De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 16 december 2013, 10:56 uur
Ja dat ben ik met je eens. Dacht er aan om dat bij het nieuwe ontwerp te introduceren, maar dat gaat voor nu even teveel tijd kosten. Ik zet het op de ideeenlijst.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 december 2013, 10:58 uur
Oh, nou dat is in ieder geval al meer dan ik verwacht had. 

0
geplaatst: 16 december 2013, 11:37 uur
0
geplaatst: 17 december 2013, 22:44 uur
Ik wilde een wijziging indienen voor dit album: Rob Dougan - Furious Angels (2003), maar ben even het spoor bijster. Staat op musicmeter momenteel als 2003 release, discogs zegt dat de eerste release uit 2001 stamt (http://www.discogs.com/Rob-Dougan-Furious-Angels/master/63099), wikipedia houdt het op 2002 (http://en.wikipedia.org/wiki/Furious_Angels) en allmusic maakt het helemaal bont met 1998 (http://www.allmusic.com/album/furious-angels-mw0000033191), waarbij vooral opvalt dat volgens hen de recording date loopt van "February 6 1996" tot March "16, 2001". Die laatste klopt dus sowieso niet (en die van MuMe volgens mij ook niet), maar ik weet dus niet of hij in 2001 of in 2002 uitgekomen is. Iemand die de knoop door kan hakken hier?
0
geplaatst: 17 december 2013, 22:47 uur
2001 volgens de derde afbeelding (discogs laat blijkbaar geen hotlinking toe naar afbeeldingen)
0
geplaatst: 17 december 2013, 22:55 uur
Ik denk dat het 2001 moet zijn, de single is in 1998 uitgebracht. De eerste release is op Cheeky records in 2001. Die 2002 release is BMG.
0
geplaatst: 17 december 2013, 22:58 uur
Dat was ik uiteraard al van plan, was al bezig met aanpassen toen ik op wikipedia opeens een ander jaar tegenkwam.
0
Op die hoes staat dan weer BMG, maar daar is Cheeky een sublabel van. Moeilijk allemaal. 

0
FlyLo schreef:
2001 volgens de derde afbeelding (discogs laat blijkbaar geen hotlinking toe naar afbeeldingen)
Oeh, scherp, dat ik daar zelf niet opgekomen ben

Dat was ik uiteraard al van plan, was al bezig met aanpassen toen ik op wikipedia opeens een ander jaar tegenkwam.
0
geplaatst: 21 december 2013, 17:52 uur
Hier gaat iets niet goed, 38 Special, hangt vervolgens deze aan, maar die staat dus niet bij de discografie van 38 special zoals zou moeten: Thirty Eight Special - Rock & Roll Strategy (1988)
0
geplaatst: 26 december 2013, 12:46 uur
Niet heel belangrijk en weet niet of het al gemeld is, maar als ik bij iemand klik op een stem en er horen geen albums bij (zoals hier), staan de opties bij mij links niet netjes links uitgelijnd maar in het midden, en staan de links naar de andere Meter-sites ineens linksboven de pagina in plaats van onderaan.
0
geplaatst: 26 december 2013, 20:39 uur
bedankt, zal zorgen dat dat in het nieuwe ontwerp goed gaat
0
geplaatst: 26 december 2013, 23:36 uur
freakey schreef:
Hier gaat iets niet goed, 38 Special, hangt vervolgens deze aan, maar die staat dus niet bij de discografie van 38 special zoals zou moeten: Thirty Eight Special - Rock & Roll Strategy (1988)
Iemand gezien?
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 27 december 2013, 00:25 uur
Toelichting: geboorteplaats als land van herkomst, zie wiki: Land van herkomst - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Ik kreeg deze naar aanleiding van een wijziging op Billy Ocean, omdat ik van mening was dat zijn platen uit Engeland afkomstig waren.
Na wat heen-en-weer gezoek, kom ik wel tegen dat andere artiesten die niet in Engeland zijn geboren zoals ( Freddie Mercury - The Freddie Mercury Album (1992) ) niet hun geboorteland hebben als land van herkomst. Al Freddie's platen zouden dus uit Zanzibar moeten komen.
Of Sade - Diamond Life (1984) , die platen zouden uit Nigeria moeten komen.
En deze plaat: Barry Hay & Metropole Big Band - The Big Band Theory (2008) zou uit India moeten komen.
Hoe dan ook. Ik vind het nogal een rare regel. En niet erg hanteerbaar, want zoals aangetoond, is dus bijna alles fout op Musicmeter, als je de regel strikt zou hanteren.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 27 december 2013, 00:29 uur
Ik vind het storender dat ik nu zie, dat al mijn werk om bandleden toe te voegen is teniet gedaan, omdat iemand de band heeft laten geboren en een moderator dit heeft goedgekeurd. Ik heb dit ook eens bij Blackfoot en Outlaws gezien. grrrrrrrrrr...... *boos*
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 27 december 2013, 00:35 uur
@freakey: opgelost
@Ozric: Hold your horses, ik was ermee bezig.
@Ozric: Hold your horses, ik was ermee bezig.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 27 december 2013, 12:29 uur
Sorry, ik wist niet dat dat Freaky's verzoek was. Ik dacht dat hij een opmerking maakte over de bandnaam... *nie meer boos nie*
0
geplaatst: 27 december 2013, 22:27 uur
Als ik "tom jones" (zonder Enter) bij de zoekbalk intyp, krijg ik eerst een aantal van zijn albums, en vervolgens bij het kopje "Artiesten" twee maal "Tom Jones (1940)" met daaronder een paar van zijn albums (maar bij elke naam andere albums).
Klik ik op de eerste "Tom Jones (1940)", dan kom ik bij "Tom Jones" ("Er staan 44 albums van deze artiest op MusicMeter") met diens volledige album-discografie (reguliere albums, verzamel, live, gastoptredens, tracks op verzamelalbums en groepen/samenwerkingen).
Klik ik op de tweede "Tom Jones (1940)", dan kom ik bij "Tom Jones (I)" ("Er staan 33 albums...") met als discografie alleen tracks op verzamelalbums (2 titels, die geen van beide bij de discografie van de eerste TJ staan) en groepen/samenwerkingen (1 vermelding, die evenmin bij de eerste TJ staat).
Blijkens de persoonsgegevens is dat echter één en dezelfde Tom Jones, de bekende zanger dus. Moeten deze twee vermeldingen en discografieën niet samengevoegd worden?
Klik ik op de eerste "Tom Jones (1940)", dan kom ik bij "Tom Jones" ("Er staan 44 albums van deze artiest op MusicMeter") met diens volledige album-discografie (reguliere albums, verzamel, live, gastoptredens, tracks op verzamelalbums en groepen/samenwerkingen).
Klik ik op de tweede "Tom Jones (1940)", dan kom ik bij "Tom Jones (I)" ("Er staan 33 albums...") met als discografie alleen tracks op verzamelalbums (2 titels, die geen van beide bij de discografie van de eerste TJ staan) en groepen/samenwerkingen (1 vermelding, die evenmin bij de eerste TJ staat).
Blijkens de persoonsgegevens is dat echter één en dezelfde Tom Jones, de bekende zanger dus. Moeten deze twee vermeldingen en discografieën niet samengevoegd worden?
0
geplaatst: 28 december 2013, 14:20 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Fixed.

0
geplaatst: 29 december 2013, 01:13 uur
De Wikipedia-link hier verwijst naar de desbetreffende artiestenpagina vreemdgenoeg:
Holly Golightly
Holly Golightly
0
geplaatst: 29 december 2013, 01:51 uur
Ten Walls - Requiem EP (2013)
Dat er altijd een releasedatum bij moest? Vooral bij recente releases.
Dat er altijd een releasedatum bij moest? Vooral bij recente releases.
0
geplaatst: 29 december 2013, 12:45 uur
Dan is panjoe dat vergeten, kan gebeuren.
Zal vandaag wel aangepast worden.
Zal vandaag wel aangepast worden.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 december 2013, 12:46 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Ik kreeg deze naar aanleiding van een wijziging op Billy Ocean, omdat ik van mening was dat zijn platen uit Engeland afkomstig waren.
Na wat heen-en-weer gezoek, kom ik wel tegen dat andere artiesten die niet in Engeland zijn geboren zoals ( Freddie Mercury - The Freddie Mercury Album (1992) ) niet hun geboorteland hebben als land van herkomst. Al Freddie's platen zouden dus uit Zanzibar moeten komen.
En deze plaat: Barry Hay & Metropole Big Band - The Big Band Theory (2008) zou uit India moeten komen.
Hoe dan ook. Ik vind het nogal een rare regel. En niet erg hanteerbaar, want zoals aangetoond, is dus bijna alles fout op Musicmeter, als je de regel strikt zou hanteren.
(quote)
Hoe zit het hiermee, want ik ben er toch wel erg benieuwd naar.
0
geplaatst: 29 december 2013, 12:57 uur
In eerste instantie het land van geboorte, maar als iemand een andere nationaliteit heeft aangenomen dan wordt het dat land. Billy Ocean heeft waarschijnlijk nooit de Engelse nationaliteit aangenomen.
Freddie Mercury heeft wel de Engelse nationaliteit want Zanzibar was toen een kolonie van de U.K.
Freddie Mercury heeft wel de Engelse nationaliteit want Zanzibar was toen een kolonie van de U.K.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 december 2013, 13:03 uur
Zelfs het befaamde wikipedia ziet Billy Ocean als britse zanger. Hij is dus gewoon een engelsman.
Billy Ocean - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Billy Ocean - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.