MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Jazz / Jazz-album van de week

zoeken in:
Dank! Excuus voor het misverstand!

sq
Ik kreeg onverwacht een linkje en wil nu toch weer meedoen met het topic. Heb al een tijd de boel hier niet gevolgd, maar snap dat er met een lijstje wordt gewerkt? Zet me er maar op.

sq
(meteen maar ingevuld - er is toch niemand tegen?)

korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
sq
Mas (Passief)
fabblwaps (passief)

ik ben weer veel meer in een muziekbui de laatste tijd.. ik zal ook hier proberen weer actief mee te doen

Hé, waarom sta ik er dan niet tussen.

Zoiets wordt het dan?

korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
Zelva
sq
The Scientist
Mas (Passief)
fabblwaps (passief)

prima dunkt mij... 1e van de maand is telkens de verversingsdatum?

De eerste zondag van de maand.

Oei, ik heb nog geen reactie bij het huidige album geplaatst, en morgen mag ik alweer de nieuwe neerzetten. Je vergeet het ook zo gauw weer als er een maand overheen gaat. Ik heb in ieder geval al een album in gedachten voor morgen, en die reactie gaat er vast ook nog wel komen.

Hier dan het album voor augustus:

(afbeelding)
Bobby McFerrin & Chick Corea - Play (1990)

Een speels album dus, deze keer.

MAS
Haal me maar uit de lijst ik heb de laatste tijd niet meer zoveel tijd om naast de muziek die ik normaa luister ook nog andere dingen te checken. Ook heb ik besloten om eerst nog een aantal klassiekers uit het genre te checken voordat ik met wat onbekendere albums begin.

1e van de maand geweest...
unaej??

*BUMP*

wordt zelfs één keer in de maand problematisch?

Ik sta in principe niet op de lijst maar doe stiekem een beetje passief en daar wel mee en ik ben wel benieuwd waarmee Unaej aan komt zetten, maar vooralsnog is het erg stil...

Ik was ook wel benieuwd. Misschien vakantie?

sq
Hij is al meer dan 2 weken niet op de site geweest, dus dat zou kunnen.

Ik Doe Moeilijk
Ik heb alvast aan thejazzscène, de volgende in de rij, gevraagd of hij een album wil presenteren deze maand.

Ik luister ook nog steeds mee trouwens... heb nog geen bericht geschreven, maar dat komt nog

Ik wil bij dezen m'n medewerking aan deze discussie beëindigen...
Ik vond het geen probleem om albums te uploaden, maar aan de andere kant zijn er vlottere methodes om kennis te nemen van nieuwe en oudere albums; vooral Spotify blijkt een geweldig medium voor me!
Bedankt voor de links en een paar artiesten (Avishai Cohen!) ga ik blijven volgen.
Groet,
Wim

Ik Doe Moeilijk
Ik Doe Moeilijk schreef:
Ik heb alvast aan thejazzscène, de volgende in de rij, gevraagd of hij een album wil presenteren deze maand.
thejazzscène presenteert maandag een nieuw album.

lambf
Count me in (met terugwerkende kracht zal ik de al geplaatste albums beluisteren)

thejazzscène
Het volgende album is er een mooitje van een band die ik dit jaar ontdekte bij de voorstelling van hun nieuwe album Forty Fort. Unaej was daar toen ook en dat was een sterk optreden.

Het javdw zal worden:

Mostly Other People Do The Killing - Shamokin!!! (2007)

Peter Evans (tp)
Jon Irabagon (ts)
Kevin Shea (d)
Moppa Elliott (b) = bandleider

Album won de prijs voor het 'small ensemble of the year'. Het geluid is een samenraapsel van traditionele jazz maar klinkt steeds luchtig en jong/verfrissend (beetje catchy). Leuke elementen blijven komen zodat de muziek steeds interessant blijft klinken. Aan de muziek hoor je het enthousiasme van de muzikanten en dat is altijd leuk. Via deze band Peter Evans leren kennen en die man is echt geweldig.

thejazzscène
Stuur me een bericht als je een linkje wenst!

Recent interview met de heren:

Mostly Other People Do the Killing - Interview | Kwadratuur

sq
Ja en even attentie voor de hoes,

(afbeelding)

die niet toevallig veel zal lijken op

(afbeelding)

Art Blakey & the Jazz Messengers - A Night in Tunisia (1960), jazzalbum van de week uit januari 2009

dat belooft wat..

Ah... zeer fijne band... band die ook op de lijst staat om wellicht nog eens hier met het jazzpodium neer te zetten

Ik Doe Moeilijk
Ik ben benieuwd. Evans ken ik via Evan Parker dus ik ben benieuwd wat het verband is met Art blakey

thejazzscène
sq schreef:
Ja en even attentie voor de hoes,
(afbeelding)

die niet toevallig veel zal lijken op
(afbeelding)

Art Blakey & the Jazz Messengers - A Night in Tunisia (1960), jazzalbum van de week uit januari 2009

dat belooft wat..

Juist ja! Ik dacht al dat ik die hoes herkende!

sq
hmm.. flac files. Met wat voor monstrueuze hardware moet ik dat te lijf?

Ik Doe Moeilijk
VLC mediaplayer gebruik ik voor het afspelen.

foobar kan ze ook gewoon afspelen. Maar sq luistert het javdw altijd via zijn mp3 speler naar het werk (als ik het goed herinner), en die speelt geen flac

Gast
geplaatst: vandaag om 19:45 uur

geplaatst: vandaag om 19:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.