Genres / Jazz / Jazz-album van de week
zoeken in:
0
Soledad
geplaatst: 22 april 2010, 00:08 uur
Och, helemaal anoniem blijven is ook niks voor mij. Ben aandachtsgeil hé. Wat dat betreft ben ik net Patricia Paay, maar dan knapper 

0
Ik Doe Moeilijk
geplaatst: 25 april 2010, 14:00 uur
Wachten we tot 21 mei met een nieuw album van de maand, of liever 28 april?
0
Ik Doe Moeilijk
geplaatst: 1 mei 2010, 15:40 uur
Een nieuwe lente en een nieuw geluid:
Ik wil dat dit lied klinkt als het gefluit,
Dat ik vaak hoorde voor een zomernacht,
In een oud stadje, langs de watergracht --
In huis was 't donker, maar de stille straat
Vergaarde schemer, aan de lucht blonk laat
Nog licht, er viel een gouden blanke schijn
Over de gevels van mijn raamkozijn.
Dan blies een jongen als een orgelpijp,
De klanken schudden in de lucht zoo rijp
Als jonge kersen, wen een lentewind
In 't boschje opgaat en zijn reis begint.
Hij dwaald' over de bruggn, op den wal
Van 't water, langzaam gaande, overal
Als 'n jonge vogel fluitend, onbewust
Van eigen blijheid om de avondrust.
En menig moe man, die zijn avondmaal
Nam, luisterde, als naar een oud verhaal,
Glimlachend, en een hand die 't venster sloot,
Talmde een pooze wijl de jongen floot.
Ik wil dat dit lied klinkt als het gefluit,
Dat ik vaak hoorde voor een zomernacht,
In een oud stadje, langs de watergracht --
In huis was 't donker, maar de stille straat
Vergaarde schemer, aan de lucht blonk laat
Nog licht, er viel een gouden blanke schijn
Over de gevels van mijn raamkozijn.
Dan blies een jongen als een orgelpijp,
De klanken schudden in de lucht zoo rijp
Als jonge kersen, wen een lentewind
In 't boschje opgaat en zijn reis begint.
Hij dwaald' over de bruggn, op den wal
Van 't water, langzaam gaande, overal
Als 'n jonge vogel fluitend, onbewust
Van eigen blijheid om de avondrust.
En menig moe man, die zijn avondmaal
Nam, luisterde, als naar een oud verhaal,
Glimlachend, en een hand die 't venster sloot,
Talmde een pooze wijl de jongen floot.
Het jazzalbum van de maand Mei:
2nd Outlet - Burnt Sienna

Info van het label:
This new electro-acoustic disc, the first on the nuscope recordings label, features the trio 2nd Outlet with saxophonist/electronics master Luc Houtkamp, pianist Cor Fuhler, and percussionist Martin Blume. This CD was recorded at the LOFT in Köln, Germany during two different sessions in 2002 and 2003.
According to Thomas Lehn in the liner notes, "The resulting identity of 2nd Outlet is their finely balanced, but not too serious, act of playing with both of their identities. The traditional elements are on one hand, and the timbre work is on the other. The traditional idioms are set into the light of reflection, questioning their idiomatic meanings, by letting them co-exist with very imaginative timbre emanations, which you can hear across the entire disc in multiple shades and shapes."
In the Summer 2004 issue of Signal to Noise magazine, Bill Meyer says, 2nd Outlet's "...billing as a band is telling, for nothing about this music speaks of overweaning ego. Which isn't to suggest that they're overly reserved; each player proceeds decisively, and the collective musters a vigor that any self-respecting energy music ensemble would be glad to claim for its own."
According to Thomas Lehn in the liner notes, "The resulting identity of 2nd Outlet is their finely balanced, but not too serious, act of playing with both of their identities. The traditional elements are on one hand, and the timbre work is on the other. The traditional idioms are set into the light of reflection, questioning their idiomatic meanings, by letting them co-exist with very imaginative timbre emanations, which you can hear across the entire disc in multiple shades and shapes."
In the Summer 2004 issue of Signal to Noise magazine, Bill Meyer says, 2nd Outlet's "...billing as a band is telling, for nothing about this music speaks of overweaning ego. Which isn't to suggest that they're overly reserved; each player proceeds decisively, and the collective musters a vigor that any self-respecting energy music ensemble would be glad to claim for its own."
Ik stuur een link naar de deelnemers van de lijst. Vergetenen en andere geinteresseerden kunnen zich bij me melden voor de link. Veel plezier ermee.
0
geplaatst: 6 mei 2010, 19:10 uur
Ik wil ook wel mee doen aan dit topic. Alleen dan zonder eigen inbreng.
0
Ik Doe Moeilijk
geplaatst: 8 mei 2010, 20:45 uur
Goed zo, welkom!
Als je toch nog eens wat leuks met ons wilt delen dan moet je zeker niet schromen dat te doen.
Als je toch nog eens wat leuks met ons wilt delen dan moet je zeker niet schromen dat te doen.
0
geplaatst: 9 mei 2010, 17:59 uur
Jij doet je naam wel eer aan met dat album Ik Doe Moeilijk. Of dat kan er misschien aan liggen dat ik niet zo'n ervaren jazz-luisteraar ben. Ik heb het nu een keer geluisterd en ik vind het nog niet zo heel goed. Maar morgen ga ik het album nog een kans geven. 

0
geplaatst: 13 mei 2010, 08:35 uur
MAS schreef:
Jij doet je naam wel eer aan met dat album Ik Doe Moeilijk. Of dat kan er misschien aan liggen dat ik niet zo'n ervaren jazz-luisteraar ben. Ik heb het nu een keer geluisterd en ik vind het nog niet zo heel goed. Maar morgen ga ik het album nog een kans geven.
Dit vind ik goed om te lezen!!!, niet gelijk oordelen open staan voor nieuwe dingen.
Heb het album zelf nog niet gehoord, kan best een matig album zijn, wil dus verder ook niet oordelen
0
geplaatst: 1 juni 2010, 23:03 uur
1e van de maand, en mijn beurt.
Ik heb gekozen voor Eraldo Volonté - My Point of View.

Leuke plaat van een (voor mij verder onbekend) Italiaans quartet uit 1963, ben deze een keer ergens op een of ander blog tegengekomen en ben nog steeds blij dat ik 'm gedowned heb.
Tijdgenoten van het John Coltrane Quartet.
interessante zuid europees aandoende interpretatie van het JCQ, maar toch duidelijk met een eigen stijl, moet vast een feest zijn geweest om dit clubje op te zien treden in Italiaanse maatpakken.
Als je interesse hebt pm me voor een linkje.
Ik heb gekozen voor Eraldo Volonté - My Point of View.

Leuke plaat van een (voor mij verder onbekend) Italiaans quartet uit 1963, ben deze een keer ergens op een of ander blog tegengekomen en ben nog steeds blij dat ik 'm gedowned heb.
Tijdgenoten van het John Coltrane Quartet.
interessante zuid europees aandoende interpretatie van het JCQ, maar toch duidelijk met een eigen stijl, moet vast een feest zijn geweest om dit clubje op te zien treden in Italiaanse maatpakken.
Als je interesse hebt pm me voor een linkje.
0
thejazzscène
geplaatst: 6 juni 2010, 20:49 uur
Tof album. Ik had hem ervoor al gespot in je lijst en was ook meteen verkocht. Zal even bijbenen in dit topic. Sluit me ook aan bij de lijst.
korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
0
geplaatst: 6 juni 2010, 21:01 uur
Ik ben de laatste tijd nog even druk met andere dingen checken. Maar het javdm komt deze maand zeker nog aan de beurt!
0
Ik Doe Moeilijk
geplaatst: 5 juli 2010, 21:04 uur
Heb hem ook al via pm benaderd, maar hij heeft nog niet gereageerd...
0
geplaatst: 7 juli 2010, 21:56 uur
He ik doe ook nog steeds mee! 
korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
Mas (Passief)
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het album van juni nog niet heb geluisterd maar dat ga ik zeker nog doen!

korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
Mas (Passief)
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het album van juni nog niet heb geluisterd maar dat ga ik zeker nog doen!
0
thejazzscène
geplaatst: 8 juli 2010, 11:07 uur
Natuurlijk:
korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
Mas (Passief)
fabblwaps (passief)
korenbloem
Heemskerktollie
Ik Doe Moeilijk
blabla
bawimeko
frankmulder
unaej
thejazzscene
Mas (Passief)
fabblwaps (passief)
0
geplaatst: 8 juli 2010, 16:34 uur
Alleen luisteren en beoordelen inderdaad. Ik weet niet zo veel van Jazz muziek en ken alleen wat klassiekers. Ik zou dus niet weten welk album ik met jullie zou moeten delen.
0
geplaatst: 10 juli 2010, 06:46 uur
Ik ben bladerend en zoekend naar een geschikt album om morgen te 'publiceren'! Ik laat op deze stek weten wat het geworden is!
0
geplaatst: 11 juli 2010, 12:14 uur
Het is deze geworden:

Een minder bekende, akoestische en "mellow" John Scofield met een aantal blazers (waaronder Randy Brecker), gast-solist Wayne Shorter en een fraaie ritmesectie met Bill Stewart op drums en Steve Swallow (fraaie solo in de eerste track!) op bas.
Ik stuur zoveel mogelijk links naar jullie toe, mocht je niks hebben ontvangen, dan hoor ik het wel!
Veel plezier ermee!

Een minder bekende, akoestische en "mellow" John Scofield met een aantal blazers (waaronder Randy Brecker), gast-solist Wayne Shorter en een fraaie ritmesectie met Bill Stewart op drums en Steve Swallow (fraaie solo in de eerste track!) op bas.
Ik stuur zoveel mogelijk links naar jullie toe, mocht je niks hebben ontvangen, dan hoor ik het wel!
Veel plezier ermee!
0
geplaatst: 12 juli 2010, 18:02 uur
Ik wil ook graag meedoen, en wil ook graag zelf albums aandragen. Waar ik geen zin in heb is op zoek te gaan naar iemand die na mij een album wil inbrengen.
Gaat het tegenwoordig op volgorde?
Gaat het tegenwoordig op volgorde?
0
geplaatst: 12 juli 2010, 20:39 uur
Ja, en na jou gaan we dan (mocht er nog behoefte aan zijn) weer opnieuw
0
geplaatst: 16 juli 2010, 08:11 uur
eh...ik heb zondag de diverse links verstuurd naar nogal wat deelnemers, maar nog totaal geen respons. Is e.e.a. in juiste staat & orde gearriveerd?Of is het album verbijsterend slecht?
0
geplaatst: 16 juli 2010, 12:10 uur
we hebben een maand tegenwoordig 
PS heb je een link naar het album op de site?

PS heb je een link naar het album op de site?
0
geplaatst: 16 juli 2010, 12:29 uur
Gelukkig, ik wacht de responsen dan nog rustig af! Ik had het idee dat links plaatsen naar downloadsites niet was toegestaan, dus ik doe het via persoonlijke berichten. Wie de link nog niet heeft mag me een berichtje sturen.
* denotes required fields.