MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Daar ben ik het helemaal mee eens, bennerd. Deathcore zit toch een stuk dichter bij Death Metal dan Metalcore. Bands als Whitechapel en Job For A Cowboy hebben toch behoorlijk wat DM-invloeden, de laatste naam is zelfs helemaal van de Deathcore afgestapt en spelen nu gewoon vette Death Metal.

Onweerwolf
Nou, ik hoor het er niet in terug. Wellicht ligt het aan mijn oren, maar deathcore heeft mijns inziens zeer weinig met death metal te maken en juist wel met metalcore.

Ik hoor in Deathcore geen cleane zang of melodieuze refreintjes. Iets wat veel Metalcore wel heeft, in ieder geval de nieuwere bands.

Misery Index is echt geweldig! 4,5 ster zit er wel in, wat een album!

Ook het gitaarspel lijkt sterk op death metal, maar dan met een boel breakdowns en hardcore invloeden. Wat mij betreft is het ook een aftakking van death metal, het heet ook niet voor niets deathcore...

Genoeg over dit waardeloze genre

Ik heb the angelic process net binnen, die krijgt zometeen een kans. Ik had die laatste plaat van misery index al is gehoord toen die net uit was, was er toen niet zo van ondersteboven geloof ik, maar heb em ook niet echt grondig geluisterd. Ga ik zo alsnog doen.

Don Cappuccino schreef:
Misery Index is echt geweldig! [...]

Heeft me aangenaam verrast. Geen ondoordringbare wall of sound deze keer , maar een "open" productie, waar je zonder je te verstikken tussen de verschillende lagen kunt ronddolen. De wat eentonige zanger is waarschijnlijk de zwakste schakel, maar zelfs die is fantastisch in vergelijking met veel andere jonge bands (en naar MAvdW normen).

Iedereen die 'm nog niet heeft gehoord: veel plezier met Misery Index. Ik ga twee weekjes overslaan want dan zit ik in het land van de trve grim en frost: Noorwegen.

Noorwegen? Daar loopt het behoorlijk uit de hand vandaag, maar goed het is een groot land.
Wel triest trouwens.
Je album ga ik zeker nog een keer opzoeken.

trebremmit schreef:
Noorwegen? Daar loopt het behoorlijk uit de hand vandaag, maar goed het is een groot land.
Wel triest trouwens.
Je album ga ik zeker nog een keer opzoeken.

Ik loop twee weken door een natuurgebied. Daar verwacht ik niet zo veel verstoring van de orde.

Toch hoop ik, als onbekende van jou, toch dat je heelhuids thuiskomt!

Veel plezier!

Ook ik hoop voor jou op een goede vakantie, ik wil er zelf ook nog wel eens een keer naartoe. Wat een ravage in Oslo! In de natuurgebieden zal je er denk ik geen last van hebben. En kijk uit voor trollen!

Goedemorgen,

Mijn keuze valt deze ronde op Doom/Death Metal. Deze band ontdekte ik via de site van Roadburn! Hij kwam regelmatig voor in de eindlijstjes daar en mijn interesse was gewekt. Lood zware doom met af en toe een versnelling en een solootje. Maar alles is zo godvergeten melodieus. Toch moest ik eerst wennen...de grunt is diep en dat over de trage riffs heen. Maar zo nu en dan kwam er een nummer voorbij in de shuffle en elke keer keek ik weer op mijn ipod welke band dit was!! De teksten zijn geinspireerd door oude (jaren 70) horror films.

Hooded Menace - Never Cross the Dead

(afbeelding)

Veel plezier ermee!!

Vorige inzendingen:
Death Breath - Stinking Up the Night
Minsk - With Echoes in the Movement of Stone
Name - Internet Killed the ...

Net het filmpje beluisterd. Dit gaat hem niet worden voor me.
Toch ga ik het hele album minstens een luisterbeurt geven!

Ik denk dat dat wel iets voor mij zou zijn, ik wil Roadburn zeker nog eens een keer meemaken.

Na het zien van het filmpje: Oeh, dat klonk lekker! Die riffs zijn echt heerlijk.

Dat nummertje klinkt zeker niet slecht! Dit kan best wat worden, maar eerst nog even The Angelic Process en Misery Index.

Lekker log, dat nummer. Zou me wel kunnen liggen, maar eerst een keer de hele plaat beluisteren vooraleer ik daar meer over kan zeggen.

aslan (crew)
Overzicht:

week 01 (29/05/2011): bennerd : Trash Talk - Trash Talk (2008)
week 02 (05/06/2011): Kronos : Dr. Know - Wreckage in Flesh (1988)
week 03 (12/06/2011): phantasia : Agrypnie - 16[485] (2010)
week 04 (19/06/2011): paulisdik : Revocation - Existence Is Futile (2009)
week 05 (26/06/2011): Cabeza Borradora : Breed 77 - Cultura (2004)
week 06 (03/07/2011): aslan : Hate - Erebos (2010)
week 07 (10/07/2011): trebemmit : The Angelic Proces - Weighing Souls with Sand (2007)
week 08 (17/07/2011): andnino : Misery Index - Heirs to Thievery (2010)
week 09 (24/07/2011): laboomzaa : : Hooded Menace - Never Cross the Dead (2010)
week 10 (31/07/2011): Quadraphonic :
week 11 (07/08/2011): Edwynn :
week 12 (14/08/2011): Them :
week 13 (21/08/2011): Guiness1980 :
week 14 (28/08/2011): wizard :
week 15 (04/09/2011): Nicholas123 :
week 16 (11/09/2011): guess who :
week 17 (18/09/2011): cornucopia :
week 18 (25/09/2011): Dexter :
week 19 (02/10/2011): Sir Spamalot :
week 20 (09/10/2011): jasper 1991 :
week 21 (16/10/2011): Fake_world :
week 22 (23/10/2011): progressive :
week 23 (30/10/2011): horned_reaper :
week 24 (06/11/2011): Don Cappucino :
week 25 (13/11/2011): Devoo :
week 26 (20/11/2011): AOVV :
week 27 (27/11/2011): niels94 :
week 28 (04/12/2011): Lau1986:

Lekker zwaar!! Hele fijne grunt, past er goed bij. Eerst week 6-8 tot mij zien te nemen.

Is er iemand die Quadraphonic heeft gePM'd vandaag?

Jaja,

(afbeelding)

http://www.musicmeter.nl/al...

Daar is ie dan, het MAVDW. Deze week is het de beurt aan het gezellige oekraïnische bandje Hate Forest. Hun frontman Roman Saenko is u wellicht ook bekend van Drudkh en Blood of Kingu. Deze fijne plaat bevat behalve het nodige black metal geweld ook een aantal prachtige folk songs welke erg goed aansluiten bij de lyrics over oekraïnische cultuur en mythologie. Ook Nietzsche wordt regelmatig als inspiratiebron gebruikt. De albumtitel "Battlefields" past perfect bij de sfeer van dit album. De rauwe productie, de synths en vooral het kenmerkende drumgeluid geven het iets onbehagelijks en ademen vooral ook strijdlust en trots. Hier alvast een filmpje om in de stemming te komen:

Sorry Q., ik heb niks gezegd . Ik ben benieuwd naar Hate Forest. Van Drudkh ken ik alleen Autumn Aurora (dat m.i. geplaagd wordt door de slechte productie).

Zonet The Angelic Process voor het eerst gedraaid. Dat was aanvankelijk even wennen, maar ik geloof dat ik hem nu meteen nogmaals ga draaien. Het klinkt als een goed album voor rond dit tijdstip.

De productie van battlefields is verre van gelikt. Iets waar black metal baat bij heeft imo, maar daar kan jij anders over denken natuurlijk.

The angelic process heeft mij niet zo kunnen boeien helaas. Misery index is een bandje die mij al bekend was maar ook betere albums heeft afgeleverd dan Heirs to thievery. Hooded menace heeft nog een ronde van mij tegoed.

Als ik er nog tijd voor vind ga ik er voordat ik op vakantie ga nog naar luisteren en anders zodra ik terug ben

Hate Forest, is dat geen NSBM?

(In dat geval zet ik mijn morele kleppen op.)

Quadraphonic schreef:
De productie van battlefields is verre van gelikt. Iets waar black metal baat bij heeft imo, maar daar kan jij anders over denken natuurlijk.

Met slechte producties heb ik (soms) geen moeite, hangt er even vanaf in welke zin slecht. Mijn rip van Autumn Aurora klinkt in ieder geval alsof er een laag mist tussen mij en de boxen zit. Dat vind ik vooral storend en muziek noch sfeer ten goede komend.

Daar worden ze wel eens mee in verband gebracht, ja. Ik heb het altijd frapant gevonden dat er mensen binnen de black metal kringen zijn die hier over vallen, niet zozeer omdat ik niet snap waarom men NS verachtelijk vindt maar wel omdat Black metal doordrenkt is van satanisme en misanthropie. Blijkbaar is het prima om alle mensen te haten maar zodra er een bepaalde groep mensen wordt gehaat heb je de poppetjes aan het dansen.

wizard schreef:
(quote)

Met slechte producties heb ik (soms) geen moeite, hangt er even vanaf in welke zin slecht. Mijn rip van Autumn Aurora klinkt in ieder geval alsof er een laag mist tussen mij en de boxen zit. Dat vind ik vooral storend en muziek noch sfeer ten goede komend.

Je kan een slechte rip hebben natuurlijk, maar ik vind de productie ook vrij dof en ik heb het origineel.

Quadraphonic schreef:
Daar worden ze wel eens mee in verband gebracht, ja. Ik heb het altijd frapant gevonden dat er mensen binnen de black metal kringen zijn die hier over vallen, niet zozeer omdat ik niet snap waarom men NS verachtelijk vindt maar wel omdat Black metal doordrenkt is van satanisme en misanthropie. Blijkbaar is het prima om alle mensen te haten maar zodra er een bepaalde groep mensen wordt gehaat heb je de poppetjes aan het dansen.

Ik ga hier geen discussie over starten, maar dat heeft te maken met het al dan niet gimmick zijn of met gewoon de al dan niet rationele grens. Bij die opmerking ga ik het laten, want het ligt te veel op het randje van een politieke discussie, wat op deze site niet mag.

Quadraphonic schreef:
Ook Nietzsche wordt regelmatig als inspiratiebron gebruikt.

De goede man nog maar eens MISbruikt dus, als ze terecht met NSBM in verband gebracht worden.

Hate Forest. Veel over gehoord. Nooit gehoord. We gaan het meemaken. De NSBM stempel staat er niet heel dik bovenop wat ik zo zie. Net als bij Drudkh. Iedereen vindt dat okay, maar het is ook gewoon NSBM. Maar ook daar ligt het er niet heel dik op.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:39 uur

geplaatst: vandaag om 06:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.