Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 7 februari 2010, 15:46 uur
Gaaf! Ben zelf ook een stoner liefhebber maar deze ken ik nog niet.
0
geplaatst: 7 februari 2010, 16:12 uur
Bij dit album staat wel rock als genre. Een van de voorwaarden was dat het hier op deze site onder de noemer metal moet staan.
0
geplaatst: 7 februari 2010, 16:29 uur
Bij sommige van hun andere albums staat wel metal bij. Misschien even corrigeren dan en bij genre 'metal' toevoegen.
0
geplaatst: 7 februari 2010, 16:30 uur
Andere albums staan wel als rock/metal aangegeven ik heb de verbetering aangegeven. Dus als er een moderator online is zou dat redelijk snel verbeterd moeten zijn.
Plaat is ook zeker metal.
Plaat is ook zeker metal.
0
geplaatst: 7 februari 2010, 17:22 uur
Ik ben nu ongeveer halfweg het album en vind het geen metal. Het lijkt me vrij goeie stonerrock met hier en daar wat invloeden uit andere genres, maar metal kan ik er tot hiertoe niet echt van maken.
0
geplaatst: 7 februari 2010, 17:30 uur
Vreemd, aangezien het echt wel metal is (of een hele hoop metalinvloeden bevat).
0
geplaatst: 7 februari 2010, 17:33 uur
Zeker wel een toepasselijk album voor dit topic, ik vind hem ook erg goed tot nu toe.
0
geplaatst: 7 februari 2010, 17:42 uur
Kronos schreef:
Ik ben nu ongeveer halfweg het album en vind het geen metal. Het lijkt me vrij goeie stonerrock met hier en daar wat invloeden uit andere genres, maar metal kan ik er tot hiertoe niet echt van maken.
Ik heb hetzelfde gevoel, vind dit ook geen metal.
0
geplaatst: 7 februari 2010, 17:43 uur
Leg dan eens even uit waarom jullie dat vinden, want ik doe even een Oathje...
0
geplaatst: 7 februari 2010, 17:48 uur
bennerd schreef:
Vreemd, aangezien het echt wel metal is (of een hele hoop metalinvloeden bevat).
Dat tussen haakjes hoor ik ook wel. Maar dat maakt het nog geen metal. Het klinkt wel zwaar als (zand)steen, maar niet zo hard en solide als metaal.

Eerste indruk; een redelijke plaat maar de zanger vind ik echt ondermaats. Zeker in de cover van Another Life (Iron Maiden) die er nog op staat valt dat op.
0
geplaatst: 7 februari 2010, 17:59 uur
Ze omschrijven zichzelf als een rock/metal band en zo staan ze ook op wikipedia, het is zeker geen pure metal band maar in mijn mening zijn de invloeden duidelijk.
Another Life ken ik trouwens niet staat wel op de re-issue volgens mij.
0
geplaatst: 7 februari 2010, 18:08 uur
Fza schreef:
Ze omschrijven zichzelf als een rock/metal band en zo staan ze ook op wikipedia, het is zeker geen pure metal band maar in mijn mening zijn de invloeden duidelijk.
Misschien heeft het ook wel wat te maken met de download, maar die gitaren klinken hier bij mij echt niet als metal. Het zij zo.

Inderdaad, en nog een cover (vermoed ik) die We Bite heet. Maar beide extra nummers zijn te missen.
0
geplaatst: 7 februari 2010, 22:49 uur
Ik worstelde ook met de vraag is het metal??? Ik zeg ook nee.....desalniettemin vind ik het wel een lekker plaatje..
0
geplaatst: 8 februari 2010, 11:26 uur
De voorgaande berichtjes hebben mijn nieuwsgierigheid naar dit album weer lekker opgevoerd. Loopt nu binnen...
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 8 februari 2010, 11:50 uur
1e bericht op 8 februari 2009 om 11u50
Eén jaar geleden werd deze topic geboren.
Devoo schreef:
Hier op Musicmeter heb je al het Jazz album van de week, en ik vroeg me af of er hier ook animo was om dit te doen met Metal. Dus ongeveer hetzelfde concept als bij het Jazz topic. Iedere week zou er dus een nieuw Metal album in de spotlights staan, waarvan je denkt dat die te weinig aandacht krijgt op Musicmeter, die wordt dan beoordeelt door enkele gebruikers, en de volgende week komt er iemand anders met een nieuw Metal album.
Is hier interesse voor? Zijn er Metal fans die hier aan willen meedoen? Bennerd? Aslan? Nakur? Eddie?
Hier op Musicmeter heb je al het Jazz album van de week, en ik vroeg me af of er hier ook animo was om dit te doen met Metal. Dus ongeveer hetzelfde concept als bij het Jazz topic. Iedere week zou er dus een nieuw Metal album in de spotlights staan, waarvan je denkt dat die te weinig aandacht krijgt op Musicmeter, die wordt dan beoordeelt door enkele gebruikers, en de volgende week komt er iemand anders met een nieuw Metal album.
Is hier interesse voor? Zijn er Metal fans die hier aan willen meedoen? Bennerd? Aslan? Nakur? Eddie?
0
Kingsnake
geplaatst: 8 februari 2010, 14:46 uur
Cabeza Borradora schreef:
De voorgaande berichtjes hebben mijn nieuwsgierigheid naar dit album weer lekker opgevoerd. Loopt nu binnen...
Ja, stonermetal is ook metal.
En de plaat heeft duidelijke sludge en doom elementen.
Als potverdikkeme Mastodon metal is, dan is dit ook metal.
0
geplaatst: 8 februari 2010, 15:37 uur
Eerste indruk. Ik weet niet waar ik eerst aan moeten denken, Tool of Kyuss, beiden schieten (ongevraagd) afwisselend door mijn hoofd terwijl ik dit album beluister. Mastadon lijkt me toch wel wat heavy-er. Alhoewel ik deze van Solace toch ook eerder met metal zou associëren dan met rock. (Indien het geen rock/metal label zou mogen dragen.)
0
geplaatst: 8 februari 2010, 19:25 uur
Sir Spamalot schreef:
(quote)
De tijd gaat echt veel te snel. XD
0
geplaatst: 8 februari 2010, 19:49 uur
Lang geleden, na een pm van Kronos betreffende het album v/d week "Formless":
[...]
Cabeza Borradora schreef:
Leuke topic, ik doe mee! (stilletjes op de achtergrond) keihard de voorgestelde albums beluisteren/ontdekken. Benieuwd naar wat nog gaat komen....
Leuke topic, ik doe mee! (stilletjes op de achtergrond) keihard de voorgestelde albums beluisteren/ontdekken. Benieuwd naar wat nog gaat komen....
[...]

0
geplaatst: 8 februari 2010, 19:55 uur
[...] Vervolgens plaatst Sir me ongevraagd op de lijst (het is hem vergeven
en de bal gaat aan het rollen...
Casi het enige topic waar ik hier op MuMe actief ben (grotendeels wegens gebrek aan tijd), dat zegt genoeg denk ik...
en de bal gaat aan het rollen...Casi het enige topic waar ik hier op MuMe actief ben (grotendeels wegens gebrek aan tijd), dat zegt genoeg denk ik...

0
geplaatst: 8 februari 2010, 20:13 uur
Jemig, helaas ook erg veel gebrek aan tijd. Maar zodra die er is heb ik nogal wat in te halen!
Ondertussen volg ik het allemaal wel
Ondertussen volg ik het allemaal wel

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 8 februari 2010, 21:31 uur
Ongevraagd? Geef toe dat je je ook amuseert in deze topic. En Chinese vrijwilligers moeten er altijd zijn
.
.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 17:15 uur
trebremmit schreef:
Zeker wel een toepasselijk album voor dit topic, ik vind hem ook erg goed tot nu toe.
Na een paar keer beluisterd te hebben is mijn mening toch veranderd, niet echt heel bijzonder, saaie zanger, matige nummers en een doffe productie. Toch staan er wel een paar goede nummers op die wel rocken.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 19:10 uur
Solace kende ik al, en voor diegenen die er zot van lopen, zoek maar eens achter de band "solarized"
Het album heb ik niet, maar als het in het verlengde van '13' ligt, is dit goed, niet super wel
Het album heb ik niet, maar als het in het verlengde van '13' ligt, is dit goed, niet super wel
0
Kingsnake
geplaatst: 11 februari 2010, 11:01 uur
Solarized is ook gewoon echt de bom.
Stevige sleazy stoner/biker/desert rock.
Er is ook een split van Solarized en Solace.
Stevige sleazy stoner/biker/desert rock.
Er is ook een split van Solarized en Solace.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 19:19 uur
Indruk na vier-vijf luisterbeurten. Met het volume vol open heb ik alvast geen problemen met de klank, ik hou wel van die wat doffere woestijnklank bij dit soort muziek (waarin ik echter niet veel referenties heb). Ik vind hem ook elke keer iets beter worden, maar het duurt wel verrekt lang voordat je de nummers onderling wat kunt onderscheiden of herkennen. Ik vermoed dat dit toch wel met de zwakkere punten van dit album te maken heeft. Een wat anonieme zanger in wat anonieme songs.
Ik blijf echter nog wat verder luisteren voordat ik een definitief oordeel vel. De schrille schoonheid van een woestijn laat zich immers niet zo gauw blootgeven. Die is alleen te ontwaren door de volharders die uitputting, -droging en -hongering niet vrezen, netzomin als een beetje doofheid.
Voorlopig toch al zeker 4**
Ik blijf echter nog wat verder luisteren voordat ik een definitief oordeel vel. De schrille schoonheid van een woestijn laat zich immers niet zo gauw blootgeven. Die is alleen te ontwaren door de volharders die uitputting, -droging en -hongering niet vrezen, netzomin als een beetje doofheid.

Voorlopig toch al zeker 4**
* denotes required fields.