MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Gisteren ... gezien!

zoeken in:
@VladtheImpaler Mooi dat je genoten hebt van de topband. Ik heb ze zelf paar jaar terug in Atak, Enschede gezien en precies de nrs,. die jij hoogtepunten vond vond ik dat ook in Enschede. Soms werd het een beetje te "abstracte"herrie maar daar hou ik ook wel van, beetje al a Sonic Youth.

New Cool Collective - De Spot Middelburg

De heren hebben net hun 11e studio album uitgebracht New Cool Collective - Electric Monkey Sessions (2014) en dat vormde de basis voor het optreden, ze hebben het album integraal gebracht met uitzondering van de laatste 2 nummers omdat daar op gezongen word en de gast vocalist Baba M'Benque er niet bij was.
Verder een aantal NCC Classics. Benjamin Herman kan tegenwoordig net zo goed met een flute overweg als met zijn saxen. Ook is het goed om te zien dat de trompettist David Rockenfeller steeds meer op de voorgrond treed zijn vaste positie op het podium is nu ook naast Benjamin i.p.v. achter hem. En na een lange zoektocht hebben ze in Rory Ronde eindelijk een nieuwe vaste gitarist gevonden die de leegte op kan vullen die Anton Goudsmit achterlied toen hij in 2012 besloot om geen deel meer uit te maken van de vaste bezetting van NCC.

Wederom een strak en opzwepend optreden van de heren met passie en overtuiging gebracht. Natuurlijk weer veel ruimte voor solo's en improvisatie (ook in de nieuwe nummers). In de rustpuntjes was goed te horen hoe goed de heren hun instrumenten beheersen. Benjamin die sinds kort naast sax ook flute bespeeld en Rockenfeller die naast trompet en trombone ook de flugelhorn ter hand neemt vormen met zijn tweeën een perfecte kopersectie ondersteund door een 3 man sterke stuwende ritmesectie, het zeer kundige gitaar spel van Rory, het basspel van Lopez en het toetsenwerk van de arrangeur van het gezelschap Friede en het plaatje en feest is compleet.

Krachtige getuigenis van het kunnen van deze 9 heren waar het plezier in musiceren centraal staat en alles wat ze doen in dienst van de muziek staat. Op 2 saxen tegelijk spelen is geen probleem voor Benjamin echter Rockenfeller kreeg het niet voor elkaar om gelijktijdig op trompet en trombone te spelen.
NCC is mij nog nooit tegen gevallen niet op plaat en ook niet live en met dit optreden van gisteren avond is daar ook zeker geen verandering in gekomen het was eerder een bewijs van het voor mij ondertussen vaststaand feit dat NCC op gebied van performance en toewijding aan de top staat in Nederland en ze wat mij betreft best een wat grotere internationale bekendheid mogen verwerven.

4.5*

Gisteren Low in de Hertz zaal in Tivoli Vredenburg.
Een prachtige zaal met goede acoustiek.

Het concert was prachtig. Low speelde een aantal nieuwe nummers met een verzameling oudere nummers mooi verdeeld over de oudere albums. Met name de lang uitgesponnen nummers met de geprojecteerde beelden brachten het publiek in trance.

Gisteren Kraftwerk in Paradiso. Een ongeveer twee uur durende show waarbij eerst Radio Activity in zijn geheel werd gespeeld en daarna een keur aan toppers uit het oeuvre, waarvan van elk album vanaf Autobahn wel wat gespeeld werd (al hadden ze Techno Pop van mij wel achterwege mogen laten). Met name de hoofdmoot was erg gaaf, het titelnummer was wat mij betreft het hoogtepunt van de avond.

Presentatie was erg strak, vier synthesizers op een standaard, vier mannen in dezelfde pakken erachter, wat led-verlichting eromheen en verder vooral een heel groot projectiescherm voor de 3D-beelden. Dat laatste is niet echt optimaal voor mensen met slechte ogen (zoals ik) maar gelukkig was er ook vrij veel in 2D.

Hulde verder aan de organisatie. Ik had een enorme rij bij de deur verwacht maar toen ik een uur van tevoren aankwam, bleek die vrees ongegrond: binnen drie minuten stond ik binnen.

Hoewel inmiddels al eergisteren, toch nog een terugkoppeling van twee dagen Eurosonic. Voor mij inmiddels een lange traditie, die nog stamt uit de tijd dat je gewoon op de avond zelf nog kaarten kon halen op de Grote Markt en je het als student nog kon betalen ook. Sindsdien is het flink groter (en duurder) geworden, maar het blijft voor mij een heerlijk gemoedelijk festival, waar het heerlijk banjeren van de ene plek naar de andere is. Tuurlijk staan er wel rijen, maar dan zijn er nog genoeg opties om naar andere plekken te gaan. Dus je hoeft er niet in te staan.

De donderdag viel muzikaal gezien wat tegen. Nu moet ik ook eerlijk zijn, dat ik me minder goed voorbereid had dan eerdere jaren door grote drukte en dan is het risico ook groter dat je dingen ziet die niet de moeite waard zijn. Met als dieptepunt het Spaanse Hinds (fka Deers) in De Beurs, die wat mij betreft eigenlijk niet verder mochten komen dan hun eigen garagetje om dit soort rammelende en slechte garage pop te spelen.
Beste op de donderdag was Jake Isaac. Singer-songwriter die alleen in het Forum stond. Fijne stem en goede performance en net genoeg afwisseling om boeiend te blijven.
Verder gezien o.a. Miss Kenichi; wat eentonige dromerige en langdradige folk en electronica. Niet onaardig, maar te weinig boeiend.
De indie band NEØV uit Noorwegen, die op sommige momenten wel wat deed denken aan Sigur Ros. De melodieën en composities waren nog wel aardig, maar de zang was te iel. Met een volle, krachtige stem had het nog wat kunnen zijn. Weinig bijzonders was het nu.
Low Roar kon mij absoluut niet boeien. Er gebeurde gewoon te weinig in de muziek. Blijkbaar een kwestie van smaak, want las vandaag in De Volkskrant dat het goed was.
Moaning Cities speelde aardige psychedelische blues, maar was ook niet echt spetterend.
De avond afgesloten bij Moonlight Breakfast. Leuke, niets-aan-de-hand elektronische pop. Was prima.

De vrijdag was qua kwaliteit een stuk beter. 's Middags al een erg mooie containersessie mogen bijwonen van Oscar and The Wolf in intieme setting (alleen zang en piano).
Na wat korte omzwermingen aan het begin van de avond die het noemen niet waard waren kwamen we bij Gavin James. Een rossige Ier met een gitaar. Typische singer-songwriter, maar wel echt goed. Goede stem, wist de hele tijd echt te boeien en kon wel spelen. Ook leuke interactie in al zijn zenuwen.
James Bay was prima. Gewoon goed in het oor klinkende pop/rock met hitpotentie. Ze doen weinig bijzonders, maar wat ze doen was goed.
Shaka Ponk daarna was een geweldig feestje! Punk met elektronische en metalinvloeden met een geweldige performance. Laat zich verder moeilijk omschrijven, maar alleen al vanwege de show de moeite waard, maar de muziek is gewoon ook nog erg goed.
Artisidr uit Ijsland in de prachtige omgeving van der AA-kerk was ook erg goed. Heel wat rustiger met cello en viool, maar wat wisten ze mooie songs te maken. Het waren bijna geluidslandschappen die ze wisten te creëren.
Daarna hadden we eigenlijk moeten stoppen, maar toch nog wat takkeherrie (Skalmöld, viking-metal, maar ik heb wel beter gehoord) en Carnival Kids (slecht uitgevoerde harde rockmuziek (denk á la Biffy Clyro) aangehoord.

Al met al weer goed genietbare avonden gehad, maar volgend jaar ga ik wel weer wat meer voorwerk doen.

Gisteren ook naar Kraftwerk geweest. De Trans Europa Express versie.

Prachtige 3D animaties met als hoogtepunt een Ufo die op het Paradiso gebouw land.
Ze speelde 2 uur, alhoewel je nooit weet wat er precies live gespeeld wordt. Als robots inzetten die niet doen dan weet je dat alles uit een kastje komt.

.

Terug van Vandenberg's Moonkings in Hedon te Zwolle. Naarmate er meer bier werd gedronken vond ik het concert mooier. Eén keer eerder gezien op een festival - en toen ook leuker. Enige verschil met een festival is dat Breathing en Leeches gespeeld werden + sommige nummers extra gerekt.

Gisteren een zeer strak spelende Interpol gezien in de HMH. Geluid was erg goed en de zaal was lang niet uitverkocht wat ik eigenlijk wel prettig vond. Ik was met een grote groep en zo konden we heel relaxed staan en makkelijk naar de bar lopen.
Iedereen was het erover eens dat dit één van de betere optredens moet zijn geweest van Interpol.

Hoogtepunt: Not Even Jail en afsluiter Stella
Minpuntje: met vijf albums op zak slechts 1 uur 20 min spelen (en dan € 45 vragen)

De setlist

Ik vond ze ook erg sterk spelen gisteren, Paul leek er zelfs zin in te hebben. Ook was ik aangenaam verrast door de visuals. Ze hadden inderdaad wel wat langer mogen spelen, maar de set zakte nu ook nergens in dus dat was wel fijn.
Dat ze nu (itt tot op Best Kept Secret) wel nummers van OLTA en de S/T was al een verbetering, maar een per album is nog steeds wel matig. Ik had graag Pioneer to the Falls, Mammoth, The Heinrich Maneuver of Succes gehoord. Grootste minpunt was wel de hele felle lamp die op sommige momenten recht in mijn gezicht scheen, zo kon ik bijvoorbeeld niks zien van het outro van PDA.

Rvdz schreef:
Ik vond ze ook erg sterk spelen gisteren, Paul leek er zelfs zin in te hebben. Ook was ik aangenaam verrast door de visuals. Ze hadden inderdaad wel wat langer mogen spelen, maar de set zakte nu ook nergens in dus dat was wel fijn.
Dat ze nu (itt tot op Best Kept Secret) wel nummers van OLTA en de S/T was al een verbetering, maar een per album is nog steeds wel matig. Ik had graag Pioneer to the Falls, Mammoth, The Heinrich Maneuver of Succes gehoord. Grootste minpunt was wel de hele felle lamp die op sommige momenten recht in mijn gezicht scheen, zo kon ik bijvoorbeeld niks zien van het outro van PDA.

The Heinrich Maneuver miste ik ook, net als Narc. En van die hele felle lamp had ik ook last. Ik kon gewoon niks zien op die momenten.

Grant Lee Phillips, voorman van Grant Lee Buffalo, speelde een combinatie set met Howe Gelb, voorman van Giant Sand in het kleine zaalte van De Peppel in Zeist.
Eerst trad Grant Lee solo op daarna vroeg hij Howe Gelb het podium op waarna ze twee nummers speelden van The Velvet Underground en The Common Linnets.

Daarna ging Howe Gelb verder en ze sloten af met een gezamenlijk toegift.

Gisteren naar De Staat geweest in de Timmerfabriek in Vlissingen. Waanzinnig goed optreden, een tot op het bot gemotiveerde band (in ieder geval Torre, Rocco, de bassist en de drummer), een beetje dollen met het publiek, de hele Vinticious Versions EP, uitgebreid met nog wat extra (ook onuitgebrachte) nummers. De industriele setting van de oude timmerfabriek maakte het compleet. Openingsnummer was Input Source Select, ook al eens in DWDD gezien op die manier, leuk. Aan het eind werd dat nummer nog een keer gespeeld maar dan midden in het publiek, supervet. Dat was 1 van de hoogtepunten, samen met Downtown, op I_CON een aardig nummer, maar in deze versie (met samples van Janne Schraa's stem) was het helemaal af.

Ik heb De Staat gisteren in Rotown gezien, en ik ben het helemaal eens met bovenstaande. Vond het erg tof dat ze zoveel oude nummers in een nieuw jasje stoken, vooral My Blind Baby was zo ubervet! Wel leuk dat Janne bij dit concert ook daadwerkelijk aanwezig was.

oceanvolta schreef:
(quote)

Narc.

Die hebben ze wel de dag erna in Brussel gespeeld. Maar dan wel geen Stella, een iets essentiëler nummer. Verder vond ik het een strakke set, niet te veel lullen gewoon spelen, daar hou ik wel van. Maar het was inderdaad véééél en veel te kort. Ik kon daar makkelijk nog 3 kwartier hebben gestaan. Maar zij misschien niet, misschien waren ze moe?

Ik zie nu ook dat ze gisteren in Keulen THE NEW hebben gespeeld. Heeft ook zo'n ziek geniale outro. Waarom ooh waarom verdelen ze het zo oneerlijk?

Matthijs72 schreef:
Gisteren naar De Staat geweest in de Timmerfabriek in Vlissingen....
Ik kan het hele verhaal kopiëren naar het verslag van afgelopen vrijdag over het concert in de Zwitsalfabriek in Apeldoorn. Puik optreden van De Staat!

Leuke locatie ook, eenmalig in een leegstaand fabriekspand, georganiseerd door Gigant en hopelijk vaker, want het gaf wel een underground-gevoel mee aan het optreden.

Johnny Marr schreef:
Ik zie nu ook dat ze gisteren in Keulen THE NEW hebben gespeeld. Heeft ook zo'n ziek geniale outro. Waarom ooh waarom verdelen ze het zo oneerlijk?

Dat zul je altijd zien bij bands met zo'n oeuvre. Er zitten altijd favorieten bij die ze niet spelen. Al maakt een set van 2 uur de kans daarop wel kleiner.

Ook naar Interpol geweest. Ze waren inderdaad veel te kort aan het spelen, had nog makkelijk wat nummers bij gekund. Toen ze afliepen voor de eerste keer keek ik echt op mijn telefoon voor de tijd en was ik zwaar verbaasd om eerlijk te zijn. Kortste concert wat ik ooit heb meegemaakt... Dus dat was wel erg teleurstellend om daar nog zo'n stuk voor te rijden.

HEALTH was trouwens echt het meest misplaatste en slechtste voorprogramma wat ik ooit van mijn leven gehoord heb. Langste half-uur/drie kwartier van mijn leven.

Queen 30 januari 2015 Ziggodome

Het was voor mij de eerste keer in de (besneeuwde) Ziggodome, mooie zaal en organisatorisch alles goed geregeld of te wel: goed gekeurd ondanks de waanzinnige prijzen voor een biertje!

Technische aspecten: Het geluid was prima, zuiver en niet niet te hard. De lichtshow was erg sterk, er was zelfs een heuse lasershow. Het podium was mooi opgebouwd met 2 "kleinere" schermen in de hoeken bovenin en een groot rond scherm midden op het podium. Verder 2 kleine bruggen aan de zijkant zodat de heren zich ook daar konden laten zien en een looppad (halve cirkel) de zaal in.

Setlist: Die was op zich niet echt heel spannend, de starter was te verwachten en het afsluitende trio eigenlijk ook. Ik vond het jammer dat er erg weinig (relatief) nieuw materiaal werd gespeeld. Niks van Innuendo en enkel I Want it All (met een wat haperende solo) van The Miracle. Wel aardig wat harder materiaal wat live natuurlijk wel werkt. Het meest verrassende vond ik dat er een solonummer van May in de show zat. Het instrumentale Last Horizon met daar aan vastgeplakt wat gitaarspielerei.

Het optreden: De show duurde 2 uur en 20 minuten. Er zaten wat tussenstukjes in (May met een selfiestick) maar het tempo zat er verder wel aardig in. Het belangrijkste was natuurlijk zanger Adam Lambert. Mocht Freddie mee hebben gekeken dan zag hij dat het goed was. Hij ging zelfs nog een stapje verder dan Mercury (Amsterdam you look lovely, even the ladies...) met zijn showelementen (al sluit ik niet uit dat hij er ook zo bij loopt in het "echte leven"). De pakjes waren kek en de mimiek wat over de top maar wel aanstekelijk en niet storend. Soms wilde hij vocaal wat extra uitpakken met wat overbodige toonladders, dat was niet nodig maar ik kan begrijpen dat hij toch ook graag wat "eigens" in de show wil leggen. De oude meesters waren behoorlijk op dreef. Redelijk goed bij stem en hadden er zin in. Als drummer is Taylor nooit de allerbeste geweest maar ik kon hem niet op een foutje betrappen en ondanks zijn grijze baard (formaat kerstman) nogal altijd een enthousiaste en jeugdige uitstraling. Bij May zag je wel wat meer moeite. Niet qua spel (op de solo in I Want it all na) maar wel qua gezichtsuitdrukkingen. Zodra hij al spelend een stukje ging lopen zag je in zijn gezicht wel wat trekjes die er op wezen dat het allemaal niet meer vanzelf ging. Maar goed voor een 67 jarige is dat natuurlijk ook niet vreemd en ook geen schande. Wel moet me even van het hart dat een oudere lange slanke man, zoals May is, beter geen gouden glittershirt met cape meer kan aandoen, het stond niet echt charmant dit in tegenstelling tot het gouden colbert van Taylor maar dit slechts terzijde. Verder stond de zoon van Roger Taylor ook op het podium als percussionist en hij mocht de drumkit overnemen tijdens A Kind of Magic (dat zijn vader zong) en Tie Your Mother Down. Ook was er na een korte bassolo ook nog een drumbattle tussen beide Taylors. Junior op de normale drumkit en vaders op een snel opgebouwde kit op het looppad in het publiek. Tijdens Under Pressure bleef Taylor overigens voorin zitten en zong en drumde hij tegelijk. Op toetsen was oudgediende Spike Edney te vinden die in de jaren 80 live shows ook al bij Queen de toetsen mocht beroeren.

conclusie: Het kaartje was duur maar het was al met al meer dan de moeite waard. Lambert is een zeer goede zanger en prima frontman. Qua trekjes moet hij niet veel verder meer gaan maar zingen kan hij en dat is toch het belangrijkst.

Setlist:
One Vision
Another One Bites the Dust
Fat Bottomed Girls
In the Lap of the Gods... Revisited
Seven Seas of Rhye
Killer Queen
I Want to Break Free
Somebody to Love
Love of My Life (zang Brian)
'39 (zang Brian)
A Kind of Magic (zang Roger)
Bass Solo
Drum Battle (Taylor vs. Taylor)
Under Pressure (duet Roger & Adam)
Save Me
Who Wants to Live Forever
Last Horizon/Guitar Solo
Tie Your Mother Down
I Want It All
Radio Ga Ga
Crazy Little Thing Called Love
Bohemian Rhapsody

We Will Rock You
We Are the Champions
God Save the Queen

Goed, laat ik beginnen met dat ik Queen-fan ben. Ik vind de muziek echt geweldig, lang niet alle, maar wel heel veel en ik kan zowel geniet van de jaren '70, jaren '80 als jaren '90 albums. Denk dus niet dat ik geheel objectief ben (wat dat ook maar is als het om muziek gaat) Ik begon echter echt met muziek luisteren zo rond 1990/1991. Ik heb dus nooit het 'echte' Queen live mogen aanschouwen. Ik ben ook gewoon blij dat desondanks het overlijden van Freddie er nog steeds getourd wordt met de geweldige muziek.

Gisteren dus Queen en Adam Lambert mogen aanschouwen in de ZiggoDome. Wat een geweldig concert! Wat kunnen de heren van Queen nog spelen en performen op hun respectabele leeftijden! Wat kan Adam Lambert geweldig zingen! Wat klopte de show van alle kanten!
De sfeer werd goed opgebouwd (gelukkig geen voorprogramma!) door de reprise van It's a Beautiful Day voor aanvang van het concert te draaien, waardoor het spannend is wanneer ze eindelijk gaan beginnen. Om het podium hing een groot doek met het Queen logo, wat een mooi podium verbergt met een loopplank het publiek in en twee bruggen aan de zijkanten en een verhoging aan de achterkant. Op de achtergrond een grote Q, waar een groot scherm in zat, waardoor het concert uit alle hoeken goed te volgen was.
Het begint meteen spetterend met One Vision. Zowel de band als zang werkt meteen op volle kracht en laten horen wat ze kunnen. Gedurende het hele concert wordt er een mooie dwarsdoorsnede uit de grote en minder grote hits van Queen gespeeld, waarbij zowel de verschillende tijdvakken als de verschillende stijlen goed vertegenwoordigd worden, hoewel ik het wel jammer vind dat Innuendo overgeslagen werd.
Er bleek ook dat Adam Lambert al die verschillende stijlen ook gewoon goed aankan. Wat een bereik en kracht heeft die jongen. Daarnaast is het gewoon leuk om naar te kijken, omdat hij nogal flamboyant en theatraal is. Daar moet je tegen kunnen, maar ik houd er wel van. Zeker omdat ik het gevoel heb dat het geen trucje is wat hij doet, maar dat hij gewoon volledig zijn eigen ding doet. Het maakt het ook boeiend om te zien, omdat hij alle hoeken van het podium gebruikt. Doordat hij ook zo zijn eigen ding doet, maakt het ook, dat je absoluut niet het gevoel hebt, zowel qua performance als qua zang, dat hij een imitatie van Freddie probeert te doen. Overigens vond ik dat hij erg mooi ook het contact met het publiek zocht en mooi omschreef, met veel respect voor Freddie, hoe fortuinlijk hij is dat hij mocht optreden met deze muziek.
Freddie werd overigens mooi door het concert verweven. Zo waren er beelden van hem, terwijl hij Love of My Life (één van de hoogtepunten) en Bohemian Rhapsody zong.

Ook was er ruimte voor de heren May en Taylor in het middenstuk, waar ze hun instrumentale en zangkwaliteiten mochten tonen. Hoewel je wel merkt dat het concert dan even wat inzakt, vond ik dat juist wel fijn. Het geeft juist een mooie opbouw aan zo'n concert. De interactie met het publiek was ook erg goed. De overige muzikanten (Rufus Taylor, zoon van..., Spike Edney (die al meespeelde bij Queen tijdens concerten) en Neil Fairclough) konden trouwens ook allemaal wel spelen, maar hielden zich (terecht) wat meer op de achtergrond. De interactie tussen de verschillende bandleden was echter erg goed. Het speelplezier spatte er vanaf.
Overigens was de lichtshow ook echt indrukwekkend. De uitlichting van het podium was erg goed en het gebruik van lasers zag er geweldig uit. Op het geluid viel ook erg weinig aan te merken en dat maakt de beleving natuurlijk nog overweldigender.

De finale van het concert mocht er ook zijn met o.a. Tie Your Mother Down (ook een hoogtepunt, maar er waren er nog wel een paar) en Radio GaGa, waarna de 'verplichte' toegift volgde (We Wil Rock You en We Are the Champions, gevolgd door God Save the Queen).

Echt een heerlijk en prachtig concert gezien. Ik ben ook tweemaal naar Queen en Paul Rodgers geweest, wat ook wel goed was, maar dit is toch echt wel van een andere orde. Paul Rodgers is een erg goede (blues)zanger, maar heeft het bereik en de podiumpresentatie van een Adam Lambert niet. Bij dit concert werd ik geregeld echt weggeblazen. Blij dat ik het mee heb mogen maken en wat mij betreft een geweldige keuze om met Adam lambert te gaan touren.

Queen + Adam Lambert Concert Setlist at Ziggo Dome, Amsterdam on January 30, 2015 | setlist.fm

Ah, tegelijk geplaatst en zo te zien hebben heer Bonk het concert zo'n beetje het zelfde beleefd

Mooie recensie vigil! We waren blijkbaar tegelijk aan het typen Mooi om de overlap te zien. (Edit: en ook tijdens deze reacties typten we weer tegelijk )
De prijs van de kaartjes was inderdaad behoorlijk, maar ik zag dat er toch ook best wel wat mensen blijkbaar meer dan 800 euro voor over gehad hadden om aan de zijkant van het podium te mogen zitten (voor het oog van het publiek aardig weggewerkt door een brug). Ik vraag me af of die nou het zo veel beter hebben kunnen zien en beleven dan wanneer je gewoon voor het podium staat, maar dat terzijde.

Nee dat denk ik echt niet. Ik had niet de indruk dat May of Lambert zich daar vaker lieten zien. Ik denk zelfs dat ze het nog niet eens goed konden zien zodra de mannen in het looppad bezig waren.

Wie speelde er bas? Was dat die Neil?

Mijn bevindingen: mooie setting, het ronde scherm achter het podium voegde echt wat toe. Gave lichtshow, erg goed geluid. Het concert zelf viel me mee. Ik ben naar het Ziggodome gegaan zonder verwachtingen, zonder zelfs ooit iets van Adam Lambert gezien te hebben. En dan moet je toch concluderen dat Queen + Adam Lambert wat misplaatst is, Adam Lambert ft. Queen was gepaster geweest want er was gisteren maar een echte ster. Wat een stem en vooral, wat een briljante podiumpresentatie. Compleet over the top maar soms hilarisch.
Het concert begon erg sterk, enigszins onverwacht oldies als Seven seas of rhye, In the lap of the gods en Killer Queen. Fat bottomed girls was een vroeg hoogtepunt en sowieso was het eerste uur (?) waanzinig. Tja, en toen moesten May en Taylor ook wat ruimte krijgen. Dat pakte met een door het publiek gedragen Love of my life (May) nog heel goed uit, maar '39 klonk vooral erg rommelig. Het Taylor-intermezzo pakte al helemaal niet lekker uit. Ik heb de man nooit een al te beste zanger gevonden maar gisteren leek het helemaal alsof hij kracht tekort kwam. Ook de drumsolo had wat mij betreft achterwege mogen blijven. Gevolg van deze intermezzo's was wel dat de vaart volledig uit het optreden was gehaald en dat kwam ook nooit meer helemaal goed, al waren Who wants to live forever en met name Save me wel weer gaaf.
De toegiften waren ten slotte wel erg karig, waardoor het hele optreden ongeveer twee uur klokte, toch een half uur korter dan oorspronkelijk was aangegeven. Geen idee of dat betekent dat ergens wat was ingekort.

Ben blij dat ik Queen eindelijk eens gezien heb en dit optreden biedt veel potentie voor de toekomst, maar dan hoop ik wel dat May en Taylor Lambert als volwaardig deel van de band opnemen en dan ook hun eigen stukjes inkorten of schrappen.

Brunniepoo schreef:
erg goed geluid. .

Aangezien ik naast je stond had ik het ook gisteren aan je kunnen vragen maar dat heb ik niet gedaan dus daarom maar bijdeze...

De andere keren dat jij in de Ziggo geweest ben was het geluid toen ook zo goed?

Hoewel ik gisteren niet naast je stond (tenminste niet dat ik weet ) en je het aan Brunniepoo vraagt, maar het was voor mij de vierde keer dat ik in de Ziggodome (eerder Neil Young, Peter Gabriel en Pearl Jam) was en alle vier de keren het geluid erg goed. Het is gewoon een geweldige zaal qua akoestiek.

Wat Bonk zegt...

Queen in Amsterdam klokte 2 uur en 5 minuten en begon 20 minuten later, vermoedelijk doordat door het weer iedereen nog lang niet binnen was. Brian May bleek niet geheel fit te zijn. Op z'n facebook schreef hij over de show in Keulen de avond ervoor dat hij zich nog nooit zo ziek had gevoeld, maar toch wilde optreden. Toen werden al twee nummers geschrapt vergeleken met eerder deze week in Frankrijk ( Stone Cold crazy en The Show must go on) en eerder al sneuvelde Don't stop me now. In Amsterdam gebruikte hij pijnstillers zegt hij vandaag. A kind of magic wisselt deze tour met These are the days, dus geen Innuendo nummers helaas. Ik vond de haperende solo in Crazy little thing meer opvallen dan die van I want it all, May was zelf ook niet tevreden aan z'n gezicht te zien. Het nummer Last Horizon zat tien jaar terug ook al in de gitaarsolo, dus niet verrassend. Wel erg mooi gebracht, samen met de bekende Brighton Rock solo. Wie goed oplette hoorde in de bas solo Nevermore, Don't try suicide, Body Language en The Invisible Man, die laatste met Taylor. Geslaagde avond, al was het met Paul Rodgers zeker niet minder vermakelijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:38 uur

geplaatst: vandaag om 03:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.