menu

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Volgens mij gebeurt dat elke nacht rond een uur of 3.

Dit album wordt om een of andere reden niet weergegeven bij het label waar ie onder staat.

Zeg, wat is het praktisch nut om al die random verzamelalbums toe te voegen van artiesten? Ik krijg er constant meldingen van en ik zie de meerwaarde er niet echt van in, ze bevatten bijna altijd dezelfde nummers. Het enige verschil is het jaartal, of dat het in New York is opgenomen i.p.v. Texas ofzo. Zelfde verhaal met live-albums, maar daar kan ik nog enigszins inkomen...

Het is vooral dat ik steeds denk dat een artiest nieuw werk heeft, maar dus wordt blij gemaakt met een dooie mus

Ik vind die bet365 reclame ergerlijker, hij zit steeds voor de knop van mijn updates en mijn albums onder de hoes. Lekker mensen gokverslaafd maken, goed bezig!

B.Robertson (crew)
Inderdaad behoorlijk ergerlijk die bet365. Kan soms amper aanvinken of ik een nieuwe toevoeging in mijn updates wil. Was verder niet van plan op de advances van bet365 in te gaan, maar nou niet bepaald een goed voorbeeld.

jordidj1 zou je eens aan de betrokken toevoegers moeten vragen. Men heeft waarschijnlijk geen rem op de toevoeghobby en denkt dat alles toegevoegd moet worden wat aan de criteria voldoet, oid.

Tenzij de toevoegers ook overal een stukje typen. Ik heb stiekem ook platen toegevoegd die ik (nog) niet heb beluisterd hoor.

B.Robertson (crew)
Het meeste dat ik toevoeg beluister ik even of het wel goed genoeg is. Stukjes typen lang niet overal. De vraag is mbt. compilaties en in mindere mate livealbums. Die voer ik niet en masse op, maar keur dat ook niet af als iemand anders dat wel doet. Ik probeer alleen een verklaring te vinden.

Het vervelende zit hem vooral bij al die EP's die eigenlijk gewoon singles zijn. Maar ja, Discogs is dan weer vervuild met Transcription-discs en cdr-live platen die mensen hebben gedownload. Die mogen dan gelukkig niet op Musicmeter.

Ik heb alleen bij Allmans en Heep geprobeerd alle verzamelplaten te reviewen, maar als ik nu zie wat er bij Boudewijn de Groot wordt toegevoegd hoop ik dat de hobbytoevoegers mijn 'bandjes' overslaat. Straks zie ik echt door de bomen het bos niet meer.

Casartelli (moderator)
Mssr Renard schreef:
als ik nu zie wat er bij Boudewijn de Groot wordt toegevoegd
Nou, ik heb de afgelopen 24 uur al driemaal 4,0* uit kunnen delen. Feestje hoor

Casartelli schreef:
(quote)
Nou, ik heb de afgelopen 24 uur al driemaal 4,0* uit kunnen delen. Feestje hoor

En jij maar minstens 15 jaar wachten tot iemand eens die verzamelplaten toe zou voegen. En ik maar brommen.

Casartelli (moderator)
Mssr Renard schreef:
En jij maar minstens 15 jaar wachten tot iemand eens die verzamelplaten toe zou voegen. En ik maar brommen.
Ik ben inderdaad al ruim 15 jaar actief op MuMe, maar in die periode zijn er ook dagen voorbij gegaan dat ik niet aan deze verzamelaars gedacht heb.

B.Robertson schreef:
Ik probeer alleen een verklaring te vinden.

Dan heb je iets te doen tijdens het luisteren vind het wel leuk om de MuMe bibliotheek aan te vullen. Voeg vaak genoeg recente releases toe die voor mijzelf niet interessant zijn, maar wellicht wel voor iemand anders.

Mausie schreef:
(quote)

Dan heb je iets te doen tijdens het luisteren vind het wel leuk om de MuMe bibliotheek aan te vullen. Voeg vaak genoeg recente releases toe die voor mijzelf niet interessant zijn, maar wellicht wel voor iemand anders.

Juist met live- en ook verzamelreleases kijken niet-kenners niet goed naar doublures. Ik heb bij bands die ik wat beter ken, verzamelplaten laten samenvoegen/verwijderen omdat het gewoon dezelfden waren, maar dan met een andere titel. Discogs voegt deze (gelukkig) wel samen, maar andere site (zoals wikipedia en amazon etc.) doen dat niet. Daar zit mijn bezwaar een beetje. Ik heb echt heel veel tijd gestoken in het correct maken van bijvoorbeeld de discografie van The Allman Brothers, maar ik zie ook heel veel wildgroei (bijvoorbeeld Uriah Heep en Wishbone Ash), waarbij ik mij echt afvraag wat de meerwaarde is om al die onnozele verzamelaars toe te voegen.

Mssr Renard schreef:
Ik heb echt heel veel tijd gestoken in het correct maken van bijvoorbeeld de discografie van The Allman Brothers, maar ik zie ook heel veel wildgroei (bijvoorbeeld Uriah Heep en Wishbone Ash), waarbij ik mij echt afvraag wat de meerwaarde is om al die onnozele verzamelaars toe te voegen.

Je kunt je in het streaming-tijdperk sowieso afvragen wat het nut is van een verzamelalbum, als je zelf je eigen playlists met favoriete nummers kunt samenstellen. Maar ik ben bang dat we die discussie over afzienbare tijd ook kunnen voeren m.b.t. reguliere albums. Dan komt het hele concept van MusicMeter sowieso op de helling te staan.

Zelf - maar ik ben dan ook 58 lentes jong - koop ik nog wel eens een verzamelaartje op CD of LP, met name als ze een beetje goedkoop tweedehands te vinden zijn (meestal dus). Dan wil ik er nog wel eens een korte review op deze site aan wijden, waarbij ik dan niet zozeer beoordeel op de muziek - die ik als bekend veronderstel - maar met name op de 'geslaagdheid' van de compilatie: staan alle essentiële nummers erop, is er gekozen voor single- of live-uitvoeringen en waarom is dat goed of juist niet goed? Ik wees van de week nog iemand op het bestaan van de single-versie van Another brick in the wall, die je alleen op deze (toch niet zo) overbodige verzamelaar vindt.

Het gaat me dus vooral om de meerwaarde van zo'n verzamelaar, zelfs als-ie hopeloos de plank misslaat. Bovendien zijn er nogal wat verzamelaars die unieke nummers bevatten die je (bijna) nergens anders terugvindt. Daar schreef ik deze week nog iets over bij deze.
Op die manier kan het opnemen van verzamelaars zinvol zijn. Als ze een essentieel karakter hebben of net zo populair/bekend zijn als reguliere albums, zoals Legend van Bob Marley of de witte en blauwe dubbelaar van The Beatles, horen ze er natuurlijk sowieso op.

Maar je hebt wel gelijk: er zijn behoorlijk wat artiesten van wie meer verzamelaars dan reguliere albums zijn verschenen, en dan ontaardt het al snel in een wildgroei. Ik zou er dus voor willen pleiten om alleen essentiële of ter zake doende verzamelaars op te nemen. Maar ik geef direct toe dat die scheidslijn lastig te trekken is.

gaucho schreef:
(quote)

Je kunt je in het streaming-tijdperk sowieso afvragen wat het nut is van een verzamelalbum, als je zelf je eigen playlists met favoriete nummers kunt samenstellen. Maar ik ben bang dat we die discussie over afzienbare tijd ook kunnen voeren m.b.t. reguliere albums. Dan komt het hele concept van MusicMeter sowieso op de helling te staan.

Zelf - maar ik ben dan ook 58 lentes jong - koop ik nog wel eens een verzamelaartje op CD of LP, met name als ze een beetje goedkoop tweedehands te vinden zijn (meestal dus). Dan wil ik er nog wel eens een korte review op deze site aan wijden, waarbij ik dan niet zozeer beoordeel op de muziek - die ik als bekend veronderstel - maar met name op de 'geslaagdheid' van de compilatie: staan alle essentiële nummers erop, is er gekozen voor single- of live-uitvoeringen en waarom is dat goed of juist niet goed? Ik wees van de week nog iemand op het bestaan van de single-versie van Another brick in the wall, die je alleen op deze (toch niet zo) overbodige verzamelaar vindt.

Het gaat me dus vooral om de meerwaarde van zo'n verzamelaar, zelfs als-ie hopeloos de plank misslaat. Bovendien zijn er nogal wat verzamelaars die unieke nummers bevatten die je (bijna) nergens anders terugvindt. Daar schreef ik deze week nog iets over bij deze.
Op die manier kan het opnemen van verzamelaars zinvol zijn. Als ze een essentieel karakter hebben of net zo populair/bekend zijn als reguliere albums, zoals Legend van Bob Marley of de witte en blauwe dubbelaar van The Beatles, horen ze er natuurlijk sowieso op.

Maar je hebt wel gelijk: er zijn behoorlijk wat artiesten van wie meer verzamelaars dan reguliere albums zijn verschenen, en dan ontaardt het al snel in een wildgroei. Ik zou er dus voor willen pleiten om alleen essentiële of ter zake doende verzamelaars op te nemen. Maar ik geef direct toe dat die scheidslijn lastig te trekken is.

Ik hekel playlists. Maar ik ben dan ook een zeurkees, en hopeloos ouderwets.

Ik vind verzamelplaten heel waardevol, vooral als ze een bepaalde periode betreffen en materiaal bevatten die elders niet verkrijgbaar is. Op LP en vaak ook op cd kan er ook een hoop foto's en/of sleevenotes bij komen. Ik ben echt de laatste die anti-verzamelaar is. Maar het euvel zit 'm erin dat veel verzamelaars (zonder het te beseffen) dubbel op de site staan.

Hier een verzamelplaat waar ik een flinke dag mee zoet ben geweest om het kloppend te maken, zie ook hier, hoeveel titels deze plaat heeft

Met name in de jaren 90 (de compact disc was zo populair) kwam er zoveel uit (zie ook Heep, Wishbone Ash, etc.), gewoon met een andere hoes en titel maar exact dezelfde tracklist. Een echte nare verzamelaar was deze serie: Extended Versions: The Encore Collection | Discogs, die gewoon een liveplaat als deze: 38 Special - Live At Sturgis | Releases | Discogs pakte, de nummers inkortte en het opnieuw uitbracht (zie ook Outlaws). Inferieur en eigenlijk heel erg dubbelop. Ik probeer users bij die platen te waarschuwen, voor ze denken echt met een nieuwe liveplaat te maken te hebben.

Casartelli (moderator)
Ik maakte er gisteren een beetje een flauw grapje van, maar ik vind wel dat Mssr Renard een punt heeft. Vooral waar het verzamelaars betreft die eigenlijk identiek zijn aan al op de site aanwezige verzamelaars. De toevoegregels voorzien erin dat ze toegevoegd mogen worden, de databasestructuur voorziet er niet (of althans onvoldoende in) dat eerder verzet werk om een discografie 'op te schonen' bewaard blijft. Verder dan een moreel appèl aan de toevoegers gaat het op dit moment dus niet. Maar dat morele appèl mag gemaakt worden. Waarvan akte.

Een paar jaar geleden was er een hausse aan bootlegs die een officiële(re) release kregen. Volgens discogs bleven het "Unofficial releases", dus die gingen zonder pardon weer van MusicMeter af. Ook binnen de regels. Maar als de vraag is of deze semi-officiële uitgaven of (identieke) officiële verzamelaars meer gesprekswaarde heeft voor MusicMeter (qua uniciteit van de release, geluidskwaliteit, etc.), dan heb ik daar wel een mening over.

Mssr Renard schreef:
Ik hekel playlists. Maar ik ben dan ook een zeurkees, en hopeloos ouderwets.

Haha, ik dacht: laat ik me eens inleven in de moderne luisteraar en zo'n - overigens realistisch - standpunt verwoorden. Maar ik zit m.b.t. dit onderwerp op dezelfde golflengte als jij: pleur op met je playlist, ik wil albums horen...!

Je geeft daar trouwens wel een bizar voorbeeld, met die liveplaat van de Allman Brothers, die ontelbare keren gerecycled blijkt te zijn. Dan mag je als koper echt wel uitkijken dat je niet een album koopt dat je al blijkt te hebben, alleen met een andere verpakking.

Het is me welgeteld één keer overkomen dat ik een album kocht dat op die manier een kat in de zak bleek: deze van Gino Vannelli. Ziet er uit als een verzamelalbum, maar bleek bij beluistering thuis gewoon het album Live in Montreal uit 1992 te zijn. Ik heb me nooit eerder gerealiseerd at dit soort praktijken zo algemeen is, al kan ik me met terugwerkende kracht wel wat albums herinneren die me verdacht voorkwamen als 'oude wijn in een nieuwe verpakking'. Die 'extended versions'-serie heb ik online wel eens aangeboden zien worden, maar me er nooit echt in verdiept omdat ik al meteen vaststelde dat het niet om verlengde 12 inch-versies ging (want dat ik wat ik me voorstel bij die omschrijving). Maar daar kun je dus ook beter van wegblijven...

Ik zou me kunnen voorstellen dat aparte vermeldingen van dat soort albums op deze site nog functioneel kunnen zijn als een soort waarschuwing. Stel: ik kom zo'n verdacht album tegen bij de kringloop en in een tweedehandszaak, ik weet niet goed wat ik in mijn handen heb en ik zoek de titel op op MusicMeter (jazeker, dat heeft me meer dan eens op weg geholpen). Dan kun je - als een user er tenminste iets bij geschreven heeft - ter plekke beslissen wat je doet. Maar voor het overige kun je dit soort wildgroei inderdaad beter beperken. En dan is het goed dat iemand voldoende inzicht in de materie heeft om het aan te passen.

Ik heb er geen statistisch bewijs voor, maar zou me wel kunnen voorstellen dat bands als de Allman Brothers en Heep, die al heel lang meegaan en op verschillende, soms ook vage, labels hebben gestaan, ware kampioenen zijn op dit gebied...

Casartelli schreef:
Een paar jaar geleden was er een hausse aan bootlegs die een officiële(re) release kregen. Volgens discogs bleven het "Unofficial releases", dus die gingen zonder pardon weer van MusicMeter af. Ook binnen de regels. Maar als de vraag is of deze semi-officiële uitgaven of (identieke) officiële verzamelaars meer gesprekswaarde heeft voor MusicMeter (qua uniciteit van de release, geluidskwaliteit, etc.), dan heb ik daar wel een mening over.

Ik vermoed dat ik je mening kan raden , en ik begrijp hem ook. Het zou zinvol kunnen zijn om die op MusicMeter juist wél mee te nemen. Al was het maar om het kaf van het koren te scheiden op punten als (geluids-)kwaliteit, verpakking etc. Want ik zie bij dat soort semi-officiële releases, die soms ook gewoon in platenzaken en bijv. op Dodax worden aangeboden, soms best interessante titels (oude live-opnamen of radio-broadcastst van bijv. Neil Young, Eagles, Emmylou Harris, noem maar op), waarvan ik graag zou willen weten of ze de moeite van het aanschaffen waard zijn. Maar ook hier geldt: het is uitkijken voor wildgroei.

gaucho schreef:
(quote)

Ik vermoed dat ik je mening ken , en ik begrijp hem ook. Het zou zinvol kunnen zijn om die op MusicMeter juist wél mee te nemen. Al was het maar om het kaf van het koren te scheiden op punten als (geluids-)kwaliteit, verpakking etc. Want ik zie bij dat soort semi-officiële releases, die soms ook gewoon in platenzaken en bijv. op Dodax worden aangeboden, soms best interessante titels (oude live-opnamen van bijv. Neil Young, Eagles, Emmylou Harris, noem maar op), waarvan ik graag zou willen weten of ze de oeite van het aanschaffen waard zijn. Maar ook hier geldt: het is uitkijken voor wildgroei.

Ik ken de platen die jullie bedoelen. Ik heb er inmiddels best veel van in huis. Jethro Tull, Camel, Barclay James Harvest, Allman Brothers Band. Ik heb daarom maar bij Discogs mijn review (over geluidskwaliteit) geplaatst.

Met name van Tull zijn een aantal erg gave live-platen van 1969-1970 die unofficial zijn, die wel wat discussie verdienen.

Er gaat iets niet helemaal goed met de melding van likes. Krijg net namelijk de melding dat Apieknar mijn bericht bij Karel Roden leuk vind. Die hele Karel ken ik niet, laat staan daar een bericht achtergelaten te hebben. Dat moet Porcupine Tree zijn.

legian schreef:
Er gaat iets niet helemaal goed met de melding van likes. Krijg net namelijk de melding dat Apieknar mijn bericht bij Karel Roden leuk vind. Die hele Karel ken ik niet, laat staan daar een bericht achtergelaten te hebben. Dat moet Porcupine Tree zijn.

Ha, grappig dit. URL eindigt in beide gevallen op 7038014 dus loopt even iets door elkaar met MuMe en MoMe. Ik heb je berichtje geliked, benieuwd wie hier op MoMe nu een melding van gaat krijgen

GrafGantz schreef:
(quote)

Ha, grappig dit. URL eindigt in beide gevallen op 7038014 dus loopt even iets door elkaar met MuMe en MoMe. Ik heb je berichtje geliked, benieuwd wie hier op MoMe nu een melding van gaat krijgen

Die like ging hier wel goed, maar wie weet gaat die dubbel op MoMe.

Haha, ik kwam ook al via Porcupine Tree bij Karel Roden terecht . Komen ze bij MoMe bezoekers tekort?

B.Robertson (crew)
Mausie schreef:
(quote)

Nou inderdaad, onder luisteren kan je naar hartenlust filosoferen Dat aanvullen vind ik ook leuk, nu meer een kwestie van bijhouden, is alleen nog steeds wachten tot mijn toevoegingen grotere bekendheid krijgen Jouw inbreng wordt igg. gewaardeerd en het is een nobel streven anderen ook te plezieren.

B.Robertson schreef:

is alleen nog steeds wachten tot mijn toevoegingen grotere bekendheid krijgen

Laten we beginnen met deze: Satan's Revenge on Mankind - Goreblast (2006) - MusicMeter.nl

legian schreef:

Bij mij is Gene Clark (en de likes van MuMe users op een bericht dat ik plaatste) ineens Richard Burton geworden, en ik zit niet eens op MoMe. We zijn allemaal maar een nummer (5341 in het geval van deze heren)

Ik zou zeggen wen er maar aan, dit probleem gaat binnen nu en 3 jaar waarschijnlijk niet opgelost worden

En geen sitemanager in de buurt waar we dit aan kunnen melden.

Nee dat is inderdaad wel een kwalijke zaak. Hem het maar even op MoMe aangekaart, hopelijk wordt het dan wel opgepakt.

Tim94 (programmeur)
GrafGantz schreef:
(quote)

Ik ben Tim94, programmeur en onderhoud o.a. de metersites.

Dit is logisch te verklaren. Ik was er gister mee bezig voor MovieMeter. Daar kwamen de personen likes niet door. Ik ga dit rechtzetten.

Het is inderdaad handig om inderdaad op MovieMeter contact te zoeken. Wie is op MusicMeter een crew-lid die me dit eventueel kan melden via de mail? Dan zal ik diegenen mijn email-adres geven. Dat zie ik altijd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:45 uur

geplaatst: vandaag om 05:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.