar van die slechte beat over zoals zwart licht, zo moeilijk of opgezwollen enzo. echt so jammer is dat. laat lange frans terugkomen hij hat teminste inhoud en een ongelooflijke rhyme!

P-DawG

IkBenDun schreef:
echt klote dat lange frans en baas bart ermee zijn gestop want beide mc's waren toch wel duidelijk het best betreft neder-hop...nu is het zo dood als een muis in de nederlandse hiphop. alleen keizer, nino en kempi zijn nog wel aardig zo nu en dan.. . nu heb je alleen maar van die slechte beat over zoals zwart licht, zo moeilijk of opgezwollen enzo. echt so jammer is dat. laat lange frans terugkomen hij hat teminste inhoud en een ongelooflijke rhyme!

Woorden schieten te kort: .

raffael77
LOL grappig is hij man.

Ieder zijn mening, maar een link zie ik niet tussen mega mc Slick Rick en Slappe Frans en Baas Bitch.

P-DawG
GarnalenPeller schreef:
(quote)

hahaha zo kan het ook ! hehe

IkBenDun
meingen zijn meenigen, just get over it

Frostyx schreef:
Team pannenkoek heeft weer een mooie beat verkracht slappe rip off van Runnin'
(embed)

hahaha ik lig hier echt op de grond van 't lachen

IkBenDun schreef:
meingen zijn meenigen,

Bange Frans & Baas Bartje, die zijn toch allang verleden tijd! Moppie, moppie sla je helemaal nokkie!!! Geweldige cover van Negativ.
Kamervragen was leuk in elkaar gezet, maar Fransje had het grootste woord, Bartje was nergens te bekennen. Ze kunnen toch niet tippen aan gasten zoals Sticks, Rico, Salah Edin, THC, Steen of DuvelDuvel.
Ga je mee naar Diemen-Zuid?

THC? Over een gebrek aan kwaliteit gesproken.

raffael77
En wat dacht je van Slah Edin en Steen die er solo ook veel van bakt LOL.

IkBenDun schreef:
meingen zijn meenigen, just get over it

Je spelvermogen daargelaten ben ik het nog steeds niet met je eens. Er bestaat gewoon iets als goede muziek, je kan het dan misschien niet waarderen maar je merkt gewoon dat het snor zit met de kwaliteit en de professionaliteit. Goede, zelf gemaakte, beats en teksten met vorm, inhoud en betekenis.
Good music is universal.

raffael77
Ik heb net een nieuwe album van Risskant & Anonymouz genaamd klassiek binnen.

Het is gemengd met engels en nl talige raps.

Heeft iemand het nummer Leugenaar gehoord van Def P?? Op de beat van Moordenaar. Gaat over Joram v.d. Sloot. Echt een geweldig nummer.

"Je vind me misschien een beetje raar, maar ik ben gewoon een leugenaar!!"

Ik begin Winne steeds beter te vinden.

raffael77
Winne is een dropvis die een zeer matige flow heeft. Hij is vaak niet eens goed te verstaan. Ik heb hem nog live gezien in Breda maar wat een bagger shit.
Jiggy Djé mag ook wel oprotten nu met zijn neppe Noah's Ark klik.
Hij rapt niet meer zo lekker en hij kreeg de menigte ook niet eens mee zoals in 013 vorig jaar.

Het probleem zie ik meer terug komen dat veel hiphop acts een beetje slome producties gebruikt waardoor het niet echt knalt.

Kleine Jay & Cartes waren de grote winnaars van Breda en iedereen ging los.

Winne, Zwart Licht en dat soort groepjes zijn verspeelde moeite.

raffael77 schreef:
Hij is vaak niet eens goed te verstaan.
Ik neem aan dat je live bedoelt, want ondanks dat ik Winne ook overschat vind is hij denk ik zo'n beetje de best verstaanbare rapper in dit land.

Dat ligt dan inderdaad dan waarschijnlijk gewoon aan je eigen gehoor. Ik denk dat er in Nederland weinig rappers zijn die beter articuleren.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:58 uur

geplaatst: vandaag om 11:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.