Genres / Jazz / Jazz-album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 3 januari 2013, 09:23 uur
Ik ken hem al wel, het is best een mooie plaat.
Overigens zou ik wellicht best te porren zijn om weer eens wat meer met jazz te doen op de site, ik denk dat er ook wel genoeg mensen actief zijn die geïnteresseerd zijn in het leren kennen van meer jazz.
Overigens zou ik wellicht best te porren zijn om weer eens wat meer met jazz te doen op de site, ik denk dat er ook wel genoeg mensen actief zijn die geïnteresseerd zijn in het leren kennen van meer jazz.
0
geplaatst: 3 januari 2013, 12:05 uur
Steeds geinteresseerd in jazz, maar ken niet genoeg albums. Ik wil wel meevolgen om eens wat breder dingen te leren kennen.
0
geplaatst: 3 januari 2013, 13:31 uur
Ik weet wel dat Jelle (The Scientist) eerdaags bezig gaat om een freejazz-KO op te starten. Dan wordt er in ieder geval weer eens wat gedaan op de site qua jazz 

0
geplaatst: 3 januari 2013, 13:48 uur
Ataloona schreef:
Ik weet wel dat Jelle (The Scientist) eerdaags bezig gaat om een freejazz-KO op te starten
Ik weet wel dat Jelle (The Scientist) eerdaags bezig gaat om een freejazz-KO op te starten
Nu al legendarisch!

0
geplaatst: 3 januari 2013, 19:07 uur
Ik wil gerust ook wel meedoen. Ik moet toch een schop onder mijn kont krijgen om me wat meer in jazz te verdiepen.
0
geplaatst: 3 januari 2013, 20:05 uur
Het grappige is ben de laatste tijden wel in een jazz bui, alleen stemmen en berichtjes schrijven staan beide op een laag pitje hier.
P.s. ben natuurlijk al op de hoogte van de plannen van Jazz KO. Misschien voor mensen hier een rede om eens wat vaker op de mume-chat op soulseek te kijken
P.s. ben natuurlijk al op de hoogte van de plannen van Jazz KO. Misschien voor mensen hier een rede om eens wat vaker op de mume-chat op soulseek te kijken
0
geplaatst: 3 januari 2013, 20:53 uur
Jep, daar zitten toch wel een aantal jazzliefhebbers (waaronder ikzelf) 

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 3 januari 2013, 20:55 uur
Fake_world schreef:
Steeds geinteresseerd in jazz, maar ken niet genoeg albums. Ik wil wel meevolgen om eens wat breder dingen te leren kennen.
Wat Fake_world zegt, ik wil dit jaar meer proeven van jazz en soul.
0
Soledad
geplaatst: 3 januari 2013, 22:26 uur
Gaan we dan weer een jazzalbum van de week doen? Of heeft iemand andere suggesties?
Misschien is het handig als we een userlijst opstellen met geïnteresseerden?
Misschien is het handig als we een userlijst opstellen met geïnteresseerden?
0
geplaatst: 3 januari 2013, 22:36 uur
Och, als we dit topic weer oppakken (wat volgens mij met de suggestie van dion_odinot al gebeurd is
), dan lijkt het me niet echt nodig om een userlijst op te stellen. Gewoon zoals het oude systeem doen? Een album staat er een hele week en daarna mag iemand anders een nieuw album selecteren. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Misschien wel afspreken dat we niet al te bekende jazzalbums doen. Misschien een maximaal aantal stemmen? Wat ook wel handig kan zijn is om wel een ander soort jazz te selecteren dan je voorganger. Daarmee heb je tenminste ook niet het risico dat het een beetje eenzijdig blijft voor een aantal weken. Het blijft immers wel een topic dat als introductie gebruikt kan en zal worden.
Iemand nog andere suggesties/opmerkingen?
Verder kan het overigens wel met een userlist hoor, maar daar ben ik zelf gewoon niet zo'n voorstander van. Daar krijg ik meestal nogal een verplicht gevoel van
), dan lijkt het me niet echt nodig om een userlijst op te stellen. Gewoon zoals het oude systeem doen? Een album staat er een hele week en daarna mag iemand anders een nieuw album selecteren. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.Misschien wel afspreken dat we niet al te bekende jazzalbums doen. Misschien een maximaal aantal stemmen? Wat ook wel handig kan zijn is om wel een ander soort jazz te selecteren dan je voorganger. Daarmee heb je tenminste ook niet het risico dat het een beetje eenzijdig blijft voor een aantal weken. Het blijft immers wel een topic dat als introductie gebruikt kan en zal worden.
Iemand nog andere suggesties/opmerkingen?
Verder kan het overigens wel met een userlist hoor, maar daar ben ik zelf gewoon niet zo'n voorstander van. Daar krijg ik meestal nogal een verplicht gevoel van

0
geplaatst: 3 januari 2013, 22:37 uur
Ik ga, zoals gezegd, me inderdaad met Masimo op de freejazz-KO werpen, maar dat hoeft een hernieuwde activiteit hier uiteraard niet uti te sluiten, wellicht dat we erna ook wel een bredere jazz-KO kunnen gaan doen 

0
geplaatst: 3 januari 2013, 22:50 uur
The Scientist schreef:
Ik ga, zoals gezegd, me inderdaad met Masimo op de freejazz-KO werpen, maar dat hoeft een hernieuwde activiteit hier uiteraard niet uti te sluiten, wellicht dat we erna ook wel een bredere jazz-KO kunnen gaan doen
Zie mij maar als een charmante assistente. Ik ga, zoals gezegd, me inderdaad met Masimo op de freejazz-KO werpen, maar dat hoeft een hernieuwde activiteit hier uiteraard niet uti te sluiten, wellicht dat we erna ook wel een bredere jazz-KO kunnen gaan doen

0
Soledad
geplaatst: 3 januari 2013, 23:06 uur
Ik doe mee in ieder geval
ik zou zeggen: een maximum van 10 stemmen? En inderdaad met de nodige variatie. Al blijft het lastig dat het jazz kamp bijna altijd grofweg valt in te delen in freejazz liefhebbers met een hekel aan de mainstream. En mainstreamliefhebbers met een hekel aan freejazz...
ik zou zeggen: een maximum van 10 stemmen? En inderdaad met de nodige variatie. Al blijft het lastig dat het jazz kamp bijna altijd grofweg valt in te delen in freejazz liefhebbers met een hekel aan de mainstream. En mainstreamliefhebbers met een hekel aan freejazz...
0
geplaatst: 4 januari 2013, 10:16 uur
Ik heb ivm een verhuizing thuis geen internet voor een x aantal dagen, dus als hier tempo wordt gemaakt kan het zijn dat is moet passen de eerste week, verder: count me in!
Zat toevallig laatst ook te denken dat het leuk zou zijn om weer wat meer te doen met de jazzliefhebbers op de site. Toen ik zelf op de site kwam heb ik best veel geleerd van dit soort topics, echter nooit echt iets kunnen bijdragen omdat ik mezelf te veel een beginner vond. Nu ben ik wel zover dat ik denk in ieder geval wel wat actiever te kunnen deelnemen.
Ik ben (net zoals de meeste jazzfans hier volgens mij) wel iets meer van de wat spannendere jazz, maar 'mainstream' of dingen die meer richting trad gaan ofzo kan ik ook goed horen. Ik vind wel dat je van die gezapige clubmuziek waar mensen wat mee staan te toeteren op een discobeat het beste kunt bewaren voor een funk/soul-topic o.i.d.
Oh ja, por me even als de freejazz KO van start gaat.
Zat toevallig laatst ook te denken dat het leuk zou zijn om weer wat meer te doen met de jazzliefhebbers op de site. Toen ik zelf op de site kwam heb ik best veel geleerd van dit soort topics, echter nooit echt iets kunnen bijdragen omdat ik mezelf te veel een beginner vond. Nu ben ik wel zover dat ik denk in ieder geval wel wat actiever te kunnen deelnemen.
Ik ben (net zoals de meeste jazzfans hier volgens mij) wel iets meer van de wat spannendere jazz, maar 'mainstream' of dingen die meer richting trad gaan ofzo kan ik ook goed horen. Ik vind wel dat je van die gezapige clubmuziek waar mensen wat mee staan te toeteren op een discobeat het beste kunt bewaren voor een funk/soul-topic o.i.d.
Oh ja, por me even als de freejazz KO van start gaat.
0
Ik Doe Moeilijk
geplaatst: 5 januari 2013, 01:17 uur
Ja, ik wil erg graag weer meedoen.
Wat was ook alweer de gangbare dag om het nieuwe album van de week bekend te maken, zondag geloof ik? Wie levert het album voor volgende week?
Ataloona schreef:
Het is wel makkelijk hoor. Want als ik het me goed herinner is het ook de bedoeling dat degene die het album van de week voordraagt, ook zorgt voor een downloadlink. Ik deed het zo dat ik dan naar de harde kern van participanten die link stuurde. Het kan ook dat iedereen die geinteresseerd is, zelf een PM stuurt naar de programmeur van de week. Het is me om het even, maar ik denk dat een lijst praktisch gezien wat handiger is.Verder kan het overigens wel met een userlist hoor, maar daar ben ik zelf gewoon niet zo'n voorstander van. Daar krijg ik meestal nogal een verplicht gevoel van
Wat was ook alweer de gangbare dag om het nieuwe album van de week bekend te maken, zondag geloof ik? Wie levert het album voor volgende week?
0
geplaatst: 5 januari 2013, 02:45 uur
Ik beloof niet al te veel initiatief en activiteit, maar ik probeer in ieder geval de albums te luisteren, voor te dragen en te bespreken.
- korenbloem
- Ataloona
- korenbloem
- Ataloona
0
Lukk0
geplaatst: 5 januari 2013, 11:57 uur
Ik doe graag passief mee, jazz is absoluut één van mijn favoriete genres, maar ik voel me er nog steeds niet zo in thuis. Ik luister wel graag mee natuurlijk.
- korenbloem
- Ataloona
- Lukk0 (passief)
- korenbloem
- Ataloona
- Lukk0 (passief)
0
Ik Doe Moeilijk
geplaatst: 5 januari 2013, 11:59 uur
- korenbloem
- Ataloona
- Lukk0 (passief)
- Ik Doe Moeilijk
- Ataloona
- Lukk0 (passief)
- Ik Doe Moeilijk
0
geplaatst: 5 januari 2013, 12:44 uur
Persoonlijk denk ik wel dat 1 per week, wat te gortig is. En hoe gaan we er voorzorgen dat iedereen het album tot zijn beschikking kan krijgen (Soulseek?)
0
geplaatst: 5 januari 2013, 12:51 uur
- korenbloem
- Ataloona
- Lukk0 (passief)
- Ik Doe Moeilijk
- IllumSphere (passief)
- Ataloona
- Lukk0 (passief)
- Ik Doe Moeilijk
- IllumSphere (passief)
0
Soledad
geplaatst: 5 januari 2013, 17:20 uur
- korenbloem
- Ataloona
- Lukk0 (passief)
- Ik Doe Moeilijk
- IllumSphere (passief)
- soledad
Mijn voorkeur gaat uit naar mediafire of rapidshare
- Ataloona
- Lukk0 (passief)
- Ik Doe Moeilijk
- IllumSphere (passief)
- soledad
Mijn voorkeur gaat uit naar mediafire of rapidshare
0
geplaatst: 5 januari 2013, 20:59 uur
Ik houd erg van sommige jazz-albums, maar er zijn ook zat jazz-albums die de hemel in geprezen worden waar ik niks mee kan. In die zin voel ik me niet echt "goed genoeg" voor dit topic, maar als geïnteresseerde zal ik mijn naam er toch bij zetten. 
- korenbloem
- Ataloona
- Lukk0 (passief)
- Ik Doe Moeilijk
- IllumSphere (passief)
- soledad
- frankmulder
Als de albums op Spotify te vinden zijn heb ik geen filesharing-oplossing nodig.

- korenbloem
- Ataloona
- Lukk0 (passief)
- Ik Doe Moeilijk
- IllumSphere (passief)
- soledad
- frankmulder
Als de albums op Spotify te vinden zijn heb ik geen filesharing-oplossing nodig.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 09:12 uur
- korenbloem
- Ataloona
- Lukk0 (passief)
- Ik Doe Moeilijk
- IllumSphere (passief)
- soledad
- frankmulder
- sandokan
Zoals gezegd ben ik op dit moment (grotendeels) offline, op zijn vroegst vanaf volgende week kan ik deelnemen. In downloadlinks delen ben ik niet zo'n ster, maar dat ik zo geleerd neem ik aan.
- Ataloona
- Lukk0 (passief)
- Ik Doe Moeilijk
- IllumSphere (passief)
- soledad
- frankmulder
- sandokan
Zoals gezegd ben ik op dit moment (grotendeels) offline, op zijn vroegst vanaf volgende week kan ik deelnemen. In downloadlinks delen ben ik niet zo'n ster, maar dat ik zo geleerd neem ik aan.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 09:24 uur
Mischien is spotify inderdaad een goed idee. Gratis, goede kwaliteit, veilig en mogelijkheid om eventueel andere albums van artiest te horen.
Ik volg het topic verder passief
Ik volg het topic verder passief

0
Soledad
geplaatst: 7 januari 2013, 10:09 uur
@ Sandokanveld
Dat heb je zo door. Zou m'n moeder ook nog kunnen
@ spoon
Als het album daar beschikbaar is, is dat ideaal inderdaad. Maar een hoop is niet beschikbaar op Spotify. De gehele catalogus van ECM bijvoorbeeld.
Ik zou zeggen: spotify en anders zo'n fileshareprogramma. Want soulseek is volgens mij peer2peer. Dus moet er iemand online zijn toch?
Dat heb je zo door. Zou m'n moeder ook nog kunnen

@ spoon
Als het album daar beschikbaar is, is dat ideaal inderdaad. Maar een hoop is niet beschikbaar op Spotify. De gehele catalogus van ECM bijvoorbeeld.
Ik zou zeggen: spotify en anders zo'n fileshareprogramma. Want soulseek is volgens mij peer2peer. Dus moet er iemand online zijn toch?
0
geplaatst: 7 januari 2013, 10:57 uur
Ik kom daar ook nog wel, dus mocht ik digibeter blijken te zijn dan de moeder van Soledad heb ik een helpdesk achter de hand... 
Via Spotify is mij ook prima, maar alleen platen nomineren die beschikbaar zijn op Spotify lijkt met inderdaad te beperkend.

Via Spotify is mij ook prima, maar alleen platen nomineren die beschikbaar zijn op Spotify lijkt met inderdaad te beperkend.
0
Soledad
geplaatst: 7 januari 2013, 11:41 uur
Voor mij is het allemaal prima. Het komt ongetwijfeld wel goed.
Nu rest de vraag natuurlijk: wie gaat het eerste album uitzoeken?
- korenbloem
- Ataloona
- Lukk0 (passief)
- Ik Doe Moeilijk
- IllumSphere (passief)
- soledad
- frankmulder
- sandokan
Nu rest de vraag natuurlijk: wie gaat het eerste album uitzoeken?
- korenbloem
- Ataloona
- Lukk0 (passief)
- Ik Doe Moeilijk
- IllumSphere (passief)
- soledad
- frankmulder
- sandokan
* denotes required fields.