Genres / Hip-Hop / hip-hop: toen en nu
zoeken in:
0
geplaatst: 15 februari 2008, 16:13 uur
Ik weet niet wat ik van de hedendaagse hiphop moet denken. Ik ben eigenlijk blijven hangen in de jaren 90 wat dat betreft, en dat luister ik nog steeds. Ik probeer wel eens "nieuwe" dingen te luisteren, maar op 1 of andere manier raakt het me niet zo. Ik wil niet als een ouwe lul klinken, maar ik weet echt niet waarom iedereen zo kickt op MF DOOM enz. Misschien moet ik er meer aandacht aan besteden, maar zo op het eerste gehoor vind ik de hiphop van "vroeger" toch vele malen beter dan wat er nu gemaakt wordt. Misschien dat iemand een goeie tip voor me heeft.....
0
geplaatst: 15 februari 2008, 16:20 uur
herbertwest schreef:
Ja, bij mij zorgde het voor een totaal negatief beeld. Ik probeerde...
Ja, bij mij zorgde het voor een totaal negatief beeld. Ik probeerde...
Ok, maar op het desbetreffende album (The W) zijn naar mijn mening nog genoeg goede nummers te vinden die nog wel gewoon de lekkere Wu-sound bevatten. De meesten die Enter The Wu waarderen/in de hemel prijzen enz. houden niet zo van die plaat, maar ik vind hem gewoon (erg) goed (4* gegeven). Hij ligt me zelfs beter dan hun debuutplaat (maar dat doet elk Wu-album
(met de aantekening dat ik Iron Flag nog niet in zijn geheel ken) ).
0
Hypno
geplaatst: 15 februari 2008, 16:21 uur
Nee snap ook niet waarom iedereen zo kickt op MF DOOM die gast Is werkelijk afgrijselijk om naar te luisteren ik durf eerlijk te zeggen Dat die gast 1 van de slechtste rappers ooit is maar vroeger was het Zoiezo niet beter veel te eentonig NU is hiphop naar mijn mening Op z,n toppunt. en ja ik heb heel veel tips voor je ik raad je Aan te beginnen met Tonedeff: Archetype dat album is Waarschijnlijk beter dan alles wat je ooit geluisterd heb bij elkaar Echt waar Tonedeff is de King die gast kan werkelijk alles.
0
geplaatst: 15 februari 2008, 16:22 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Zorgde het toen voor een totaal negatief beeld of totale verandering van het beeld van Wu-Tang, waardoor het nummer nog dubbel in het verkeerde keelgat schoot (of de clip)?
Zorgde het toen voor een totaal negatief beeld of totale verandering van het beeld van Wu-Tang, waardoor het nummer nog dubbel in het verkeerde keelgat schoot (of de clip)?
Dat dus ja.
0
geplaatst: 15 februari 2008, 16:23 uur
@ donmarko22: Had eerst hetzelfde beeld, maar er is nog zoveel moois te vinden, echt waar. Beetje zoeken ''her en der'' en je komt genoeg tegen.
@ Hypno: Ok, je kan MF Doom niet echt ''diggen'' vanwege zijn flow/stem, maar een van de slechtste rappers ooit? Dan raad ik het je aan om zijn lyrics even op te zoeken, want ik ken weinig rappers die zo goed zijn ''met de pen''.
Tonedeff is inderdaad de alleskunnende koning. Zelden zo'n creatieve rapper gehoord. Een van mijn favoriete MC's.
@ Hypno: Ok, je kan MF Doom niet echt ''diggen'' vanwege zijn flow/stem, maar een van de slechtste rappers ooit? Dan raad ik het je aan om zijn lyrics even op te zoeken, want ik ken weinig rappers die zo goed zijn ''met de pen''.
Tonedeff is inderdaad de alleskunnende koning. Zelden zo'n creatieve rapper gehoord. Een van mijn favoriete MC's.
0
geplaatst: 15 februari 2008, 16:24 uur
Ik blijf MF DOOM nog altijd een ongelooflijke MC vinden, met een aparte flow die erg verslavend werkt, met een enorm lange adem, een rijk vocabularium, heel veel humor en hij heeft dan ook nog vaak erg sterke beats ter zijner beschikking: DOOM is echt top dezer dagen!
0
geplaatst: 15 februari 2008, 16:46 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ok, maar op het desbetreffende album (The W) zijn naar mijn mening nog genoeg goede nummers te vinden die nog wel gewoon de lekkere Wu-sound bevatten. De meesten die Enter The Wu waarderen/in de hemel prijzen enz. houden niet zo van die plaat, maar ik vind hem gewoon (erg) goed (4* gegeven). Hij ligt me zelfs beter dan hun debuutplaat (maar dat doet elk Wu-album
(met de aantekening dat ik Iron Flag nog niet in zijn geheel ken) ).
(met de aantekening dat ik Iron Flag nog niet in zijn geheel ken) ).The W was geen slechte plaat maar miste toch een duidelijk element dat ik niet kan verwoorden. Weet echt niet waar het hem inzit maar als ik hem luister mist er iets. En ik vind hem af en toe iets te gelikt. Te -voor 9 van de 10 andere hedendaagse rappers degelijke, soms prima producties- afgemaakt en compleet wou ik haast zeggen. Met beats die gewoon voor een andere sound horen. Op Enter The Wu was het af en toe lekker samenhangend en dan ineens komt er (bij de openingstrack) een gek orgeltje er tussen gestopt voor 3 seconden. Dat soort dingen. Bij The W heeft een track als Do You Really Thang Thang of Gravel Pit gewoon een goede structuur. Bij Enter The Wu klinkt het meer dat met naarmate de track in minuten vorderde nog snel wat er tussen gefrommeld werd of dat er ineens weer wat schaduwboksgeluiden te pas en onpas in werden gedaan. Hup nog een grapje van Method Man erin en dan dat zangeresje en volgens mij wist de helft van de leden niet eens wat de ander wou doen.
En dat hebben ze toch in een rauw, hardcore (ben ik liefhebber van) sausje gestopt zodat alles wat niet klopt of leuk voor erbij was toch klopt.
Enter The Wu was hard, doordrenkt met slang dat je pas na 5 keer begrijpt, abstract en door een groep die beukte. De beats zitten vol subtiliteiten zodat je een hardcore rapalbum luistert maar toch iedere keer weer sampeltjes en nieuwe dingen ontdekt. Het heeft meerdere lagen. En dan hoor je zo'n vage kerel Tigerstyle Tigerstyle op een sinistere manier van zich af bijten en dan volgt zo'n geniale minimale maar toch ook volle productie en Schreeuwt het album Wu-Tang Clan Ain't Nothing Ta Fuck With.
Dat is het moment dat ik dacht wow jullie hebben hier iets meesterlijks neergezet.
En het grappige is dat ik adrenaline aanmaak terwijl ik dit schrijf. Ik voel die Tigerstyle gewoon en dat vind ik super dope.
MJ_DA_MAN schreef:
Ok, je kan MF Doom niet echt ''diggen'' vanwege zijn flow/stem, maar een van de slechtste rappers ooit? Dan raad ik het je aan om zijn lyrics even op te zoeken, want ik ken weinig rappers die zo goed zijn ''met de pen''.
Ok, je kan MF Doom niet echt ''diggen'' vanwege zijn flow/stem, maar een van de slechtste rappers ooit? Dan raad ik het je aan om zijn lyrics even op te zoeken, want ik ken weinig rappers die zo goed zijn ''met de pen''.
Heb een filmpje van hem gezien waarin hij een freestyle a la Love Ain't eruitgooit dat je denkt wow. Wat een pareltje. En hij doet heerlijk zijn eigen ding dus Hiphop dood verklaren is niet mogelijk zolang hij nog zijn shit doet.
En er zijn natuurlijk nog 10000 manieren meer te bedenken. Maar MJ, die Amerikaan heeft even onze oogjes hier in dit kleine Nederland op hem gericht en dat verdient ie
0
raffael77
geplaatst: 18 februari 2008, 09:02 uur
P Jay schreef:
Ik blijf MF DOOM nog altijd een ongelooflijke MC vinden, met een aparte flow die erg verslavend werkt, met een enorm lange adem, een rijk vocabularium, heel veel humor en hij heeft dan ook nog vaak erg sterke beats ter zijner beschikking: DOOM is echt top dezer dagen!
MF Doom is wel 1 van de oude jongens die het nog steeds goed doet. Aparte stijl maar wel goed. Zij alter ego's zoals Viktor Vaughn doen het ook prima. Samen met madlib vind ik hem echt super dope.
Ook Percee P doet het geweldig en dat te bedenken dat hij er ook al is vanaf eind jaren 80.
Much Respect
0
geplaatst: 18 februari 2008, 13:37 uur
Hypno schreef:
Gravel Pit is echt niet slecht hoor dan kan je wel gaan zeiken dat het Een andere stijl is dan wat ze eerst deden maar ja innovatifiteit Hoort nou eenmaal bij hiphop gelukkig maar anders kwam er nooit Iets orgineels ik vind het vet als rappers verschillende stijlen Kunnen flippen alleen niet als het om kwaliteitsverlies draait zoals Bij Eminem op Encore terwijl z,n stijl op The Eminem Show mij wel Aansprak. maar ik verwacht echt nooit meer wat van Eminem nu en Diegene die verwachten dat ie een comeback zal gaan maken zijn Gewoon niet realistisch bezig want die man heeft geen dope track Gemaakt sinds 2004 da,s al 4 jaar terwijl ie vroeger standaard Dope kwam.
Gravel Pit is echt niet slecht hoor dan kan je wel gaan zeiken dat het Een andere stijl is dan wat ze eerst deden maar ja innovatifiteit Hoort nou eenmaal bij hiphop gelukkig maar anders kwam er nooit Iets orgineels ik vind het vet als rappers verschillende stijlen Kunnen flippen alleen niet als het om kwaliteitsverlies draait zoals Bij Eminem op Encore terwijl z,n stijl op The Eminem Show mij wel Aansprak. maar ik verwacht echt nooit meer wat van Eminem nu en Diegene die verwachten dat ie een comeback zal gaan maken zijn Gewoon niet realistisch bezig want die man heeft geen dope track Gemaakt sinds 2004 da,s al 4 jaar terwijl ie vroeger standaard Dope kwam.
En We As Americans dan van de Encore bonus CD?
Dat vind ik toch echt wel een goed nummer.
Zeker als je het vergelijkt met de rest wat ie na 2004 heeft uitgebracht.
0
geplaatst: 19 februari 2008, 00:10 uur
We As Americans was al een oud nummer, het komt uit 2003. Dat nummer staat op de Straight from the Lab-bootleg, waarvan het gerucht ging dat Eminem deze zelf uit had laten lekken (de andere nummers die daar op staan zijn Monkey See Monkey Do, I Love You More (staat ook op die bonus cd bij Encore), Can-I-Bitch, Bully, Come On In en Doe Rae Me, dus vooral disses richting Canibus en Ja Rule).
0
Mezelf
geplaatst: 27 maart 2008, 09:24 uur
Mensen, waarom al die verontwaardiging? Hiphop is niet meer wat het was? Gelukkig maar!!
De wereld verandert iedere dag, van sport tot muziek tot politiek. Als hiphop hetzelfde was gebleven als in de jaren '90, dan zou nu iedereen zeggen dat het niet vooruitkwam. Er is gewoon een compleet nieuwe weg ingeslagen, een weg die veel meer mensen aanspreekt die voorheen buiten de echte "hiphop fanbase" hoorden.
Ik denk dat wanneer Dr. Dre, Eminem en 50 Cent nooit commercieel waren geworden dan de helft op deze site nooit in contact was gekomen met hiphop in de eerste plaats.
En het mooie is dat er straks weer iets nieuws zal worden gemaakt. Een nieuwe weg voor hiphop. De al jaren tegenvallende albumsales zullen ervoor zorgen dat uiteindelijk de marketingmeneertjes hun aandacht verschuiven naar zaken die meer winst op gaan leveren, en zodra dat het geval is zullen steeds meer artiesten binnen hiphop een andere weg inslaan.
Want laten we eerlijk zijn, heb jij liever een uniek nummer gemaakt of 5 nullen op je rekening? Juist.
Alles verandert, muziek ook. Hou daarom op met "verlangen naar die goede oude tijd toen er nog échte muziek uitkwam" en wees in de paats daar van blij dat we mogen luisteren naar de werken die toendertijd uitkwamen.
De wereld verandert iedere dag, van sport tot muziek tot politiek. Als hiphop hetzelfde was gebleven als in de jaren '90, dan zou nu iedereen zeggen dat het niet vooruitkwam. Er is gewoon een compleet nieuwe weg ingeslagen, een weg die veel meer mensen aanspreekt die voorheen buiten de echte "hiphop fanbase" hoorden.
Ik denk dat wanneer Dr. Dre, Eminem en 50 Cent nooit commercieel waren geworden dan de helft op deze site nooit in contact was gekomen met hiphop in de eerste plaats.
En het mooie is dat er straks weer iets nieuws zal worden gemaakt. Een nieuwe weg voor hiphop. De al jaren tegenvallende albumsales zullen ervoor zorgen dat uiteindelijk de marketingmeneertjes hun aandacht verschuiven naar zaken die meer winst op gaan leveren, en zodra dat het geval is zullen steeds meer artiesten binnen hiphop een andere weg inslaan.
Want laten we eerlijk zijn, heb jij liever een uniek nummer gemaakt of 5 nullen op je rekening? Juist.
Alles verandert, muziek ook. Hou daarom op met "verlangen naar die goede oude tijd toen er nog échte muziek uitkwam" en wees in de paats daar van blij dat we mogen luisteren naar de werken die toendertijd uitkwamen.

0
geplaatst: 27 maart 2008, 09:31 uur
Mezelf schreef:
Lekker belangrijk!
0
raffael77
geplaatst: 27 maart 2008, 13:45 uur
Mezelf.
Je kan ook geld verdienen met vijf nullen zonder kut nummers te maken.
Hiphop is niet dood zoals velen denken alleen mensen zoals jou luisteren naar mainstream hiphop. Als je er mee opgroeid weet je ook niet anders dan 50 ct en dat soort bagger. Zij hebben alles veranderd omdat geld een veel te grote rol is gaan spelen. Waarom hebben groepen uit de oude tijd niet meer zo'n banger van een album gehad omdat ze alles aan moesten passen en geld nodig hadden om te mogen blijven bij labels als Def Jam, Virgin, EMI, Columbia.
Wat een ander feit is is dat mensen verlangen naar de oude tijd van de muziek.
Waarom zijn dan nog steeds zenders zoals Yorin FM & Sky Radio het meest populair. Dat is vanwege de goede muziek, maar het is jammer dat ze er weinig variatie in brengen waardoor het gaat irriteren.
Mooi stukje MJ.
Helemaal gelijk.
Als laatste pak ik jou ff aan Mezelf.
Blijkbaar hou jij meer van geld dan van muziek.
Jij laat je leven lijden door geld en dat is dom.
Tuurlijk hebben we geld nodig om te leven.
Maar het wil niet zeggen dat dat het belangrijkste is in het leven.
Ik heb liever geen geld maar wel vrienden, vrouw en kinderen en gezondheid dan veel geld, geen vrienden, geen vrouw en veel cokeslijntjes om te snuiven.
Kijk naar die beroemde mensen.
Aan de drugs
Aan de Alcohol
Geen vrienden(Zij willen alleen je geld niets anders)
Kunnen geen relatie goed houden.
Je kan 1 ding niet kopen met geld en dat is geluk.
Je kan ook geld verdienen met vijf nullen zonder kut nummers te maken.
Hiphop is niet dood zoals velen denken alleen mensen zoals jou luisteren naar mainstream hiphop. Als je er mee opgroeid weet je ook niet anders dan 50 ct en dat soort bagger. Zij hebben alles veranderd omdat geld een veel te grote rol is gaan spelen. Waarom hebben groepen uit de oude tijd niet meer zo'n banger van een album gehad omdat ze alles aan moesten passen en geld nodig hadden om te mogen blijven bij labels als Def Jam, Virgin, EMI, Columbia.
Wat een ander feit is is dat mensen verlangen naar de oude tijd van de muziek.
Waarom zijn dan nog steeds zenders zoals Yorin FM & Sky Radio het meest populair. Dat is vanwege de goede muziek, maar het is jammer dat ze er weinig variatie in brengen waardoor het gaat irriteren.
Mooi stukje MJ.
Helemaal gelijk.
Als laatste pak ik jou ff aan Mezelf.
Blijkbaar hou jij meer van geld dan van muziek.
Jij laat je leven lijden door geld en dat is dom.
Tuurlijk hebben we geld nodig om te leven.
Maar het wil niet zeggen dat dat het belangrijkste is in het leven.
Ik heb liever geen geld maar wel vrienden, vrouw en kinderen en gezondheid dan veel geld, geen vrienden, geen vrouw en veel cokeslijntjes om te snuiven.
Kijk naar die beroemde mensen.
Aan de drugs
Aan de Alcohol
Geen vrienden(Zij willen alleen je geld niets anders)
Kunnen geen relatie goed houden.
Je kan 1 ding niet kopen met geld en dat is geluk.
0
geplaatst: 27 maart 2008, 15:08 uur
Kos schreef:
Lekker belangrijk!
Lekker belangrijk!
Yeah, ik vind het wel belangrijk. Ik ben ook via Dr. Dre enzo met hip-hop in contact gekomen. En ik geniet er nu met volle teugen van. Dus ik ben op één of andere manier die commerciele artiesten toch dankbaar dat ze mij met hip-hop in contact hebben laten komen, of het nou "real" is of niet. En ook waardeer je dope rap meer door die commerciele artiesten.
En ik moet heel eerlijk zijn, ik ken nu heel veel albums die echt typerend 90's style zijn en veel begint hetzelfde te klinken. Zelfde vorm van wordplay, albums zitten op hetzelfde manier in elkaar qua brag en boasten en onderwerpen (vaak AIDS & drugsgebruik). Dus ik ben ook blij dat het hip-hop is geëvolueerd qua beats en rhymes. Je kan kijken naar de TV en zeggen hip-hop is nu dood, of je zoekt verder underground en ziet dat er nog steeds hele dope shit uit komt, of het nou bekend is of niet.
Verder moet ik zeggen dat ik zeker een 90's liefhebber ben, kijk maar naar mn top 10 maar dat ik af en toe ook iets anders wil

Zo, dat is mijn mening weer.
0
Mezelf
geplaatst: 27 maart 2008, 15:46 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ik denk dat je Mezelf niet helemaal hebt begrepen.
Ik denk dat je Mezelf niet helemaal hebt begrepen.
Dat bedoelde ik inderdaad niet zo. het klinkt misschien niet zo leuk maar het is wel wat de meeste artiesten in de hiphop-industrie drijft. Het grote deel wil gewoon geld zien voor hun shows, cd's etc. Dat is ook de hedendaagse ontwikkeling he, de hele wereld is veranderd in een individualistische maatschappij waar iedereen op de eerste plek aan zichzelf denkt (en de directe mensen om hen heen in iets mindere mate) en (financieel) onafhankelijk wil zijn. Dit hoor je dus ook terug in de muziek, lijkt me logisch. Net zoals je de riots in Los Angeles begin jaren '90 terughoort in vele N.W.A. albums enz. enz.
Dit soort muziek weerspiegelt gewoon wat er gebeurt in de wereld.
En daarnaast doet de "mainstream' dit niet eens bewust. De marketingmensen achter de schermen zijn de echte bazen. Je moet namelijk niet denken dat de gemiddelde rapper echt eigen baas is, die wordt gewoon "gestuurd" door de marketingteams. Het gaat zelfs zo ver dat er albums worden gemaakt die de rappers zelf niet eens willen (uit recent verleden; Busta Rhymes wilde een aantal nummers op The Big Bang, maar dat mocht niet).
0
raffael77
geplaatst: 27 maart 2008, 18:50 uur
Datgene wat hij zegt ben ik het niet mee eens.
Het grotendeelvan de jongeren leven nu op met hedendaagse hiphop. 50 ct, Lil Wayne en dat soort dingen. Ook denken zij dat die gasten het helemaal zijn. Ze hebben geen trek in oude hiphop want dat is niet cool. Wat ze niet kennen dat luisteren ze niet. Ik heb nog een jong zusje van 13 en vrienden daarvan vinden alleen wat ze zien op tv leuk. Ook mijn neefje van 13 en zijn vrienden dat nogal veel naar hedendaagse hiphop luisteren vinden al het onbekende niet leuk.
De meeste jongeren denken dat ze de bom zijn met al hun geld en blote meiden.
Idd worden sommige artiesten gedwongen maar de overstap van underground naar geld heeft Busta al gedaan met zijn album The coming. Die was wel dope vanwege de producties maar hij is daarna ook niet echt super geweest. Het toffe van Busta is dat hij wel weet waar zijn roots vandaan komt. Soms duikt hij nog wel eens op op een nummer uit de underground scene.
50 CT, Wayne, Timbaland, Mims, Soldier Boys kiezen allemaal zelf voor geld.
Zij worden helemaal niet gedwongen.
Waarom kloppen deze jongens niet op de deur van Baby Grand of Duckdown omdat ze graag veel geld willen verdienen inplaats van een goede hit te maken.
Het grotendeelvan de jongeren leven nu op met hedendaagse hiphop. 50 ct, Lil Wayne en dat soort dingen. Ook denken zij dat die gasten het helemaal zijn. Ze hebben geen trek in oude hiphop want dat is niet cool. Wat ze niet kennen dat luisteren ze niet. Ik heb nog een jong zusje van 13 en vrienden daarvan vinden alleen wat ze zien op tv leuk. Ook mijn neefje van 13 en zijn vrienden dat nogal veel naar hedendaagse hiphop luisteren vinden al het onbekende niet leuk.
Idd worden sommige artiesten gedwongen maar de overstap van underground naar geld heeft Busta al gedaan met zijn album The coming. Die was wel dope vanwege de producties maar hij is daarna ook niet echt super geweest. Het toffe van Busta is dat hij wel weet waar zijn roots vandaan komt. Soms duikt hij nog wel eens op op een nummer uit de underground scene.
Waarom kloppen deze jongens niet op de deur van Baby Grand of Duckdown omdat ze graag veel geld willen verdienen inplaats van een goede hit te maken.
0
geplaatst: 27 maart 2008, 18:59 uur
Mezelf schreef:
Dat bedoelde ik inderdaad niet zo. het klinkt misschien niet zo leuk maar het is wel wat de meeste artiesten in de hiphop-industrie drijft. Het grote deel wil gewoon geld zien voor hun shows, cd's etc.
Dat bedoelde ik inderdaad niet zo. het klinkt misschien niet zo leuk maar het is wel wat de meeste artiesten in de hiphop-industrie drijft. Het grote deel wil gewoon geld zien voor hun shows, cd's etc.
Tja, dat weet ik ook weer niet hoor. Tuurlijk, iedere MC wil wel wat geld zien (je moet leven, immers). Maar je verdient echt niet zoveel (lijkt me) als een eenvoudig, onbekend underground artiestje. Dus om nou de rap-game in te gaan om rijk te worden, weet niet of dat zo slim is (op een paar 'mazzelaars' na dan).
Maar over het algemeen kan ik me wel vinden in je visie. Hip-hop is inderdaad gewoon veranderd. Met zowel nadelen als voordelen erbij.
Edit:
Raffael77 schreef:
Geef ze wat tijd om te ontwikkelen joh... jij mag dan misschien wel zijn opgegroeid met de 'echte' hip-hop, als je dat nu wil doen dan moet je gewoon verder zoeken dan je neus lang is. Veel jongeren die denken daar gewoon niet aan. Ikzelf zat toen ik een jaar of 13 was ook nog aan de Eminem, 50ct, etc. Als je opgroeid dan vorm je meestal geleidelijk ook je muzieksmaak; sommigen die nu 50ct enzo luisteren gaan later over op de underground scene, of misschien wel een heel ander genre in het algemeen. Oftewel; geef ze gewoon wat tijd.
Raffael77 schreef:
Die schuld geef ik niet alleen aan de huidige mainstream rap scene, maar ook aan de veranderende maatschappij in het algemeen. Net zoals Mezelf ook verwoordde.
Edit nummer 2: Ik zie nu dat MJ verwoordde wat ik dus ook bedoel.
0
geplaatst: 27 maart 2008, 19:00 uur
Het is niet meer dan logisch dat 12-13 jarigen naar 50 Cent e.d. luisteren. Meestal ontwikkel je je smaak rond je 15e-16e jaar, gezien je dan volwassener wordt en je kijk op muiziek veranderd of kan veranderen. Ik luisterde op mijn 15e ook nog ''gewoon'' naar 50 Cent en G-Unit. Artiesten als Rakim en ATCQ zijn toch wat moeilijker dan 50 Cent en Lil' Wayne. Maar zo zie je maar, iedere artiest heeft zijn doelgroep.
0
geplaatst: 9 mei 2008, 11:51 uur
raffael77 schreef:
Wet je wat het is. Het is niet te vergelijken. Vroegah had je kuilen, ook had je Yo MTV raps, Villa 65 en een klein aantal gespecialiseerde platenzaken. Er was geen internet en dus al helemaal geen downloaden, je was dus afhankelijk van bovengenoemde mediums. Daardoor werd het allemaal veel spannender, videobanden met clips maken, casettebandjes van de radio en tot ergernis vd platenboer cds luisteren. Daardoor was het wel veel overzichtelijker. Je had Hiphop en hoogstens verdeeld jazzie/hippie (de la/Tribe), gangster (NWA/Geto Boys) en de NY-achtige (Gangstar/EPMD/Blackmoon/Wu). Het was toen ook helemaal niet zo'n probleem of iemand commercieel was of niet. Neem nou LL 's album Mam said knock you out "Mama said knock you out" is een van de meest pompende opzwepende hardcoreplaten aller tijden, "booming system" een ongelovelijk funky beat en rap, maar "round the way" was gewoon op MTV overdag.
Ik ging, mede vanwege mn portemonnee, pas iets ging kopen als het echt goed was. Daarmee verklaar je de grote verkopen in die tijd, van toppers als EPMD, Gangstar etc. Zelfs wat later, ik kan me nog erg goed herinneren dat ik Doggystyle gekocht heb. Die werd nog beter gevonden dan de Chronic toendertijd. Je ruilde dan met je vrienden en zette het op een casette. It takes al million to hold us back heb ik jaren lang van een SA90 tapeje gehoord.
De wat oudere mensen hier klagen vaak, onterecht naar mijn idee, want er is nog echt vet spul. Maar je kunt je afvragen of je het in 20 jaar niet allemaal een keer hebt gehoord in betere of slechtere uitvoering. In andere woorden, het is moeilijk om nog echt kippenvel te krijgen van nieuws.
0
geplaatst: 9 mei 2008, 12:27 uur
Lol, ik heb ook nog een enorme lading van die SA90 tapejes inderdaad.
0
geplaatst: 9 mei 2008, 23:19 uur
Hele rits berichten verwijderd. Persoonlijke vetes gaarne uitvechten via PM.
0
geplaatst: 10 mei 2008, 01:38 uur
Kos schreef:
Wow, ik ben ze gedurende de tijd wel kwijt geraakt, maar duik toch de kelder weer eens in.
0
geplaatst: 10 mei 2008, 10:46 uur
Zeker doen.
. Bij mij staan er nog allemaal van die mixen op uit de tijd van de Bond van Doorstarters en de Soulshow enzo. Wrede shit.
.
. Bij mij staan er nog allemaal van die mixen op uit de tijd van de Bond van Doorstarters en de Soulshow enzo. Wrede shit.
.
0
geplaatst: 13 mei 2008, 17:45 uur
Dan vermoed ik dat je nog wat ouder bent als ik Kos, ik ben van ' 75. Waar ik echt voor ging zitten was villa 65, wat ook erg cool was was het muziekprogramma van vpro op tv. Ik kan niet meer op de naam komen, ze gebruikten de muziek van She watches Channel zero in de leader. Daar werden toen al reportages gemaakt van IceT, Public Enemy en (toendertijd) broekies als LL cool J echt megacool, ik heb mn vaders vishoedje weken gekoesterd.
Ice T vind ik trouwens een artiest die ik hier, op het forum althans, altijd erg onderbelicht vindt. Wat mij betreft een van de grootsten. Hij maakte weleenswaar gangsterrap, maar de sound was allerminst "coast" gebonden. Iceberg had overal opgenomen kunnen worden. Helaas ging het na Home Invasion bergafwaards zonder remmen. Maargoed ik zit lekker te typen, maar dit hoort geloof ik onder een andere topic, even plakken maar.
Ice T vind ik trouwens een artiest die ik hier, op het forum althans, altijd erg onderbelicht vindt. Wat mij betreft een van de grootsten. Hij maakte weleenswaar gangsterrap, maar de sound was allerminst "coast" gebonden. Iceberg had overal opgenomen kunnen worden. Helaas ging het na Home Invasion bergafwaards zonder remmen. Maargoed ik zit lekker te typen, maar dit hoort geloof ik onder een andere topic, even plakken maar.
0
raffael77
geplaatst: 13 mei 2008, 21:06 uur
Villa 65 ken ik ook nog wel. hehehehe. elke keer rec knop optijd indrukken lol.
Het was wel een super programma met allerlei leuke dingen.
Jammer idd dat Ice-T zo weinig credits krijgt.
Hij was wel goed als westcoast rapper.
The Real Pimpin MC hahahahaha.
Waar ik het meest van baal zijn de video tapes die ik niet meer heb met classic clips. Niet 1 tape maar een stuk of 8 met de vetste clips die zeer schaars zijn blijkt nu.
Mijn stiefvader toen der tijd had ze gewist voor films.
Het was wel een super programma met allerlei leuke dingen.
Jammer idd dat Ice-T zo weinig credits krijgt.
Hij was wel goed als westcoast rapper.
The Real Pimpin MC hahahahaha.
Waar ik het meest van baal zijn de video tapes die ik niet meer heb met classic clips. Niet 1 tape maar een stuk of 8 met de vetste clips die zeer schaars zijn blijkt nu.
Mijn stiefvader toen der tijd had ze gewist voor films.
0
geplaatst: 13 mei 2008, 22:24 uur
soundpacca schreef:
Dan vermoed ik dat je nog wat ouder bent als ik Kos, ik ben van ' 75.
Dan vermoed ik dat je nog wat ouder bent als ik Kos, ik ben van ' 75.
Ik ook.
. Waar ik echt voor ging zitten was villa 65, wat ook erg cool was was het muziekprogramma van vpro op tv. Ik kan niet meer op de naam komen, ze gebruikten de muziek van She watches Channel zero in de leader.
Onrust.
.
0
geplaatst: 13 mei 2008, 23:38 uur
Over IceT nog even, die kerel heeft nog steeds een vd meest indrukwekkende stemmen ter wereld. Hij speelt in Law&Order en als ie wel eens een monoloogje mag houden, ben ik ineens wakker en hoor ik in gedachten zo'n vette drumbeat opkomen.
@kos
Meester! Dat bedoel ik ja, ik ga de zoek beginnen, ben benieuwd.
@raffael
Zelfde hier; ik had ook wat videobanden vol met videoclips en liveoptredens van YoMtvRaps. Waar ze gebleven zijn...? Waarschijnlijk gesneuveld aan mn film-manie, in de periode voor de dvd's en neerladerij
Vervelend was dan als het afgelopen was en dr kwamen ineens nog twee clips die je niet had. Meen me te herinneren dat ze op een gegeven moment niet eens meer de clips aankondigden (periode fabfivefreddy) dus met de vinger op de rec knop.... en dan was het brotherhood creed- helluva (voor de goede geheugens
) dus snel weer op stop.
PS
Oh ja die chick die vroeger V65 presenteerde, Aldith Hunkar, doet nu gewoon het nieuws. EN dan zeggen ze nog dat hiphop niet belangrijk is
@kos
Meester! Dat bedoel ik ja, ik ga de zoek beginnen, ben benieuwd.
@raffael
Zelfde hier; ik had ook wat videobanden vol met videoclips en liveoptredens van YoMtvRaps. Waar ze gebleven zijn...? Waarschijnlijk gesneuveld aan mn film-manie, in de periode voor de dvd's en neerladerij
Vervelend was dan als het afgelopen was en dr kwamen ineens nog twee clips die je niet had. Meen me te herinneren dat ze op een gegeven moment niet eens meer de clips aankondigden (periode fabfivefreddy) dus met de vinger op de rec knop.... en dan was het brotherhood creed- helluva (voor de goede geheugens
) dus snel weer op stop.PS
Oh ja die chick die vroeger V65 presenteerde, Aldith Hunkar, doet nu gewoon het nieuws. EN dan zeggen ze nog dat hiphop niet belangrijk is

0
Harco
geplaatst: 14 mei 2008, 00:39 uur
Brotherhood Creed? Damn, blijft me verbazen hoeveel coole hip hop er toen gewoon op tv was.
* denotes required fields.