MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
andnino schreef:
Metal met ideologie graag. En filosofische onderbouwing.

je wil iets van Kiss ???

Ik denk dat hij een extreemrechtse band wil.

Okee...de nieuwe!!

Sommige kennen hem al...maar ik ben verliefd op deze plaat. Ik ben ook heel benieuwd naar de reacties...omdat op het Net lovende als vernietigende reviews zwerfen!! Deze plaat verdient wat meer aandacht en daar is dit Topic voor..

Het is een sfeer plaat, met tribal drums, vele lagen en een hoop gepiel (zegt men). Het is geen plaat wat niet in één keer te doorgronden is dus ik hoop dat jullie er wat meer luisterbeurten voor over hebben.

(afbeelding)

Minsk-With Echoes In The Mo...

Na een paar weken herrie...hier wat rust

Ik zal hem nog een keer een kans geven maar mijn vorige indruk was niet goed. Saai gepiel kan ik mij nog herinneren. Maar goed ik zal hem weer eens opzoeken.

Hmm heb hem wel staan maar nog niet zo hard beluistert. Zal er wel eens van komen deze week.

trebremmit schreef:
Ik zal hem nog een keer een kans geven maar mijn vorige indruk was niet goed. Saai gepiel kan ik mij nog herinneren. Maar goed ik zal hem weer eens opzoeken.

Ja, dat las ik bij dat album ook al, en aangezien ik jouw altijd in dezelfde gang tegen kom als die ik bewandel en dus je mening vaak terharte neem, had ik deze nooit volledig op me in laten werken...maar hij bleef toch in mijn hoofd zitten.

Na twee luister beurten kwam ie niet meer mijn speler uit!! En vervaagde dat saaie gepiel waar jij het over hebt/had. En kwam er een prachtige plaat te voorschijn!! Dus ik zou zeggen probeer het nog een keer!!

Eens even de reacties bij het betreffende album nagelezen, en ik ben alvast optimistisch benieuwd!

Even kort 2 nummers op Myspace beluisterd (Three Moons en Means to an End).
Three Moons nodigt uit naar meer, Means to an End traag en vervelend. Kijken welke kant de rest van de nummers opgaat.

laboomzaa schreef:
(quote)

Ja, dat las ik bij dat album ook al, en aangezien ik jouw altijd in dezelfde gang tegen kom als die ik bewandel en dus je mening vaak terharte neem, had ik deze nooit volledig op me in laten werken...maar hij bleef toch in mijn hoofd zitten.

Na twee luister beurten kwam ie niet meer mijn speler uit!! En vervaagde dat saaie gepiel waar jij het over hebt/had. En kwam er een prachtige plaat te voorschijn!! Dus ik zou zeggen probeer het nog een keer!!

Ik heb hem nu alweer twee keer beluisterd en het begint me wel te bevallen, had ik niet verwacht. Te snel in mij oordeel geweest denk ik,

trebremmit schreef:
[...]Te snel in mij oordeel geweest denk ik,

Een meer voorkomend euvel in dit forumtopic me dunkt...
Wat voor mij aan metal altijd aantrekkelijker is geweest dan bv. aan veel mainstream muziek is o.a. juist dat je meerdere luisterbeurten nodig hebt om tot het ware gelaat te komen, en eens daar, je het ook nog veelvuldig kunt blijven draaien zonder dat het gaat vervelen.
Het is je dus vergeven beste trebremmit, zei de Heer (Borradora)

Ligt eraan wat voor metal.

De betere?

Ik bedoel er zijn stijlen zoals power metal die kan ik wel tien keer gaan luisteren maar als ze mij bij de eerste luisterbeurt niet pakken dan wordt het niks.
Maar heb je bijvoorbeeld death metal, post-metal of andere soorten wat moeilijker te doorgronden stijlen dan kost dat wel wat meer tijd.

Het hangt er ook vanaf welke stijlen je liggen.

Ik ben deze week slecht 1 maal aan Minsk toegekomen, en morgen is het alweer de beurt aan progressive om zijn keuze voor te stellen....
Benieuwd of hij Unexpect uit zijn Aquarium komt opdagen.

Benieuwd of er vandaag een nieuw metalalbum van de week komt...

Ik ook. Toch maar weer iets moderns?

Misschien moet progressive even aan dit topic herinnerd worden. Ik heb hem hier dit jaar nog niet gezien.

Pm is zijn kant op

Sir Spamalot (crew)
Ai, ik sta er ook weer vijf achter maar ik heb geleerd om meer mijn tijd te nemen en ik ben weer slachtoffer van mijn jaren-tachtig-metal-virus, ongeneeslijk en onbehandelbaar . Mijn toppers in ronde twee blijven Cormorant, Melechesh, Vektor, Solace en Sigh, voorlopig in die volgorde.
Voor de deelnemers aan deze Topic der Topics (of course) herinner ik eraan dat progressive in ronde één Unexpect - In a Flesh Aquarium (2006) afleverde. Wij wachten af in spanning.

Argh was het even helemaal vergeten Had een druk weekendje xD Ben nu bezig met mijn album Ik zal mijn naam eer aan doen

Als eerste noem ik even dat ik hier inderdaad heel lang al niet gereageerd heb. Ik ben tot de conclusie gekomen dat hier af en toe mooie albums voorbij komen die in mijn straatje passen (Disillusion!), maar ook heel vaak albums die niet in mijn straatje passen, zoals doom/death metal enz.
Daarom reageer ik hier niet heel vaak, totdat ik een mooi album tegen kom.

Ten tweede zat ik vooralsnog alweer te twijfelen tussen 2 albums. Moet ik voor de nieuwe van Threat Signal gaan of voor een album van Pagan's Mind?

Ik heb uit eindelijk gekozen voor Pagan's Mind met het volgende album :
Pagan's Mind - Enigmatic : Calling
Pagan's Mind - Enigmatic : ...

(afbeelding)

Een korte beschrijving van het album :
Ten eerste is dit progressive metal ten volle glorie, daarom heb ik ook voor dit album gekozen.
Het album bevat zeer sterke riffs met soms een lekkere groove en je kunt horen dat de heren Dream Theater als inspiratiebron hebben. Echter zijn deze heren niet van het, voor sommigen geweldige, doch voor anderen irritante, instrumentale geshred, maar meer van compacte nummers.

Ook heeft Pagan's Mind een zanger met een unieke stem. Persoonlijk moest ik eventjes aan zijn stem wennen. Het is niet een standaard stem (zingt ook in het hogere frequentiegebied), maar de man heeft wel een enorme strot en kan soms gillen zoals Ian Gillan dat vroeger zo mooi kon.

Favorieten op dit album voor mij zijn Supremacy, Our Kind (Dat begin ), The Celestine Prophecy en New World Order.

Eens een afwisseling tussen alle doom, death en weet ik veel wat voor gekke hokjes er nog meer zijn Ik hoop dat dit album jullie kan bekoren, zodat jullie weer een uur extra luisterplezier hebben.

Getekend Progressive

Op de valreep toch nog een album.

Het leuke aan dit topic vind ik dat er altijd wel albums bij zijn die ik anders nooit zou gaan beluisteren. Zoals nu deze bijvoorbeeld. Maar omdat het hier voorgesteld wordt ben ik er toch nieuwsgierig naar. En altijd plezant ook om te lezen wat anderen er van vinden.

Het eerste nummer The Celestine Prophecy schalt hier nu door de huiskamer. Dit klinkt wel lekker. Maareuh die tekst, uiteraard helemaal in de lijn van de albumhoes en -titel.

Zit ik net bij een album van Tool te schrijven dat hun teksten new age blabla zijn, stuit ik hier op de celestijnse belofte!

Ik ga mij maar beter beperken tot enkel de muziek en voor de rest....

Hehe, ik luister bij dit album ook niet echt naar de tekst xD Het klinkt gewoon lekker ^^

Dat is zeker zo. Doet mij goed tussen al die gore core door.

De energieke muziek en de zanger doen me af en toe een beetje aan Crimson Glory denken en dat is natuurlijk geen slecht teken.

Goede morgen metalvolk!
Toch weer een nieuwe
Progressive metal, Dream Theater, compacte nummers, Ian Gillan, Crimson Glory en de celestijnse belofte... ( ) zijn hier bij dit album reeds voorbijgekomen en hebben mijn nieuwsgierigheid andermaal weten te ontwaken. Afwachten....

Is dit metal zoals Dream Theater het maakt? Dan sla ik maar even over, Dream Theater vind ik echt verschrikkelijk.

Ik ga een poging doen, zoals ik dat met iedere plaat doe die hier passeert, maar ik vrees dat deze mij ook niet zal liggen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:17 uur

geplaatst: vandaag om 04:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.