MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Lekker album inderdaad, Sane No More is ook erg lekker, maar Mouth Of Madness is het beste nummer inderdaad! Ik heb er 4 sterren voor staan nu

Pfiew, die kende ik ook al. Deze ronde is er een van bekendheid, volgens mij kende ik de helft van alle albums tot nu toe al!
Isolate vind ik een erg goed album. Een van de weinige goede albums in dit genre naar mijn smaak.

Ik ken hem ook al, wel een goed album.

Ik ken vele metal albums waarvan ik zeker ben dat jullie ze nog niet kennen.... maar ik zou het zonde vinden om een middelmatig album te posten dat niemand kant.....

Sir Spamalot (crew)
Het hangt af van het uitgangspunt, nemen we albums die meer aandacht verdienen of nemen we albums die wellicht onbekend zijn bij de deelnemers hier. Ik dacht dat het eerste het uitgangspunt was. Zo belangrijk is dit nu ook weer niet, ik vind het nog altijd een heerlijke ontdekkingsreis. Vele albums bevallen mij, andere niet maar ik ben altijd blij om weer iets te ontdekken. Misschien kan een inzending ook een herontdekking zijn voor de collega's die het al kennen.

Inderdaad. En het kan niet elke week voor iedereen feest zijn. Ik ben wel blij met dit album. Past beter bij mij dan een van die vele core-varianten.

Vind het een beetje bij mijn album dat ik gekozen heb liggen, dus vind het niet gek dat Kronos hem goed vindt xD

Sir Spamalot (crew)
Nog een beetje beroepsmisvorming van mijn kant (boekhouder): dit is album 63 en we zitten al over de tweeduizend berichten. Wat ik enorm blijf waarderen is de enorme verscheidenheid, het blijft spannend ofschoon ik natuurlijk niet alles goed vind, dat kan ook niet. Er komt een lang weekend aan (donderdag en vrijdag thuis) met massa's bloody paperwork natuurlijk op de tonen van muziek en een klein beetje achterstand inhalen.
Van Circus Maximus had ik ook nog nooit gehoord, het is te zeggen de groep natuurlijk . Ik zie dat mijn toevoeging van de groepsgegevens ook is doorgekomen, astemblieft!

Ik hoop dat je er van kunt genieten Sir Spamalot!

Is dit trouwens hun debuut? Kan zo in het Mooie Hoezen topic.

(afbeelding)

(afbeelding)

Kronos schreef:
Is dit trouwens hun debuut? Kan zo in het Mooie Hoezen topic.
(afbeelding)

(afbeelding)

Er bestaat nog een andere band uit de jaren 60 die circus maximus heette..... een beetje logisch, niet?

Sir Spamalot (crew)

Weet dat er twee C.M.'en zijn: eentje in het land van Obama en eentje in het land van de duizen fjorden. Kronos, vanwaar heb je "den dienen" nu weer tevoorschijn getoverd?

@horned_reaper: wait and see, wait and tremble, wait and ...

Edit: Kronos, nu heb je nummer drie tevoorschijn getoverd. Altijd al geweten dat er hier statistici rondliepen in deze topic .

@horned_reaper, het was een grapje hè.

Ondanks dat deze muziek niet in mijn straatje ligt vind ik 'Isolate' best een leuk album om zo af en toe eens te luisteren!

Isolate ligt idd ook niet echt in mijn straatje, maar het is beter dan ik van tevoren had gedacht. Ik denk niet dat het een album is dat ik heel vaak uit vrije wil op zou zetten, maar voor dit topic zal ik het nog een aantal keren beluisteren.
Eerste gedachten: het lijkt wel alsof alle instrumenten vooraan wilden staan toen het album geproduceerd werd; vocalen liggen me redelijk, maar niet heel goed; en bij 1 nummer dacht ik dat ik naar Europe zat te luisteren. Denk dat dit rond de 3* uit gaat komen.

wizard schreef:
[...] en bij 1 nummer dacht ik dat ik naar Europe zat te luisteren. [...]

Ik heb hem nog maar half beluisterd, maar mijn eerste indruk was ook muzikaal zeer sterk en overweldigend, maar wat overgepoleist naar mijn smaak. Europe schoot me nog niet te binnen, maar aan het mindere van Rising Force moest ik wel een momentje denken.

Hmmm, Europe en het mindere van Rising Force...

Dat melige kantje weet mij eigenlijk wel te charmeren. Ik ben niet iemand die van zichzelf vind goede smaak te hebben. Mijn smaak gaat van slecht tot goed. En mijn slechte smaak koester ik het meest. Gewoon goede smaak wordt mij al snel een beetje te saai.

Van Europe vind ik bijvoorbeeld Out of This World wel lekker slecht. Met een overheerlijk teveel aan keyboards, overal Oohs en Yeahs tussen van Joey Tempest. Goed fout is zoveel leuker dan serieus juist.

Dat alle instrumenten bij Circus Maximus op dit album vooraan lijken te willen staan is ook zoiets wat mij bevalt. Als in een te druk circus gaat het tekeer en dat vind ik alleen maar bijdragen aan de feestvreugde. Zolang het maar geen carnaval wordt, want dan ben ik weg. Maar deze band weet ongeacht alle overdadigheid de balans tussen plat en al te pompeus mooi te bewaren.

Ik kom net terug van een weekje vakantie met werk...heb het album van vorige week gemist...in een rust week haal ik hem wel in...ben nu wel toe aan weer wat nieuws!! Dus kom maar op met het nieuwe album!!!

laboomzaa schreef:
Ik kom net terug van een weekje vakantie met werk...heb het album van vorige week gemist...in een rust week haal ik hem wel in...ben nu wel toe aan weer wat nieuws!! Dus kom maar op met het nieuwe album!!!

Jammer :{ hopelijk is volgende week een rustweek

Aan rustweken doen we deze ronde niet.

Gajarigon is morgen aan de beurt.

Even een update van de lijst:

week 01 (06/12/2009): Devoo : In Chains - Demolition Business (2008)
week 02 (13/12/2009): Aghora : Cephalic Carnage - Anomalies (2005)
week 03 (20/12/2009): MDV : X Japan - Blue Blood (1989)
week 04 (27/12/2009): lambf : Grizzly Twister - Ont Blod (2007)
week 05 (03/01/2010): mastodonner : Cormorant - Metazoa (2009)
week 06 (10/01/2010): bennerd : The Acacia Strain - 3750 (2004)
week 07 (17/01/2010): Sir Spamalot : Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991)
week 08 (24/01/2010): Kronos : Infernäl Mäjesty - None Shall Defy (1987)
week 09 (31/01/2010): ThirdEyedCitizen : Sigh - Scenes From Hell (2010)
week 10 (07/02/2010): Fza : Solace - Further (2000)
week 11 (14/02/2010): HammerHead : Thorns - Thorns (2001)
week 12 (21/02/2010): phantasia : Vektor - Black Future (2009)
week 13 (28/02/2010): Dexter : Forbidden - Green (1997)
week 14 (07/03/2010): paulisdik : Rage - The Missing Link (1993)
week 15 (14/03/2010): Cabeza Borradora : Melechesh - Sphynx (2003)
week 16 (21/03/2010): aslan : Hectic Patterns - Random (2008)
week 17 (28/03/2010): trebemmit : Exotic Animal Petting Zoo -... (2008)
week 18 (04/04/2010): Joy4ever : Fall of Efrafa - Elil (2007)
week 19 (11/04/2010): andnino : Nasum - Shift (2004)
week 20 (18/04/2010): Laboomzaa : Minsk - With Echoes in the Movement... (2009)
week 21 (25/04/2010): progressive : Pagan's Mind - Enigmatic : Calling (2005)
week 22 (02/05/2010): lykathea : Russian Circles - Geneva (2009)
week 23 (09/05/2010): horned_reaper : Circus Maximus - Isolate (2007)
week 24 (16/05/2010): Gajarigon :
week 25 (23/05/2010): Sammael :
week 26 (30/05/2010): Lau1986 :
week 27 (06/06/2010): Edwynn :
week 28 (13/06/2010): Scython :
week 29 (20/06/2010): Them :
week 30 (27/06/2010): MichelDumoulin :
week 31 (04/07/2010): wizard :
week 32 (11/07/2010): Guinness1980 :
week 33 (18/07/2010): essence :
week 34 (25/07/2010): Nicholas123 :
week 35 (01/08/2010): master-rens:
week 36 (08/08/2010): leander? :
week 37 (15/08/2010): D-ark :
week 38 (22/08/2010): Ferre Clabau
week 39 (29/08/2010): Kingsnake :

Ik had deze week eens helemaal geen zin in metal, dus volgende week vlieg ik er nog eens goed in. Het beetje wat ik van Isolate gehoord heb klinkt, alhoewel een beetje afgelikt, toch ook erg veelbelovend. Een inhaalbeweging voor de boeg dus!

Ik dacht al dat niemand mijn album iets aan vond.... maar blijkbaar had niemand zin of was iedereen weg

horned_reaper schreef:
Ik dacht al dat niemand mijn album iets aan vond.... maar blijkbaar had niemand zin of was iedereen weg

Ik ga hem echt nog wel luisteren hoor....maar ehh..heb jij naar mijn inbreng geluisterd??

horned_reaper schreef:

Kende hem al, sorry

Stolen Babies - There Be Squabbles Ahead

(afbeelding)

Stolen Babies brengt zogenaamde 'Dark Cabaret', een muzikale mengelmoes die inspiratie put uit de Vaudeville en dan vooral de freak shows. Ze staan op het podium in een soort Goth outfit, combineren accordeon met death metal, electro met ska, en doen je fantasie op hol slaan door beelden op te roepen van horrorfilms die plaatsgrijpen in circussen, inclusief op hol slaande paardenmolens. De rest van mijn "mening" over het album staat hier. Een voorsmaakje kan je hier beluisteren. Een fotootje van de band dan maar.

(afbeelding)

Misschien herkennen jullie wel Gil Sharone, de drummer die ook op Ire Works de percussie voor zijn rekening nam. Maar misschien ook niet, want alle ogen zullen wel (met recht en rede) richting zangeres Dominique Persi afgeweken zijn. Ik bespaar jullie alvast de google search:

(afbeelding)

Veel plezier ermee

Sir Spamalot (crew)
Nou, dat was even schrikken. We gaan ervoor!

Sir Spamalot schreef:
Nou, dat was even schrikken.

Ik zit nu aan nummer 3 en vind het qua gekte serieus meevallen.

Klinkt leuk, maar ik denk niet dat ik het ook echt goed ga vinden.

Phoe...dit wordt een moeilijke!! Circus metal...niet mijn ding!! Freakshows...niet mijn ding!!
Maar hee....soms wordt je verrast en doe je ontdekkingen...daar hoop ik dan op!!

Sir Spamalot (crew)
Gewoon op me laten afkomen, dat is een eigenschap van een groot deel van de inzendingen en ook een van mijn streefdoelen: met zoveel mogelijk stromingen buiten mijn veilige cocon in contact komen. Joy4ever, let's face it, ik ben een ouder mens, dus het was al even schrikken, hoor! Leve de verwondering !

Gast
geplaatst: vandaag om 04:07 uur

geplaatst: vandaag om 04:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.