Muziek / Muziekgames / Song Top 10 Per Jaar #2
zoeken in:
0
geplaatst: 12 februari 2016, 11:58 uur
daar kijken de meeste nooit naar hier maar ook Steven Wilson had weer eens een album uit in 2015. 4,2 gemiddeld met ruim 400 stemmen, u bent dus bij deze gewaarschuwd 

0
geplaatst: 12 februari 2016, 12:00 uur
Ik ken daar één nummer van, het populairste volgens de albumpagina, en dat is één van zijn beteren. Doe die dan maar op 10. Dan is er verderop nog ruimte voor de echte toppers.
0
geplaatst: 12 februari 2016, 12:01 uur
Overigens heb ik Kendrick Lamar al een maandje ofzo thuis liggen maar nog geen tijd gevonden om er echt goed naar te luisteren 

0
geplaatst: 12 februari 2016, 12:06 uur
vigil schreef:
Overigens heb ik Kendrick Lamar al een maandje ofzo thuis liggen maar nog geen tijd gevonden om er echt goed naar te luisteren
Wie weet misschien hier in het topic

0
geplaatst: 12 februari 2016, 12:08 uur
7/8/9. Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy
https://i.ytimg.com/vi/JGUSH_ebsD4/hqdefault.jpg
Punten : 23
Nom. : Rudi S Edgar18 west
Nr. 1: Rudi S
Dakloze straatmuzikant wordt wereldster, dat is die man met dat fantastische flexibele stemgeluid.
Uit zijn straatmuzikantperiode zijn prachtige clips te vinden op YT.
Winston Churchill’s Boy is de prachtige opener van zijn debuutalbum en laat mooi horen waar de talenten van Bejamin liggen.
Fraai pianospel waar de melancholie van afdruipt en daarna trekt Benjamin met zijn stem die alle kanten in gaat je het lied in, ja deze vind ik mooi.
https://i.ytimg.com/vi/JGUSH_ebsD4/hqdefault.jpg
Punten : 23
Nom. : Rudi S Edgar18 west
Nr. 1: Rudi S
Dakloze straatmuzikant wordt wereldster, dat is die man met dat fantastische flexibele stemgeluid.
Uit zijn straatmuzikantperiode zijn prachtige clips te vinden op YT.
Winston Churchill’s Boy is de prachtige opener van zijn debuutalbum en laat mooi horen waar de talenten van Bejamin liggen.
Fraai pianospel waar de melancholie van afdruipt en daarna trekt Benjamin met zijn stem die alle kanten in gaat je het lied in, ja deze vind ik mooi.
0
geplaatst: 12 februari 2016, 12:10 uur
Pffff....dat nummer van Editors...wat horen jullie er toch in? Deze Benjamin Clementine klinkt al veel beter, kende ik overigens enkel nog maar van naam!
Ik voel een sterke Antony-vibe hier...
Ik voel een sterke Antony-vibe hier...
0
geplaatst: 12 februari 2016, 12:12 uur
Benjamin in de top 10
.
En tof dat je het album hebt vigil, dat had ik niet direct achter je gezocht. Ben benieuwd wat je er van gaat vinden (mocht je hem ooit ook echt gaan luisteren
).
. En tof dat je het album hebt vigil, dat had ik niet direct achter je gezocht. Ben benieuwd wat je er van gaat vinden (mocht je hem ooit ook echt gaan luisteren
).
0
geplaatst: 12 februari 2016, 12:22 uur
vigil schreef:
Wellicht Koning Kunta
Wellicht Koning Kunta
De echte fans (
) gaan natuurlijk voor een ander nummer. EDIT: Over boze rappers gesproken... (zie bericht vigil hieronder)
0
geplaatst: 12 februari 2016, 12:22 uur
Edgar18 schreef:
Benjamin in de top 10
.
En tof dat je het album hebt vigil, dat had ik niet direct achter je gezocht. Ben benieuwd wat je er van gaat vinden (mocht je hem ooit ook echt gaan luisteren
).
Benjamin in de top 10
. En tof dat je het album hebt vigil, dat had ik niet direct achter je gezocht. Ben benieuwd wat je er van gaat vinden (mocht je hem ooit ook echt gaan luisteren
). Ja dat gaat er vast wel van komen

Ik ben toch veelzijdiger dan je dacht

Ik vind bv. Common ook erg goed (ik zie hem een beetje als de moderne Steve Wonder, Electric Circus als persoonlijk beste album), heb 3 albums van D'Angelo, verder qua hiphop het nodige van Tribe Called Quest, De La Soul, Public Enemy, LL cool J, ik vind de classic van N.W.A. ook erg goed (vooral de teksten staan mij erg aan
) en verder de nodige hiphouse dingen (King Bee enzo) en wat rustiger werk van bv Warren G en Sef enzo. De cd die ik nog extreem graag wil is deze Paris - The Devil Made Me Do It (1990) . De klassieker van dat album is zo'n beetje mijn favo Hiphop nummer ever.Het is verder niet mijn aller favo genre, veel echt van die boze rappers vind ik niet veel maar ik kan sommige dingen zeker goed waarderen. Over het algemeen meer dan die gladde R&B jongens.
Maar goed we dwalen af
0
geplaatst: 12 februari 2016, 13:22 uur
Die van Paris ken ik volgens mij nog niet, die ga ik de komende tijd een keer proberen te luisteren. Jij zou deze eens kunnen proberen, één van mijn all-time favorites.
Maar inderdaad, we dwalen een beetje af.
@Teun, ik vind mezelf een echte fan maar toch vind ik koning Kunta beter dan de Berry.
Maar inderdaad, we dwalen een beetje af.
@Teun, ik vind mezelf een echte fan maar toch vind ik koning Kunta beter dan de Berry.
0
geplaatst: 12 februari 2016, 13:25 uur
0
geplaatst: 12 februari 2016, 13:28 uur
De echte fans hebben ze allebei: King Kunta en The Blacker the Berry.

0
geplaatst: 12 februari 2016, 13:41 uur
bikkel zit het hele weekend in Oosterwolde voor sessie's met de band. Ga zo weg.
Ik probeer het te volgen.
Prettig weekend allen.
Prettig weekend allen.

0
geplaatst: 12 februari 2016, 13:54 uur
bikkel2 schreef:
bikkel zit het hele weekend in Oosterwolde voor sessie's met de band.
bikkel zit het hele weekend in Oosterwolde voor sessie's met de band.
Hé zeg, mijn opa kwam uit Finsterwolde. Veel plezier daar: genoeg ruimte om te jammen!

0
geplaatst: 12 februari 2016, 14:39 uur
bikkel2 schreef:
bikkel zit het hele weekend in Oosterwolde voor sessie's met de band. Ga zo weg.
Prettig weekend allen.
Prettig weekend allen.
Album?
Kanye produceert?
Bierband?

0
geplaatst: 12 februari 2016, 23:45 uur
6. Belle & Sebastian - Enter Sylvia Plath
https://consequenceofsound.files.wordpress.com/2014/10/belle-sebastian-girls-dance.jpg?w=806
Punten : 25
Nom. : luigifort johan de witt Rudi S
Nr. 1: niemand
Tot gisteravond 22.30 uur stond dit lied met slechts 9 punten niet eens top 25, toen kwamen met de lijstjes van Johan en Luigi daar nog even 16 punten bij , met alweer een top 10 notering voor Belle & Sebastian.
Op Girls in Peacetime Want to Dance ging het roer enigszins om en er werd hier aan daar moord en brand geschreeuwd want naast die lieve indie-pop hoorde wij ook een vluegje ABBA en zelfs cheesy disco tunes die teruggrijpen naar muziek uit de jaren 70 van de vorige eeuw.
Ach ja Enter Sylvia Plath is dat allemaal en meer, want die fijne stem en songschrijverschap van Stuart Murdoch blijft altijd.
Het lied heeft een heerlijke drive, zo’n die eeuwig door kan en mag gaan.
Van deze Schotten zijn wij gelukkig nog niet af.
https://consequenceofsound.files.wordpress.com/2014/10/belle-sebastian-girls-dance.jpg?w=806
Punten : 25
Nom. : luigifort johan de witt Rudi S
Nr. 1: niemand
Tot gisteravond 22.30 uur stond dit lied met slechts 9 punten niet eens top 25, toen kwamen met de lijstjes van Johan en Luigi daar nog even 16 punten bij , met alweer een top 10 notering voor Belle & Sebastian.
Op Girls in Peacetime Want to Dance ging het roer enigszins om en er werd hier aan daar moord en brand geschreeuwd want naast die lieve indie-pop hoorde wij ook een vluegje ABBA en zelfs cheesy disco tunes die teruggrijpen naar muziek uit de jaren 70 van de vorige eeuw.
Ach ja Enter Sylvia Plath is dat allemaal en meer, want die fijne stem en songschrijverschap van Stuart Murdoch blijft altijd.
Het lied heeft een heerlijke drive, zo’n die eeuwig door kan en mag gaan.
Van deze Schotten zijn wij gelukkig nog niet af.
0
geplaatst: 12 februari 2016, 23:53 uur
Kijk eens aan, nu zit Rudi himself dus ook al in het keukentafelcomplot. Nog één iemand erbij en er kan ook gebridged worden tijdens het lijstjesmaken 

0
zaaf
geplaatst: 13 februari 2016, 09:18 uur
ArthurDZ schreef:
Kijk eens aan, nu zit Rudi himself dus ook al in het keukentafelcomplot. Nog één iemand erbij en er kan ook gebridged worden tijdens het lijstjesmaken
ik heb teruggekeken naar de overeenkomsten en die zijn talrijk. Te talrijk om toeval te zijn. Vorig jaar identieke top 3.Kijk eens aan, nu zit Rudi himself dus ook al in het keukentafelcomplot. Nog één iemand erbij en er kan ook gebridged worden tijdens het lijstjesmaken
Ik heb het daar met Luigi over gehad en kom er niet verder mee.
Het vergalt mijn plezier in het spel en dat betekent dat ik er mee ophou ("we zijn toch bijna op t end"). Ik vind het uitermate vervelend, maar als aanspreken niet helpt, trek ik de consequentie.
0
geplaatst: 13 februari 2016, 09:22 uur
Tja ik wilde eigenlijk niet reageren , maar ik heb gisteren even teruggekeken en het is echt bizar (zeker de laatste jaren) de overeenkomsten.
Kan toeval zijn, maar ik heb het wel even gehad.
Ik maak dit jaar af en dan ben ik ook klaar, ik doe ook geen opvolger.
Kan toeval zijn, maar ik heb het wel even gehad.
Ik maak dit jaar af en dan ben ik ook klaar, ik doe ook geen opvolger.
0
geplaatst: 13 februari 2016, 10:07 uur
Niets gebeurt hier onopvallend. Met Rudi die altijd aangeeft wie welk nummer in zijn top 10 heeft, en iedereen die hier na afloop zijn lijst integraal post, lijkt samenspannen me vooral erg stom. En ook ontzettend nutteloos want wat win je ermee? Een eind-top 10 die lijkt op jouw lijstje? Nou proficiat zeg!
Ik hoop echt dat het toeval is, jongens
Ik hoop echt dat het toeval is, jongens

* denotes required fields.