MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De jeugd vat hip hop verkeerd op

zoeken in:
Rene1979
West Klan - Ouderkerk Kaffers - White Wolf
En Osdorp natuurlijk dat waren mijn nederlandse hip hop helden vroeger.

raffael77
Die ken ik ook nog wel.

Was het ook niet de bedoeling van bijv. NWA om mensen op te stoken om te schoppen tegen het systeem? Desnoods met geweld, want zo brengen ze het. Ook op de foto's. In de clips lopen ze vaak met hele stadions vol, allemaal vrienden of meelopers die hetzelfde moeten doen.
MIsschien zijn ze allemaal afgekeurd bij het leger en willen ze toch oorlogje spelen.

Frostyx
Wajoooo stoer

Harco
Frostyx schreef:
Wajoooo stoer

En toch had Grunge het meeste invloed op de jeugd in de jaren negentig.

Meer dan hiphop in ieder geval. In mijn lichting V6 zaten op 100 mensen misschien 3 fanatieke hiphop-fans...

Nirvana .

Frostyx
in de jaren 90 was iedereen toch gabber

Nee dat was alleen in Rotterdam en Brabant . Whaha.

Harco
herman schreef:
Meer dan hiphop in ieder geval. In mijn lichting V6 zaten op 100 mensen misschien 3 fanatieke hiphop-fans...

Kun je aan de buitenkant zien waar iemand naar luistert dan? Of je moet van alle honderd natuurlijk weten waar ze naar luisteren.

Frostyx
In de 90s vond ik dit tof

Nu nog steeds trouwens

raffael77
ThingMan schreef:
Was het ook niet de bedoeling van bijv. NWA om mensen op te stoken om te schoppen tegen het systeem? Desnoods met geweld, want zo brengen ze het. Ook op de foto's. In de clips lopen ze vaak met hele stadions vol, allemaal vrienden of meelopers die hetzelfde moeten doen.
MIsschien zijn ze allemaal afgekeurd bij het leger en willen ze toch oorlogje spelen.

Je slaat de spijker op zijn kop.

Dat is nou de reden dat veel westcoast hiphop niet gewaardeerd werden om het feit dat ze eigenlijk niets zinnigs hadden dan alleen maar gangster rap. Ze gooide olie op het vuur en dat is de reden dat veel westcoast rappers ook bekend waren.

Zo kwamen PE, Lakim Shabazz, PRT Posse met echte politieke onderwerpen en hadden veel betere boodschappen dan de west kust rappers. Ook lyrisch waren ze veel beter.

raffael77
Nirvana was beroemd en graag gehoord maar tegen de gabbers konden zij niet op en ja Stapler ook in deventer was de gabber scene erg groot.

Harco schreef:
(quote)

Kun je aan de buitenkant zien waar iemand naar luistert dan? Of je moet van alle honderd natuurlijk weten waar ze naar luisteren.

Dat is ook zo, maar op de school waar ik zat was het gros van de leerlingen ueberhaupt geen muziekliefhebber (afgezien van de top 40).

Paar hiphoppers, iets meer alto's (skaters noemden we dat toen nog) en dat was het wel zo'n beetje. Het aantal gabbers (5 of 6 in mijn lichting) was ook te verwaarlozen.

raffael77 schreef:
Nirvana was beroemd en graag gehoord maar tegen de gabbers konden zij niet op en ja Stapler ook in deventer was de gabber scene erg groot.

Ik weet ik ga er soms ook wel heen . Maar ik generaliseer gewoon hard, om het nivo op 1 lijn te houden .

herman schreef:
alto's (skaters noemden we dat toen nog)

Zat wel degelijk verschil tussen die twee groepen bij ons

Alto's: Radiohead, Nirvana, Tori Amos
Skaters: Dog Eat Dog, RATM, Osdorp Posse, Beastie Boys en veel punk

Wat een tijd

Frostyx
en de woonplaats
alto's wonen in altoland
ik dacht dat dat in japan was, want een suzuki alto
en toen bestond er blijkbaar een subcultuur alto
valt het jullie wel eens op, dat de helft van de skaters helemaal niet kan skaten.
ik skate maar ik b en geen skater, klopt dat>?

Misterfool
even een oud bericht er bij gepakt

De Bijlmer is sinds begin jaren 80 een no go area, maar de Amsterdamse korpschef Welten heeft nu ontdekt waar dit aan ligt: rapmuziek. Al een tijdje vraagt de politie zich af waarom de Antilliaanse en Surinaamse jeugd zo graag met pipa's speelt. Het poppen van rappert Lexxxus een paar weken terug zorgde voor een doorbraak in het onderzoek. Welten en zijn collega's hebben blijkbaar recente muzikale ontwikkelingen niet helemaal gevolgd, want de link tussen hip hop en vuurwapens is bijna net zo oud als Zuid-Oost zelf. Public Enemy, Dr. Dre en Cypress Hill rapten er al over toen al die pief paf poefende jongeren nog in de luiers lagen. Dat is oldskool, homeboy. En niet schrikken, maar een generatie geleden deden rappers ook al heel onvriendelijk tegen de politie.

Bron: Geenstijl.nl

eerlijk gezegd ben ik het met het bericht eens sterker nog dit is een van de grootste redens waarom ik geen rap luister. het is allemaal stoerdoenerij. kijk alleen maar naar het hoeveelheid gescheld in een rap nummer voorkomt. en nee ik heb het niet over hiphop op tmf maar gasten als dr dre en nas die nota bene in de top 250 staan. ik heb niks tegen schelden maar het is meer schelden op papier dan een normale muziektekst. ook wordt misdaad ontzettend vaak opgehemeld in de nummers. vooral zogenaamde gangsterrap is hierin vreselijk. vinden jullie het nou echt zo gek dat er een paar idioten de teksten letterlijk nemen en mensen neer gaan schieten. ik in ieder geval niet.

ten slotte nog even uit voorzorg.
ik geef alleen mijn mening het is niet bedoeld om te shockeren of the trollen zoals het zo mooi genoemd wordt.
ik heb niks met hiphop
ik weet dat niet alle hiphop scheld en misdaad ophemelt
A.U.B geen grappen over mijn username
en mj da man krijgt even een algeheel spreekverbod
grapje mj da man grapje

lambf
Misterfool, blijf als-je-blieft weg uit dit topic.

Misterfool
ik mag toch gewoon mijn mening geven. ik heb aardig wat hiphop geluisterd dus heb recht van spreken(niet alles dus ik weet nog een heleboel niet). ik probeer niet te trollen geef alleen mijn mening

Frostyx
Mister Fool zijn mening is koel hij is echt een baas.
Ik ga nu vrijheid van meningsuitings vieren.ol;,m

lambf
Misterfool schreef:
ik probeer niet te trollen geef alleen mijn mening

Natuurlijk wel. Ten eerste post je een bericht die nauwelijks met de stellingname te maken heeft, en ten tweede is het duidelijk dat je alleen je ongenoegen over Hip-Hop wilt spuien om zo reacties te ontlokken.

Dus nogmaals, Misterfool, blijf als-je-blieft weg uit dit topic, of probeer ten minste een zinnige bijdrage te leveren.

Frostyx schreef:
relax. ik loop ook is door een weiland.
Ugh.

(afbeelding)

Dj2Jelle
lambf schreef:

Ten eerste post je een bericht die nauwelijks met de stellingname te maken heeft

Tuurlijk had zijn bericht met de stelling te maken. En er zit misschien wel een kern van waarheid in. Al blijf ik bij de stelling dat je eerst gek in je hoofd moet zijn voordat je een wapen koopt omdat Dre dat zegt.

Frostyx
eerlijk. de eerste post slaat de spyker zo hart op zijn kop.
echt, voltreffer, ik snap niet waarom het er niet mee te maken heeft ik vat het allemaal. ze diggen de message niet.

Net als dat Gamen je aanzet tot geweld. Voor de tegenstanders (misterfool) geld dit:: het zijn altijd de zelfde mensen en altijd de zelfde argumenten maar dan tegen een andere soort industrie.

Frostyx
Ja dat is ook wel weer waar, maar zet roken je aan tot pyromanisme?

Harco
Misterfool schreef:
vinden jullie het nou echt zo gek dat er een paar idioten de teksten letterlijk nemen en mensen neer gaan schieten. ik in ieder geval niet.

Dat ligt toch helemaal aan de luisteraar zelf? Zoals ik al zei: alleen zwakzinnigen gaan geloven dat het stoer is. Dan kun je games, Radiohead, films, geloof en metal ook gaan verbieden. Als je er zo naar gaat kijken, dan kan alles wat er maar bestaat in deze wereld iemand aansporen om iets crimineels te gaan doen.

Het ligt niet aan het product zelf, maar wat degene die er gebruik van maakt, ermee doet.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:50 uur

geplaatst: vandaag om 12:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.