MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:

raffael77
Muzikaal dik in orde maar de rappers zijn om te janken. Murth vind ik van dat groepje het beste maar hij gaat al zo lang mee en heeft nooit echt iets geweldig solo gedaan.

3*** maar alleen voor de muziek.

Ja ik vind de compositie geweldig . En de originele clip ook erg mooi.

Pff. Aan wat Raffael zei dacht ik weer eens een luxe taart van een topbanketbakker, met daarbovenop een enkele smartie, voorgeschoteld te krijgen. In plaats daarvan was het gewoon zo'n vermeend vakmansgebakje van de HEMA, met daarbovenop dan natuurlijk wel een smartie.

Met andere woorden: de muziek is zeker niet slecht, maar jullie overwaarderen het door de connotatie 'hoogwaardig' die bij jullie, en vaak ook bij mijzelf, naar bovenkomt bij het horen of zien van een klassiek instrument. Melodisch gezien is het niet bepaald speciaal. En over die smartie heb ik al teveel gezegd met de zin die je nu leest.

raffael77
Maar je vind Pete Philly zeker wel leuk of niet.

die beat is echt fucking vet, alleen jammer dat er naast hef niet echt vette mensen rappen

Sjaakspeare schreef:
Pff. Aan wat Raffael zei dacht ik weer eens een luxe taart van een topbanketbakker, met daarbovenop een enkele smartie, voorgeschoteld te krijgen. In plaats daarvan was het gewoon zo'n vermeend vakmansgebakje van de HEMA, met daarbovenop dan natuurlijk wel een smartie.

Met andere woorden: de muziek is zeker niet slecht, maar jullie overwaarderen het door de connotatie 'hoogwaardig' die bij jullie, en vaak ook bij mijzelf, naar bovenkomt bij het horen of zien van een klassiek instrument. Melodisch gezien is het niet bepaald speciaal. En over die smartie heb ik al teveel gezegd met de zin die je nu leest.

Sjaak je praat poep, ik vond de compositie ook al geweldig toen Flexican geen klassieke instrumenten gebruikte:

Is er iemand die zin heeft om de So So Lobi (Winne x Patta) toe te voegen?

Ja daar ben ik ook al een tijd op aan het wachten, maar ik ben niet echt goed in dat toevoegen. heb het een tijd geleden geprobeerd bij zwart licht, maar dat is toen helaas niet gelukt

maar even ontopic: deze ontdek ik net en ik vind hem geweldig

RedLightCityBoy
inderdaad. mooie herinneringen aan dat nummertje. Fjezze is echt een meester in storytelling raps. Je moet ook eens intypen:

De Jeugd van Tegenwoordig - Niet Als Jou

Dat is ook een solo van freddie, zelfde sfeertje.

De Jeugd van Tegenwoordig moet het naar mijn mening van goede aanstekelijke beats hebben, niet van de aanwezige rap kwaliteiten.

Harco
Eerste JvT-nummer waarvan ik zeg: tof!

pascal83 schreef:
De Jeugd van Tegenwoordig moet het naar mijn mening van goede aanstekelijke beats hebben, niet van de aanwezige rap kwaliteiten.

En de humor natuurlijk. Toch wel essentieel.

Over humor gesproken:

Bij De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine (2008):

MiNiMacho schreef:
Dit is denk ik wel het beste wat je tegen gaat komen qua nederlandse hip hop, het is alleen niet echt meer mijn ding, maar het luistert nog steeds lekker weg van 5 naar 3,5 sterren en daar blijft ie naar alle waarschijnlijkheid op.

Alsjeblieft man...het beste wat je gaat tegen komen in nederlandse hiphop??? Lijkt me duidelijk dat je niet veel checked in dat genre dan...

Improvision
Tell 'em, sista!

Shelter schreef:
(quote)

Alsjeblieft man...het beste wat je gaat tegen komen in nederlandse hiphop??? Lijkt me duidelijk dat je niet veel checked in dat genre dan...

Welke Nederlandstalige Hip-Hop raad je aan? Ik wil het wel eens proberen, maar weet niet goed waarmee. Opgezwolle?

Opgezwolle, Jawat!, Jiggy Djé, Manu, NuClear Family, Typhoon, Winne etc.

Kubus met Buitenwesten, als ik zo vrij mag zijn een duit in het zakje te doen.

J.A.E. bij 101Barz:

Sowieso Typhoon! En verder wil ik ook nog Zwart Licht noemen.

RedLightCityBoy
Jorge-E schreef:
(quote)

Welke Nederlandstalige Hip-Hop raad je aan? Ik wil het wel eens proberen, maar weet niet goed waarmee. Opgezwolle?

Winne is denk ik het best om mee te beginnen.

Toch zeg ik Opgezwolle - Eigen Wereld. De reden voor mij om na al het THC gedoe, dat ik luisterde toen ik 15 was, verder te gaan met Nederhop.

Wat is er zo leuk aan Opgezwolle dan? Die hebben niet half de humor van De Jeugd.

Opgezwolle is ook geen humoristisch gerichte hiphop; De Jeugd is gewoon niet leuk

herman schreef:
Wat is er zo leuk aan Opgezwolle dan? Die hebben niet half de humor van De Jeugd.

De beats. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind ze ook een tikkeltje overschat.

De Jeugd is inderdaad erg leuk, maar m'n favoriete nederhopalbum blijft altijd nog Tussen Licht en Lucht.

als je Winne zonder Strijd checkt
en daarna Overdosis 1.0 van Jae
heb je 2 heel verschillende hiphop album/ep's die wel heel goed zijn. (mijn mening)

RedLightCityBoy
BRRRRAP!

Jorge-E schreef:
(quote)

Typhoon, Opgezwolle (Eigen Wereld en Vloeistof), Winne (die laatste is erg mooi naar mijn mening), Jawat (ut zwarte aap).

pascal83 schreef:
Is er iemand die zin heeft om de So So Lobi (Winne x Patta) toe te voegen?

Ik had t gedaan he en toen ik klaar was en oke drukte liep shit vast ofzo dus FOK T!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:03 uur

geplaatst: vandaag om 06:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.