MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
En morgen is ThirdEyedCitizen aan de beurt, ik hoop dat we wat aparts krijgen, sludge/doom/drone ofzoiets.

Mijn verwachtingen zijn hooggespannen. ThirdEyedCitizen kwam de vorige ronde met de meeste verrassende en (persoonlijke) het beste album aan. Een pareltje uit 2010? Of een door de jaren heen goed verstopt juweeltje?

Ik zal nog tot maandagmorgen moeten wachten. Mijn internetloze zondag begint nu.... Tot maandag

Een update van de tweede ronde:

week 01 (06/12/2009): Devoo : In Chains - Demolition Business (2008)
week 02 (13/12/2009): Aghora : Cephalic Carnage - Anomalies (2005)
week 03 (20/12/2009): MDV : X Japan - Blue Blood (1989)
week 04 (27/12/2009): lambf : Grizzly Twister - Ont Blod (2007)
week 05 (03/01/2010): mastodonner : Cormorant - Metazoa (2009)
week 06 (10/01/2010): bennerd : The Acacia Strain - 3750 (2004)
week 07 (17/01/2010): Sir Spamalot : Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991)
week 08 (24/01/2010): Kronos : Infernäl Mäjesty - None Shall Defy (1987)
week 09 (31/01/2010): ThirdEyedCitizen :
week 10 (07/02/2010): Fza :
week 11 (14/02/2010): HammerHead :
week 12 (21/02/2010): phantasia :
week 13 (28/02/2010): Dexter :
week 14 (07/03/2010): paulisdik :
week 15 (14/03/2010): Cabeza Borradora :
week 16 (21/03/2010): aslan :
week 17 (28/03/2010): trebemmit :
week 18 (04/04/2010): Joy4ever :
week 19 (11/04/2010): andnino :
week 20 (18/04/2010): Laboomzaa :
week 21 (25/04/2010): progressive :
week 22 (02/05/2010): lykathea :
week 23 (09/05/2010): horned_reaper :
week 24 (16/05/2010): Gajarigon :
week 25 (23/05/2010): Sammael :
week 26 (30/05/2010): Lau1986 :
week 27 (06/06/2010): Edwynn :
week 28 (13/06/2010): Scython :
week 29 (20/06/2010): Them :
week 30 (27/06/2010): MichelDumoulin :
week 31 (04/07/2010): wizard :
week 32 (11/07/2010): Guinness1980 :
week 33 (18/07/2010): essence :
week 34 (25/07/2010): Nicholas123 :
week 35 (01/08/2010): master-rens:
week 36 (08/08/2010): leander? :
week 37 (15/08/2010): D-ark :
week 38 (22/08/2010): Ferre Clabau :

Nou... kom maar op met dat album!

Inderdaad.

Ik heb Thirdeyedcitizen even een pm gestuurd, mischien is ie het vergeten.

Graag verwijs ik jullie ook nog even door naar het prog-rock album van de week, omdat veel metal liefhebbers dit ook zeer zeker zal bekoren!

Genres >> Rock >> Progrock-album van de week

Ondertussen wacht ik vrolijk verder tot het nieuwe metal album!

't is wel wat vroeg in het topic voor weeral een rustweek....

Inderdaad. Kijk, in week 13 heb ik er geen problemen mee...maar nu is het me wat te vroeg

Misschien afwachten tot aan het eind van de dag, en dan Fza wakker porren?

Fza
Ik al een gegadigde voor mijn week, dus geen probleem.

excuses, ik ga er nu aan werken

Edit: word wat later, maar hij komt er echt nog vanmiddag

Ik kijk er naar uit!

Sigh - Scenes from hell

(afbeelding)

Sigh is een extreme/experimentele japanse metal band (wel met vloeiend engelse teksten) met vooral black vocalen. Het experimentele van deze band zit hem in de volle instrumentatie. Naast de gebruikelijke instrumenten treedt er vaak veel orkestratie op de voorgrond. Het is dan ook niet zelden dat ik het idee heb dat de band een nummer uit Star Wars aan het opvoeren is. Het geheel doet gewoon heel episch en fimisch aan.

Enige grotere nadeel van het album is een beetje de mix. Vooral de vocals komen nogal eens slecht door. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de overvolle instrumentatie, maar dan had je gewoon de vocalen ietsje harder moeten zetten.

voor een link geef je maar een gil.

Oei, al die japanse meuk bevalt me tot nu toe niet!! Maar hey....ik ga er open in!!

Ik heb van Sigh alleen Imaginary Sonicscape uit 2001, en daar staan wel een paar leuke/interessante dingen op. Benieuwd hoe deze is!

Heel wat bombastischer blijkbaar, dat word ff doorbijten dus...

Mhhh, hij is een keer langs mijn poezelige oortjes gevlogen en ben niet onverdeeld positief!! Lijkt wel kermis!!!

Mijn eerste indruk is dat het orkest nogal knullig wordt ingezet.

Het past echt totaal niet bij elkaar. De black metal is wel tof maar dat orkest verpest het voor mij.

Mijne eerste indruk: wat een ontzettende tegenvaller... Daar ik hun Imaginary Sonicscape dus wel een lekker plaatje vind, waren mijn verwachtingen erg hoog gespannen. Hoe zou deze, bijna 10 jaar geleden toch revolutionaire band, ondertussen geëvolueerd zijn?
Na een eerste beluistering kan ik daar zelfs nog niet op antwoorden, maar veel geniale gekte heb ik nog niet ontdekt. Veel lawaai wel. Kermis? Tsja, duivelse kermis in de hel...

De efteling in een (bad) lsd trip!!

Nee, voor mij is het niets.

Heb mijn reactie al bij het album gezet. Het album ligt mij ook niet echt, het lijkt wat een overtrokken Covenant (om het maar ruw te zeggen).

Na een moeilijk begin is Sigh uitgegroeid tot mijn favoriete metal album van de week in de tweede ronde tot nu toe, heerlijk album!

Fza
Ik heb het nog maar vluchtig beluisterd maar ik vind het tot dusver ook niet echt wat, sowieso niet mijn genre.

Hopelijk heb jij iets beters achter de hand voor morgen, Fza.

Nu weet ik dat ik de laatste Sigh plaat niet meer moet downen, thank you all

Hoezo dat?

Fza
Solace - Further

(afbeelding)

Mijn 2de ronde keuze zit deze keer in de stoner hoek, stonermetal natuurlijk. Ik volg de laatste tijd nauwelijks deze thread omdat ik de gewoonte heb periodes vrijwel uitsluitend bepaalde muziekstijlen te luisteren en de laatste tijd zit ik in een gigantische stonerrock binge zoals amerikanen zouden zeggen. Schandalig ik weet het.

Maar dat terzijde, de metal die ik de laatste tijd beluister zit dus ook in die hoek. Vandaar mijn keuze voor Solace, het positieve was dat mijn keuze voor deze ronde extreem makkelijk was want eigenlijk het hele afgelopen halve jaar heb ik vrijwel geen metal platen gehoord die me omverbliezen, behalve deze dus. Solace is afwisselend, maar altijd lekker zwaar. Ik heb altijd een voorliefde gehad voor lage gitaren en drums en muziek die lijkt te grommen als een boze leeuw. Ik kan niet echt bands noemen die ik te vergelijken vind met deze hoewel het me een beetje aan Tool doet denken, in de verte.

Voor mij klopt alles aan deze plaat, nummers wisselen tussen rustig en keihard rammen, instrumentale stukken, maar altijd met een stuwende groove (begin Whistle Pig bijvoorbeeld), begeleid met boos geschreeuw en bezwerende zang. de zanger is niet bijzonder maar doet z'n werk naar behoren. De teksten heb ik nooit bestudeerd maar hij klinkt oprecht boos en/of teleurgesteld. Ligt er misschien aan in welke gemoedstoestand jezelf bent.

Dit verhaal wordt al veels te lang, jullie kunnen beter zelf luisteren en beoordelen. Veel luister plezier. (PM me maar voor een link)

Gast
geplaatst: vandaag om 06:39 uur

geplaatst: vandaag om 06:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.