MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Betreft dezelfde artiest, de eerste linkt ook nog naar de tweede.

Michael Monroe

Michael Monroe

CHIEP (crew)
Sinds 2010 is het een min of meer constante groep geworden – buizen is uw man.

CHIEP schreef:
Sinds 2010 is het een min of meer constante groep geworden – buizen is uw man.

Het blijft een soloartiest, ik kan er hier nog wel 10 Soloartiesten plaatsen met min of meer vaste begeleiders.
Het is gewoon niet de Michael Monroe-band geworden o.i.d, op welke andere site is het gewoon een discografie en vriend buizen hiervoor verantwoordelijk maken, is hij crewlid o.i.d.
Dit is toch gewoon onoverzichtelijk.

CHIEP (crew)
Als crew mogen we er hopelijk toch vanuit gaan dat de info die jullie ons aanleveren correct is? Als we alles moeten gaan dubbelchecken, kan het bijvoorbeeld wel zeer lang duren voor een release op de site geraakt.

Ik ging ervan uit dat hier om een situatie ging die te vergelijken is met Nena de soloartiest en Nena de groep. Ik heb hierover eerst overleg gehad met buizen en zijn uitleg leek mij aannemelijk.

CHIEP schreef:
In het kader van hun nieuwe album slaag ik er al een tijd niet in om aliassen te koppelen aan Soulwax.
In het begin kon ik er nog enkele na elkaar koppelen, maar nu komt Soulwax al enkele dagen niet meer te voorschijn.

Een workaround, als een artiest niet zichtbaar is in zoekresultaten, is om /solr achter de url te typen

bv http://www.musicmeter.nl/artist/12547/solr

dit forceert een update van de zoekmachine, voor die artiest

CHIEP (crew)
Juist, ik herinner me dat opeens. Bedankt!

CHIEP schreef:
Als crew mogen we er hopelijk toch vanuit gaan dat de info die jullie ons aanleveren correct is? Als we alles moeten gaan dubbelchecken, kan het bijvoorbeeld wel zeer lang duren voor een release op de site geraakt.

Ik ging ervan uit dat hier om een situatie ging die te vergelijken is met Nena de soloartiest en Nena de groep. Ik heb hierover eerst overleg gehad met buizen en zijn uitleg leek mij aannemelijk.

prima en als zijn begeleiders wijzigen (wat in die drie albums ook al is gebeurt) dat komt er dus een 3e en 4e etc.

CHIEP (crew)
Nogmaals, Rudi: don't shoot the messenger. Bespreek het vooral eerst onder elkaar en laat het zeker weten als ik iets terug dien te veranderen, daar zijn we hier voor.

buizen
De act die onder de naam "Michael Monroe" optreedt en albums produceert kan gezien worden als (is) een hechte band. Erg ongelukkig dat de naam hetzelfde is als die van de soloartiest. Zelf spreekt de band ook altijd over de band Michael Monroe. Ook op hun site is het "Michael Monroe band".
Wil anders Virpi wel even bellen (serieus), zij is de manager.

Nu kunnen tenminste de individuele bandleden in beeld komen, Michael Monroe als zanger maar ook een Steve Conte als gitarist en de andere leden. Dat doet de band recht. Het is niet een soloartiest die zich laat 'begeleiden' door wat huurlingen. Zelfde blonde haar misschien maar het is geen Madonna.
Deze band is geïntroduceerd op een persconferentie in L.A., op 25 januari 2010.
De songs op het laatste album (bijvoorbeeld) zijn wisselend geschreven door combi's van bandleden, zoals Steve Conte en/of Rich Jones en/of Michael Monroe etc.
Monroe schrijft alle teksten maar 'schrijft' niet alle muziek. Tis gewoon een band.

Rudi S schreef:
(quote)

prima en als zijn begeleiders wijzigen (wat in die drie albums ook al is gebeurt) dat komt er dus een 3e en 4e etc.

Snap niet goed wat je bedoelt. Als de bandleden (dus niet 'begeleiders' - van soloartiest - ) wijzigen dan kan dit vermeld zoals bij dit andere bands ook gebeurt. Enkele wijzigingen staan er al vermeld.
(dat data niet goed vermeld op de pagina terecht zijn gekomen is wat anders, wordt aan gewerkt).

buizen
Rudi S en ik zijn trouwens in onderling overleg hoor.

Sir Spamalot (crew)
Ook in onderling overleg met collega Rudi S , er is iets aan de hand met de zoekfunctie want ik krijg geen enkel resultaat, zowel in Firefox als in het muffe Internet Explorer. Zelfs de uitgebreide zoekfunctie levert niets op. Werkje voor de grote baas.

Rudi S zoekt dus ter vergeefs en is Chrome gebruiker .

buizen
Inderdaad verrekte lastig dat de zoekfunctie (nog steeds) niet werkt.
Jordy heeft misschien een lekke band met de fiets of moet eerst nog langs een bakker voor gebak. Buizen werkt ook met chrome.

Jordy kan het net als wij niet vinden

Overigen lukt iemand taggen in een topic ook niet op dit moment > @Rudi S

buizen
CHIEP schreef:
Nogmaals, Rudi: don't shoot the messenger. Bespreek het vooral eerst onder elkaar en laat het zeker weten als ik iets terug dien te veranderen, daar zijn we hier voor.

Update:
Rudi S en ik zijn nog steeds in overleg.

buizen schreef:
Inderdaad verrekte lastig dat de zoekfunctie (nog steeds) niet werkt.

Erg vreemd dat dat soort dingen niet om 6 uur 's ochtends opgelost worden, ik zal voortaan 's nachts wakker blijven voor het geval dat er iets mis gaat

Tja, wij blijven ook wakker om dit te melden

buizen
Zoekfunctie doet het weer, Jordy. Thanx

Simon Smith (crew)
Op mijn Iphone werken de knoppen helemaal links en rechts niet, zodra de reclame van Axe in beeld is. Hebben meer mensen daar last van?
Ik moet dan bijv. eerst klikken op de notificatie-knop zodat die reclame verdwijnt en dan werken de andere knoppen weer.

Dat zag ik ook, zal er even in duiken

Weet niet of 't al is vermeld, maar ik heb een Android en soms tik ik per ongeluk een album weg uit mijn updates bij het scrollen.

Het kruisje daarvoor zit weliswaar rechts, maar het gebeurt me helaas net iets te veel. Zou die optie niet gewoon uit gezet kunnen worden?
Als ik geen updates wil ontvangen ga ik wel naar het album en zet 't daar uit.

Nu merk ik 't soms niet eens, en ben ik ineens een album kwijt..

lennon schreef:
Weet niet of 't al is vermeld, maar ik heb een Android en soms tik ik per ongeluk een album weg uit mijn updates bij het scrollen.

Ha,ha, hier ook zo.

buizen
Vooropgesteld dat het sowieso al erg moeilijk is om 'vrij van rechten - geschikte' foto's te vinden van met name oudere bands/artiesten (op Flickr Creative huppeldepup: zie tips bij corrigeren (indienen) foto's, is bijv. vrijwel nooit een geschikte band/artiestfoto te vinden) vraag ik me af waarom de volgende foto van Harry Muskee niet geaccepteerd wordt (kan niet eens verzonden, direct een 'foutmelding'):

File:Harry Muskee in Hedon, Zwolle 2009.jpg - Wikimedia Commons - commons.wikimedia.org

Uit de tekst op die pagina wordt duidelijk dat de foto vrijelijk mag gedeeld maar het kan dus niet ingediend op MuMe.

Het is te gek voor woorden dat er van een Nationale Bluesheld als wijlen Harry Muskee geen geschikte foto te vinden is en zijn artiestenpagina op MuMe dus in die zin 'kleurloos' blijft.

Subvraag: is er iemand die wel een geschikte foto kan vinden, in ere aan Harry Muskee?

buizen, ik weet niet welk internetadres je ingevoerd hebt bij de foto, maar als je het webadres gebruikt waar je naar linkt, moet je ?uselang=nl weghalen. Anders geeft de site inderdaad een foutmelding. Als je het weghaalt (waarmee het nog steeds naar het zelfde plaatje linkt), gewoonlijk niet meer. Ik ben ook wel eens tegen het probleem aangelopen, namelijk. Hopelijk geeft dat de oplossing. Anders weet ik het ook niet.

buizen
Heel erg bedankt Bonk!

... moet je ?uselang=nl weghalen. Anders geeft de site inderdaad een foutmelding. Als je het weghaalt (waarmee het nog steeds naar het zelfde plaatje linkt), gewoonlijk niet meer.

Wist ik niet, uitgeprobeerd en het werkt!

samenvatting: Ik heb onze "eigen" smileys vervangen door Emoji, de smilies zoals je ze bv. ook op je smartphone gebruikt.

het hele verhaal:

Op systemen met goede Emoji ondersteuning (o.a. recente iOS, OS X en Android) worden smileys vanaf nu getoond door je systeem. Je ziet dus dan hier dezelfde smilies als je ook in andere applicaties ziet. Je kunt zelf kiezen om emoji te plaatsen (bv. met het emoji toetsenbord van je mobiel) maar je kunt ook nog steeds de oude vertrouwde codes als : ) en : ( gebruiken.

Op andere systemen (bv. oudere Android en Windows) worden emoji vervangen door plaatjes van Emoji. Deze "fallback" hoop ik de komende jaren uit te faseren, als de ondersteuning voor emoji steeds beter wordt.

Onderbouwing voor deze wijziging: Steeds meer mensen bezoeken de sites mobiel (ongeveer de helft inmiddels) en er worden dan ook steeds vaker emoji geplaatst, die voor sommigen te zien zijn als blokjes of saaie zwart/wit icoontjes. Daarnaast is het gebruik van een eigen set aan smileys naar mijn mening een beetje achterhaald geworden, omdat er inmiddels een breed ondersteund alternatief is.

Eerder geplaatste smileys worden zo goed mogelijk vertaald naar de bijbehorende emoji, maar per systeem zal het (een klein beetje) kunnen verschillen over welke afbeelding jouw browser precies gebruikt voor de "Neutral Face", "Winking Face" of "Slightly Smiling Face Emoji".

Misterfool
jammer, in 2008 hadden we nog een grote hoeveelheid nuttige emoticons en nu dus enkel het saaie standaardmodel.Het is weliswaar geen halszaak,maar de site verliest hiermee wel wat persoonlijkheid.

buizen
Lijkt alsof er nu veel minder keus is uit smileys of Emoji of hoe je ze ook noemt.

test:

Dat begrijp ik even niet, welke missen jullie dan vergeleken met 10 minuten geleden?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:35 uur

geplaatst: vandaag om 03:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.