MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 Per Jaar #2

zoeken in:
Met de volgende lijstjes zijn wij op 21 deelnemers gekomen west johan de witt ArthurDZ Dwejkk_ nelis luigifort Simon77 Gretz Edgar18 Teunnis

Er zijn toch weer > 140 liedjes genomineerd, er is een liedje met 4 nominaties dat niet eens top 15 heeft gehaald,.
Om de top 10 te halen dit jaar waren minimaal 3 nominaties nodig, de nummer 10 heeft 21 punten en zo zijn er 2 liedjes met twee 10en afgevallen.

https://www.multiraedt.nl/wp-content/uploads/2015.jpg

10. Jamie xx - Loud Places [ft. Romy]

https://www.freebirdnotes.com/uploads/prod_gallery/jamie-xx-romy-loud-places.jpg

Punten : 21
Nom. : Johnny Marr Gretz zaaf Teunnis
Nr. 1: niemand

Het populairste nummer van het solodebuut In Colour heeft het gered en dat is toch mooi voor ons en voor Jamie.

En heeft Jamie Smith hier ook xx Romy Madley-Croft meegebracht.
Het resultaat is een hemels mooi maar ook een erg lief liedje, hoewel.

"You’re in ecstasy without me/
When you come down, I won’t be around."

Is dat de Progkeukentafel? nu dan alleen nog n zwarte Roots keukentafel en dan is dit topic mooi samengevat

Jamie xx, mijn nummer 19 in een voor mij erg sterk muziekjaar. Leuk dat 'ie erbij staat hier.

7/8/9. Sufjan Stevens - Should have known better

http://cdn2.pitchfork.com/tracks/17370/homepage_large.dbfa1978.jpg

Punten : 23
Nom. : Dwejkk_ bikkel2 zaaf
Nr. 1: niemand

3 liedjes met 3 nominaties op 23 punten geëindigd.
Tja Sufjan was natuurlijk al geen vrolijke jongen, het album Carrie & Lowell (geïnspireerd op het overlijden van zijn moeder in 2012) kan deze somberman zich volledig uitleven in intieme ijzingwekkende liedjes.

Should have know better is ook weer zo’n ingetogen liedje met die voor Sufjan typerende fluisterstem, de begeleiding is zeer passend ingetogen gehouden.
En toch ziet zelfs Sufjan nog licht in de duisternis.

Don’t back down, concentrate on seeing
The breakers in the bar, the neighbor’s greeting
My brother had a daughter
The beauty that she brings, illumination

Wow: Sufjan met 1 liedje op plek 7, 8 en 9....
Edit: ook niet echt wat voor mij.

Ik heb twee andere van Sufjan, komen die ook allebei nog ?

Prachtige start. Sufjan.....adembenemend.
Jamie xx ook sterk.

Sufjan met de nadruk op...

Nee niks voor mij

Ja 3 Sufjans in de top 10..maakt de top 10 leuk

Heren toch !

Gelukkig de laatste editie Awake Me!!!

Ik maak je maar 1 keer wakker luigi.

luigifort schreef:
Er zijn hier zat mensen..ik noem geen namen..die het een sport vinden alle topics af te gaan om te zeuren of klagen van dit is niet goed en dat niet en te weinig dit of dat... die hebben vast n te saai leven dat ze dat hier zo nodig moeten doen
luigifort schreef:
Ja 3 Sufjans in de top 10..maakt de top 10 leuk

Jij doelt gewoon op jezelf . Als je niks te doen hebt kun je misschien nieuwe muziek gaan ontdekken? Ik hoorde dat er de laatste twintig jaar een hoop moois gemaakt is...

Slimpie zeker daar luister ik ook naar kwaliteitsmuziek van de laatste 20 jaar alleen dat komt niet in deze topics voor

Nou... vorige week scoorde je toch heel redelijk? Ik baal nog steeds dat ik Nobody's Empire vergeten ben. Met jullie punten erbij was ie op een vierde plek geeïndigd!

Edgar18 schreef:
Ik baal nog steeds dat ik Nobody's Empire vergeten ben. Met jullie punten erbij was ie op een vierde plek geeïndigd!

Edgar, je bent voor deze week toch niet 2x Bowie vergeten?

7/8/9. Editors - Marching orders

http://images.entertainment.ie/images_content/rectangle/620x372/editors2015619935705.jpg

Punten : 23
Nom. : Simon77 DjFrankie Rudi S
Nr. 1: Simon77

Epische afsluiter van In Dreams en hoewel ik toch wel enigszins teleurgesteld was in dat album maakt o.a. dit lied wel iets goed.

Tom Smith kan zich lekker uitleven in dit nummer, van ingetogen tot luid jubelend.
Het begint heel rustig, maar de band komt er langzaam maar zeker bij en de aangezette synts en gitaren maken dit tot een lied om weer eens vrolijk van te worden en u begint de zon ook hier echt te schijnen.

Vorige week was n uitzondering door de keukentafeltheorie hier
Ja jammer was dat..wist dat je Fanboi van dat nummer was gezien de GH van Belle laatst..dus rekende al op je..

Ja, ik had er helemaal geen rekening mee gehouden dat ie al uit '14 was. En west, ik ben Bowie zeker niet vergeten maar heb het wel 'maar' bij één nominatie gehouden...

Van Editors had ik Ocean of Night op 13. Vind ik nog wat mooier dan Marching Orders & No Harm.

Ik heb loud places niet maar good times Rudi S...

Daardoor valt nummer 10 weg Rudi S en die 2x 2 nummers met 20 komen samen op 10.

Johnny Marr

Klopt die 7 punten staan verkeerd.
Nieuwe nummer 10 en niet die twee liedjes met twee 10en want er is er nog een met 3 nominaties en 20 punten.

Allemaal

Nooooo, Johnny Marr was dat nou echt nodig

Hopelijk wordt de vervanger nog mooier. Doe maar DJ Koze ofzo. Of eentje van Kendrick Lamar.

Ja, Teunnis, Good Times is toch echt de knaller van dat album, heeft iemand anders die nog?

Ik hoop trouwens wel dat we allemaal voor de juiste Kendrick zijn gegaan en dat hij daarmee - samen met Grimes en misschien ook Tame Impala - enige concurrentie voor David Bowie vormt.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:47 uur

geplaatst: vandaag om 23:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.