MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
Daar lette ik geeneens op.

Hahah ik heb het ook maar van een site .

Maarja als ik jou nummer hoor denk ik:

Fidelodelientje
Ben maar 'ns toplijstjes aan het maken. Ik begin met een top 10 nederlandse artiesten/groepen:

01. Opgezwolle
02. Jiggy Dje (D.A.C.)
03. Zwart Licht
04. Typhoon
05. Duvel
06. Winne
07. Engel & Daniel
08. Fresku
09. Extince
10. M.O. & Brakko

(11. Hef)

P-DawG
1. Opge
2. DuvDuv
3. Ty
4. D.A.C. kampus (dus Jiggy, Diggy enz)
5. Brain
6. Ekster
7. Raymzter
8. Kubus
9. Winne
10. 0118-Vier

Wel heb ik nog een paar eervolle vermeldingen en wel in de vorm van Zwart Licht, Blaxtar, StropStrikkers, KGV en uiteraard, Hef.

Fidelodelientje
D.A.C. toch maar achter Jiggens gezet. Ik zie nu dat ik Braintje vergeten ben. Denk dat die dan achter Duvel komt..

Harco
Zo Moeilijk zou bij mij op één staan, met StropStrikkers/J.A.E. op twee. Daarna is het vrijwel inwisselbaar, denk ik. Hef is stoer, en een aantal van die Bijlmerstyle gasten ook: Gikkels, M.O. en Brakko, Dret en Krulle, Woordvoerders, maar dan vooral Gary Black. Winne weet ik ook wel te appreciëren.

P-DawG schreef:
1. Opge
2. DuvDuv
3. Ty
4. D.A.C. kampus (dus Jiggy, Diggy enz)
5. Brain
6. Ekster
7. Raymzter
8. Kubus
9. Winne
10. 0118-Vier

Wel heb ik nog een paar eervolle vermeldingen en wel in de vorm van Zwart Licht, Blaxtar, StropStrikkers, KGV en uiteraard, Hef.

P, you on drugs??? BRAIN?????? Ik zou toch echt eerder ZL, Blaxtar, Hef, flinke namen etc erin zette. Brainpower is slechtste NL rapper imo

RedLightCityBoy
Veel mensen haten op hem inderdaad... maar Brain is voor vele echt een goede rapper. Zoals voor mij bijvoorbeeld.

Harco
Sowieso, slechtste rapper van Nederland? En mannen als Nino en Green Gang en weet ik veel wat dan?

P-DawG
MurryMusic schreef:
P, you on drugs???
Uhm.. wie immer?

MurryMusic schreef:
BRAIN??????
Ja man. Brain is (was) een baas. Door Merg en Brain is een classic en hij heeft (niet onverdienstelijk en niet voor niets) samen met Nas gewerkt. Even Stil is ook dope, Zwart Licht heeft maar één album uit gebracht, best dope en all that maar Braintje heeft toch al veel meer bereikt.

Ik ben sowieso niet down met lijstjes dus neem het allemaal niet te serieus, zo'n lijst (afgezien van de nummers 1 t/m3) kan elke dag anders bij mij zijn. Zwart Licht kan dan ook makkelijk op de plaats van 0118 komen en Blax in principe ook, het is dus niet zo dat zij er duidelijk niet bij horen.

MurryMusic schreef:
Ik zou toch echt eerder ZL, Blaxtar, Hef, flinke namen etc erin zette. Brainpower is slechtste NL rapper imo

Brain slechtste NL rapper? Ik wil geen lines van je hitten maaruhh.. je hebt toch geen medicijnen gekaapt van je school? Niet focken met die reageerbuizen a pape.

Blax had er misschien wel in gekund maar ik heb hem nooit een album lang dope gevonden dus vandaar dat er geen plaats voor hem is. Hef is natuurlijk een behoorlijke baas maar serieus als rapper beter dan Brain of iemand anders die ik noemde? Nee man. Misschien na Papierwerk jwz

Flinke Namen? Kom nou.

Flinke namen >> Brainpower

P-DawG
Ik ben niet met >>. Sorry.

RedLightCityBoy
Smaak >> MurryMusic

RedLightCityBoy
Klinkt dope.

RedLightCityBoy schreef:
Smaak >> MurryMusic

Verstand>>RedLightCityBoy

Is het zo raar dat ik Brainpower de slechtste (iig 1vd slechtste) rapper vind van NL? En dat ik de middelmatige, maar soms amusante, Flinke Namen verkies boven een rapper die mij nooit heeft kunnen bekoren? Don't think so

RedLightCityBoy
Als je alleen uitgaat van Brains kwaliteit op nummers als Boks Ouwe of Non Stop niet nee. Maar Je Moest Waarschijnlijk gaan bijv. is in een klap sterker dan alle kwaliteit van Flinke Namen bij elkaar.

Ik heb ook een hekel aan Brainpower, maar beluister alleen al eens een album als Door Merg & Brain dan hoor je gewoon dat hij een erg sterk mc kan zijn.

Flinke Namen, daar kan ik dan weer heel slecht tegen.

P-DawG
MurryMusic schreef:
Is het zo raar dat ik Brainpower de slechtste (iig 1vd slechtste) rapper vind van NL?
Niet raar want je muziek smaak faalt nou eenmaal (klinkt zo wack om te zeggen), maar je kan het wel hoogst eigenaardig noemen ja.

MurryMusic schreef:
En dat ik de middelmatige, maar soms amusante, Flinke Namen verkies boven een rapper die mij nooit heeft kunnen bekoren? Don't think so
Heel vreemd.

Je vind Flinke Namen dus middelmatig maar soms amusant maar ze zouden wel in jou top 10 staan? Jou verstand gaat mijn pet in ieder geval te boven.

raffael77
Breinstein is overschat ja. Hij heeft wel eens leuke dingen gedaan maar geweldig is hij niet. Zijn stem gaat vervelen en super goed in battles is hij ook weer niet.

Zijn sterkste plaat is zijn debut en daar heb je het dan ook wel mee gehad.

RedLightCityBoy
Verder is Pro ook wel echt een anthempje.

P-DawG
Woord.

Toen ik de intro hoorde van die Wolken track van Flinke Namen dacht ik nou "dat kan beste vette track zijn". Maar jezus wat een slechte tekst kent dat nummer.

raffael77
Van Flinke Namen is Murth de beste maar helaas heeft hij nooit een album uitgebracht.

@P-daggoe

ik zou ze niet in me top 10 zetten. Maar als ik moest kiezen tussen de 2 zou ik sowieso voor Flinke Namen kiezen. Brain kan ik slecht tegen, faalzilla.
Hij kan misschien een paar goede nrs hebben, maar ook een kapotte klok geeft 2x per dag de goede tijd aan..

MurryMusic schreef:
Brain kan ik slecht tegen, faalzilla.
Hij kan misschien een paar goede nrs hebben, maar ook een kapotte klok geeft 2x per dag de goede tijd aan..

Pastichio Rocker
Die disstrack (Ghostbusters) van Brainpower naar de Ex was wel okee.

Pastichio Rocker schreef:
Die disstrack (Ghostbusters) van Brainpower naar de Ex was wel okee.

ik vind deze persoonlijk net effe iets leuker:

maarja ieder zijn ding he

Die beat vind ik wel vet, maar die raps moeten ze echt uit het bakje 'slapste verzen van het afgelopen halfjaar' gevist hebben. Nu is dat bij Hef niets dan vanzelfsprekend, maar dat even terzijde.

Rene1979
Def P voor mij nog steeds een van de beste rappers zeker in zijn prime time.!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:41 uur

geplaatst: vandaag om 04:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.