MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
Nieuwe Lijn5 live sessie met Kareemineel, Fresku (Zwarte Schapen), Kleine Jay en Jiggy Djé. Check hem hier.

Ben jij de user madvillain01 op YouTube?

Kareemineel is trouwens echt tien keer niks: slechte flow en zijn accent werkt tegen hem. Fresku moet gewoon solo-tracks blijven uitbrengen.

Ja alhoewel ik hem op deze Lijn5 sessie ook niet erg sterk vind. Kleine Jay vind ik ook matig, hij moet niet snel gaan rappen want dan klinkt hij niet goed.

De laatste dagen ben ik verslaafd aan Brief aan Kees van Fresku. Vind ik zelf nog net wat mooier (niet beter) als Twijfel.

Nou weet je wat Frrrrreske? Die gaat dus mooi de prrrrullebak in .

Relax
Nou die web-album die ik samen met de rapper M-Re aan het maken ben schiet al aardig op.
We hebben al 5 tracks klaar en kwa beats vind ik dat ik het wel aardig heb gedaan tot nu toe.

M-Re is erg schrijf ijverig (of hoe je dat ook zegt ), hij schrijft iedere week hele tracks en komt dat dan bij mij opnemen... tis eigenlijk voor het eerst dat ik iemand ken van mijn vriendenkring die zich eindelijk ergens aan dediceert inplaats van steeds een luie klootzak te zijn.

Na dit web-album komen er wat kleine optredentjes om beetje naam op te doen, gewoon, voor de fun of it.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat ik na dit album ga stoppen met rappen, heb het gevoel dat mijn stem nooit toegankelijk kan zijn en zo echt nooit iets kan gaan bereiken in NL.

Ok sweet ben erg benieuwd

Fresku tekent bij Top Notch

Fresku, lid van Zwarte Schapen, heeft een contract getekend bij Top Notch. Dit maakte Kees de Koning bekend bij Lijn5.

Onlangs lekte er op internet al een filmpje uit waarin de titel Kees de Koning tekent Fresku nog zo letterlijk mogelijk genomen moest worden. Nu, nog geen week later, is het daadwerkelijk zover: Fresku, de rapper die frappant genoeg bekend werd door een track gericht aan Kees de Koning, heeft een deal met 's Nederlands bekendste hiphoplabel.

Het debuutalbum van Fresku zal dus bij Top Notch verschijnen. Het album wordt volledig geproduceerd door Teemong, die ook samen met Fresku in de befaamde Gino Pietermaai-filmpjes verscheen.

Bron: www.hiphopleeft.nl

Hmm, dit kon natuurlijk niet lang uitblijven. Ben benieuwd of Fresku eindelijk voor een goed Top Notch album kan zorgen want de laatste tijd vind ik het niet veel soeps bij dat label.

Had het wel verwacht, alleen niet zo snel.

Haha, ik had niet eens in de gaten dat Fresku en Gino Pietermaai dezelfde persoon waren. Fresku is dope, Gino vind ik maar irritant. Hopelijk laat hij dat personage achterwege...

Ben benieuwd hoe de plaat gaat uitpakken, nu TopNotch erbij is gekomen is het natuurlijk veel makkelijker om het de plaat uit te brengen. Mooi voor hem. Kees de Koning heeft weer een aanwinst binnen hoor.

Voor de liefhebbers, hier een interview met de Zwarte Schapen (Fresku en Kareemineel): Deel 1 en Deel 2.

Dj2Jelle
Relax schreef:

Ik denk eerlijk gezegd ook dat ik na dit album ga stoppen met rappen, heb het gevoel dat mijn stem nooit toegankelijk kan zijn en zo echt nooit iets kan gaan bereiken in NL.

Je kunt toch ook gewoon rappen omdat je het leuk vind.

Relax
Nu je het er toch over heb.

Het project is gestopt wegens onenigheid met het werken aan het project... en ik ben gewoon gestopt met rappen.

Ik vind het niet meer leuk om te doen, ik focus nu 101% op de beats.

hoelang ben je al bezig met beats Relax?

Niet Nederlandstalig maar wel een producer uit Nederland die op zijn laatste album veel samenwerkt met erg goede Amerikaanse rappers zoals: Braille, Talib Kweli, Supastition en Stacy Epps. Ik vind zijn album, dat de naam Shine Throug draagt, een erg sterk album. Tot nu toe een van de betere albums die ik dit jaar heb mogen beluisteren. Hier is het op MuMe te vinden:

Soulution - Shine Through (2009)

Hij zit nu bij het Japanse label Goontrax en zijn album is in Japan te koop. Hij hoopt het album ook in Europa en Amerika te kunnen releasen. Het is een echte aanrader als je het mij vraagt!

Relax
nega schreef:
hoelang ben je al bezig met beats Relax?

2004.. maar sinds 2006-2007 begon het te ontwikkelen.

kent niemand hier het album van de zwarte schapen (groep van Fresku)?
klinkt erg goed naar mijn mening

raffael77
Erg wack klinkt het. Ik heb niet alles gecheckend maar het lijken wel Ali B rappers of zoals Appa.

Ik heb 3 tracks gehoord van hun album.
Ook de producties zijn erg matig vind ik.

Dat album is volgens mij te vinden op Hiphop Leeft of Hiphop in je smoel.

Ik zou het album van de Zwarte Schapen wel een voldoende geven maar geen 4*. Het album klinkt teveel als een mixtape of Streetalbum.

Ik ben geen fan meer G, Ik ben geen fan meer.

Jiggy Djé album valt tegen

THC vind ik altijd wel vette muziek hebben.

Zwakke rappers, eigenlijk vind ik maar een nummer goed van ze.

Op welk album staat Typhoon - Bumaye?

Fidelodelientje
Kill_illuminati schreef:
Op welk album staat Typhoon - Bumaye?

Made in da Shade

[EDIT] Tracklist:

01. TJONROCKON - Intro
02. Flinke Namen - Niet Om Arrogant Te Doen
03. Rfx & Sef - Leila
04. Sticks - De Kampioen Is Hier
05. Flinke Namen - Voor Niemand
06. Typhoon - Bumaye
07. Blaxtar & Juiceisdunaam - Stop Is Effe
08. Pete Philly - I'm A KING
09. John Lee Boom
10. Nain - Nain Contre Tous
11. Big Boy Caprice - Wear Your Crown
12. Duro
13. Flinke Namen & QF - Niet Om Arrogant Te Doen (remix)
14. .nuClarity - Doubt Me Not(bonus track)

Nieuwe, frisse track van J.A.E. waarmee hij bewijst ook op zulk soort beats uit de voeten te kunnen.

We Vallen Op:

Harde track
Is dikke Freddy van ojajoh?! de beatbakker?

Fidelodelientje
Hoe denken we hier over Flinke Namen? Binnenkort (19 juni geloof ik) komt Superstuntwerk uit.

Eerste clip is geschoten: YouTube - Flinke Namen - Als Zij Langs Loopt

Stapler schreef:
Harde track
Is dikke Freddy van ojajoh?! de beatbakker?

Dat is 'm ja, afkomstig uit Utrecht.

Fidelodelientje schreef:
Hoe denken we hier over Flinke Namen? Binnenkort (19 juni geloof ik) komt Superstuntwerk uit.

Vind er echt geen zak aan, lijkt wel pop.
Enorm zwakke beat, met slechte MC's die niet (kunnen) rappen.

Fidelodelientje
Seedorf schreef:
Vind er echt geen zak aan, lijkt wel pop.
Enorm zwakke beat, met slechte MC's die niet (kunnen) rappen.

Haha, deze reactie had ik wel verwacht. Ikzelf ben vaak wel gecharmeerd van Flinke Namen en de beats van Flexican. Dit nummer lijkt me toch wel lekker om te horen als ik op t strand lig.

Ik weet niet wat 't is, ik kan niet vertellen waarom ik Flinke Namen digg. Gewoon een gevoelsding denk ik.

Fidelodelientje

Engel & Daniel. Live, omdat er weinig van ze op youtube staat. Woonboot producties 1 & 2 zijn wat mij betreft zeker het checken waard.

En rappen, laat die verstandig
over aan iemand anders
Daan praat met z'n handen
via noten, maten en klanken
orgels, piano's, gitaren die janken

Kennen we ze al? Wat vinden we ervan?

Fidelodelientje schreef:

Wel een aardige track, beetje saai maar goed.

Ik ken eigenlijk alleen Sef van die groep, en hem vind ik wel grappig terwijl hij eigenlijk helemaal niet kan rappen.

Frostyx
Team pannenkoek heeft weer een mooie beat verkracht slappe rip off van Runnin'

Gast
geplaatst: vandaag om 10:09 uur

geplaatst: vandaag om 10:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.