Genres / Jazz / Jazz-album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juni 2010, 23:03 uur
1e van de maand, en mijn beurt.
Ik heb gekozen voor Eraldo Volonté - My Point of View.

Leuke plaat van een (voor mij verder onbekend) Italiaans quartet uit 1963, ben deze een keer ergens op een of ander blog tegengekomen en ben nog steeds blij dat ik 'm gedowned heb.
Tijdgenoten van het John Coltrane Quartet.
interessante zuid europees aandoende interpretatie van het JCQ, maar toch duidelijk met een eigen stijl, moet vast een feest zijn geweest om dit clubje op te zien treden in Italiaanse maatpakken.
Als je interesse hebt pm me voor een linkje.
Ik heb gekozen voor Eraldo Volonté - My Point of View.

Leuke plaat van een (voor mij verder onbekend) Italiaans quartet uit 1963, ben deze een keer ergens op een of ander blog tegengekomen en ben nog steeds blij dat ik 'm gedowned heb.
Tijdgenoten van het John Coltrane Quartet.
interessante zuid europees aandoende interpretatie van het JCQ, maar toch duidelijk met een eigen stijl, moet vast een feest zijn geweest om dit clubje op te zien treden in Italiaanse maatpakken.
Als je interesse hebt pm me voor een linkje.
0
thejazzscène
geplaatst: 6 juni 2010, 20:49 uur
Tof album. Ik had hem ervoor al gespot in je lijst en was ook meteen verkocht. Zal even bijbenen in dit topic. Sluit me ook aan bij de lijst.
korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
0
geplaatst: 6 juni 2010, 21:01 uur
Ik ben de laatste tijd nog even druk met andere dingen checken. Maar het javdm komt deze maand zeker nog aan de beurt!
0
Ik Doe Moeilijk
geplaatst: 5 juli 2010, 21:04 uur
Heb hem ook al via pm benaderd, maar hij heeft nog niet gereageerd...
0
geplaatst: 7 juli 2010, 21:56 uur
He ik doe ook nog steeds mee! 
korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
Mas (Passief)
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het album van juni nog niet heb geluisterd maar dat ga ik zeker nog doen!

korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
Mas (Passief)
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het album van juni nog niet heb geluisterd maar dat ga ik zeker nog doen!
0
thejazzscène
geplaatst: 8 juli 2010, 11:07 uur
Natuurlijk:
korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
Mas (Passief)
fabblwaps (passief)
korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
Mas (Passief)
fabblwaps (passief)
0
geplaatst: 8 juli 2010, 16:34 uur
Alleen luisteren en beoordelen inderdaad. Ik weet niet zo veel van Jazz muziek en ken alleen wat klassiekers. Ik zou dus niet weten welk album ik met jullie zou moeten delen.
0
geplaatst: 10 juli 2010, 06:46 uur
Ik ben bladerend en zoekend naar een geschikt album om morgen te 'publiceren'! Ik laat op deze stek weten wat het geworden is!
0
geplaatst: 11 juli 2010, 12:14 uur
Het is deze geworden:

Een minder bekende, akoestische en "mellow" John Scofield met een aantal blazers (waaronder Randy Brecker), gast-solist Wayne Shorter en een fraaie ritmesectie met Bill Stewart op drums en Steve Swallow (fraaie solo in de eerste track!) op bas.
Ik stuur zoveel mogelijk links naar jullie toe, mocht je niks hebben ontvangen, dan hoor ik het wel!
Veel plezier ermee!

Een minder bekende, akoestische en "mellow" John Scofield met een aantal blazers (waaronder Randy Brecker), gast-solist Wayne Shorter en een fraaie ritmesectie met Bill Stewart op drums en Steve Swallow (fraaie solo in de eerste track!) op bas.
Ik stuur zoveel mogelijk links naar jullie toe, mocht je niks hebben ontvangen, dan hoor ik het wel!
Veel plezier ermee!
0
geplaatst: 12 juli 2010, 18:02 uur
Ik wil ook graag meedoen, en wil ook graag zelf albums aandragen. Waar ik geen zin in heb is op zoek te gaan naar iemand die na mij een album wil inbrengen.
Gaat het tegenwoordig op volgorde?
Gaat het tegenwoordig op volgorde?
0
geplaatst: 12 juli 2010, 20:39 uur
Ja, en na jou gaan we dan (mocht er nog behoefte aan zijn) weer opnieuw
0
geplaatst: 16 juli 2010, 08:11 uur
eh...ik heb zondag de diverse links verstuurd naar nogal wat deelnemers, maar nog totaal geen respons. Is e.e.a. in juiste staat & orde gearriveerd?Of is het album verbijsterend slecht?
0
geplaatst: 16 juli 2010, 12:10 uur
we hebben een maand tegenwoordig 
PS heb je een link naar het album op de site?

PS heb je een link naar het album op de site?
0
geplaatst: 16 juli 2010, 12:29 uur
Gelukkig, ik wacht de responsen dan nog rustig af! Ik had het idee dat links plaatsen naar downloadsites niet was toegestaan, dus ik doe het via persoonlijke berichten. Wie de link nog niet heeft mag me een berichtje sturen.
0
geplaatst: 25 juli 2010, 15:58 uur
Ik kreeg onverwacht een linkje
en wil nu toch weer meedoen met het topic. Heb al een tijd de boel hier niet gevolgd, maar snap dat er met een lijstje wordt gewerkt? Zet me er maar op.
en wil nu toch weer meedoen met het topic. Heb al een tijd de boel hier niet gevolgd, maar snap dat er met een lijstje wordt gewerkt? Zet me er maar op.
0
geplaatst: 25 juli 2010, 16:02 uur
(meteen maar ingevuld - er is toch niemand tegen?)
korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
sq
Mas (Passief)
fabblwaps (passief)
korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
sq
Mas (Passief)
fabblwaps (passief)
0
geplaatst: 28 juli 2010, 00:37 uur
ik ben weer veel meer in een muziekbui de laatste tijd.. ik zal ook hier proberen weer actief mee te doen 

0
geplaatst: 30 juli 2010, 01:50 uur
Hé, waarom sta ik er dan niet tussen. 
Zoiets wordt het dan?
korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
Zelva
sq
The Scientist
Mas (Passief)
fabblwaps (passief)

Zoiets wordt het dan?
korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
Zelva
sq
The Scientist
Mas (Passief)
fabblwaps (passief)
0
geplaatst: 30 juli 2010, 03:21 uur
prima dunkt mij... 1e van de maand is telkens de verversingsdatum?
0
geplaatst: 31 juli 2010, 22:11 uur
Oei, ik heb nog geen reactie bij het huidige album geplaatst, en morgen mag ik alweer de nieuwe neerzetten. Je vergeet het ook zo gauw weer als er een maand overheen gaat.
Ik heb in ieder geval al een album in gedachten voor morgen, en die reactie gaat er vast ook nog wel komen.
Ik heb in ieder geval al een album in gedachten voor morgen, en die reactie gaat er vast ook nog wel komen.
0
geplaatst: 1 augustus 2010, 19:24 uur
Hier dan het album voor augustus:

Bobby McFerrin & Chick Corea - Play (1990)
Een speels album dus, deze keer.

Bobby McFerrin & Chick Corea - Play (1990)
Een speels album dus, deze keer.

0
geplaatst: 26 augustus 2010, 23:32 uur
Haal me maar uit de lijst ik heb de laatste tijd niet meer zoveel tijd om naast de muziek die ik normaa luister ook nog andere dingen te checken. Ook heb ik besloten om eerst nog een aantal klassiekers uit het genre te checken voordat ik met wat onbekendere albums begin.
* denotes required fields.