Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 14 maart 2015, 13:33 uur
Nou, deze Zappa stond niet eens in mijn top-30. Zou zelfs mijn top-50 misschien niet gehaald hebben. 1979 is dan voor Zappa vooral een jaar van kwantiteit (Joe Garage I, Joe's Garage II & III, Sleep Dirt en Sheik Yerbouti) en voor Zappa's doen weinig kwaliteit.
Een combinatie van voorspelling en hoop voor de rest is ABBA, MJ, Joy Division en The Clash. Laatsgenoemde staat sowieso dik op 1. Met Tubeway Army en/of Talking Heads zou ik ook wel kunnen leven. Maar ik vrees voor Pink Floyd.
Een combinatie van voorspelling en hoop voor de rest is ABBA, MJ, Joy Division en The Clash. Laatsgenoemde staat sowieso dik op 1. Met Tubeway Army en/of Talking Heads zou ik ook wel kunnen leven. Maar ik vrees voor Pink Floyd.
0
zaaf
geplaatst: 14 maart 2015, 13:46 uur
4. Joy Division - Disorder
Punten : 42
Nom. : 5 x
Nr. 1 van : yeahyeahyeah
He verdorie. Alles verraden… Nog een prachtige Joy Division, op 4 nota bene. Zelfde verhaal (eerste alinea) als bij New Dawn Fades: een van de hogere noteringen van JD en de lijst van Teunnis gaf een aantal van hen de boost die nodig was voor een top notering. Is deze daarmee wel of niet de laatste? Zoals Theo Maassen zegt: "geduld is een schone zak"
Disorder, vertaald als chaos? Als stoornis? Verwarring? De teksten van Curtis zijn niet altijd helder te duiden. Er zit wanhoop in het snelle Disorder, verdriet, vervreemding, zelfreflectie.
Ian Curtis was blij met de transformatie die Martin Hannett (producer) had gegeven aan het geluid van Joy Division. Donkerder, galmender, maar toch helderder dan hun harde, gejaagde live-geluid. Sumner en Hook waren aanvankelijk helemaal niet zo blij "het lijkt teveel op Pink Floyd", maar Hook gaf later toe dat Hannett verantwoordelijk was voor het JD geluid en voor het feit dat nu de gitaarpartijen echt te horen waren en, belangrijker, de teksten.
Joy Division voor een tweede keer in deze top 10. Ten koste van andere juweeltjes. Dat gaat me aan de ene kant aan het hart, aan de andere kant vind ik het zeker verdiend. Een erg belangrijke, invloedrijke band, voor mij (samen met Wire en The Cure) de kern van de post punk.
Punten : 42
Nom. : 5 x
Nr. 1 van : yeahyeahyeah
He verdorie. Alles verraden… Nog een prachtige Joy Division, op 4 nota bene. Zelfde verhaal (eerste alinea) als bij New Dawn Fades: een van de hogere noteringen van JD en de lijst van Teunnis gaf een aantal van hen de boost die nodig was voor een top notering. Is deze daarmee wel of niet de laatste? Zoals Theo Maassen zegt: "geduld is een schone zak"
Disorder, vertaald als chaos? Als stoornis? Verwarring? De teksten van Curtis zijn niet altijd helder te duiden. Er zit wanhoop in het snelle Disorder, verdriet, vervreemding, zelfreflectie.
Ian Curtis was blij met de transformatie die Martin Hannett (producer) had gegeven aan het geluid van Joy Division. Donkerder, galmender, maar toch helderder dan hun harde, gejaagde live-geluid. Sumner en Hook waren aanvankelijk helemaal niet zo blij "het lijkt teveel op Pink Floyd", maar Hook gaf later toe dat Hannett verantwoordelijk was voor het JD geluid en voor het feit dat nu de gitaarpartijen echt te horen waren en, belangrijker, de teksten.
Joy Division voor een tweede keer in deze top 10. Ten koste van andere juweeltjes. Dat gaat me aan de ene kant aan het hart, aan de andere kant vind ik het zeker verdiend. Een erg belangrijke, invloedrijke band, voor mij (samen met Wire en The Cure) de kern van de post punk.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 13:49 uur
Hmm tot nu toe niet veel uit mijn lijstje, Alleen Costello.
Mag hopen dat PF of MJ nog komt.
Mag hopen dat PF of MJ nog komt.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 13:54 uur
Same here. Geen enkel nummer wat me tot mu toe echt kan boeien. Joy Division al helemaal niet. Ben benieuwd naar de top 3
En anders op naar 1980.
En anders op naar 1980.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 maart 2015, 13:54 uur
Yes mijn nummer 2, en mijn nummer 1 komt nog (denk ik toch)
En nog 1 uit mijn top 10 gok ik.
En nog 1 uit mijn top 10 gok ik.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 14:28 uur
Broem schreef:
Same here. Geen enkel nummer wat me tot mu toe echt kan boeien. Joy Division al helemaal niet. Ben benieuwd naar de top 3
En anders op naar 1980.
En anders op naar 1980. 1980, heeel, veeeel, Joy Division

0
Cured
geplaatst: 14 maart 2015, 15:39 uur
Alsjeblieft niet, dan is UK nog beter. Disorder kan ik mee leven, maar nu is het wel goed zo. Er horen nog zeker 2 namen in , die 3e zal wel onvermijdelijk zijn maar als gitarist zijnde mag ie 

0
geplaatst: 14 maart 2015, 15:43 uur
Nou, de top 3 moet wel erg goed zijn om er nog iets van te brouwen voor 1979.
Ik heb er even over nagedacht: jawel!

Je zag ook al de afgelopen jaren dat de meer 'alternatieve' muziek uit die tijd hoger in de lijst eindigt. Daarvoor was er een betere balans, vond ik. Mogelijk zit 't 'm in de groep die nu punten geeft, die is sinds een paar weken veranderd. Volgens mij zijn wij geen afgewogen 'panelgroep'. Of zeg ik nu iets raars?
0
geplaatst: 14 maart 2015, 15:58 uur
Wat een geklaag...... en het is nog niet eens afgelopen 
XTC , Japan, Costello, Joy Division,prille Police de snor....... me dunkt het. Mooie namen.

XTC , Japan, Costello, Joy Division,prille Police de snor....... me dunkt het. Mooie namen.

0
geplaatst: 14 maart 2015, 16:13 uur
Beetje flauw bikkel2 om dit geklaag te noemen. Een aantal users hebben al aangegeven een paar nummers niet zo bijzonder te vinden, zeker niet voor het hele aardige muziekjaar 1979. Ik ga gewoon een discussie aan, dat is wat anders.
Dit is wel geklaag: 2x Joy Division: zo verantwoord. En de zon is nog weg ook...
Dit is wel geklaag: 2x Joy Division: zo verantwoord. En de zon is nog weg ook...

0
geplaatst: 14 maart 2015, 16:21 uur
Nou zo goed als 1979 wordt het vast nooit weer

Enne west, de groep wordt niet zo zeer alternatiever, maar de keuzemogelijkheid wel

0
geplaatst: 14 maart 2015, 16:22 uur
Die zon is hier helemaal niet geweest. Radiohead maar opgezet......past mooi bij deze grauwe dag.
Nou ja flauw... mmmm. Ik vind persoonlijk ( nogmaals) de bands en nummers die genoemd zijn helemaal niet verkeerd. Dit waren of zijn acts die wat mij betreft iets betekent hebben voor de popmuziek in zijn algemeenheid. Ook qua beinvloeden van latere nieuwe acts.
Voor jou zou het misschien obscuurder moeten zijn- althans die indruk krijg ik sterk.
Maar kennelijk vindt dat niet iedereen.
Altijd weer het smaakverhaal zullen we maar zeggen.
Ik had wel gehoopt op Cars van Gary Numan en Joe jackson......nou ja.
Nou ja flauw... mmmm. Ik vind persoonlijk ( nogmaals) de bands en nummers die genoemd zijn helemaal niet verkeerd. Dit waren of zijn acts die wat mij betreft iets betekent hebben voor de popmuziek in zijn algemeenheid. Ook qua beinvloeden van latere nieuwe acts.
Voor jou zou het misschien obscuurder moeten zijn- althans die indruk krijg ik sterk.
Maar kennelijk vindt dat niet iedereen.
Altijd weer het smaakverhaal zullen we maar zeggen.
Ik had wel gehoopt op Cars van Gary Numan en Joe jackson......nou ja.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 maart 2015, 16:25 uur
bikkel2 schreef:
Die zon is hier helemaal niet geweest. Radiohead maar opgezet......past mooi bij deze grauwe dag.
.
Hier ook geen zon, maar wel wel Unknown Pleasures in de stereoDie zon is hier helemaal niet geweest. Radiohead maar opgezet......past mooi bij deze grauwe dag.
.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 16:37 uur
Yes yes yes !!!!! That"s the spirit man !! 
Wordt het toch nog gezellig.

Wordt het toch nog gezellig.
0
zaaf
geplaatst: 14 maart 2015, 16:57 uur
3. Pink Floyd - Comfortably Numb
http://rymimg.com/lk/f/l/1a3d9b44b79a3027a9435c0b980a3b69/2523106.jpg
Punten : 58
Nom. : 8 x
Nr. 1 van : Broem, Simon77, nelis
En toch prog. Vanaf begin in de top 10 en gaandeweg werd de positie steeds iets hoger en iets steviger. Op het podium. En verdiend.
Het langste nummer van The Wall, een van de twee losstaande nummers (niet belast met overgang van of naar ander nummer van deze plaat). De andere is Mother. Comfortly Numb is luid bejubeld door de gitaarsoli van Gilmour.
The Wall is een concept-album over Pink, een verbitterde en vervreemde rockster. Dit nummer gaat over het contrast tussen Pink's herinneringen van een koorstig zieke, jonge Pink en een niks voelende volwassene. In de coupletten vindt een dialoog plaats tussen Pink en de dokter (werktitel van het nummer was: The Doctor). Het refein beschouwt Pink's interne monoloog.
Ik heb een ambivalente relatie met The Wall. Kan me erg tegenstaan, en soms heb ik er erg veel zin in (niet te vaak). Dit nummer is een van de fijnste tracks, IMHO
http://rymimg.com/lk/f/l/1a3d9b44b79a3027a9435c0b980a3b69/2523106.jpg
Punten : 58
Nom. : 8 x
Nr. 1 van : Broem, Simon77, nelis
En toch prog. Vanaf begin in de top 10 en gaandeweg werd de positie steeds iets hoger en iets steviger. Op het podium. En verdiend.
Het langste nummer van The Wall, een van de twee losstaande nummers (niet belast met overgang van of naar ander nummer van deze plaat). De andere is Mother. Comfortly Numb is luid bejubeld door de gitaarsoli van Gilmour.
The Wall is een concept-album over Pink, een verbitterde en vervreemde rockster. Dit nummer gaat over het contrast tussen Pink's herinneringen van een koorstig zieke, jonge Pink en een niks voelende volwassene. In de coupletten vindt een dialoog plaats tussen Pink en de dokter (werktitel van het nummer was: The Doctor). Het refein beschouwt Pink's interne monoloog.
Ik heb een ambivalente relatie met The Wall. Kan me erg tegenstaan, en soms heb ik er erg veel zin in (niet te vaak). Dit nummer is een van de fijnste tracks, IMHO
0
geplaatst: 14 maart 2015, 17:24 uur
Terechte notering. Al is de magie door de jaren heen voor mij wat afgezwakt. Het album The Wall blijft een geweldige luistertrip en dit bevat natuurlijk wel een gitaarsolo om in te lijsten.
Ben er content mee.
Ben er content mee.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 17:29 uur
bikkel2 schreef:
Maar kennelijk vindt dat niet iedereen. Altijd weer het smaakverhaal zullen we maar zeggen.
Maar kennelijk vindt dat niet iedereen. Altijd weer het smaakverhaal zullen we maar zeggen.
Nee juist niet, wat minder obscure tracks erbij, zoals bijvoorbeeld Comfortably Numb, hé verdraaid: daar zul je 'm hebben.
Zelf had ik Another Brick in dezelfde Wall.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 17:29 uur
Jippie. Na al die droeftoeterij van Broem overheerst nu blijdschap. Album uit kast getrokken en amp op 10. Heerlijk. Back to '79. Wat een nummer en wat een solo van David. Zijn ultieme bijdrage aan THE Wall. Bye Bye Roger W.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 17:42 uur
Nou is het weer tijd voor zo´n mooi new wave liedje, hebben wij nog Wire of Magazine.
Maar ik gok op top 2, Talking heads en The Clash (liedje over de hoofdstad op 1).
Maar ik gok op top 2, Talking heads en The Clash (liedje over de hoofdstad op 1).
0
geplaatst: 14 maart 2015, 17:43 uur
Come on now
I hear you're feeling down.
Well I can ease your pain
Get you on your feet again.
Relax.

0
geplaatst: 14 maart 2015, 17:53 uur
Relax, don't do it, when you want to go to it, Relax don't do it, when you ....... 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.